|
| Så sgu da osse - døren passer i Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 16:13 |
| | |
Ukendt (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-02-05 16:27 |
|
Det er derfor man kalder dem en esk lort på dansk, surt show med forden
;-(
Esben
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:42023f7a$0$29844$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Ja, stor var glæden da huggeren havde en FLOT dør til min Escort 1.6i
CLX
> ('96). Den originale dør er jo blevet smadret af tyveknægte (som
samtidigt
> ødelagde ratlås og skar 20 ledninger over, men nok om dét) og jeg skulle
> bruge en anden. Disse døre kan vrides åbne ret nemt og således bliver de
> ødelagt. Af samme årsag har huggerne meget sjældent disse døre
liggende...
> Og jeg fandt endda en rød (samme farve som bilen) som efter sigende
skulle
> passe perfekt.
>
> Fino, jeg har nu brugt 4-5 timer i en pisse kold kælder og kan
konkludere:
>
> FÅÅÅÅRK! Den dør er blevet skæv på en eller anden måde - passer gør den
> ihvertfald ikke. Vræææææææl :,-(
>
> Og for at gøre det endnu værre er der gennemtæring i a-stolpen lige ved
> beslagene til dørene :(
>
>
>
> Her er en lille billedserie som forklaring til ovenstående:
>
> Som den ser ud nu. Flot ikke? ;-( Tapen er for at undgå regn og blæst i
> kabinen...
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort001.jpg
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort002.jpg
>
> Den nye dør:
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort004.jpg
>
> Så meget plads er der mellem forskærm og den nye dør (førersiden)
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort003.jpg
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort006.jpg
>
> Så meget plads burde der være ml. forskærm og dør (dette er
passagersiden)
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort007.jpg
>
> Så meget hænger den nye dør skævt:
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort008.jpg
>
>
>
> Og hvad opdager man ved samme lejlighed på en ellers rimelig rustfri
bil?
> Joeh, gennemtæring i a-stolpen Dårlige samlinger ved beslaget til
> døren (alle 4 beslag er angrebne)
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort005.jpg
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader (som trøstespiste to pitabrød fra den lokale
> junkfood-distributør pga. ovenstående)
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 16:33 |
|
Hej!
Esben wrote:
> Det er derfor man kalder dem en esk lort på dansk, surt show med forden
> ;-(
Tja, _alle_ biler ruster, så det ved jeg nu snart ikke. Folk kalder ikke en
nyere Mercedes E-klasse for en rusten æske, men de har da massere af problemer.
Døre, bagklapper og jeg har da selv set rustne bagskærme i disse slæder...
Så at min skulle have fremavlet lidt rust omkring 4 hængsler efter knap 9 års
tro tjeneste gør den altså ikke til en bunke l*rt :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Olesen (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 03-02-05 17:49 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:4202442c$0$29844$14726298@news.sunsite.dk...
> Så at min skulle have fremavlet lidt rust omkring 4 hængsler efter knap 9
års
> tro tjeneste gør den altså ikke til en bunke l*rt :)
Så sæt lige et 1-tal foran, så forstår du min
glæde for den gamle 'røde' *S*
Var det ikke dig, som tog en del flotte billeder
af en BLÅ escort for 1-2 års tid siden ???
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 19:09 |
|
Hej!
Olesen wrote:
>
> Så sæt lige et 1-tal foran, så forstår du min
> glæde for den gamle 'røde' *S*
:)
> Var det ikke dig, som tog en del flotte billeder
> af en BLÅ escort for 1-2 års tid siden ???
Nope, det er ham "den anden" Escort-kører :) Kan ikke lige huske hvem...
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Deaster (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 03-02-05 19:12 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Olesen wrote:
> >
> > Så sæt lige et 1-tal foran, så forstår du min
> > glæde for den gamle 'røde' S
>
> :)
>
> > Var det ikke dig, som tog en del flotte billeder
> > af en BLÅ escort for 1-2 års tid siden ???
