Den nye Alfa Romeo GTV (Brera) billeder
Fra : Frederik

Dato : 01-02-05 15:30

Fra : JJ

Dato : 01-02-05 15:45

Fra : Frederik

Dato : 01-02-05 15:48

> jeppe

Synes slet ikke du er sjov... :)

Fra : JJ

Dato : 01-02-05 16:26

> > Ja kun en ulempe det er en alfa ;)
> >
> > vh
> > jeppe
> >

> Synes slet ikke du er sjov... :)

lol, høre bare fra mekanikere venner at det er tit og dyrt at lave på ;)

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 01-02-05 17:02

JJ wrote:
> lol, høre bare fra mekanikere venner at det er tit og dyrt at lave på ;)
Til gengæld er den sjov at køre i...

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-02-05 21:09

"Rasmus Lauritsen" <razzia@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> JJ wrote:
> Til gengæld er den sjov at køre i...

Nemlig! Især efter dagens chipning :) - gik fra 147.5 hk til 168 hk i en 156
2.0TS! En tilsvarende forøgelse for moment...

\Mandal

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 22:03

> Nemlig! Især efter dagens chipning :) - gik fra 147.5 hk til 168 hk i
> en 156 2.0TS! En tilsvarende forøgelse for moment...

Fedt! Hvem har lavet arbejdet?

--
Thomas Krath

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-02-05 22:29

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fedt! Hvem har lavet arbejdet?

Per Mai, www.scantune.dk - udover bedre moment under 3.000 føles bilen
mærkbart hurtigere ved acc. i høje hastigheder :D

\Mandal

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-02-05 22:02

JJ wrote:

> lol, høre bare fra mekanikere venner at det er tit og dyrt at lave på ;)

Hvor mange af de mekanikervenner har rent faktisk prøvet at eje en
alfa?

Mine erfaringer fra et par stykker af slagsen er, at reservedele
faktisk ikke er specielt dyre, en del er ligefrem billige.
Problemet er, at det kræver omtanke, omhu og masser af tid at
skrue på bilerne og det gør alfa'er dyre hvis man skal betale for
arbejdstiden.

Hvad angår hyppigheden af reperationer, kan jeg heller ikke helt
genkende billedet. Jeg kører i gamle Alfa'er og jeg har stortset
klaret mig med alm. sliddele. Undtagelsen var en mekanisk
benzinpumpe der knækkede en pal pga. metaltræthed. Bremseklodser
brugte jeg på et tidspunkt en del af, men det var fordi jeg havde
taget lidt for let på at justere kalibrene ind til de nye klodser
(jep, justerbare kalibre af en eller anden uvis årsag?!?). Efter
jeg havde bokset med søgerblade og krillimillimetre var sliddet
ikke længere et problem.

For dine mekanikervenner bør timeforbruget ikke være et problem,
så måske er det omhuen der mangler?

--
Hygge..
Thomas

Fra : JJ

Dato : 02-02-05 09:26

> For dine mekanikervenner bør timeforbruget ikke være et problem,
> så måske er det omhuen der mangler?

Næ de ejer det ikke selv men når, de får den asmme bil ind igen og igen og
synes det er noget bøvl at arbejde på er den forklaring vel go nok.

Medmindre du nu vil sige at den kommer igen fordi de ikke gør deres arbejde.

vh
jeppe

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-05 19:44

JJ wrote:

> Næ de ejer det ikke selv men når, de får den asmme bil ind igen og igen og
> synes det er noget bøvl at arbejde på er den forklaring vel go nok.

De ER noget bøvl at arbejde på, og netop derfor er det
supervigtigt at man ikke forfalder til "lynløsninger" når
frustrationerne hober sig op. Selv blandt de autoriserede
værksteder kan de have problemer med at lave arbejdet ordentligt,
det hører man masser af eksempler på i Alfa klubben. Resultatet
er, at enten skruer folk selv eller også bruger de steder som
CarCentre eller Skallebølle Auto, værksteder med massiv erfaring
med Alfa'er..

> Medmindre du nu vil sige at den kommer igen fordi de ikke gør deres arbejde.

De gør garanteret som de gør med alle andre biler, men det er ikke
altid godt nok. Det behøver ikke være sjusk der gør det, det er
højst sandsynligt et grundliggende problem med manglende
mærkeerfaring.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Frederik

Dato : 02-02-05 21:52

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> altid godt nok. Det behøver ikke være sjusk der gør det, det er
> højst sandsynligt et grundliggende problem med manglende

Det er også min erfaring. Siden alfen rullede ud til CarCentre, har der
ingen problemer været.

Og før Olesen kommer for godt i gang... Så er den kommet hjem igen... :)

Mvh.

Frederik

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 22:16

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

> Det er også min erfaring. Siden alfen rullede ud til CarCentre, har der
> ingen problemer været.
>
> Og før Olesen kommer for godt i gang... Så er den kommet hjem igen... :)

Har ikke rigtig fulgt med, men går ud fra,
at Alfa nu også er svær at reparere på ???

Fra : Thomas

Dato : 02-02-05 23:58

> Det er også min erfaring. Siden alfen rullede ud til CarCentre, har
> der ingen problemer været.

At køre den til CarCentre på Amager er nu heller ingen garanti for at det
bliver lavet ordentlig... desværre :(

--
Thomas Krath

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-02-05 17:45

Thomas wrote:

> At køre den til CarCentre på Amager er nu heller ingen garanti for at det
> bliver lavet ordentlig... desværre :(

Hvad har I da oplevet? Jeg har hidtil kun hørt positive
anmeldelser fra folk der brugte dem, så det ville da være "rart"
med noget kontrast.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 04-02-05 21:00

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har I da oplevet? Jeg har hidtil kun hørt positive
> anmeldelser fra folk der brugte dem, så det ville da være "rart"
> med noget kontrast.

