Rustbeskyttelse Skoda Octavia
Fra : Preben Andersen

Dato : 02-02-05 18:33

Hvordan er rustbeskyttelsen på en Octavia? Skal den have en omgang med det
samme, eller er fabrikkens beskyttelse god nok?

mvh
Preben

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 18:54

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er rustbeskyttelsen på en Octavia? Skal den have en omgang med det
> samme, eller er fabrikkens beskyttelse god nok?

Uanset hvad mærket siger, så er fabrikkens
beskyttelse aldrig god nok.

Fra : Mogens

Dato : 02-02-05 19:07

> Uanset hvad mærket siger, så er fabrikkens
> beskyttelse aldrig god nok.

Hvad så i dé tilfælde, hvor fabrikkens garanti bortfalder,
hvis du undervognsbehandler din fabriksnye bil...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-02-05 19:43

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så i dé tilfælde, hvor fabrikkens garanti bortfalder,
> hvis du undervognsbehandler din fabriksnye bil...

Så vil jeg have oplyst hvilke produkter som de godkender, og hvis der ikke
er nogen- vil jeg vælge en anden bil. Rustgaranti = garanteret rust, det er
kun et sprgs. om tid og omstændigheder :((. Selv VW tager "kun" det
forbehold, at omkring evt. ekstra huller dækker de ikke, og hvor sandsynligt
er det. at der kommer rust i et hul der er brugt til at sprøjte beh. ind og
derefter proppet af?.

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 22:18

> Hvad så i dé tilfælde, hvor fabrikkens garanti bortfalder,
> hvis du undervognsbehandler din fabriksnye bil...

Garantien handler vel kun om gennemtæringer,
og de færreste biler tærer igennem i den tid
garantien løber, og så står man dêr til dên tid.

Fra : Mogens

Dato : 02-02-05 22:23

> Garantien handler vel kun om gennemtæringer,
> og de færreste biler tærer igennem i den tid
> garantien løber, og så står man dêr til dên tid.

Nu har jeg administreret ret mange VW'er.
De måtte alle repareres for rust indenfor 6 år.
Den klare melding var den, at hvis vognen havde
fået supplerende behandling, var der ingen dækning.

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 22:31

> Nu har jeg administreret ret mange VW'er.
> De måtte alle repareres for rust indenfor 6 år.

Så kan man se, at supplerende behandling altid er godt,
og åbenbart også nødvendigt.

Fra : Mogens

Dato : 02-02-05 22:47

> Så kan man se, at supplerende behandling altid er godt,
> og åbenbart også nødvendigt.

Har stormen helt der ude vest på fuldkommen ødelagt din koncentrationsevne

Jeg/vi havde ikke fået dækket omkostningerne, hvis
bilerne havde været efterbehandlet...

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 07:18

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg/vi havde ikke fået dækket omkostningerne, hvis
| bilerne havde været efterbehandlet...

Som Olesen er inde på, sprgs. er om der var noget at få dækket, hvis den
havde været efterbeh. ;). Desuden er der så meget "skrevet med småt" i min,
om div. forbehold, om at det skal være "udefrakomne" etc. etc., at de mest
sandsynlige angreb kun er dækket "pr. kulance"- dvs. de selv bestemmer om
det skal dækkes, fx. ud fra om man er i familie med værkføren el. er hans
søns fodboldtræner etc. ;)). Jeg har ladet min efterbeh., og undladt at
passe min garanti, af den grund.

Fra : Mogens

Dato : 03-02-05 17:53

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Som Olesen er inde på, sprgs. er om der var noget at få dækket

I gennemsnit brugte VW en 25.-30.000 kr pr. bil...
Typisk nye døre, bagklapper, motorhjelm,
kantrust hele vejen rundt, osv.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-02-05 19:41

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> I gennemsnit brugte VW en 25.-30.000 kr pr. bil...
> Typisk nye døre, bagklapper, motorhjelm,
> kantrust hele vejen rundt, osv.

Ja VW brugte, vi kender alle VW's priser, men jeg at skære det ud i pap:
Hvis bilerne havde været efterbehandlet på undersiden, i hulrum og
vedligeholdt på oversiden, tvivler jeg KRAFTIGT på det havde været
nødvendigt.

Fra : Mogens

Dato : 03-02-05 19:59

> [...]
> Hvis bilerne havde været efterbehandlet på undersiden, i hulrum og
> vedligeholdt på oversiden, tvivler jeg KRAFTIGT på det havde været

Lad mig skære det ud i pap -> hvem fan tør tage den chance
med en farbriksny bil !!!

Man kan se "det hele" i bakspejlets ulidelige klare lys, men
skal jo på forkant ved nyvognskøbet afgøre: do it - or not...

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 15:03

> Lad mig skære det ud i pap -> hvem fan tør tage den chance
> med en farbriksny bil !!!

Det tør den, der kontakter Semler for at høre, hvordan reglerne er i dag.

/Jan W Nielsen

Fra : anders majland

Dato : 02-02-05 23:02

> Nu har jeg administreret ret mange VW'er.
> De måtte alle repareres for rust indenfor 6 år.
> Den klare melding var den, at hvis vognen havde
> fået supplerende behandling, var der ingen dækning.