>
> Nope, det er ham "den anden" Escort-kører :) Kan ikke lige huske
> hvem...
Thomas H.
--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 19:13 |
|
Hej!
Deaster wrote:
> Kim Voss Schrader wrote:
>>
>>Nope, det er ham "den anden" Escort-kører :) Kan ikke lige huske
>>hvem...
>
> Thomas H.
Dat's da one
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Anders Houmark (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-02-05 19:17 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
>> Var det ikke dig, som tog en del flotte billeder
>> af en BLÅ escort for 1-2 års tid siden ???
>
> Nope, det er ham "den anden" Escort-kører :) Kan ikke lige huske
> hvem...
Thomas H
www.thhe.dk
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Ukendt (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-02-05 18:33 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:4202442c$0$29844$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Esben wrote:
>
>> Det er derfor man kalder dem en esk lort på dansk, surt show med forden
>> ;-(
>
> Tja, _alle_ biler ruster, så det ved jeg nu snart ikke. Folk kalder ikke
> en nyere Mercedes E-klasse for en rusten æske, men de har da massere af
> problemer. Døre, bagklapper og jeg har da selv set rustne bagskærme i
> disse slæder...
Du har ret. Har også haft en kollega der skulle have sin spritnye corolla
omlakeret på bagklappen efter 3 mdr. Mange folk er så naive at tro at fordi
fabrikken giver 10-12 års rustgaranti så ruster bilen ikke i 10-12 år. Samme
folk har næppe være under bilen og kigget i de samlinger på bilen hvor det
altid går galt
--
Tom
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 19:10 |
|
Hej!
Tom wrote:
>
> Du har ret. Har også haft en kollega der skulle have sin spritnye corolla
> omlakeret på bagklappen efter 3 mdr. Mange folk er så naive at tro at fordi
> fabrikken giver 10-12 års rustgaranti så ruster bilen ikke i 10-12 år. Samme
> folk har næppe være under bilen og kigget i de samlinger på bilen hvor det
> altid går galt
Nej, det er jo lige det. Hvis man bare kigger på bilen som en helhed er den jo
"rustfri". Først når man graver lidt efter i sømmene finder man arnestederne... :-/
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Thunderbird [7100] (09-02-2005)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 09-02-05 20:14 |
|
On Thu, 3 Feb 2005 18:32:38 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
>news:4202442c$0$29844$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej!
>>
>> Esben wrote:
>>
>>> Det er derfor man kalder dem en esk lort på dansk, surt show med forden
>>> ;-(
>>
>> Tja, _alle_ biler ruster, så det ved jeg nu snart ikke. Folk kalder ikke
>> en nyere Mercedes E-klasse for en rusten æske, men de har da massere af
>> problemer. Døre, bagklapper og jeg har da selv set rustne bagskærme i
>> disse slæder...
>
>Du har ret. Har også haft en kollega der skulle have sin spritnye corolla
>omlakeret på bagklappen efter 3 mdr. Mange folk er så naive at tro at fordi
>fabrikken giver 10-12 års rustgaranti så ruster bilen ikke i 10-12 år. Samme
>folk har næppe være under bilen og kigget i de samlinger på bilen hvor det
>altid går galt
de 10-12 år er som regel "Kun" garanti mod gennemtæring :)
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Jesper (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 04-02-05 01:17 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
>
> Så at min skulle have fremavlet lidt rust omkring 4 hængsler efter knap
> 9 års tro tjeneste gør den altså ikke til en bunke l*rt :)
>
Lidt rust? Var det ikke din bil, der var til en større tur hos Ford,
hvor der blev udbedret en ret stor del rust pr. kulance for et par år
siden?
Har du forhørt dig hos de lokale på PF-auto? Mon ikke der er en, der
vil give en hånd.
--
Mvh. Jesper
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 01:33 |
|
Hej!
