Registreringsattest
Fra : phk

Dato : 31-01-05 18:52

Hvornår skal man have registreringsattest med i sin bil ved kørsel i DK?

- Når man kører med trailer (det var ikke et spørgsmål)!
- Når man kører med firmabil (det var et spørgsmål)?
- Når man kører lastbil (ditto)?
- andre situationer?

--
Per, Esbjerg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-01-05 18:58

In news:41fe6ff1$0$48677$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
phk <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> - Når man kører med trailer (det var ikke et spørgsmål)!

I DK er det nok med en kopi.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Erik Eriksen

Dato : 31-01-05 21:31

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41fe71b8$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I DK er det nok med en kopi.

jeg har en "farvekopi" der ligger i handskerummet, men mit kørekort i
cardformat altid i min tegnebog

vh Erik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-02-05 11:06

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> Hvornår skal man have registreringsattest med i sin bil ved kørsel i DK?
>
> - Når man kører med trailer (det var ikke et spørgsmål)!

Skal man også det når man kører med en lille 500 kg trailer ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-02-05 07:19

In news:41ff5470$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> Skal man også det når man kører med en lille 500 kg trailer ?

Ja, når du har mere på krogen end en cykelholder, skal du i DK
medbringe en kopi af reg. attesten, og i udlandet en
vaskeægte reg. attest / regulær kopi. - som erhverves på motorkontoret,
mod et mindre beløb..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-05 08:24

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:420070ca$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> medbringe en kopi af reg. attesten, og i udlandet en
> vaskeægte reg. attest / regulær kopi. - som erhverves på motorkontoret,

Også kopi af trailerens reg. attest ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-02-05 08:51

In news:42008021$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> Også kopi af trailerens reg. attest ?

Ja, det er lissom ideen med det hele, at man med det samme kan få vished
for at bilen må slæbe af med traileren..

Jeg har valgt den enkle løsning at mokke bilens og trailerens reg.
attest i en kopi maskine det kan lige være på et A4 ark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-05 08:54

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4200867a$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, det er lissom ideen med det hele, at man med det samme kan få vished
> for at bilen må slæbe af med traileren..

Hvad så når man lejer en trailer, får man så en kopi af reg. attesten med ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-02-05 08:57

In news:4200870b$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> Hvad så når man lejer en trailer, får man så en kopi af reg. attesten
> med ?

Du får en lejekontrakt, hvor vognens data fremgår

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-05 09:06

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:420087bd$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du får en lejekontrakt, hvor vognens data fremgår

Tak, utroligt så uvidende man kan være selv om man har haft kørekort i mange
år, kørt med trailer hundredevis af gange.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-02-05 09:22

In news:42008a03$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> Tak, utroligt så uvidende man kan være selv om man har haft kørekort
> i mange år, kørt med trailer hundredevis af gange.

Jeps, og husk at se på bilens reg. attest, om trailervægten er noteret
til E kort..
Typisk hvis der står en vægt for trailer med bremse der er mere end 50
Kg+bilens vægt
så må du 1. erhverve dig et E, 2. få omregistreret bilen - ændret
trailervægten.. Hvis du vil kørelovligt..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-05 09:34

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:42008db2$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Kg+bilens vægt
> så må du 1. erhverve dig et E, 2. få omregistreret bilen - ændret
> trailervægten.. Hvis du vil kørelovligt..

Det sidste vidste jeg godt

Mange tak for hjælpen.

--
mvh/rg. Christian