"Dearmering" af airbag - Primera -99
Fra : Bjørn S

Dato : 03-02-05 22:08

Hejsa,
jeg har sådan en sag, hun jeg deler hus med har en stooor mavse :-/

Nu vil hun jo gerne forberede bilen for børnestol, og dermed lyder
spørgsmålet :
Er det en nem måde at frakoble airbagen på passagersiden, og gerne så den
kan gentilkobles efter behov når man kører 2 fremme, eller er det turen
forbi værkstedet ?

--
/Bjørn

Fra : Brian

Dato : 03-02-05 22:24

Hejsa

Bjørn S skrev:

> [...]
> Er det en nem måde at frakoble airbagen på passagersiden, og gerne så
> den kan gentilkobles efter behov når man kører 2 fremme, eller er det

Det har været diskuteret flere gange i gruppen, det med børn på forsædet.
Resultatet er regel at de hører til på bagsædet, der har været nogle
svenske undersøgelser til at underbygge det - så hut jeg visker.

Søg tilbage i gruppen på google groups, så skal du se...

/Brian

Fra : Bjørn S

Dato : 04-02-05 20:17

"Brian" <brian@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Søg tilbage i gruppen på google groups, så skal du se...

Ups, ja, tak for kaffe !
Jeg har brugt de forkerte søgeparametre

--
/Bjørn

Fra : HKN

Dato : 04-02-05 08:43

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message
> [...]
> Er det en nem måde at frakoble airbagen på passagersiden, og gerne så den
> kan gentilkobles efter behov når man kører 2 fremme, eller er det turen

Kan den ikke frakobles vha startnøglen ovre i passagersiden? Har du tjekket
instruktionsbogen?

Mvh
Henrik

Fra : Bjørn S

Dato : 04-02-05 20:22

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan den ikke frakobles vha startnøglen ovre i passagersiden? Har du
> tjekket
> instruktionsbogen?

Tvivler, min er en 1,6 SRI minus alt smart udstyr, da det er en "Buissness
Line" eller noget. Jeg må se om jeg kan finde den bog, så står der nok noget
der. Men ved søg tilbage på gruppen her er jeg blevet rimelig overbevist om
at børnesædet sitter bedst i bagsædet, nu skal bare store-mor overbevises
;-/

--
/Bjørn

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-02-05 20:33

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
overbevist om
> at børnesædet sitter bedst i bagsædet, nu skal bare store-mor

Du skal bare forklare hende at det er en dårlig idé at pusle med børnene
under kørslen og derved komme hjem og fortælle hun har lavet buler
og/eller det der er værre......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 23:51

> [...]
> Er det en nem måde at frakoble airbagen på passagersiden, og gerne så den
> kan gentilkobles efter behov når man kører 2 fremme, eller er det turen

Monter en modstand på ca. 3 ohm mellem stikbene til airbaggen.
Men lad være med at hyler her i gruppen hvis den lille bliver involveret i
en færdselsulykke og mister livet. Sikreste plads er stadig på bagsædet ved
en frontal kollision.

--
Tom