Jesper wrote:
> Lidt rust? Var det ikke din bil, der var til en større tur hos Ford,
> hvor der blev udbedret en ret stor del rust pr. kulance for et par år
> siden?
Jow jow, men det var en standardfejl... :)
> Har du forhørt dig hos de lokale på PF-auto? Mon ikke der er en, der
> vil give en hånd.
Well, vil ikke have de klamphuggere til at svejse i min bil ))
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Jesper (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 04-02-05 01:41 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Jesper wrote:
>
>> Lidt rust? Var det ikke din bil, der var til en større tur hos Ford,
>> hvor der blev udbedret en ret stor del rust pr. kulance for et par år
>> siden?
>
>
> Jow jow, men det var en standardfejl... :)
Std. rustfejl...det lyder ikke imponerende
>
>> Har du forhørt dig hos de lokale på PF-auto? Mon ikke der er en,
>> der vil give en hånd.
>
>
> Well, vil ikke have de klamphuggere til at svejse i min bil ))
Ja, du skal selvfølgelig sørge for, at snakke med de rigtige De
"rigtige" laver %¤"¤&"¤ noget flot håndværk! Men der er også
klamphuggere mellem dem, ja
--
Mvh. Jesper
| |
Roberto Saldo (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 04-02-05 07:41 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Esben wrote:
>
>> Det er derfor man kalder dem en esk lort på dansk, surt show med forden
>> ;-(
>
>
> Tja, _alle_ biler ruster, så det ved jeg nu snart ikke. Folk kalder ikke
> en nyere Mercedes E-klasse for en rusten æske, men de har da massere af
> problemer. Døre, bagklapper og jeg har da selv set rustne bagskærme i
> disse slæder...
>
> Så at min skulle have fremavlet lidt rust omkring 4 hængsler efter knap
> 9 års tro tjeneste gør den altså ikke til en bunke l*rt :)
Nej men det er noget lort at den har rust i dørene :)
Min (ikke-ford) har da forresten ikke rust i dørene.
Mvh
Roberto
| |
claus b. p. (04-02-2005)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 04-02-05 08:53 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message
news:ctv56o$rpf$1@news.net.uni-c.dk...
> Nej men det er noget lort at den har rust i dørene :)
> Min (ikke-ford) har da forresten ikke rust i dørene.
>
Min (M) har heller ikke rust i dørene - mere. Problemet er egentlig ikke kun
rusten, men lige så meget den måde importøren/fabrikken tackler problemet
på. De påstår at rusten ikke er dækket af den 30 årige rustgaranti, men
laver det alligevel "pr. kulance". Dette giver jo en urimelig usikkerhed om
hvordan de vil reagere når man får problemer igen om måske 10 år. Der må
være basis for en retssag om hvorvidt man kan udstede en omfattende garanti,
og så bagefter sige "det dækker den ikke" hver gang nogen henvender sig.
Mon ikke det på sigt vil påvirke MB'ernes brugtværdi og ry, og efterfølgende
gøre det for en dårligere forretning for vognmænd at købe MB, med ringere
salg til følge. De lærer det åbenbart ikke før!
Kim, har du en fornemmelse for at den nye dør er skæv eller forkert, kan du
vel reklamere hos huggeren? Det er selvfølgelig stadig ærgerligt ikke at få
det til at hænge sammen, når man nu har brugt så meget tid på det. Surt
show.
/Claus
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 09:44 |
|
Hej!
claus b. p. wrote:
>
....
> Kim, har du en fornemmelse for at den nye dør er skæv eller forkert, kan du
> vel reklamere hos huggeren? Det er selvfølgelig stadig ærgerligt ikke at få
> det til at hænge sammen, når man nu har brugt så meget tid på det. Surt
> show.
