Hjææælp - (manglende) lys på Mazda 626
Fra : Mikkel

Dato : 25-01-05 18:50

Hej

Meget kort, den ene pære lyser overhovedet ikke, den anden meget svagt.
Hvad kan det være, hvis det blot var en sprunget pære ville den anden da
lyse med samme styrke.

Fra : alexbo

Dato : 25-01-05 19:10

"Mikkel" skrev

> Meget kort, den ene pære lyser overhovedet ikke, den anden meget svagt.

Jeg tror du har 3 defekte pærer, 2 nærlyspærer og 1 positionslys, du har
kørt med 1 defekt nærlys og positionslys længe og nu er det andet nærlys
gået.
Så det du har tilbage er 1 positionslys
Du skriver desværre ikke noget om fjernlys/kiplys, virker det?
Virker lyset bagpå?

mvh
Alex Christensen

Fra : Mikkel

Dato : 25-01-05 20:55

Jeg er lidt en klovn til det med biler, det lyder da meget sandsynligt

Jeg prøvede godtnok at sætte en anden pære i (en gammel jeg havde liggende,
som jeg ikke troede var i stykker), den virkede heller ikke.

Faktisk troede jeg at der kun var to pærer (i hver side) på min bil, den har
ikke lys nedenunder som nogle mazda 626'ere.
Jeg kan kun se to pærer (langt og nærlys) - hvor skulle den sidste pære
side.
Kan det iøvrigt passe at nærlys kun er H1 (55w) eller er det også mig

Det lange (fjern) lys virker endnu, og det gør baglyset også.

Fra : alexbo

Dato : 25-01-05 21:37

"Mikkel" skrev

> Faktisk troede jeg at der kun var to pærer (i hver side) på min bil, den
har
> ikke lys nedenunder som nogle mazda 626'ere.

Du skal have et positionslys, det tænder i første hak på lyskontakten.

Det jeg gætter på du har er, et positionslys, det er det du ser som meget
svagt, det skal det være.
Det skal virke i begge sider.
Positionspæren sidder i en fatning stukket ind i lygten, der må være en
ledning du kan følge.
Jeg tror du længe har kørt med et positionslys og et nærlys, og nu er det
sidste nærlyset gået.

Du kan prøve din pære på batteriet, fatningen på den ene batteripol og plus
på den anden batteripol.
Det er lige meget hvordan den vender.
Det kan godt passe med H1 til nærlys.

mvh
Alex Christensen

Fra : FJ

Dato : 25-01-05 21:53

"Mikkel" <mikkel@kaldmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det iøvrigt passe at nærlys kun er H1 (55w) eller er det også mig
>
> Det lange (fjern) lys virker endnu, og det gør baglyset også.

Der er 3 pærer. Lang + Kort + Parkeringslys. Pæren til parkeringslys
er bare en lille en som sidder i den ene side af lygten. Og ja, nærlyset er
en H1 55W.

Mvh:
FJ

Mazda 626 GT 2,5i V6

Fra : Mikkel

Dato : 25-01-05 22:38

Jeg må vist hellere få kigget på det i weekenden, tak for svarene.

Det kan ikke være en sikring vel?

Fra : FJ

Dato : 25-01-05 22:46

> Jeg må vist hellere få kigget på det i weekenden, tak for svarene.
>
> Det kan ikke være en sikring vel?

Nej !

Mvh:
FJ