Heldig?
Fra : Anden

Dato : 02-02-05 02:33

Hej,
Lille sjov ting i dag, har lige inden jeg kørte væk fra hjemmet fået mit
Falck-kort med posten - som jeg
mener man ikke skal "spare" - herregud 550,- om året! for sådan en service.

Nå men, jeg kom kørende på vej hjem i min gamle spand, som jeg har købt for
1 måned siden, lortet
punktere 30 meter væk fra en Falck-station og jeg kan lige trille derind.
Jeg får hjælp til hjulskiftet + tjek af tryk i dækket - rigtig flink
fætter - der kører 20 m fra garagen hen til mig :)
(jeg kunne jo godt selv have skiftet det, men nu var jeg der jo)

Så hvis man endelig skal punktere, så kan det da ikke være gjort nemmere og
mere heldigere end dette?
Jeg er overrasket over hvor lidt det egentlig koster at være medlem - i
forhold til de 24 timers "udrykning" de yder. det er kun omkring en 40-45
kr. om måneden! det er da billigt!

mvh.
Anders

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-05 06:29

Anden telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> i forhold til de 24 timers "udrykning" de yder. det er kun omkring en
> 40-45 kr. om måneden! det er da billigt!

Jeg er medlem af DAH gennem FDM.
Der giver jeg (sjvlh) 245 kr/år. => ca. 20 kr. pr. måned.
For 245 kr. kan de vel knap holde en bil kørende i 1 time, så der må være
nogen der betaler uden at have brug for hjælp...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 14:49

> Jeg er medlem af DAH gennem FDM.
> Der giver jeg (sjvlh) 245 kr/år. => ca. 20 kr. pr. måned.

me 2 bare via GF, og de kommer altid RIGTIGT hurtigt i forhold til møg sløve
falck..

Mvh
Morten

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 03-02-05 07:37

meddelelse

> Jeg er medlem af DAH gennem FDM.
> Der giver jeg (sjvlh) 245 kr/år. => ca. 20 kr. pr. måned.
> For 245 kr. kan de vel knap holde en bil kørende i 1 time, så der må være
> nogen der betaler uden at have brug for hjælp...

Ja, det er ikke mig. Jeg ringede til Falck for 6. gang på tre måneder i går

mvh. tina

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-02-05 07:54

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:4201c6a3$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja, det er ikke mig. Jeg ringede til Falck for 6. gang på tre måneder i
går

Så burde du skifte bil. Det kan ikke være meningen, at andre skal betale,
fordi du ikke kan vedligeholde dit køretøj ordentligt.

Knud

Fra : John Sahl

Dato : 03-02-05 08:00

Knud Thomsen wrote:
> Så burde du skifte bil. Det kan ikke være meningen, at andre skal
> betale, fordi du ikke kan vedligeholde dit køretøj ordentligt.

Så burde du skifte hobby, derved slap vi andre for dine krakilske
bemærkninger.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 08:19

Knud Thomsen wrote:
> [...]
>

> Så burde du skifte bil. Det kan ikke være meningen, at andre skal betale,
> fordi du ikke kan vedligeholde dit køretøj ordentligt.

Du er meget agressiv Knud!

Mvh
Roberto

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-05 09:22

Knud Thomsen telepaterede følgende til sin PC:
> Så burde du skifte bil. Det kan ikke være meningen, at andre skal
> betale, fordi du ikke kan vedligeholde dit køretøj ordentligt.

Hvorfor?

Hun får da noget for pengene - og ikke mere end hun betaler for..

Ellers må jeg anbefale dig, at benytte DAH i stedet for Falck...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-02-05 18:59

Knud Thomsen wrote:

> Så burde du skifte bil. Det kan ikke være meningen, at andre skal betale,
> fordi du ikke kan vedligeholde dit køretøj ordentligt.

Du kan slippe helt for at betale for andres "ustabile" biler, du
kan bare opsige dit Falck ab. Hvis din bil er ordentligt
vedligeholdt, så har du jo ikke brug for Falck alligevel, eller
hur?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 07:14

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er overrasket over hvor lidt det egentlig koster at være medlem - i
> forhold til de 24 timers "udrykning" de yder. det er kun omkring en 40-45
> kr. om måneden! det er da billigt!

Synes du virkelig?
Jeg har nu i 15 år kun haft brug for Falck 1 gang - og det blev
forsikringens problem. Jeg synes altså det ville være ekstremt dyrt at
skulle betale op mod 10.000 kr. for den service.

Knud

Fra : Anden

Dato : 02-02-05 11:44

> [...]
> forsikringens problem. Jeg synes altså det ville være ekstremt dyrt at
> skulle betale op mod 10.000 kr. for den service.