Well, den virker absolut ikke skæv og den havde ingen fejl som kunne tyde på en
skade fra en ulykke. Ja, jeg kunne reklamere, men hvis det passer, at døren
sandsynligvis skal tilpasses bilen via hængslerne så vinder jeg jo intet ved
det. Og nu står jeg jo med en dør som - burde - passe til modellen, endda i den
rigtige farve. Så hvis en pladesmed kan trylle for <1000,- og få skidtet til at
passe - well - så er jeg tilbøjelig til at få ham til det :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 09:41 |
|
Hej!
Roberto Saldo wrote:
....
> Nej men det er noget lort at den har rust i dørene :)
Enig. Jeg har iøvrigt bemærket at stortset alle (ihvertfald mange) varebiler har
rust omkring hængsler, der er svejsede fast. Personligt tror jeg der går noget
galt i produktionen når der svejses. På biler hvor dørene er skruet fast går det
noget bedre...
> Min (ikke-ford) har da forresten ikke rust i dørene.
Svejset eller skruet fast?
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Roberto Saldo (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 04-02-05 13:58 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Roberto Saldo wrote:
> ...
>
>> Nej men det er noget lort at den har rust i dørene :)
>
>
> Enig. Jeg har iøvrigt bemærket at stortset alle (ihvertfald mange)
> varebiler har rust omkring hængsler, der er svejsede fast. Personligt
> tror jeg der går noget galt i produktionen når der svejses. På biler
> hvor dørene er skruet fast går det noget bedre...
>
>> Min (ikke-ford) har da forresten ikke rust i dørene.
>
>
> Svejset eller skruet fast?
Jeg tror faktisk de er skruet på Carinaen!
Jeg er ikke 112% sikker dog.
Hvis du har ret i din teori så må de være pga glødeskaller og andet
skidt der gør at malingen ikke binder ordentligt. Med andre ord sjusk og
det er jo synd!
Mvh
Roberto
| |
Hans Paulin (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 04-02-05 14:37 |
|
Roberto Saldo skrev:
> Kim Voss Schrader wrote:
>> Personligt
>> tror jeg der går noget galt i produktionen når der svejses. På biler
>> hvor dørene er skruet fast går det noget bedre...
Når man svejser på stålet ændrer man dets opbygning, således at materialet
efterfølgende ruster lettere.
Derfor går man osse væk fra at svejse biler sammen af små stykker som man
gjorde "i gamle dage" og i stedet samle skidtet af store pladestykker.
> Jeg tror faktisk de er skruet på Carinaen!
> Jeg er ikke 112% sikker dog.
De er boltet fast - var lige ude og kigge på fruens.
Men lur mig om der på bagsiden ikke er fastsvejst "i-svejs-møtrikker" (sådan
kaldte vi dem hos VW) således at boltene har noget at bide fast i.
Har dog på NSU, tror jeg det var, set en løs plade med påsvejsede møtrikker
til samme formål - så har man da flyttet problemet lidt.
> Hvis du har ret i din teori så må de være pga glødeskaller og andet
> skidt der gør at malingen ikke binder ordentligt. Med andre ord sjusk
> og det er jo synd!
Eller udglødning af materialet.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 14:56 |
|
Hej!
Hans Paulin wrote:
> Roberto Saldo skrev:
>
> Når man svejser på stålet ændrer man dets opbygning, således at materialet
> efterfølgende ruster lettere.
>
> Derfor går man osse væk fra at svejse biler sammen af små stykker som man
> gjorde "i gamle dage" og i stedet samle skidtet af store pladestykker.
Hmm, kan man så i _princippet_ ikke lave en ordentlig samling via svejsning?
Altså pga. udglødning...
Jeg får iøvrigt en pladesmed ud og kigge på bilen imorgen, så nu får vi jo se
hvad han siger til det... Skal nok melde tilbage :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Hans Paulin (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 04-02-05 15:24 |
|
Kim Voss Schrader skrev:
> Hmm, kan man så i _princippet_ ikke lave en ordentlig samling via
> svejsning? Altså pga. udglødning...
Ikke efter min ringe mening.
Skal det være holdbart smider man det svejsede materiale i en
varmgalvanisering og forlænger levetiden fra 7 til 21 år (sagt af en 2CV
ejer der tog skridtet og smed hele bilen i karret), men dét kan du jo ikke
bruge til noget.
Jeg har dog svejset lignende huller som dine i mine stolper på div biler:
udefra har jeg bagefter kunnet sandblæse sømmen inden malerarbejdet, hvilket
gør at det holder rigtig længe og indefra har jeg kunnet rustbeskytte med
slange, sprededyse og trykluft hvilket er det bedste man kan gøre i den
situation.
> Jeg får iøvrigt en pladesmed ud og kigge på bilen imorgen, så nu får
> vi jo se hvad han siger til det...
Det er ikke galt at riste et par lapper på dér - det er faktisk helt sjovt
> Skal nok melde tilbage :)
Fint nok.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 14:54 |
|
Hej!
Roberto Saldo wrote:
....
> Jeg tror faktisk de er skruet på Carinaen!
> Jeg er ikke 112% sikker dog.
Det er de iflg. HP :)
> Hvis du har ret i din teori så må de være pga glødeskaller og andet
> skidt der gør at malingen ikke binder ordentligt. Med andre ord sjusk og
> det er jo synd!
Jeps. Og jeg tror faktisk min teori holder ganske fint...
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Hans Paulin (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 03-02-05 16:23 |
|
Kim Voss Schrader skrev:
> Disse døre kan vrides åbne ret nemt og
> således bliver de ødelagt.
Lidt naivt:
Ku man ikke vride den tilbage?
> Og hvad opdager man ved samme lejlighed på en ellers rimelig rustfri
> bil? Joeh, gennemtæring i a-stolpen Dårlige samlinger ved
> beslaget til døren (alle 4 beslag er angrebne)
Lapper på - ik det store problem
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 16:31 |
|
Hej!
Hans Paulin wrote:
> Kim Voss Schrader skrev:
>
>>Disse døre kan vrides åbne ret nemt og
>>således bliver de ødelagt.
>
>
> Lidt naivt:
> Ku man ikke vride den tilbage?
Well, det bliver næppe pænt efter sådan en behandling Men jeg har da
overvejet det...
> Lapper på - ik det store problem
Næh, men man skal jo lige have mannet sig op til at få det lavet :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
HC (03-02-2005)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 03-02-05 17:44 |
|
Dørene på escort passer aldrig så derfor får man nye hængsler ( som skal
svejses fast ) med når der købes ny dør
Det er ikke nemt at tilpasse døren, har selv lige lavet et par stykker efet
stormskader.....
Men får du den ikke lavet så skriv lige iegn for flere gode råd
--
Mvh Hans Jensen
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 19:12 |
|
Hej!
HC wrote:
> Dørene på escort passer aldrig så derfor får man nye hængsler ( som skal
> svejses fast ) med når der købes ny dør
Okay, det var da sjovt. Da jeg skiftede den anden dør (forrige gang der var
indbrud) passede døren fra huggeren direkte over på - nul problemer.
> Det er ikke nemt at tilpasse døren, har selv lige lavet et par stykker efet
> stormskader.....
Er du pladesmed?
> Men får du den ikke lavet så skriv lige iegn for flere gode råd
Well, planen var sådan set at få døren byttet... Hvad kan du tilbyde? :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 20:02 |
|
Hej!
HC wrote:
> Dørene på escort passer aldrig så derfor får man nye hængsler ( som skal
> svejses fast ) med når der købes ny dør
....
Forresten, hvor lang tid tror du en pladesmed skal bruge på at strikke et par
andre hængsler i + at få det til at passe? Og hvor meget vil sådan en operation
mon koste ca.?
