Stumper til VW 411 Variant - hvor købes de~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 18:50

Er der nogen der har kendskab til hvor henne man kan købe stumper til sådan
en gammel svend ?
Det er hovedsageligt pladedele (forskærme, skærmkanter, dørbunde osv) det
drejer sig om, men også lidt mekanisk.
Det behøves ikke at være nyt, men det skal være næsten lige så godt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : BJ

Dato : 23-01-05 19:03

KLIP

> Er der nogen der har kendskab til hvor henne man kan købe stumper til
> sådan en gammel svend ?

Du skal nok over Tyskland:

http://www.neue.autoteile-info.de/

http://www.vw-boxer-ig-bremen.de/index_frame.htm

Her er der en interessant bog:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18439&item=7947204465&rd=1

--
Bjørn J.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 19:26

BJ wrote:

> Du skal nok over Tyskland:

Ja den tanke havde nu også strejfet mig, ville dog gerne se om ikke det er
muligt at finde noget herhjemme i DK.

> http://www.neue.autoteile-info.de/

Ingen plade dele til sådan en

> http://www.vw-boxer-ig-bremen.de/index_frame.htm

Desværre heller ikke de rigtige stumper (i hvert fald ikke hvad jeg ku' se)

> Her er der en interessant bog:
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18439&item=7947204465&rd=1

Jeps, det er dog ikke min bil, men "bare" en der skal sættes i stand, så alt
det med lekturen tror jeg selv at ejeren har styr på

Fra : Leonard

Dato : 23-01-05 19:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Er der nogen der har kendskab til hvor henne man kan købe stumper til sådan
>en gammel svend ?

Kig her: http://www.gearheads.dk/nuke/index.php
det er et forum for luftkølede VWer, hvor en 411 vel hører til i
blandt.

--
Leonard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 19:27

Leonard wrote:

> Kig her: http://www.gearheads.dk/nuke/index.php

Jeg giver straks linket videre til rette vedkommende, så må han selv tage
affære.

> det er et forum for luftkølede VWer, hvor en 411 vel hører til i
> blandt.

Ja det kan man nok ikke komme uden om

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 19:11

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> det drejer sig om, men også lidt mekanisk.
> Det behøves ikke at være nyt, men det skal være næsten lige så godt

Hæ hæ - er du nu røget på dén igen, din stakkel - skal man Google lidt efter
dine tidligere udtalelser om vraget?

Eller det er måske din fætters

Da jeg selv kørte 412 købte jeg dele i Flensborg (til ½ pris), men der er jo
løbet mange børn i vandet siden - dog: ekspedienten dér gjorde mig opmærksom
på at der fandtes en 411/-12 klub i D (ja, jeg ved det er far out - det er
osse 20 år siden)

I DK findes der jo osse nogen klubber, så det...

Spurgte selv på prisen på et par bagskærme déngang og det var 1200 bobs pr.
stk. så der blev straks dømt polyester.
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 19:30

Hans Paulin wrote:

> Hæ hæ - er du nu røget på dén igen, din stakkel

Nej nej nej, det er ikke min egen (heldigvis )

> - skal man Google
> lidt efter dine tidligere udtalelser om vraget?

Ellers kan jeg da godt gentage dem her, så slipper du for at lede
Det er noget med et ENORMT benzin forbrug og en knækket højgearsaksel

> Eller det er måske din fætters

Ikke helt, det er bare en bekendt, som har fået til opgave at restaurere
sådan en "fed" bil.

> [...]
>
> Spurgte selv på prisen på et par bagskærme déngang og det var 1200
> bobs pr. stk. så der blev straks dømt polyester.

Jeg tror ikke prisen er så afgørende for dette projekt, det er mere vigtigt
at finde nogle ordentlige stumper.

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 19:36

Per Beer Hansen skrev:

> Det er noget med et ENORMT benzin forbrug

Hvis jeg skulle ha et benzinforbrug som en Jaguar skulle det osse *være* en
Jaguar

Desuden er der ingen varme i den og den sejler rundt med sin snekkestyring
eller hvad det nu er de har hældt i den...

> Jeg tror ikke prisen er så afgørende for dette projekt, det er mere
> vigtigt at finde nogle ordentlige stumper.

