Vedligeholdelse af viskertræk?
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 02-02-05 17:07

Hej,

Vedligeholder I viskertrækket på bilen?

Jeg oplevede et problem med at mine viskere kørte meget sejt og
langsomt. Bøsningerne som viskerakslerne sidder i var åbentbart
angrebet. Umiddelbart hjalp det at sprøjte lidt WD40, rustløsner og
komme lidt fedt på. Men det var ikke rigtig nemt at presse noget ind. Nu
må jeg se hvor længe det holder.

Bilen er en 9 år gammel Toyota Corolla.

Mvh Thomas Jørgensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-05 17:16

Thomas Jørgensen skrev:

> Vedligeholder I viskertrækket på bilen?

Har - når jeg købte "nye" Kadetter med problemer dér - skilt skidtet ad og
pakket med fedt - i nogen tilfælde har jeg dog måttet forbi en hugger og
slippe en hund til et komplet system, hvis bøsningerne har været for
håbløse.

Ovenstående gælder naturligvis kun en Kadett - jeg ved ikke hvor let det er
at servicere dine!?
Hans

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 02-02-05 17:51

Hans Paulin wrote:

> [...]
> håbløse.
>
> Ovenstående gælder naturligvis kun en Kadett - jeg ved ikke hvor let det er

Bøsningerne kan slet ikke skilles ad.. Så man kan ikke rigtig pakke ny
fedt i. Derfor tænker jeg på, om man bør (eller kan) gøre noget
forebyggende. Jeg tror i hvertfald at jeg vil pille viskerne af en gang
om året og sprøjte noget godt olie ind. (læs: ikke WD40) :)

Mvh Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-05 18:01

Thomas Jørgensen skrev:

> Bøsningerne kan slet ikke skilles ad.

Dét lyder da ulækkert!

Ved min piller jeg hele moletjavsen ud af bilen, fjerner de 2 clips der
sidder på akslerne og kan så trække akslerne ud af bøsningerne.

> [...]
> forebyggende. Jeg tror i hvertfald at jeg vil pille viskerne af en
> gang om året og sprøjte noget godt olie ind. (læs: ikke WD40) :)

På utilgængelige steder bruger jeg gerne en kædespray fra min motorcykel -
den penetrerer
Hans