50+kv startkabler ??
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 13:30

Hejsa....

Efter at have smeltet utallige af du skodet billige kabler, vil jeg nu have
nogle der kan trække de 500A+, de skal min. være 50#, 4-5m lange og have
klemmer af "svejse-stel" kvalitet.

Hvor kan man finde dem ?? lastbil/traktor forhandler ??

Alternativet er 4 svejsestel klemmer og 2x70kv kabler

Mvh
Leon

Fra : Bjarne

Dato : 27-01-05 13:37

In article <41f8decb$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
   "Leon Hulstroem \(4220\)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> writes:
> [...]
> klemmer af "svejse-stel" kvalitet.
>
> Hvor kan man finde dem ?? lastbil/traktor forhandler ??
Biltema.

mvh,
Bjarne

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 13:49

> Biltema.

Nope... bin there done that... de har ikke over 25kv (200A) og de holder ca
20sek. så begynder isoleringen at smelte og deres klemmer findes ikke
dårligere.
Jeg trækker min. 350A ved start af v8'er

-Leon

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-01-05 14:04

Hej!

Leon Hulstroem (4220) wrote:
> Jeg trækker min. 350A ved start af v8'er

Hov! Hvad har du købt Leon? Fortæl, fortæl

Har du spurgt i en biks med stumper til 'kanere?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 19:38

> Hov! Hvad har du købt Leon? Fortæl, fortæl

Ikke noget vildt... det er bare lidt vandskibåd jeg roder med.. det har jeg
gjort i flere år.
Men jeg har da en "lille" CSB på lager, som i løbet af året gerne skulle på
hjul

> Har du spurgt i en biks med stumper til 'kanere?

Det er ikke lager-vare, med mindre man vil betale 1000,-+ for et sæt på 50kv
og på 5m.

-Leon

Fra : Leonard

Dato : 27-01-05 20:28

"Leon Hulstroem \(4220\)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote:

>Ikke noget vildt... det er bare lidt vandskibåd jeg roder med.. det har jeg
>gjort i flere år.

Der må altså være noget alvorligt gal tmed den båd, hvis du skal bruge
så meget strøm for at starte den.
Her i Kerteminde har vi aldrig haft den slags problemer, bevares nogen
kan glemme at slukke for et eller andet så batteriet er fladt, men vi
har altid kunnet starte med almindelige tynde kabler ...
Opbevarer I den med presenning over så den ikke kan tørre ordentligt?
- så ruster alle forbindelserne og holder op med at du.

--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Casper Bang

Dato : 27-01-05 22:09

> Her i Kerteminde har vi aldrig haft den slags problemer, bevares nogen
> kan glemme at slukke for et eller andet så batteriet er fladt, men vi
> har altid kunnet starte med almindelige tynde kabler ...

Ellers må i jo bare skubbe den i gang ;)

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 23:30

> Ellers må i jo bare skubbe den i gang ;)

*GGGG* ville jeg sgu godt se

-Leon

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-01-05 16:51

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dårligere.
> Jeg trækker min. 350A ved start af v8'er

Jeg har et sæt fra Biltema, de er 5 meter, ca. 13mm tykke incl.
isolering og har
kraftige klemmer, dog ikke prof. kvali (klemmerne).
Jeg har flere gange startet min 11:1 CR 431 BBC helt uden nogen form for
problemer, så det lyder som om dit egentlige problem ligger et andet
sted, måske en dårlig stelforbindelse og/eller starter ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ham Selv

Dato : 28-01-05 18:09

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Biltema.
>
> mvh,
> Bjarne

Refako eller andre stder hvor de handler med reservedele til lastbiler
Eller må du jo selv i gang med at lave nogen ;)
Iøvrigt skulle jeg lige hilse og sige at dem man bruger på en lastbil der er
5-8 meter langer er tunge som en i H......

OZ3BTO

Fra : Q

Dato : 27-01-05 16:13

> [...]
> klemmer af "svejse-stel" kvalitet.
>
> Hvor kan man finde dem ?? lastbil/traktor forhandler ??
>
> Alternativet er 4 svejsestel klemmer og 2x70kv kabler

http://www.electroma.dk/ kan garanteret sælge klemmer + kabler til dig...

Har du set om Harald Nyborg har færdige kabler i den kaliber?..

Alternativt: Firmaer der handler med lastvogns-stumper

/peter

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 19:40

> http://www.electroma.dk/ kan garanteret sælge klemmer + kabler til dig...

Der har jeg kikket, men de koster 1000,-+ for 5m 50kv

> Har du set om Harald Nyborg har færdige kabler i den kaliber?..

De er ikek et hak bedre end Biltema

> Alternativt: Firmaer der handler med lastvogns-stumper

Jo det er klart jeg har kikket og de har krammet.. men forh.. en pris

-Leon

Fra : Q

Dato : 27-01-05 21:20

> Der har jeg kikket, men de koster 1000,-+ for 5m 50kv

THansen: 42881... 5 meter 48 mm2 til 249,- det er godtnok beregnet til
bilstereo, men det er vel ligegodt...

> Jo det er klart jeg har kikket og de har krammet.. men forh.. en pris

Kobber er dyrt

/peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-01-05 16:14

> [...]
> klemmer af "svejse-stel" kvalitet.
>
> Hvor kan man finde dem ?? lastbil/traktor forhandler ??
>
> Alternativet er 4 svejsestel klemmer og 2x70kv kabler

Det er nok håbløst at finde så kraftige kabler i en butik.
I stedet kan du selv lave dem som du foreslår eller vælge at købe to par
25kv og parallelkoble dem. Endelig kan du sikkert nøjes med 25kv hvis du
halverer længden af kablet.

Hvorfor er batteriet ikke opladet, jeg ville starte med at løse den fejl.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 18:27

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> halverer længden af kablet.
>
> Hvorfor er batteriet ikke opladet, jeg ville starte med at løse den fejl.

Enig...
Startkabler og ladeapparater er kun til symtomafhjælpning, det fjerner ikke
ÅRSAGEN.
Bilbatterier bliver desuden ret hurtigt ødelagt hvis de er afladet

--
Tom

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 19:46

> [...]
> I stedet kan du selv lave dem som du foreslår eller vælge at købe to par
> 25kv og parallelkoble dem. Endelig kan du sikkert nøjes med 25kv hvis du

Nope.. jeg har fundet 70kv i 2 farver til 87kr/m

> Hvorfor er batteriet ikke opladet, jeg ville starte med at løse den fejl.

Det er gjort, 2 nye 50kv stelkabler + nyt 50kv fase, ny 80A gen., nyt
tændingsnøgle system og hoved afbryder. Men det er en åben båd uden
pressenning og hvis den ligger i 7-14 dage uden start, så er der ikke power
nok på batteriet (Redtop), pumper og alarm tager mere strøm end man regner
med.

-Leon

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-01-05 22:37

> Nope.. jeg har fundet 70kv i 2 farver til 87kr/m

Så er det vel det stive kabel som har en stor modstand?

> [...]
> power
> nok på batteriet (Redtop), pumper og alarm tager mere strøm end man regner

Her kan jeg anbefale separate systemer, dvs. to batterier. Et til alarm osv.
og et til start af båden.

Niels

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 23:29

> Så er det vel det stive kabel som har en stor modstand?

Nej det er bløde... hvis man kan klade 70mm2 bløde *ggg*

> Her kan jeg anbefale separate systemer, dvs. to batterier. Et til alarm
osv.
> og et til start af båden.

jow det anbefaler jeg også tit.. men prisen er tit afskrækkende.. en
ordenlig adskiller koster 1200 + lader og div. løsdele er det over 2k.
Min egen båd har "2-kreds" batteri system

-Leon

Fra : Bjarne

Dato : 27-01-05 18:33

In article <41f8e35a$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,

> [...]
> dårligere.
> Jeg trækker min. 350A ved start af v8'er
Hm, ok. Så køb 2 sæt. Så er du oppe på 50kv.

mvh,
Bjarne

Fra : Mikael L

Dato : 27-01-05 23:06

> [...]
> klemmer af "svejse-stel" kvalitet.
>
> Hvor kan man finde dem ?? lastbil/traktor forhandler ??

Kan disse bruges?

http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=1184

Mikael

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 23:25

> Kan disse bruges?
>
> http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=1184

Ja da.. dem havde jeg fundet.. og han er faktisk billigst ca 900,- med fragt

-Leon

Fra : Mikael L

Dato : 27-01-05 23:30

> Ja da.. dem havde jeg fundet.. og han er faktisk billigst ca 900,- med
> fragt

Skal du bruge dem eller skal du ikke?

Du må bare grave muldvarpen frem.

Mikael

Fra : CBA

Dato : 29-01-05 06:03

> [...]
> klemmer af "svejse-stel" kvalitet.
>
> Hvor kan man finde dem ?? lastbil/traktor forhandler ??
>
> Alternativet er 4 svejsestel klemmer og 2x70kv kabler

http://shop.prolux.de/ecarus.php?dbc=1c14695c5a166fc397c031d9e99c54ee Her
har de vist hvad du skal bruge du kan købe det hos

www.darema.dk
Dansk Rednings Materiel Aps
Barmosevej 14
5220 Odense SØ

Mvh

Claus
Telefon
Telefax
E-mail

+45 70 23 31 11
+45 65 38 31 15
info@darema.dk

Fra : CBA

Dato : 29-01-05 06:31

"CBA" <cba@(fjerndette)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Prøver lege igen uden fejl i formateringen :

Mvh

Claus