Forsøgte at svejse i støbegods - brugte en bunke tid på det.
Men det holdt ikke og hele mollevitten skulle laves om.
Jeg vil til enhver tid anbefale værkstedet - Anders kan
normalt sit kram!

Fra : BJ

Dato : 04-02-05 22:47

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forsøgte at svejse i støbegods - brugte en bunke tid på det.
> Men det holdt ikke og hele mollevitten skulle laves om.
> Jeg vil til enhver tid anbefale værkstedet - Anders kan
> normalt sit kram!

Almindelige hobbyfolk ligger normalt ikke inde med specialelektroder til
sligt..;)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 04-02-05 22:59

> Almindelige hobbyfolk ligger normalt ikke inde med specialelektroder til
> sligt..

Hva' mener du? -> Anders CarCentre er ikke "hobbyfolk".
Først prøvede han selv at svejse - dernæst et specialværksted
next door. De opgav til sidst, og der måtte nye stumper i istedet.

Fra : BJ

Dato : 04-02-05 23:19

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva' mener du? -> Anders CarCentre er ikke "hobbyfolk".
> Først prøvede han selv at svejse - dernæst et specialværksted
> next door. De opgav til sidst, og der måtte nye stumper i istedet.

Jow, men man kan altså godt med dette rette værktøj og den rigtige tråd.

Ikke at jeg siger, dem du nævner ikke kan svejse.

http://www.esab.dk/index.asp?item=7544

http://www.esab.dk/index.asp?item=7382

http://www.scsteknik.dk/metalisering_svejsning.htm

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 04-02-05 23:23

> Jow, men man kan altså godt med dette rette værktøj og den rigtige tråd.
> Ikke at jeg siger, dem du nævner ikke kan svejse.

LOL -> næsten ligesom hverdagen i firmaet: teknikeren "mod" sælgeren :)
Ikke at jeg siger, du er forkert på den

Fra : BJ

Dato : 04-02-05 23:29

KLIP

> LOL -> næsten ligesom hverdagen i firmaet: teknikeren "mod" sælgeren :)
> Ikke at jeg siger, du er forkert på den

Skal jeg forstå dig således, vi ikke er uenige..

--
Bjørn J.

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-02-05 17:12

Frederik wrote:
> Så kan I altså sige hvad I vil...
>
> Den er ROCKERFE'!!!

Jeg synes bare bagenden er lidt kedelig.. Og når den kommer fra papiret over
til virkeligheden så har vi ikke længere de mørke ruder og så bliver bilen
endnu grimmere :(
Men det er da fedt, at der stadig er nogle som tør skille sig ud, design og
kvalitetsmæssigt :P

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 19:43

> "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

> http://www.alfacentro.com/features/brera/images/brera_07.jpg
> http://www.alfacentro.com/features/brera/images/brera_10.jpg
> http://www.outrefranc.com/salons/geneve02/img/alfaromeobrera2.jpg
> http://auto.sohu.com/piclib/fiat/alfaromeo/brera/big/alfaromeoBrera003.jpg
> http://www.autocentre.ua/ac/02/14/images/05/Jeneva13.jpg
> http://www.toutenhoofd.nl/fotoos/AutoRAI-2003/DSCF0402.JPG
> http://www.italiaspeed.com/news_2002_122_01.jpg
>

> Så vent, til du ser den indvendig...kæft' den er vammel.

> [...]

Bemærk lige, at dine billeder viser konceptbilen Brera fra 2002...

Altså, at folk ikke vil tjekke deres fakta... :)

Interiøret især har intet med produktionsbilen at gøre.

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 20:19

Hejsa

Frederik skrev:

> Bemærk lige, at dine billeder viser konceptbilen Brera fra 2002...
>
> Altså, at folk ikke vil tjekke deres fakta... :)
>
> Interiøret især har intet med produktionsbilen at gøre.

Interiøret er ihvertfald ikke " rockerfe' ", det er big time Pimp style

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 20:32

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Interiøret er ihvertfald ikke " rockerfe' ", det er big time Pimp style

> /Brian

Bemærk igen, det ikke er den rigtige bil, der vises billeder af i Olesens
anlæg.

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 21:03

Hejsa

Frederik skrev:

> Bemærk igen, det ikke er den rigtige bil, der vises billeder af i
> Olesens anlæg.

Havde jeg godt set, ellers havde jeg ikke klippet det med

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 01-02-05 20:47

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> Bemærk lige, at dine billeder viser konceptbilen Brera fra 2002...

OK...fair nok.
Men den endelige version er faktisk grimmere,
kan jeg nu se.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 22:16

> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> OK...fair nok.
> Men den endelige version er faktisk grimmere,
> kan jeg nu se.

Jeg kan jo kun konkludere, at du enten ikke ser særlig godt, eller er
æstetisk udfordret... :)

(skulle den smutte, så er ovenstående for sjov)

Jeg fastholder den er enormt flot. Synes den er blandt de flotteste biler i
rigtig mange år.

Mvh.

Frederik

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 17:49

> Jeg fastholder den er enormt flot. Synes den er blandt de flotteste biler
> rigtig mange år.

> (skulle den smutte, så er ovenstående for sjov)

Så er vi jo enige *S*

Fra : Frederik

Dato : 02-02-05 20:02

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> Så er vi jo enige *S*

Jeg kræver dementi :)

Mvh.

Frederik