Lakeringen skal jeg nok selv få klaret - behøver ikke en showroom lakering på et
sted man alligevel ikke ser.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Per Beer Hansen (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 03-02-05 20:16 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
>
> Så meget hænger den nye dør skævt:
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort008.jpg
Hvis du tager godt fat, så kan du måske godt vride den på plads, det har jeg
haft held med flere gange, i sådanne situationer.
Pas dog på med det "råd" der er i stolpen, at du ikke får døren ned over
tæerne
>
> Og hvad opdager man ved samme lejlighed på en ellers rimelig rustfri
> bil? Joeh, gennemtæring i a-stolpen Dårlige samlinger ved
> beslaget til døren (alle 4 beslag er angrebne)
> http://www.mumbojumbo.dk/Escort/Escort005.jpg
Ja det er lidt surt, når man lige opdager den slags
Men radioen spiller i det mindste fint, hører jeg
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online
| |
Kim Voss Schrader (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 03-02-05 20:54 |
|
Hej!
Per Beer Hansen wrote:
>
> Hvis du tager godt fat, så kan du måske godt vride den på plads, det har jeg
> haft held med flere gange, i sådanne situationer.
> Pas dog på med det "råd" der er i stolpen, at du ikke får døren ned over
> tæerne
Well, det bliver næppe pænt. Den er ret forvreden hvis man kigger efter. Og så
er den rusten for enden af rudelisten (standardfejl...) og den tidl. ejer har
ikke udbedret et stenslag, som har bredt sig. Long story short, døren skal
skiftes :)
> Ja det er lidt surt, når man lige opdager den slags
Tja, vidste godt der var noget der, men ikke at der var hul.
> Men radioen spiller i det mindste fint, hører jeg
Jep, den virker fint :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Esben Tærsker (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Esben Tærsker |
Dato : 03-02-05 21:09 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Ja, stor var glæden da huggeren havde en FLOT dør til min Escort 1.6i
> CLX ('96). Den originale dør er jo blevet smadret af tyveknægte (som
> samtidigt ødelagde ratlås og skar 20 ledninger over, men nok om dét) og
> jeg skulle bruge en anden. Disse døre kan vrides åbne ret nemt og
> således bliver de ødelagt. Af samme årsag har huggerne meget sjældent
> disse døre liggende... Og jeg fandt endda en rød (samme farve som bilen)
> som efter sigende skulle passe perfekt.
>
> Fino, jeg har nu brugt 4-5 timer i en pisse kold kælder og kan konkludere:
>
> FÅÅÅÅRK! Den dør er blevet skæv på en eller anden måde - passer gør den
> ihvertfald ikke. Vræææææææl :,-(
>
> Og for at gøre det endnu værre er der gennemtæring i a-stolpen lige ved
> beslagene til dørene :(
>
>
Hmm. Det skulle vel aldrig være kælderen under Lyngy Storcenter...:)
Anyhows - tør øjnene Kim. Du har da i det mindste din Escort endnu. Det
har jeg også, men den synger absolut på sidste vers. Jeg har endnu ikke
fundet en mekaniker der kan ryste den velsignede skruetrækker over
motoren og fremsige de korrekte besværgelser der får den elektroniske
indsprøjtning til at virke. Den hopper helt afsindigt ved konstant fart
i byerne. Fuld gas på landevejen er intet problem - sjovt nok.
Dødsstødet kom så da jeg bad dem gøre den klar til syn her i marts. 7-9
små huller i bunden der skal lappes.
Så forslag til ny bil modtages gerne...! (Må gerne kunne trække min
kassetrailer - 700 kg total)
/Esben
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 00:22 |
|
Hej!
Esben Tærsker wrote:
>
> Hmm. Det skulle vel aldrig være kælderen under Lyngy Storcenter...:)
Nope, der må man jo ikke arbejde :)
Det er kælderen under "min" bygning i Birkerød...
