Import af bil
Fra : Henrik

Dato : 23-01-05 17:32

Hej alle

Hvilke firma kan hjælpe med at importer en bil for mig fra f.eks Tyskland.

Håber i kan give nogle links.

MVH

Henrik

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-01-05 18:13

"Henrik" skrev i en meddelelse:

> Hvilke firma kan hjælpe med at importer en bil for mig fra f.eks Tyskland.

Jeg er næsten sikker på, at Transpotech v./Mogens Knudsen kan hjælpe dig.

Jeg kan ikke lige finde det direkte link, men jeg tror du kan finde ham her
via Alfa klubben.

http://www.cuoresportivo.dk/user.php?op=userinfo&uname=Mogens

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 23-01-05 18:20

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er næsten sikker på, at Transpotech v./Mogens Knudsen kan hjælpe dig.
> Jeg kan ikke lige finde det direkte link, men jeg tror du kan finde ham
> [...]

He he - du følger med på Alfa-siden!

Man kan maile mig - eller tage fat i John: www.autohenter.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-01-05 18:29

"Mogens" skrev i en meddelelse:

> He he - du følger med på Alfa-siden!

Jeg har bare været inde og snuse lidt.

En nyere Alfa GT 3,2 V6 er jo lidt spændende og kunne måske friste mig

Har du et par kommentarer til den bil?

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 23-01-05 18:38

> Jeg har bare været inde og snuse lidt.

OK

> En nyere Alfa GT 3,2 V6 er jo lidt spændende og kunne måske friste mig
> Har du et par kommentarer til den bil?

Artiklen i dagens JP fortæller alt - især efter den megen
snak om TDI og moment i denne forp****** NG
Citat:
"Maksimal stående start er et konstant tryk på rygsøjlen,
når bilen ivrigt og fuldstændigt liniært arbejder sig op til
små 7.000 omdr. i hvert gear. Ingen huller undervejs - og
ingen turbotryk - bare masser af kraft der synes direkte
forbundet med speederstillingen"

Efter følgende prøver journalisten den samme øvelse i alle
6 gear -> "så er det slut for konkurrenterne", citat slut.
3.2 V6'eren kræver blot 1.100 omdr. i 6 gear, hvorefter man
tilkobler, og den trækker ud til maks! - Rykfrit!
0-170 km/t i eet og samme gear.

Citat:
"Og hvor dieslen typisk arbejder i et snævert område på
et par tusinde omdr., fortsætter V6'eren ufordtrødent,
indtil den rammer omdrejningsbegrænseren. Imponerende" !

Citat:

Fra : Leonard

Dato : 23-01-05 19:05

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>0-170 km/t i eet og samme gear.

Ja, det er sgu flot, giver lige et flash af da Jeremy TopGear udførte
samme test i DB9, mener det var 0-260 i 4. gear

Det er kun i lokomotiver at at en dieselmotor i kombination med en
generator og elmotorer kan give et kraftigere og jævnere ryk, men der
er vægten jo også nærmest et krav ...

--
Leonard
Der ejer og kører 2 biler med TDI med glæde, men ikke glemmer at

Fra : Aksel

Dato : 24-01-05 10:34

> [...]
>
> --
> Leonard
> Der ejer og kører 2 biler med TDI med glæde, men ikke glemmer at

Alfa V6 motor er en dejlig maskine, synd at den slubrer benzin som en
amerikansk V8 Big Block, du skal køre pænt for at komme over 7 km/l.

Hilsen Aksel

Hilsen Aksel

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 18:50

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Alfa V6 motor er en dejlig maskine - synd at den
> slubrer benzin som en amerikansk V8 Big Block

SÅ galt er det dog ikke

> du skal køre pænt for at komme over 7 km/l.

Den dårlige brændstoføkonomi er årsagen til,
at motoren ryger på pension...

> Hilsen Aksel

Hilsen Mogens
smallblock, som har en sund brændstoføkonomi :)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 24-01-05 19:45

"Mogens" skrev i en meddelelse:

> Artiklen i dagens JP fortæller alt - især efter den megen
> snak om TDI og moment i denne forp****** NG

Hvad er der nu galt med snak om diesel i denne NG ?

> 3.2 V6'eren kræver blot 1.100 omdr. i 6 gear, hvorefter man
> tilkobler, og den trækker ud til maks! - Rykfrit!

Næsten samme oplevelse, som i en snart 20 år gammel E28 M5 - den havde
foresten også kun 5 gear...

> 0-170 km/t i eet og samme gear.

170 Km/t i 6. gear - det var ikke meget

Tak for info - jeg må ud og prøve en Alfa GT ved lejlighed.

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 19:52

> Hvad er der nu galt med snak om diesel i denne NG ?

Ensidig "ævl" :) med sammenblanding af pærer og bananer

> Næsten samme oplevelse, som i en snart 20 år gammel E28 M5 - den havde
> foresten også kun 5 gear...

He, he - do you miss it?

> 170 Km/t i 6. gear - det var ikke meget

HA - redaktøren var en tøssedreng :)

> Tak for info - jeg må ud og prøve en Alfa GT ved lejlighed.

Selvtak - det er ikke noget, jég ville investere i !

Fra : Mark Sandberg

Dato : 24-01-05 20:43

> He, he - do you miss it?

Lidt ind imellem - det er nu mest køreoplevelsen jeg savner.

Den sprøde omdrejningsvillige motor, der trak fra bunden med den susende lyd
fra de seks gasspjæld, når den fik lidt pedal

Håber den har det godt i sine nye tyske omgivelser...

> Selvtak - det er ikke noget, jég ville investere i !

Den er lidt tørstig, kan jeg forstå. Fuldblod koster bl.a. lidt i benzin
Afskrivningen er også lidt vel hård på den model.

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 21:11

> Lidt ind imellem - det er nu mest køreoplevelsen jeg savner.
> Den sprøde omdrejningsvillige motor, der trak fra bunden med den susende
lyd
> fra de seks gasspjæld, når den fik lidt pedal

He he - jeg har jo haft en M635 CSI mellem hænderne efterfølgende.
Kanon bil med en kanonmotor - uden tvivl...

> Håber den har det godt i sine nye tyske omgivelser...

Jeg tror, du kan være rolig...

> Den er lidt tørstig, kan jeg forstå. Fuldblod koster bl.a. lidt i benzin

Jow, jow - men alting med måde...

> Afskrivningen er også lidt vel hård på den model.

Jep - dét vil den være...

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 21:24

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse