Fartbøde
Fra : phk

Dato : 26-01-05 11:09

En jeg kender er blevet taget for at køre for stærkt i 55 ved 40 km´s
hastighedsbegrænsning.

Nu er det ikke aktuelt for hans vedkommende - men jeg kom til at nævne - jeg
mener ikke det er muligt at miste kørekortet i en 40 km _zone_ selv om man
kører 60% over.

Holder den i byretten?
--
Per, Esbjerg
Min sidste hastighedsbøde er _stadig_ fra 1977!

Fra : Knud Thomsen

Dato : 26-01-05 11:45

> En jeg kender.................

Hvorfor er det altid en ven eller bekendt sådan noget sker for?

Jeg har så godt som aldrig set nogen, som erkender det er dem selv, der
kvajer sig.

Knud

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-01-05 11:48

Knud Thomsen telepaterede følgende til sin PC:

> Hvorfor er det altid en ven eller bekendt sådan noget sker for?

Hvad er sandsynligheden?
Hvis der en en skribent, som har 49 venner/kendte, så er der kun 2 % chance
for, at det er skribenten, der er "synderen"...

DERFOR

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : phk

Dato : 26-01-05 12:22

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det altid en ven eller bekendt sådan noget sker for?
>
> Jeg har så godt som aldrig set nogen, som erkender det er dem selv, der
> kvajer sig.

Du fik da vist godt nok ikke læst det hele i min besked. Prøv at læse
_under_ min underskrift ...

Hvis du læser trafikken lige så dårligt, så går det galt en dag.

Hvorfor er det altid de andre, der læser (trafikken) dårligt?

--
Per, Esbjerg
Sidste hastighedsbøde i .... skidt, der er ingen der læser her alligevel

Fra : Knud Thomsen

Dato : 26-01-05 13:05

> _under_ min underskrift ...

Jo det så jeg da godt, men det behøver da ikke være sandt af den grund. Jeg
har aldrig helt forstået, hvorfor man altid spørger herinde 'på vegne af en
ven'!
Kan vennen, bekendten, familemedlemmet eller hvad det nu er, ikke selv
spørge? Hvilken interesse har du egentlig i et svar på dette spørgsmål, hvis
den ikke vedkommer dig og du i øvrigt er så hellig aldrig at få fartbøder.

Knud

Fra : Jonas R.

Dato : 26-01-05 13:13

Knud Thomsen wrote:
SNIP
> [...]
> spørge? Hvilken interesse har du egentlig i et svar på dette
> spørgsmål, hvis den ikke vedkommer dig og du i øvrigt er så hellig

Kan du ikke til at komme over det der tude marie med hvem der spørger.
Der er faktisk mange mennesker, som ikke kan bruge usenettet.
Noget andet er, at det er totalt ligegyldigt hvem der spørger :)

/Jonas R.

Fra : phk

Dato : 26-01-05 13:45

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jo det så jeg da godt, men det behøver da ikke være sandt af den grund.

Men det er det så altså.

> Jeg
> har aldrig helt forstået, hvorfor man altid spørger herinde 'på vegne af
> en
> ven'!

Det fremgår af min oprindelige besked at vi har snakket om det - "jeg kom
til at nævne .."

> Kan vennen, bekendten, familemedlemmet eller hvad det nu er, ikke selv
> spørge?

Det kan han nok, men ikke her. Han er ikke på nettet.

> Hvilken interesse har du egentlig i et svar på dette spørgsmål, hvis
> den ikke vedkommer dig og du i øvrigt er så hellig aldrig at få fartbøder.

Jeg kunne ende i situationen en dag. Samme årsag til jeg læser i
Jura-gruppen også.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 22:58

> [...]
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vennen, bekendten, familemedlemmet eller hvad det nu er, ikke selv

En hel del af mine familie og omgangskreds ville ikke kunne spørge her - de
har ikke Internet.

Så jeg må ikke evt. spørge på vejne af dem?

> Hvilken interesse har du egentlig i et svar på dette spørgsmål, hvis
> den ikke vedkommer dig og du i øvrigt er så hellig aldrig at få fartbøder.

Du er da et fjols - har du læst hans spørgsmål? Han er ikke selv skråsikker
på sin udtalelse, og vil derfor lige høre om den holder... er det så svært
at forstå?!

> Knud

Lars B

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-01-05 11:48

Wed, 26 Jan 2005 11:08:34 +0100, skrev phk, på 13 linier, i
> [...]

>mener ikke det er muligt at miste kørekortet i en 40 km _zone_ selv om man

Han får en bøde for de 5 km over 50
hvis vel og mærke de 40 km/t står på en anvisnings tavle.
Hvis det står på en påbudstavle falder hammeren fra de 40 km/t.

Men ved uheld i 40 km/t anvisnings zoner falder hammeren fra de 40
km/t.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Nicolai

Dato : 26-01-05 16:31

Påbudstavle med 40 kmT, så er det betinget frakendelse, ved hastigheder
over 60%!!!