Sikringer der spænger
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 28-01-05 00:15

Hvad kan årsagen være til at min sikring til loftlys+instrumentlys sprænger
hele tiden - dvs ca med 14 dages mellemrum?

Det er altid dem, og de gør det selvom man sætte en større sikring i. Har
tjekket for vand i lygter mm...

Det er en Suzuki Swift fra 93

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-01-05 01:47

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er altid dem, og de gør det selvom man sætte en større sikring i.

Dvs. det er 2, to, sikringer som springer tit ?? = 2 fejl i nævnte kredsløb.

Fra : TomCK

Dato : 28-01-05 07:52

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> hele tiden - dvs ca med 14 dages mellemrum?
>
> Det er altid dem, og de gør det selvom man sætte en større sikring i. Har
Hvis sikringerne er begyndt at springe uden at du har "pillet", kan det være
en ledning, hvor isoleringen er slidt af - f.eks. mod en skarp metalkant. I
mange biler er der konstant +12V på loftlyset, og stelforbindelsen kommer i
dørkontakten. På den måde kan loftlys-ledningen godt være synderen, selv om
det sker med lukket dør. Er der f.eks. sat uoriginalt soltag i bilen, kan
det være, at ledningen til loftslampen er strammet lige lovligt meget, og
dermed gnaver mod noget metal. Hvis ikke du kan pille loftlyset fra helt
nede ved sikringsboksen, er det svært at fejlsøge på.....
Jeg kender ikke en Swift, men under alle omstændigheder bør man ikke uden
videre sætte en større sikring i, uden at kende årsagen til merforbruget

mvh
TomCK

Fra : Kim

Dato : 28-01-05 12:54

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad kan årsagen være til at min sikring til loftlys+instrumentlys
> sprænger
> hele tiden - dvs ca med 14 dages mellemrum?

Tjae...Der løber for meget strøm = fejl i ledningsnettet, er en mulighed.

Mvh, Kim