Elopvarmet bagrude i Ford Escort RS 1.8 fr~
Fra : Jesper Knudsen

Dato : 27-01-05 13:08

Hejsa,

Er der nogen af jer der har en god idé til hvor jeg skal begynde at fejlsøge
på min elbagrude? Den er "pludselig" holdt op med at virke. Jeg har checket
sikringer, og metalbanerne på ruden, men begge dele er intakte. Hvis det er
et eller andet latterligt som et kabel der er hoppet af, eller et stik der
er røget ud, så gider jeg næsten ikke rulle ned på værkstedet og betale dem
for det. Er der evt. et klassisk problem med netop elbagruden på denne
model?

På forhånd tak,
Jesper Knudsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-01-05 13:35

"Jesper Knudsen" <flipster@telia.com> wrote in message news:ctaljk$23d$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> for det. Er der evt. et klassisk problem med netop elbagruden på denne

Prøv at kigge i bunden af din bagklap, der skulle gerne side 3 kopperstifter
på ca 1½cm der rammer 3 små kopper plader der hvor bagklappen rammer når
den lukkes, sørg for at disse er rene og fri for ir og rust og de 2 af stifterne skal
kunne trykkes ind og komme ud igen (fjeder påvirket).
Håber det virker det gjorde på min Escort da elbagruden pludselig strejkede.
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-01-05 14:02

Hej!

Jesper Knudsen wrote:

> [...]
> for det. Er der evt. et klassisk problem med netop elbagruden på denne

Well, jeg har lavet min elbagrude _to_ gange på min Escort '96

0. Undersøg lige sikringen i sikringsboksen først

1. Rens kontaktpunkterne mellem bagklap og karosseri.

2. Fjern stikket i bagklappen (det med "teleskop"-pindene) og fastgør
ledningerne på bagsiden ordentligt. Klem dem lidt sammen inden du monterer dem,
så de sidder ordentligt fast (ellers kan der ikke løbe nogen strøm i trådene).

3. Fjern også stikket på karosseriet og gør det samme som i 2.

Hjælper det ikke så sig til!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-01-05 15:30

"Jesper Knudsen" <flipster@telia.com> skrev

> Er der nogen af jer der har en god idé til hvor jeg skal begynde at
fejlsøge
> på min elbagrude?

Start med en prøvelampe.
Find ud af hvor fejlen er; og ret den.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : KnudG

Dato : 29-01-05 21:09

Jeg har i lignende tilfælde lagt en par gulvklude (som var vredet op i varmt
vand) på hylden under bagruden.
Derved dannes der dug på hele rudens indvendige side (hvor varmetrådene
normalt sidder)
Når jeg så tændte for varmetrådene skiller den varrmetråd ud - idet den
selvfølgelig ikke fjerner duggen.
Men på defekte sted (på denne tråd) medfører vandets ledningsevne at der går
en svag strøm,
og dette medfører at duggen forsvinder i det punkt, hvor tråden er defekt.
Hilsen
Knud
(undskyld Uffe at jeg først svarede på din email-adr.)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-01-05 01:47

"KnudG" <knudg@mail.dk> skrev

> (undskyld Uffe at jeg først svarede på din email-adr.)

No problemo, det kræver nemlig tankevirksomhed at sende en mail til mig, se
nedenstående:

uffesaffald@hotmailpunktumcom

Fikst tip med kludene.

Mvh.. Uffe Ravn