Jeg ville lade mit hovede undersøge hvis jeg nogensinde skulle ryge på dén
galej igen LOL
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 19:41

Hans Paulin wrote:

> Jeg ville lade mit hovede undersøge hvis jeg nogensinde skulle ryge
> på dén galej igen LOL

Jeps, så er man klar til indlæggelse
Men det er nu meget sjovt at stå og se på sådan én igen, det vækker minder

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 21:10

Per Beer Hansen skrev:

> det er nu meget sjovt at stå og se på sådan én igen, det vækker
> minder

Flot var den sq da
Hans

Fra : Mogens

Dato : 23-01-05 19:47

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg skulle ha et benzinforbrug som en Jaguar skulle det osse *være*
en
> Jaguar

Spøjst som fordommene stryger over disken :)

En bekendt har en 257 hk XJ 6 fra '97, der kører ligeså
langt på literen som min medarbejders '02 Opel Zafira 1.6 16V...

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 21:11

Mogens skrev:

> En bekendt har en 257 hk XJ 6 fra '97, der kører ligeså
> langt på literen som min medarbejders '02 Opel Zafira 1.6 16V...

Ja ja - bær over med mig - jeg er en teknisk ignorant!
Hans

Fra : BJ

Dato : 23-01-05 21:12

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja ja - bær over med mig - jeg er en teknisk ignorant!

Pyt, du kan da svejse en ordentlig grill sammen..;)

--
Bjørn J.

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 21:19

BJ skrev:

> Pyt, du kan da svejse en ordentlig grill sammen..;)

Hæ hæ - og skære den i stykker igen - da jeg stod med vinkelsliberen
opdagede jeg at der var ild i min jakke
Hans

Fra : BJ

Dato : 23-01-05 21:23

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hæ hæ - og skære den i stykker igen - da jeg stod med vinkelsliberen
> opdagede jeg at der var ild i min jakke

Så kunne du jo igen få varmet pølserne..)

--
Bjørn J.

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 21:27

BJ skrev:

> Så kunne du jo igen få varmet pølserne..)

Ja, dét ska jeg love for
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 21:41

Hans Paulin wrote:

> Ja, dét ska jeg love for

Ja ja, så længe det kun var pølserne og ikke pølsen, det gik ud over

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 21:52

Per Beer Hansen skrev:

> Ja ja, så længe det kun var pølserne og ikke pølsen, det gik ud over

Der er nok at ta' af...

Stik dén, drenge!
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 21:40

Mogens wrote:
> "Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Spøjst som fordommene stryger over disken :)

Fordomme og fordomme, den Jaguar XJ6 (fra de tidlige 70'ere) jeg trillede
lidt rundt i, engang tilbage i 80'erne, den var der sq ik' ret meget økonomi
i, når vi snakker km/l. Den gik vel omkring de 6-8 stykker hvis man var
heldig.
At det så nok står anderledes til i dag, det kan vel ikke undre, de har vel
trods alt også fulgt med tiden

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 21:57

Per Beer Hansen skrev:

> den Jaguar XJ6 (fra de tidlige 70'ere) jeg
> trillede lidt rundt i, engang tilbage i 80'erne, den var der sq ik'
> ret meget økonomi i, når vi snakker km/l. Den gik vel omkring de 6-8
> stykker hvis man var heldig.

Jeg kørte 9,25 km/l i 412'eren med vistnok en 1,8-motor - med mest
landevej.

Bagefter fik jeg en Granada 2,3, der holdt 9 km/l under de samme
betingelser.

Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-01-05 21:08

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Spøjst som fordommene stryger over disken :)

Jep!

> En bekendt har en 257 hk XJ 6 fra '97, der kører ligeså
> langt på literen som min medarbejders '02 Opel Zafira 1.6 16V...

Må lige skynde mig at sige at din udtalelse kan forstås på 2 måder:

1) Jaguar kører langt på literen
2) Zafira kører kort på literen

Jeg hælder mest til at du mener 1), men det er jo ikke givet, ud fra hvad du
skriver

Fra : Mogens

Dato : 28-01-05 21:18

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2) Zafira kører kort på literen
> Jeg hælder mest til at du mener 1), men det er jo ikke givet, ud fra hvad

Jeg mener, at ovenstående ikke er udtryk for, at benzinen
smutter liiige gennem vilddyret -> Kapiert?

Fra : Leonard

Dato : 23-01-05 19:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Er der nogen der har kendskab til hvor henne man kan købe stumper til sådan
>en gammel svend ?

I Hamburg:
http://www.csp-shop.de/

--
Leonard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-05 19:33

Leonard wrote:

> I Hamburg:
> http://www.csp-shop.de/

Det link sender jeg også lige med til rette vedkommende, dog synes jeg det
mest ligner noget custom halløj noget.
Dette projekt skal holdes i 100% original stand.

Fra : Leonard

Dato : 23-01-05 19:55

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Det link sender jeg også lige med til rette vedkommende, dog synes jeg det
>mest ligner noget custom halløj noget.

De har også de fleste originale dele.

--
Leonard