Ja faktisk, nu spurgte jeg af nysgerrighed hvad det ville have kostet hvis
jeg nu ikke havde
abonnementet: 7-800 kr. et eksempel kunne være at min kæreste kørte bilen
og punkterede, og
hun kan ikke skifte dæk, dvs. enten have fat i Falck eller mig (som så ingen
bil har)
700,- for den hjælp!
Og 500,- vil jeg gode give for den "sikkerhed" -> jeg vil også gerne give
1000,-

mvh.
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 17:55

> [...]
> 700,- for den hjælp!
> Og 500,- vil jeg gode give for den "sikkerhed" -> jeg vil også gerne give

Falck og dig er vel ikke de eneste i danmark der kan skifte et hjul?
Har heller aldrig været medlem af Falck eller DAH og har heller ikke haft
brug for det.

Den ene gang hvor bilen skulle fejes væk pga. brandskade var det
forsikringen der klarede problemet.

--
Tom

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 03-02-05 15:51

> [...]
> jeg nu ikke havde
> abonnementet: 7-800 kr. et eksempel kunne være at min kæreste kørte bilen

var det så ikke på tide du får lært hende det ???
hvor svært kan det være ??
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 16:07

..(5750)giller wrote:
> "Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> var det så ikke på tide du får lært hende det ???
> hvor svært kan det være ??

Det kan være ret svært hvis hjulene er spændt på hos et dækcenter med
200Nm og hjulnøglen er en lille nødnøgle.

Mvh
Roberto

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-02-05 18:30

Thu, 03 Feb 2005 16:07:03 +0100, skrev Roberto Saldo, på 26 linier, i
<cttefs$hbl$1@news.net.uni-c.dk>, :

>Det kan være ret svært hvis hjulene er spændt på hos et dækcenter med
>200Nm og hjulnøglen er en lille nødnøgle.

Så er de spændt for hårdt.
Men få da en ordenlig nøgle hun kan bruge.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : John Sahl

Dato : 04-02-05 09:24

Karsten Andersen wrote:
> Så er de spændt for hårdt.
> Men få da en ordenlig nøgle hun kan bruge.

Jeg vælger nu hellere at betale mig fra det, hos Falck eller
en af de andre. Selv om det er sjældent eller aldrig man har
brug for det, så er det i mine øjne en billig "sjælefred" at
have sig. Som flere andre er inde på, så er det ikke for min
egen skyld direkte, men for min kærestes skyld, den tryghed
hun får ud af det er alle pengene værd.

Det behøver jo ikke være et punkteret hjul, det kan være
alt lige fra en glemt nøgle, en bil der ikke vil starte, eller man
kunne risikere at blive påvirket af de magnetiske marker.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Anden

Dato : 03-02-05 22:32

> var det så ikke på tide du får lært hende det ???
> hvor svært kan det være ??
> --
> Hilsen Gilbert

"hvor svært kan det være??" = rimlig dum kommentar.

har du en kæreste/kone?
Enten er det et dårligt forsøg på at lave en "sjov" kommentar,
eller... så kender du ikke særlig meget til kvinder og mekanik.

min kæreste er koreaner, og festen kan allerede stoppe ved at løfte
reserve-hjulet ud af bilen,
så kommer der så møtrikkerne, som kan være svære/rustne.

Der er jo også dæktryk, som der lige bliver tjekket med det samme.
Slipper for frost, olie etc.

og når man for h. betaler for et abonnement der dækker det- hvorfor så ikke
benytte det?

hvor svært kan det være at forstå det?

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 03-02-05 22:40

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "hvor svært kan det være??" = rimlig dum kommentar.

tjaa kommer da an på om man har oseaner af tid til overs

> har du en kæreste/kone?

jep det har jeg og hun hopper gerne ud af bilen for at skifte et sølle fladt
hjul

> Enten er det et dårligt forsøg på at lave en "sjov" kommentar,
> eller... så kender du ikke særlig meget til kvinder og mekanik.

kvinder er sq ikke dummere end børn og dem der vil lære gør det
du mener måske oxo de skal ringe efter elektrikkeren for at skifte en pære i
en lampe ?

> min kæreste er koreaner, og festen kan allerede stoppe ved at løfte
> reserve-hjulet ud af bilen,
> så kommer der så møtrikkerne, som kan være svære/rustne.

det er jo ikke traktor hjul vi snakkerom

> Der er jo også dæktryk, som der lige bliver tjekket med det samme.

> Slipper for frost, olie etc.
>
> og når man for h. betaler for et abonnement der dækker det- hvorfor så
> ikke benytte det?

det er da igen afhængigt af om man har lyst til at vente

> hvor svært kan det være at forstå det?

ILM.

