/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
De ultimative startkabler :-)
Fra : Peter C:\\>


Dato : 28-01-05 14:38


http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15954552&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=4&Catg=10223

.....og tænk engang...her fik jeg rundt og troede at startkabler skulle kunne
holde til en ordentlig røvfuld strøm
Mit cigartænderstik er forsikret med en 10A sikring. Jeg tror sgu ikke
engang relæet gider overveje at klikke ved 10 A, hvis batteriet en dag gåt
dødt. :-/
--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg/bytte på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



 
 
Preben Riis Sørensen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 28-01-05 15:23


"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:LgrKd.84$C03.52@news.get2net.dk...
>
>
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15954552&ListingType=0&ListingSort=1
&PageNum=4&Catg=10223
>
> ....og tænk engang...her fik jeg rundt og troede at startkabler skulle
kunne
> holde til en ordentlig røvfuld strøm
> Mit cigartænderstik er forsikret med en 10A sikring. Jeg tror sgu ikke
> engang relæet gider overveje at klikke ved 10 A, hvis batteriet en dag gåt
> dødt. :-/

Det er naturligvis ment som starthjælp til en smøg.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Leonard (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-01-05 15:23

"Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> wrote:

>Mit cigartænderstik er forsikret med en 10A sikring. Jeg tror sgu ikke
>engang relæet gider overveje at klikke ved 10 A, hvis batteriet en dag gåt
>dødt. :-/

Nu står der jo ikke startkabler, men starthjælper.
Forskellen er at med et kabel fra cigarettænderen i den ene bil og
over i den andens ditoo, så vil der gå en ladestrøm til det batteri
med den laveste spænding. På den måde vil der efter 10-60 min måske
være strøm nok til at starte.
For at virke kræver det at der ikke er fejl på ledningsnet og batteri
i den bil der mangler strøm, og den bil der skal levere strømmen skal
køre med så mange omdrejninger, at den leverer en god ladespænding.

Jeg har intet med sælgeren eller produktet at gøre.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Thomas Strandtoft (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-01-05 21:48

Leonard wrote:

> Forskellen er at med et kabel fra cigarettænderen i den ene bil og
> over i den andens ditoo, så vil der gå en ladestrøm til det batteri
> med den laveste spænding. På den måde vil der efter 10-60 min måske
> være strøm nok til at starte.

Min Volvo havde smidt en ledning fra generatoren og det var
lykkedes min bror at køre den helt tør for strøm. Idag fik jeg
fikset fejlen og så var det på tide at få liv i dyret. Vi trak et
par temmeligt tykke startkabler fra min kammerats Fiesta, men
først efter at der var kørt strøm på i en 8-10 minutter gad
volvoen springe igang.. Med et sæt tynde elektronikledninger via
cigartænderrne må den proces være noget der tager timer..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

hanzen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 28-01-05 15:49


"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:LgrKd.84$C03.52@news.get2net.dk...
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15954552&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=4&Catg=10223
>
> ....og tænk engang...her fik jeg rundt og troede at startkabler skulle
> kunne holde til en ordentlig røvfuld strøm
> Mit cigartænderstik er forsikret med en 10A sikring. Jeg tror sgu ikke
> engang relæet gider overveje at klikke ved 10 A, hvis batteriet en dag gåt
> dødt. :-/
> --
> MVH Peter C:\
> - - -
> Bil-litteratur til salg/bytte på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm
>
>

Det er en halvgammel opfindelse. Jeg har for måske 10 år siden læst en
artikel i en avis om denne type starthjælp. Man var også meget skeptiske
overfor virkningen, men man lavede dog en test med apparatet. Og stor var
overraskelsen. Den virkede som beskrevet.
Og ja, jeg synes også det lyder underligt at det skulle kunne lade sig gøre.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt



Mark Sandberg (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 28-01-05 21:29

"Peter C:\>" skrev i en meddelelse:

> ....og tænk engang...her fik jeg rundt og troede at startkabler skulle
kunne
> holde til en ordentlig røvfuld strøm
> Mit cigartænderstik er forsikret med en 10A sikring. Jeg tror sgu ikke
> engang relæet gider overveje at klikke ved 10 A, hvis batteriet en dag gåt
> dødt. :-/
>

Der kan her sammenlignes med en lader, hvor virkemåden er den samme.
Her kræver det blot en ekstra bil med motoren i tomgang, istedet for en
stikkontakt til autoladeren. En standard oplader til akkumulatorer, lader
med meget mindre end 10 A. Hvis du ellers har tid nok, kan en mobiltelefon
oplader der kun leverer 300 mA., også lade din akkumulator op

/Mark.



Hans L. Jørgensen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 28-01-05 22:51

Mark Sandberg wrote:

> En standard oplader til
> akkumulatorer, lader med meget mindre end 10 A.

Ja - meget ofte 3-4 Amp.

> Hvis du ellers har
> tid nok, kan en mobiltelefon oplader der kun leverer 300 mA., også
> lade din akkumulator op
>

Hva' er det for en mobiltlf. du har min lader da med 450 mA,. men kun med
nominel spændig på 3,6 Volt.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Leonard (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-01-05 23:33

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Hva' er det for en mobiltlf. du har min lader da med 450 mA,. men kun med
>nominel spændig på 3,6 Volt.

Så må du bare tilslutte den så den kun lader på 1 celle af gangen ...
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste