Nogle gange vælger man bare et helt forker~
Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-01-05 23:08

Det er et år siden Toyota i Canada fortalte om en kommende superbil som de
skulle døpe Special Edition Celica Tsunami. Det er kanskje ingen bombe at
modellen nå skal døpes om.

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=24376&tid=

Med venlig hilsen Kim

Fra : KASO

Dato : 25-01-05 17:23

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle døpe Special Edition Celica Tsunami. Det er kanskje ingen bombe at

Tjah - Toyota har ikke altid held med deres navngivning - franskmændene
morede sig ihvertfald meget over MR2 (MeR Deux = Merde)...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-01-05 17:40

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah - Toyota har ikke altid held med deres navngivning - franskmændene
> morede sig ihvertfald meget over MR2 (MeR Deux = Merde)...

Nej at kalde en bil for bæ sælger nok ikke rigtigt godt.

Måske bare historier men jeg har hørt/læst at (Mitsubishi) Pajero og (Ford)
Pinto heller ikke skulle være smarte valg men ved ikke om det passer, det
første skulle betyde masturbere og det andet små mandlige kønsdele. Honda
Jazz hed jo også Fit til at begynde med hvilket sagtens kan give nogle
uheldige episoder på svensk.

Med venlig hilsen Kim

Fra : phk

Dato : 27-01-05 06:55

> [...]

> første skulle betyde masturbere og det andet små mandlige kønsdele. Honda
> Jazz hed jo også Fit til at begynde med hvilket sagtens kan give nogle

Jeg tror helt sikkert at fabrikkerne spørger de forskellige lande om det er
ok at kalde nye biler det de nu ønsker at kalde den. Hvis så man ikke lige
er opmærksom på de ord der ligner har man balladen. F.eks. Opel Astma, Ford
Escrot og Renault Migræne. Der er nok flere (kom med dem :))

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 09:13

Mercedes VITO er ikke særlig velvalgt da VITO betyder fisse på finsk
Esben

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-01-05 05:10

Esben wrote:

> Mercedes VITO er ikke særlig velvalgt da VITO betyder fisse på finsk

Hvis nu det havde betydet "dåse", så havde det jo egentlig passet
meget godt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-01-05 22:05

phk skrev:

> [...]
> er opmærksom på de ord der ligner har man balladen. F.eks. Opel Astma, Ford
> Escrot og Renault Migræne. Der er nok flere (kom med dem :))

Ford Mondendur, Ford Esklort, Ford Fisdaaf, Ford Foc us og Ford Ka'ik'
(Nej jeg skal *ikke* have en fordvogn)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 22:16

> Ford Mondendur, Ford Esklort, Ford Fisdaaf, Ford Foc us og Ford Ka'ik'
> (Nej jeg skal *ikke* have en fordvogn)

Du bør stille dig over en mekanikergrav mens en Ford mekaniker tager 2
mursten og klasker mod dine kl*dser

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-05 01:05

Tom skrev:

> Du bør stille dig over en mekanikergrav mens en Ford mekaniker tager 2
> mursten og klasker mod dine kl*dser

Hvorfor det?

Han har jo ikke tid med alle de biler der skal repareres.