Regler vedr. mandskabsvogn
Fra : Flemming Hansen

Dato : 31-01-05 13:07

Hej

Er der nogle som kender reglerne for anvendelse af en gulpladbil med
mandskabskabine.
En alm. gulpladebil må man jo gerne køre privat i, hvis momsen er betalt,
men gælder det også for en med mandskabskabine?
Er det evt. kun lovligt at køre privat i den hvis der ikke sidder nogle i
mandskabskabinen, eller er et sådant køretøj KUN til erhvervsbrug uanset
hvad?
Håber der er nogle som kender lidt til reglerne og vil kaste lidt lys over
det.

Mvh.
Flemming

Fra : Paw Jensen

Dato : 31-01-05 14:15

> [...]
> hvad?
> Håber der er nogle som kender lidt til reglerne og vil kaste lidt lys over

En mandskabsbil må KUN ejes og bruges af en momsregistreret virksomhed.
Privat kørsel er total forbudt, uanset hvad.

Paw

Fra : Lau

Dato : 31-01-05 15:18

> En mandskabsbil må KUN ejes og bruges af en momsregistreret virksomhed.
> Privat kørsel er total forbudt, uanset hvad.

Også hvis den er panseret??

--
Lau
___,

/ \ .

(kun en tanke - jeg forventer ikke svar)

Fra : Mit Navn

Dato : 31-01-05 18:48

VRØVL.

Registrer den på hvide plader, så er alt ok

VH Kurt

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-02-05 00:19

Paw Jensen wrote:

> En mandskabsbil må KUN ejes og bruges af en momsregistreret
> virksomhed. Privat kørsel er total forbudt, uanset hvad.

Kan da fint registreres som varebil, men da uden sæder bagi.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Paw Jensen

Dato : 01-02-05 05:56

> Kan da fint registreres som varebil, men da uden sæder bagi.

Så er det bare lige som ikke en mandskabsbil længere, vel

Paw