bil i usa
Fra : karian.hp

Dato : 26-01-05 22:58

vi er 4 voksne som skal til usa til maj i 3 uger og nu er vi i tvivl
om hvilken bil vi skal leje håber i kan hjælpe
Hetz har anbefalet denne "Minivan - Ford Freestar or Similar "
men vi har lejet denne "Standard 4WD/AWD - Explorer, Envoy or Similar"
hvilken er bedst egnet til vores tur regner med at vi skal kører ca
3500 km

Fra : Dan Mortensen

Dato : 26-01-05 23:11

"karian.hp" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> vi er 4 voksne som skal til usa til maj i 3 uger og nu er vi i tvivl
> om hvilken bil vi skal leje håber i kan hjælpe

Et råd som måske er knap så relervant nu ?
Lej bilen via et dansk rejsebureau det er typisk meget billigere end i USA
direkte gennem AVIS / Hertz. Amerikanerne er dækket ind med forsikringer via
deres kreditkort og det koster normalt kassen som tilkøb. Sjovt nok får man
dem med for en slik gennem et dansk rejsebureau

Og sparer man forsikringen kommer man til at betale resten af livet hvis man
kører en eller anden lille vovse ned i advokaternes land

/DM

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-01-05 01:49

> vi er 4 voksne som skal til usa til maj i 3 uger og nu er vi i tvivl
> om hvilken bil vi skal leje håber i kan hjælpe
> Hetz har anbefalet denne "Minivan - Ford Freestar or Similar "

Ford Freestar er en MPV'er, altså en Multi-Purpose-Van. Det vil sige en
rummelig bil, faktisk mere en 7-9 personers minibus/varevogn, men med plads
til kun 5-7 personer.

> men vi har lejet denne "Standard 4WD/AWD - Explorer, Envoy or Similar"

Ford Explorer og GMC Envoy er SUV'ere, altså en Sport Utility Vehicle. Det
vil sige en typisk store "jeeps" eller firehjulstrækkere med en høj
frihøjde. God plads til 4-5 personer.

> hvilken er bedst egnet til vores tur regner med at vi skal kører ca
> 3500 km

USA er et kæmpe land, med meget forskelligt terræn. Hvis I "bare" skal køre
mellem de store byer, og holder jer til landevejene og motorvejene så er det
ligegyldigt hvilken bil I vælger. Hvis I der imod skal til det sneklædte
Alaska (ved ikke hvordan klimaet er i maj måned?), eller andre steder hvor
terrænet er lidt krævende, så er SUV klart at foretrække.

Mvh

Emil

Fra : \(USA\) Brian Mark M~

Dato : 27-01-05 04:24

> [...]
> men vi har lejet denne "Standard 4WD/AWD - Explorer, Envoy or Similar"
> hvilken er bedst egnet til vores tur regner med at vi skal kører ca

Jeg har 3 danske kammerater pA bes0g her i LA for tiden. Da man normalt skal
vAre 25 for at leje bil har de fundet et sted (rent a wreck) hvor man kun
skal vAre 21. Det koster $35 om dagen + $15 i forsikring - selvrisiko pA
$800 (mere end bilens vArdi (Ford escort 1996 eller sA).

Vi k0re selv dagligt i en Ford Explorer (mener det er en 1995) som jeg ikke
er videre begejstret for. Den har h0j frigang og er meget "svampet", langsom
(4.0 V6 automatic) og har ry for at vAre lidt af en vAltepeter - samt extrem
brAndstof krAvende. Plads er der ok nok af - og et ganske betydeligt
bagagerum. Jeg er heller ikke vild med at den ikke har nakkest0tter i front.

Jeg ville nok gA efter en minivan, da det er langtur - jeg tror det ville
give jer en bedre komfort.

Mvh.
B. Madsen