Nu har jeg ikke en octavia men en fabia - men mon ikke vilkårerne er meget
ens ?
I mit instruksbog er nævnt hvilke fabrikater undevognsbehandling der må
anvendes - Mener at der var nævnt 3 hvor Pava var den ene (og det vi har
fået givet den)

Så se i instrukstbogen

/A

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 15:02

> Nu har jeg administreret ret mange VW'er.
> De måtte alle repareres for rust indenfor 6 år.
> Den klare melding var den, at hvis vognen havde
> fået supplerende behandling, var der ingen dækning.

Jeg har talt om nétop den sag med SMCs karosseri-værkfører - og det er ikke
rigtigt...!

Garantien dækker ikke, hvis der I SELVE BORE-HULLET opstår rustdannelse. Så
må du selv betale. Men et generelt bortfald af rustgaranti er der sler ikke
tale om.

Fra 1997 og frem er rust i øvrigt ikke noget problem i VAG-familien. Herfra
hører de til markedets bedst beskyttede.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-02-05 00:44

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Fra 1997 og frem er rust i øvrigt ikke noget problem i VAG-familien.
Herfra
> hører de til markedets bedst beskyttede.
>
> /Jan W Nielsen

Det er muligt men på trods af det er mine svigerforældres Felicia som de
hentede funklende ny hos forhandleren 01/11-1997 temmelig rådden, den går
ifølge mekanikeren ikke gennem næste syn uden reparation af rust.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-02-05 12:22

> Det er muligt men på trods af det er mine svigerforældres Felicia som de
> hentede funklende ny hos forhandleren 01/11-1997 temmelig rådden, den går
> ifølge mekanikeren ikke gennem næste syn uden reparation af rust.

Du har helt ret - Felicia er stadig "den gamle generation" indenfor VAG - og
det var sgu ikke noget at råbe hurra for..

1997 er mest en "tommelfingerregel"..

For Audi var det allerede i 1995, man begyndte at lime og galvanisere på en
ny måde.. Skoda var lidt bagefter..

/Jan W Nielsen

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 09-02-05 19:57

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 1997 er mest en "tommelfingerregel"..
>
> For Audi var det allerede i 1995, man begyndte at lime og galvanisere på

Schhhh, det må du ikke sige til Jørgen...

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 07:20

> Schhhh, det må du ikke sige til Jørgen...

He-he...

Nu har Jørgen jo en efter min mening lækker Skoda af nyere dato..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 14:58

> Hvad så i dé tilfælde, hvor fabrikkens garanti bortfalder,
> hvis du undervognsbehandler din fabriksnye bil...

Hvor gør den det...?

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-02-05 19:11

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er rustbeskyttelsen på en Octavia? Skal den have en omgang med det
> samme, eller er fabrikkens beskyttelse god nok?

Hvilke en af dem, den gl. I el. den ny II ?. Den gl. er beskyttet efter
"system Audi"- galvaniseret, men afhængig af hvor længe du beholder den, er
det bare at udskyde probs., alle biler ruster før el. siden :((. Så en
behandling så hurtigt som muligt er på sin plads, hvis du beholder den +6
år, pga. hjulophæng etc. ikke er dækket af garanti, min har fået Mercansol,
det og Dinitrol kan samarbejde med behandlingen ab. fabrik.
Den har en "fælde" omkring håndgrebet på bagklappen, jeg stoppede angrebet
inden det udviklede sig til en gennemtæring- som det egentligt er garantien
dækker.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-05 19:17

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Den har en "fælde" omkring håndgrebet på bagklappen, jeg stoppede
> angrebet inden det udviklede sig til en gennemtæring- som det
> egentligt er garantien dækker.

Der behøver ikke at være decideret gennemtæring, før end Skoda dækker via
rustgarantien.
Jeg kender til en del tilfælde, hvor der "kun" var bobler og hvor Skoda
betalte hele gildet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-02-05 19:27

> Der behøver ikke at være decideret gennemtæring, før end Skoda dækker via
> rustgarantien.

Det er ikke hvad der står "med småt"- og direkte spurgt dækkes fx.
hjulophæng ikke- kun karrossen, og jeg kender flere som har fået afslag på
sprosserne i bagerste sideruder, men på Gålf IV. ville de godt dække, så
måske der er ændret policy mht. Skoda ??.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-05 19:36

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> afslag på sprosserne i bagerste sideruder, men på Gålf IV. ville de
> godt dække, så måske der er ændret policy mht. Skoda ??.

Octavia har en generel fejl på st.car modellen, hvor den ruster inde i
kanten ved bagruden.
Det er ikke meget rust, men nok til at det bobler op.
Dette betyder at der skal ny bagrude i, samt lakering af bagklap.
Jeg har set en del af dem, hvor Skoda har betalt hver gang (både lak og
rudeskift).

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-02-05 00:38

> [...]
> rustgarantien.
> Jeg kender til en del tilfælde, hvor der "kun" var bobler og hvor Skoda

Kan det tænkes at Skoda som nogle andre mærker har lakgaranti? I de tilfælde
behøver der jo ikke være hul før de æder reparationen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 07:06

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| Kan det tænkes at Skoda som nogle andre mærker har lakgaranti? I de
tilfælde
| behøver der jo ikke være hul før de æder reparationen.

Nu blev angrebet opdaget i en alder af 6-7år, og så længe dækker ingen
lakgaranti.