> Anyhows - tør øjnene Kim. Du har da i det mindste din Escort endnu. Det
> har jeg også, men den synger absolut på sidste vers. Jeg har endnu ikke
> fundet en mekaniker der kan ryste den velsignede skruetrækker over
> motoren og fremsige de korrekte besværgelser der får den elektroniske
> indsprøjtning til at virke. Den hopper helt afsindigt ved konstant fart
> i byerne. Fuld gas på landevejen er intet problem - sjovt nok.
> Dødsstødet kom så da jeg bad dem gøre den klar til syn her i marts. 7-9
> små huller i bunden der skal lappes.
Surt show...
Iøvrigt, jeg er ikke helt i kulkælderen. Og hvis jeg kan finde en pladesmed som
vil riste et sæt nye hængsler i billigt er humøret i top igen :)
> Så forslag til ny bil modtages gerne...! (Må gerne kunne trække min
> kassetrailer - 700 kg total)
Tja, en Audi A6 er jo en dejlig slæde :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
claus b. p. (04-02-2005)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 04-02-05 00:38 |
|
"Esben Tærsker" <esben@essers.dk> wrote in message
news:420282ff$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Så forslag til ny bil modtages gerne...! (Må gerne kunne trække min
> kassetrailer - 700 kg total)
>
Du får da svært ved at finde en bil der ikke må trække 700kg. Wartburg eller
Trabant måske? ;-]
Hvis du vil være sikker, så køb en stor firehjulstrækker.
- Men hvis du vil have seriøse råd er du nok nødt til at være lidt mere
specifik vedr. krav og ønsker, (og drømme) ikke mindst prislejet.
/Claus
| |
Esben Tærsker (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Esben Tærsker |
Dato : 04-02-05 19:21 |
|
claus b. p. wrote:
> "Esben Tærsker" <esben@essers.dk> wrote in message
> news:420282ff$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>Så forslag til ny bil modtages gerne...! (Må gerne kunne trække min
>>kassetrailer - 700 kg total)
>>
>
> Du får da svært ved at finde en bil der ikke må trække 700kg. Wartburg eller
> Trabant måske? ;-]
Ganske uenig. De fleste biler må _ikke_ trække 700 kg. Nu ved jeg godt
jeg glemte at skrive "uden bremser", men det burde du ha' gættet....:)
> Hvis du vil være sikker, så køb en stor firehjulstrækker.
> - Men hvis du vil have seriøse råd er du nok nødt til at være lidt mere
> specifik vedr. krav og ønsker, (og drømme) ikke mindst prislejet.
>
Jeps. Jeg starter en tråd en af de nærmeste dage.
/Esben
| |
Jørgen L. (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 04-02-05 00:45 |
|
> Fino, jeg har nu brugt 4-5 timer i en pisse kold kælder og kan konkludere:
Det er da altid noget den lokale brugs har en god kælder
Jeg har da også haft den i brug, men den gang blev den aflåst om aftenen
Hilsen Jørgen
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 01:01 |
|
Hej!
Jørgen L. wrote:
>
>>Fino, jeg har nu brugt 4-5 timer i en pisse kold kælder og kan konkludere:
>
> Det er da altid noget den lokale brugs har en god kælder
Det har de skam, men det er nu ikke dér jeg holdte. Min bygning har egen
p-kælder hvor jeg dog ikke har en fast plads desværre :(
(Det er den store bygning med bl.a. Fætter BR i)
> Jeg har da også haft den i brug, men den gang blev den aflåst om aftenen
Det gør den stadig har jeg bemærket :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Bendt Rasmussen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 04-02-05 01:30 |
|
"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
news:OHyMd.350$pB1.35@news.get2net.dk...
> > Fino, jeg har nu brugt 4-5 timer i en pisse kold kælder og kan
konkludere:
>
> Det er da altid noget den lokale brugs har en god kælder
>
> Jeg har da også haft den i brug, men den gang blev den aflåst om aftenen
Der fik jeg engang stjålet min yamaha knallert mens jeg var på arbejde
ovenpå.
mvh
Bendt
| |
|
|