Vild cowboy-anholdelse med rygende gevær
Fra : Olesen

Dato : 31-01-05 19:11

EFTERFORSKNING: 54-årig gik muligvis for vidt, da han pågreb to biltyve

Følgende læst i Fyensstiftstidende har linket til den:

http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=284&bfv_articleid=563387

Måske biltyve skulle finde nyt arbejde på Langeland....

Mvh

Jens

Fra : Basil

Dato : 31-01-05 19:26

Olesen wrote:
> [...]
>

> http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=284&bfv_articleid=563387
>

> Måske biltyve skulle finde nyt arbejde på Langeland....

Tja, havde de ikke stjålet en bil, var der ikke noget problem.
Kai

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 19:33

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Selvtægt er retsstridig.

*Det* ved tyveknægte også.....

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-01-05 21:18

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Selvtægt er retsstridig.

>*Det* ved tyveknægte også.....

Jep - men kan belæres om at det nok er mindre smart at klage over at
man skulle have måsen syet med 27 sting, efter et gø-dyr havde hevet
vedkommende ud af den bil, vedkommende var brudt ind i.

"klag du bare min ven, så skal jeg gerne hænge et billede op i hvert
eneste lygtepæl af din røv.... med navns nævnelse"

Den hund er sgu' svært savnet ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-05 21:24

jan@fedtegreven.dk wrote:
> "klag du bare min ven, så skal jeg gerne hænge et billede op i hvert
> eneste lygtepæl af din røv.... med navns nævnelse"

Jeg fik faktisk politiets tilladelse til ophængning af flyers i
forbindelse
med tyveriet af min bil, med navns nævnelse

Det nåede dog ikke så vidt da jeg fik tingene til at falde på plads i
samarbejde med Politiet

Teksten jeg fik godkendt af politiet lød således:

"Hej Michael, Martin, Lars, Kenneth, Ricardo, Achmed og Morten....

Jeg håber i har nydt legetiden med min Fiat Uno Turbo, jeg vil opfordre
jer til at finde de ting i stjal fra bilen og aflevere dem til enten
mig, eller til politiet hurtigst muligt. I ved godt, at det drejer sig
om en Dell Axim 5 PocketPC og en Blaupunkt Woodstock DAB 53 bilradio,
plus hattehylden med de tilhørende 6x9" højtalere.

Skaderne på bilen er jeg sikker på at vi også kan finde en løsning på,
men det kræver at i henvender jer til mig. IKKE at vi skal komme og
finde jer.

Med venlig hilsen John, ejer af den sølvmetallic Fiat Uno Turbo i har
leget med.

Jeg kan kontaktes på +45 21 91 21 30 eller john@mandezonen.dk "

Nu er det i stedet endt med et erstatningskrav for de ting der ikke blev
klaret udenfor retssalen.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 21:53

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den hund er sgu' svært savnet ;)

LOL.

--
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 01-02-05 13:22

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Selvtægt er retsstridig.
>
> *Det* ved tyveknægte også.....

Ja men civil anholdelse er tilladt
--
Møller

Fra : BJ

Dato : 01-02-05 14:54

"Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja men civil anholdelse er tilladt

Jep, men desværre med livet som indsats, da tyveknægtene kender loven
bedst..;)

--
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 01-02-05 21:21

> "Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep, men desværre med livet som indsats, da tyveknægtene kender loven
> bedst..;)

Jow, jeg vil nok heller ikke gøre det i dag

Men jeg kan da huske, da et par unge knægte en vinterdag kom og bad bonden
(min far) om at hjælpe med at trække en bil op af grøften, for han havde vel
en traktor.
Jo da, men da han så bilen kunne han genkende den
Nu kommer I med, og så kan i fortælle politiet hvor i har den fra, så skal
jeg nok kontakte ejeren: de fulgte pænt med: den gamle kunne også tage en
tønde korn på hver skulder og gå op på kornloftet med dem.
Det er godt nok mange år siden, at man kom korn i sække og regnede i tønder,
men for f... hvor støvede tærskeværker og mejetærskere støve dengang.
Og jow jeg kan meje med en le, og binde neg uden bindegarn
--
Møller

Fra : BJ

Dato : 01-02-05 23:03

"Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> men for f... hvor støvede tærskeværker og mejetærskere støve dengang.
> Og jow jeg kan meje med en le, og binde neg uden bindegarn

Skulle du komme i bekneb, har jeg da en bærbar hollandsk vægt og ditto
kornmål stående på hylden ... i det pureste messing..)

--
Bjørn J.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 01-02-05 21:38

> Jep, men desværre med livet som indsats, da tyveknægtene kender loven
> bedst..;)

Så kan han måske lære ikke at ramme ved siden af næste gang

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : KubikH

Dato : 31-01-05 19:33

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=284&bfv_articleid=563387
>

> Måske biltyve skulle finde nyt arbejde på Langeland....

ØØØVVVV
Han sigtede åbenbart for højt -
Niels

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-05 20:21

Olesen wrote:
> http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=284&bfv_articleid=563387

Hvis de følgende sætninger passer, må politiet da vide om
manden var bevæbnet eller ej.
"Først da den 54-årige bedyrede, at han havde knækket geværet, fulgte de
ham til den stjålne bil, netop som politiet ankom.

- Den 54-årige bedyrer, at han ikke havde jagtgeværet med i bilen, men
nu må vi se. Vi skal i hvert fald have en ny snak med de unge mennesker,
siger vagthavende hos Svendborg Politi."

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-02-05 01:04

> [...]
> må vi se. Vi skal i hvert fald have en ny snak med de unge mennesker,
> siger vagthavende hos Svendborg Politi."

Jeps, undrede mig også, der er noget som ikke helt passer her...

Emil

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-02-05 17:34

Olesen wrote:
> EFTERFORSKNING: 54-årig gik muligvis for vidt, da han pågreb to
> biltyve

For min skyld ingen alarm hvis han havde skudt dem.
Jeg kan ærlig talt ikke se problemet. Han har anholdt nogle tyveknægte og
ingen er kommet til skade. Har han haft et våben eller ej? Personligt kunne
jeg ikke være mere ligeglad.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 01-02-05 21:00

Anders Houmark wrote:
> For min skyld ingen alarm hvis han havde skudt dem.

Fed humor ,-)

Peter