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Anden

Dato : 04-02-05 00:33

> jep det har jeg og hun hopper gerne ud af bilen for at skifte et sølle
> fladt hjul

Fair nok, det kan din kone - men er hun "alle andre"?

Kan du måske alt, som din kone finder utroligt nemt? - lave noget så simpelt
som en frikadelle?
Mange mænd kan svare nej til det spørgsmål - måske 50% ?
Det er jo noget at gøre med interesse, indsigt og styrke (ikke lige til en
frikadelle :)

Jeg kunne da for 4 år siden ikke lave en frikadelle.
Da kunne din kone så have spurgt: "hvor svært kan det være?"
Hvor jeg så kunne svare:
"rimelig svært - kan de købes færdig?"

Det er jo lidt snævertsynet at skrive: "hvor svært kan det være?" - fordi
det er nemt for én selv... ikke?

> kvinder er sq ikke dummere end børn og dem der vil lære gør det
> du mener måske oxo de skal ringe efter elektrikkeren for at skifte en pære
> i en lampe ?

Skal vi lige stramme niveauet en tand?

> det er jo ikke traktor hjul vi snakkerom

traktor, scooter,bil,vaskemaskine, printer - hvad er forskellen, hvis man
ikke ved hvordan det skal gøres?

> det er da igen afhængigt af om man har lyst til at vente

Vi magtede lige at vente de 30 sek. det tog for Falck at komme ud af døren,
vi trillede jo ind på stationen.
Men hvis man ikke KAN skifte så bliver man jo nød til at vente.... simpelt.
OG det er jo noget vi betaler for!

> ILM.

så igen: hvor svæ.... ?

Fra : Kito

Dato : 02-02-05 07:20

Jeg har haft Falck, men er gået over til autohjælp. Ikke fordi at servicen
var bedre eller ringere.
Jeg har 3 biler, 2 træaler, 1 lift, 1 campingvogn.
Nu er det jo således at jeg ikke kan køre i alle bilerne på en gang, samt
trække alle træeler på en gang, samtidig med at jeg kører camnpingvogn.
Ved falck regnede de alle priserne ud for hver enkelt køretøj, og lagde dem
samme og det var så hvad jeg skulle betale. Hos dansk autohjælp havde de en
samtidigheds faktor, som gjorde at jeg nu kun betaler ca. den halve pris.
Derfor

vh
Poul

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 08:49

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
..
> Jeg har ...., 2 træaler, .............

Hvad fanden er det?

Knud

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 02-02-05 08:58

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> .
>
> Hvad fanden er det?
>
> Knud

Trailer?

Lisbeth

Fra : phk

Dato : 02-02-05 09:23

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> .
>
> Hvad fanden er det?

Hold op med dit pis hver gang der ikke er en der kan stave :(. Han kan
såmænd nok noget andet du slet ikke kan finde ud af. Noget med menneskelige
hensyn, f.eks. Eller læse på etiketten omkring stavefejl. Den er du blevet
henvist til masser af gange, men du forstår den åbenbart slet slet ikke :(
--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-05 09:48

phk skrev:

> [...]
> menneskelige hensyn, f.eks. Eller læse på etiketten omkring
> stavefejl. Den er du blevet henvist til masser af gange, men du

Plonk ham dog
Hans

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 10:18

> [...]
> henvist til masser af gange, men du forstår den åbenbart slet slet ikke :(

Man kan jo godt have bare lidt respekt for det danske sprog!

Knud

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 02-02-05 11:01

Knud Thomsen wrote:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>

> Man kan jo godt have bare lidt respekt for det danske sprog!

Men endnu vigtigere bør man have respekt for andre mennesker!
Der er mange der staver som en brækket arm, og ofte er det ikke noget
de gør med vilje omend de nok godt selv er klar over deres svaghed på
det område, og så er fantaster som dig det sidste man gider høre på.

/Jakob
- hellig!

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 11:19

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de gør med vilje omend de nok godt selv er klar over deres svaghed på
> det område, og så er fantaster som dig det sidste man gider høre på.

De fleste kan lære at stave nogenlunde korrekt ved lidt omhu og eventuel
hjælp af ordbog. Det er såmænd det eneste, jeg beder om.

Knud

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 02-02-05 11:29

Knud Thomsen wrote:
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> De fleste kan lære at stave nogenlunde korrekt ved lidt omhu og eventuel
> hjælp af ordbog. Det er såmænd det eneste, jeg beder om.

Det har du værs'go at diskutere i en anden gruppe der er mere velegnet.
Du kunne jo f.eks kigge lidt på dk.kultur.sprog.

Den slags småting er "vi" normalt fuldstændig ligeglade med i denne gruppe.

/Jakob

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 11:42

> Det har du værs'go at diskutere i en anden gruppe der er mere velegnet.
> Du kunne jo f.eks kigge lidt på dk.kultur.sprog.

Nu agter jeg ikke at diskutere 'problemet' - jeg påpeger bare, at jeg ønsker
en nogenlunde korrekt stavning. Miseren opstod altså i denne gruppe og jeg
ser derfor ingen grund til at fortsætte i en anden gruppe bare for at glæde
dig.

Knud

Fra : Jørgen

Dato : 02-02-05 11:51

> [...]
> en nogenlunde korrekt stavning. Miseren opstod altså i denne gruppe og jeg
> ser derfor ingen grund til at fortsætte i en anden gruppe bare for at

Hvor er du dog et fæ at høre på
Jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-05 12:02

Jørgen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvor er du dog et fæ at høre på

Enig, men glem ham...

Han har bare brug for at højne sig, da han fik 7 i sidste diktat i 8.
klasse...

Fra : phk

Dato : 02-02-05 13:09

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste kan lære at stave nogenlunde korrekt ved lidt omhu og eventuel
> hjælp af ordbog. Det er såmænd det eneste, jeg beder om.

Skrevet af dig her i gruppen:

> Ikke forstået - hvad er dit budskab?
> Jeg gav da klart udtryk for at 4 styk = 1 sæt (hvordan du regnre evt.
> reservehjul må du selv om)

Regnre????

>Er der noget med, at personer, som køber VW, er af en speciel
> 'her-kommer-jeg' støbning?

Hvordan med kommaerne her, Knud - er du tilfreds med dem?

> Så enkelt er det vist ikke. I f.eks. dette tilfælde ville det formentlig
> være gået mindst lige så meget ud over mig som 'fjolset'.

Kalder du ovenstående at tilgodese det danske sprog? Synes du ikke der
mangler et "ud over" før 'fjolset'? Og at f.eks. sagtens kunne anbringes et
mere smart sted i sætningen?

> Der var rigelig plads bag latbilen, hvor han bare kunne blive indtil der
> var
mulighed for at overhale

Latbilen .. Knud, hvad er en latbil?

> Som jeg selv skrev, holdt jeg ikke korrekt afstand (det får man aldrig lov
> til på Helsingørmotorvejen), men det bliver da ikke bedre af, at en eller
> anden tåbe absolut skal møve sig ind på den afstand, som i forvejen er
> kneben til een bil. Han må da bare vente til det bliver hans tur!

Hvad laver første komma i ovenstående? Laver du kommaer efter gamle, nye
eller dine egne regler?

Een? Den står ikke i ordbogen! Du bruger ordbog, ikke Knud, lige som du
kræver os andre skal bruge?

> Jeg har bemærket, at når man ser en bil med VW-cirklen, skal man altid
> være
> ekstra opmærksom. I en meget stor del af tilfældene vil disse bilister
> lave
> en eller anden vanvitig manøvre - bryde ind i en bremselængde,
> vognbaneskifter i een uendelighed, overhale højre om etc. Jeg har faktisk
> lært min kone, at holde ekstra godt øje med disse trafikvandaler.

Hvad laver r´et i vognbaneskifter lige i det ord - husk på det er jo en
perfektionist der skriver det så det burde være korrekt dansk!

> Tommelfingerreglen siger en afstand svarende til mindst 2 sekunder er
> tilstrækkelig under normale vejrforhold. - mere ved regn og sne.

Punktum - tankestreg - og start med lille???? Fejl igen, Hr. Thomsen!

> Altså skal du med 50 km/t holde en afstand på ca. 25-30 meter, hvis du
> skal
> have en chance for at stoppe uden at køre bag op i den foraankørende.

Foraankørende????

Og så - Hr. Thomsen - har jeg endda kun fremdraget de eksempler jeg kunne
finde her i gruppen. Der er fejl i cirka ½ af dine indlæg. Fej for din egen
dør først, kast ikke med sten i et glashus osv.

> Kommer den ikke indenfor 5 dage er du sandsynligvis een af de omkring 30%
> heldige, hvor billedet er af en kvalitet, som ikk kan bruges,

Een findes stadig ikke i det danske sprog.
Ikk ???
Og du afslutter med et komma!

> Det er sådan fordi forsikringen som udgangspunkt beregnes ud fra nypris
> uanset hvor brugt den er. Desuden indgår motorstørrelse, Jeres bopæl,
> reparationspriser mv. også typisk i forsikringsprisberegningen.

Jeres - med stort?!! Meget udansk, Knud!

> Hvad fanden er det?

Respekt for det danske sprog, var det det du skrev, Knud?

> Man kan jo godt have bare lidt respekt for det danske sprog!

Ja, det var det sørme, Knud!

> De fleste kan lære at stave nogenlunde korrekt ved lidt omhu og eventuel
> hjælp af ordbog. Det er såmænd det eneste, jeg beder om.

Hvornår starter du så, Knud?

> 1 % - eller 1 cm for hver meter

Procenttegnet skrives op af tallet uden mellemrum.

> Det er da vist fordi du (og mange andre med) stiller alt for store krav.

Måske stiller du også for store krav til andre - når du ikke selv kan
opfylde dem?

> I ægte kælder holder en temperatur på lige omkring 11 grader sommer og
> vinter

11 grader? Lige under jorden er der 8 grader, så hvor du får de 11 fra ....
Men det har selvfølgelig ikke noget med stavningen at gøre.

> Er det 2,7 time for en mand eller for flere mand? Det kunne jo gøre en
> forskel.

1. klasse: 1 mand, manden, flere mÆnd, alle mÆndene (Æ´et fremhævet af
red.).

> Jeg har så godt som aldrig set nogen, som erkender det er dem selv, der
>kvajer sig.

Det har du til gengæld fuldstændig ret i. Hører vi lidt om hvorfor du ikke
gør det?

Du har fejl i omkring 40% af dine mails, Knud. Tyg lidt på den sammen med
alle os andre, som nu også ved det.

Jeg tror næppe nogen forventer ikke at høre mere om andres stavefejl fra
dig. Ej heller om god vilje til at bruge ordbog.
--
Med ikke særlig megen højagtelse
Per, Esbjerg

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 13:43

> Du har fejl i omkring 40% af dine mails, Knud. Tyg lidt på den sammen med
> alle os andre, som nu også ved det.

Jeg er da kun taknemmelig for at blive gjort opmærksom på det, når jeg en
sjælden gang begår en fejl. Det kan da kun kaldes menneskelig omsorg.
Jeg har jo aldrig sagt, at jeg selv er fuldstændig fejlfri.

Knud

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-05 13:50

> [...]
> jeg en sjælden gang begår en fejl. Det kan da kun kaldes menneskelig
> omsorg. Jeg har jo aldrig sagt, at jeg selv er fuldstændig fejlfri.

Kender du ordsproget "FEJ FORAN DIN EGEN DØR FØRST"...

(Skrevet med stort i håb om at det fiser ind...)

Btw. du har et mellemrum for meget mellem "fuldstændig" og "fejlfri".

Fra : Deaster

Dato : 02-02-05 13:58

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
>
> (Skrevet med stort i håb om at det fiser ind...)
>
> Btw. du har et mellemrum for meget mellem "fuldstændig" og "fejlfri".

Inden du/I spilder mere tid på Knud Thomsen allias Dunk alias D.U.N.K alias
Knud T alias Viggo osv. så prøv lige en groups google søgning på hans navn +
aliaser så er det meget nemt at se, at manden er en komplet faktaresistent
idiot.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 14:25

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
+
> aliaser så er det meget nemt at se, at manden er en komplet faktaresistent

Og du lider tilsyneladende af en eller anden form for forfølgelsesvanvid.
Jeg har aldrig set dig skrive andet end advarsler mod mig - og nogen
aliaser, som ikke vedrører mig.

Knud

Fra : phk

Dato : 02-02-05 14:37

> [...]

> Og du lider tilsyneladende af en eller anden form for forfølgelsesvanvid.
> Jeg har aldrig set dig skrive andet end advarsler mod mig - og nogen

Af en eller anden grund tror jeg mere på Deaster end jeg tror på dig.

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 02-02-05 14:36

> Jeg er da kun taknemmelig for at blive gjort opmærksom på det, når jeg en
> sjælden gang begår en fejl.

Kan du ikke læse, Knud? 40%! Ikke 4,0%, men fyrre! Kald du bare det
sjældent, du er nok den eneste der har den opfattelse.

> Det kan da kun kaldes menneskelig omsorg.
> Jeg har jo aldrig sagt, at jeg selv er fuldstændig fejlfri.

Det ville du så også have meget svært ved at få ret i. Tværtimod er du jo
fuld af fejl.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-05 18:49

phk skrev:

> Jeg tror næppe nogen forventer ikke at høre mere om andres stavefejl fra
> dig. Ej heller om god vilje til at bruge ordbog.

Ikke for at det må opfattes som støtte til KT.

Men der er altså lige et par ting du noterer, som jeg er uenig med dig i.

Det ene er "een". Det bruger jeg også selv. Jeg har lært at bruge det
når man mener en selv (sig selv).

Det andet er stort begyndelsesbogstav i Jeres, og brug af stort I.

Det kan udemærket være at man ikke lærer det i skolerne mere, men det
syntes jeg ikke kan/skal bruges til at udråbe tidligere skrivemåder som
forkerte.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : phk

Dato : 02-02-05 20:12

> phk skrev:

> Men der er altså lige et par ting du noterer, som jeg er uenig med dig i.

Begge de ting du nævner har jeg set behandlet for nyligt. Een gæld´s ikke
mere. Og Jeres er forkert. Set for ganske få dage siden i dk.kultur.sprog.

Een har jeg selv brugt indtil jeg læste at det mås man ikke.

--
Per, Esbjerg
Stavefejl indsat med vanilje

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-05 20:28

phk skrev:

> Begge de ting du nævner har jeg set behandlet for nyligt. Een gæld´s ikke
> mere. Og Jeres er forkert. Set for ganske få dage siden i dk.kultur.sprog.
> Een har jeg selv brugt indtil jeg læste at det mås man ikke.

Nu har jeg ingen planer om at skulle lære sproget om hver gang der
kommer en ny trend.

Så jeg henholder mig til at det jeg lærte i sin tid må jeg have lov at
bruge min tid ud.

Fra : phk

Dato : 02-02-05 21:40

> [...]

> en ny trend.
>
> Så jeg henholder mig til at det jeg lærte i sin tid må jeg have lov at

Måtte du få tværet majonæse ud over det hele :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-05 07:39

phk skrev:

> Måtte du få tværet majonæse ud over det hele :)

Pas på, eller du får en klump skammelfedt at lege med.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-05 20:10

Knud Thomsen wrote:

> De fleste kan lære at stave nogenlunde korrekt ved lidt omhu og eventuel
> hjælp af ordbog. Det er såmænd det eneste, jeg beder om.

Jamen du har jo tydeligvis check på tingene, så bør du have
rigeligt overskud til at kompensere for andre stavefejl, de kan
umuligt udgøre et problem for dig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 02-02-05 21:41

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Jamen du har jo tydeligvis check på tingene, så bør du have
> rigeligt overskud til at kompensere for andre stavefejl, de kan
> umuligt udgøre et problem for dig..

Lad nu være med at holde med ham. Jeg har lige tydeliggjort for hele gruppen
at han har check på nul!

--
Per, Esbjerg

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-02-05 06:42

> Lad nu være med at holde med ham. Jeg har lige tydeliggjort for hele
gruppen
> at han har check på nul!

Du har ikke tydeliggjort noget som helst! Du brokker dig bare konstant,.
hvis man ikke er enig med dig.

Knud

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-02-05 11:14

Knud Thomsen wrote:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> menneskelige

> Man kan jo godt have bare lidt respekt for det danske sprog!

Trailer er ikke af dansk oprindelse, trækvogn er :)

Mvh
Roberto

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 11:23

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Trailer er ikke af dansk oprindelse, trækvogn er :)

Jamen så skriv trækvogn og alle problemer ville være løst.

Knud

Fra : phk

Dato : 02-02-05 11:45

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så skriv trækvogn og alle problemer ville være løst.

Fedt over i dk.kultur.sprog, så skal du nok lære nogle ting om det danske
sprog også. Så god er du nemlig heller ikke!
--
Per, Esbjerg

Fra : Verner Olsen

Dato : 02-02-05 11:28

On Wed, 2 Feb 2005 10:18:11 +0100, "Knud Thomsen"
<knud.thomsenslet@sletprivat.dk> wrote:

>Man kan jo godt have bare lidt respekt for det danske sprog!

Det er rigtigt ja, og dér behøver man ikke bande.
(og så er "trailer" vist ikke så dansk at det gør noget)

Man kan også have respekt for mennesker, ikke?

>Knud

Verner

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 11:24

"Verner Olsen" <here@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Man kan også have respekt for mennesker, ikke?

Jo - og det har jeg også.

Knud

Fra : phk

Dato : 02-02-05 11:47

> Jo - og det har jeg også.

Det har du utallige gange bevist du ikke har - på nogen måde. Du har endda
også fået det at vide så mange gange at du må til at begynde at reflektere
over det.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-02-05 13:01

Knud Thomsen wrote:

> Jo - og det har jeg også.

Så vis det dog!!

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 13:40

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så vis det dog!!

Det er da yderst respektfuldt venligt at hjælpe dem, som ikke kan stave.

Knud

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-05 13:48

Knud Thomsen telepaterede følgende til sin PC:
> Det er da yderst respektfuldt venligt at hjælpe dem, som ikke kan
> stave.

Det KAN det være...

Men det var jo heller ikke det du gjorde, vel...!

Du skrev blot: "Hvad fanden er det?"

Er det respekt for det danske sprog?
Var det en hjælp?

Hvis det skulle have været en hjælp skulle du på en pæn måde have fortalt
skriveren at trailer ikke staves træaler...

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-02-05 14:26

meddelelse news:4200cc0d$0$48327$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvis det skulle have været en hjælp skulle du på en pæn måde have fortalt
> skriveren at trailer ikke staves træaler...

Det kan han vel selv finde ud af - jeg foreslog en ordbog!

Knud

Fra : phk

Dato : 02-02-05 14:39

> Det kan han vel selv finde ud af - jeg foreslog en ordbog!

Hvorfor bruger du ikke ordbog selv?

Det kaldes at feje for egen dør først...

40%´s Knud!
--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-05 15:31

Knud Thomsen telepaterede følgende til sin PC:
> Det kan han vel selv finde ud af - jeg foreslog en ordbog!

Er det at hjælpe?

Og jeg tror du skal have briller...

Du skrev:
------
"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
..
> Jeg har ...., 2 træaler, .............

Hvad fanden er det?

Knud
----

Ikke nok med at du ikke kan stave, du skal også have briller, for jeg kan
ikke se, at du skrev noget om en ordbog...

Fra : Kito

Dato : 02-02-05 16:09

Haj knud nu synes jag et de er let tral at skule skrive te deg men nu du
gerne ve yde stavekotrol så for meg garne. Neste gan vel jeg senne brevet te
dig så du ka ratte.

vh
Poul

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-05 16:58

Kito telepaterede følgende til sin PC:
> Haj knud nu synes jag et de er let tral at skule skrive te deg men nu
> du gerne ve yde stavekotrol så for meg garne. Neste gan vel jeg senne
> [...]

LOL

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-02-05 06:43

> [...]
> gerne ve yde stavekotrol så for meg garne. Neste gan vel jeg senne brevet

Du er da velkommen. Din stavning trænger til det.

Knud

Fra : Anden

Dato : 02-02-05 18:08

http://www.duckling.person.dk/retarded.gif

og flet så fissen, og lad min tråd være!

mvh.
Anders

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-02-05 06:44

> http://www.duckling.person.dk/retarded.gif
>
> og flet så fissen, og lad min tråd være!

Hvor får man det ejerskab?

Knud

Fra : phk

Dato : 02-02-05 11:44

> Man kan jo godt have bare lidt respekt for det danske sprog!

Det var det jeg sagde: Du ved slet ikke hvad menneskelige hensyn er. Spørg
dig selv engang - hvad bør man have mest respekt for, det danske sprog eller
andre mennesker.

Du behøver ikke svare her, jeg har en ubehagelig fornemmelse for hvad du vil
svare.

Desuden er der faktisk nogen der ikke _kan_ lære det. Eller har haft
mulighed for det.
--
Per, Esbjerg

Fra : Kito

Dato : 02-02-05 16:01

Du har helt ret Per det er faktisk det samme hver gang jeg staver til
tr.....
Jeg kan simpelt hen ikke huske det.

tak for det
Poul

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-05 20:17

Kito wrote:

> Du har helt ret Per det er faktisk det samme hver gang jeg staver til
> tr.....
> Jeg kan simpelt hen ikke huske det.

Spørgsmålet er om der ikek burde være noget der hed en træ-aler,
det kunne være en slags brændekløver på en ny måde..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-05 20:34

Thomas Strandtoft skrev:

> Spørgsmålet er om der ikek burde være noget der hed en træ-aler,
> det kunne være en slags brændekløver på en ny måde..

Eller en træstrækker?

Hvorfor bruger du i øvrigt "ikek"?

Du er absolut ikke den eneste. Og da jeg syntes at det oftest forekommer
fra "der ovre" spekulerer jeg om sprogfiltret dansk<>djævleøsk der
ovre på Storebælt skulle være nede.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-02-05 21:30

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Hvorfor bruger du i øvrigt "ikek"?

Fordi han aber efter andre ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-05 07:37

jan@fedtegreven.dk skrev:

> Fordi han aber efter andre ;)

Det er der jo ikke noget nyt i. ;-D

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-02-05 17:54

Finn Guldmann wrote:

> Hvorfor bruger du i øvrigt "ikek"?

Det er en knoldesparkerdetektor og sørme ikke om den virkede endnu
en agng!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-02-05 04:48

Thomas Strandtoft skrev:

> Det er en knoldesparkerdetektor og sørme ikke om den virkede endnu
> en agng!

Ergo; Vi skal have hævet taksterne på Storebælt, så der kan blive råd
til et nyt sprogfilter.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-02-05 11:15

Finn Guldmann wrote:

> Ergo; Vi skal have hævet taksterne på Storebælt, så der kan blive råd
> til et nyt sprogfilter.

Vi kan vel financiere det via en afgift på benzinen, det var sådan
man fandt pengene til Lillebæltsbroen, så det kan vel også skaffe
penge til et sprogfilter..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-02-05 12:52

Thomas Strandtoft skrev:

> Vi kan vel financiere det via en afgift på benzinen, det var sådan
> man fandt pengene til Lillebæltsbroen, så det kan vel også skaffe
> penge til et sprogfilter..

Hvorfor skulle vi alle være med til at betale det?

Det må da være nok at det bliver dem der ikke kan holde sig væk fra den
der ø. (Og så dem der vil flygte derfra.)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-05 20:03

phk wrote:

> Hold op med dit pis hver gang der ikke er en der kan stave :(.

Jeg nåede da at læse det som træ-aler inden jeg fik drejet den
rigtigt, og jeg lever af at arbejde med folk der ikke kan stave.

Indimellem er det ikke altid let at få tingene vendt rigtigt, kan
du fx. fortælle mig hvad en lampetarm er?

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 02-02-05 20:21

> Indimellem er det ikke altid let at få tingene vendt rigtigt, kan
> du fx. fortælle mig hvad en lampetarm er?

En lampetarm er en arm der sidder på en lampet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-05 20:26

Thomas Strandtoft skrev:

> Indimellem er det ikke altid let at få tingene vendt rigtigt, kan
> du fx. fortælle mig hvad en lampetarm er?

Lampétarm?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-02-05 20:21

"Thomas" == Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> writes:

> [...]
> rigtigt, og jeg lever af at arbejde med folk der ikke kan stave.

> Indimellem er det ikke altid let at få tingene vendt rigtigt, kan du

Det er sådan en sakse-konstruktion som en væglampet hænger
på. Fordelen ved den er at lampetten kan trækkes ud fra væggen når den
skal bruges, og kan skubbes tilbage efter brug.

Det er iøvrigt et sjovt ord, i samme kategori som lyngrisene og
trækvinden. For slet ikke at tale om de "bevidste" maltrakteringer som
sko-vridervej og toden-skjoldsalle i Århus.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-02-05 08:58

Wed, 2 Feb 2005 02:33:02 +0100, skrev Anden, på 23 linier, i
<42002db2$0$48630$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

20 år x 550
minus 900,- for hjælp 2 gange.
giver mig stadigt overskud.

Punkteret er har jeg kun gjort 1 gang.
Og for 10000 gør jeg det gerne selv.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-05 19:57

Anden wrote:

> Så hvis man endelig skal punktere, så kan det da ikke være gjort nemmere og
> mere heldigere end dette?

Nu vi er ved de heldige historier, så var jeg engang på vej hjem
fra en jul i det sønderjydske, nærmere betegnet dagen før
nytårsaften. Klokken var vel omkring 20-21 stykker om aftenen, da
udstødningen, som havde snerret lidt mere end normalt, besluttede
sig for at knække lige bag den forreste lydpotte. Vi var på
motorvejen, umiddelbart inden Solrødafkørslen med McDonalds, så vi
kørte af og hen til tankstationen for at se om der var noget at
stille op. En venlig mand nævnte at der lå et gør-det-selv
værksted et par hundrede meter derfra, så der tog vi hen. Jeg
forhørte mig hos indehaveren om han havde et par spændebånd og en
pladesaks, så ville jeg lige vikle en tom coladåse om bruddet så
vi kunne komme hjem, men han syntes det lød som noget pjat og 2
minutter senere havde han svejset udstødningen sammen igen. Alt i
alt var vi tilbage på motorvejen ca. 20 minutter efter
udstødningen knækkede, lettet for en 50,- til kaffekassen, det kan
vist dårligt gøres hurtigere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 02-02-05 20:16

> Nu vi er ved de heldige historier, så var jeg engang på vej hjem
> fra en jul i det sønderjydske, nærmere betegnet dagen før

En anden heldig historie var på en tur hjem fra Sverige. På Sjælland endte
jeg på et Fordværksted med min Mondeo, som var knækket. Meldingen var jeg
skulle have ny udstødning på. Godt så - jeg bandede lidt over det fordi
priserne på Quickpot var noget mere forbrugervenlige, men det var fredag
sent eftermiddag, så ...

Hverken værkstedet eller de 3-4-5 omkringliggende Fordværksteder, som
tilsyneladende havde et snævert samarbejde, havde dog en udstødning
liggende, så det endte med at den gamle blev svejset. Pris: Meget billig i
forhold til original ny udstødning.

Den holdt i adskillige år og rigtig mange km!

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-02-05 21:31

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>På Sjælland endte
>jeg på et Fordværksted med min Mondeo, som var knækket.

gyys !!

;)

Fra : phk

Dato : 02-02-05 21:43