Rense sikkerhedsseler
Fra : Mureren

Dato : 01-02-05 23:57

Hejsa...

Jeg har de sidste 5 måneder været i gang med at bygge hus, og efterhånden er
mine sikkerhedsseler blevet lidt træge i det når de skal rulle op.
Det er formentlig alt det støv og snavs jeg har haft på tøjet der har sat
sig på selerne (især førersiden).

En googling gav ikke noget, udover jeg har læst at der findes en spray der
måske kan fikse problemet.
Nogen her der kender den spray, ved om den virker, eller har andre råd der
er afprøvetmed godt resultat ?

Mvh.
Mureren
(der står klar med WD40

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 10:45

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

| Nogen her der kender den spray, ved om den virker, eller har andre råd der
| er afprøvetmed godt resultat ?

Jeg ville bare trække dem ud, og børste med lunkent sulfo-vand + aftørring.
Men hiv forsigtigt så fjederen ikke knækker.

Fra : L

Dato : 02-02-05 22:28

Hej

Det er dette produkt fra Tunap, som jeg har skrevet om før, kan også bruges
til rudeføringer m.m.
http://www.tunap.de/pdf/Produktinformationen/micrologic%20Premium/PI_MP_104.pdf

Trægheden med oprul kan også være, hvis du har fået din bil rustbeskyttet i
hulrummene, hvor dit seleoptræk er blevet ramt af dette.

Dåsen fra Tunap gør ligesom om at fibrene i selen trækker sig sammen.

Da du skriver at selen måske er blevet beskidt, vil jeg anbefale dig inden
du bruger produktet, at rengøre med en opvredet klud med sulfo.

Mvh. TLS

Fra : Mureren

Dato : 02-02-05 22:50

> [...]
>
> Da du skriver at selen måske er blevet beskidt, vil jeg anbefale dig inden
> du bruger produktet, at rengøre med en opvredet klud med sulfo.

Mange tak!

Mvh.
Mureren