Indpresning og diameter til Camaro
Fra : Claus Andersen

Dato : 23-01-05 12:07

Hej

Jeg har mistet manual til Camaro Z28 og skal have nyt fælge.

Hvad skal Indpresning og Diameter være? Bolt antal er 5.

Det skal bruges til en 17" fælg.

Jeg mener godt jeg ved hvordan man udregner mit spørgsmål, men synes ikke
jeg får det nøjagtigt nok!

Jeg mener selv svaret på mit spørgsmål er diameter = 120,65 men indpresning
ved jeg ikke. Jeg har ikke en gammel fælg at måle på.

Håber i kan hjælpe

Hilsen

Claus

Fra : Cosworthy

Dato : 23-01-05 12:54

> Jeg har mistet manual til Camaro Z28 og skal have nyt fælge.
>
> Hvad skal Indpresning og Diameter være? Bolt antal er 5.
>
> Det skal bruges til en 17" fælg.

Hvilke fælge har du kig på??

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

Fra : Claus Andersen

Dato : 23-01-05 13:06

>Cosworthy Skrev:
> Hvilke fælge har du kig på??<

Så langt er jeg ikke helt nået endnu. Det skal være en rimelig billig alu
fælg. Jeg havde forestillet mig noget med en 4-5 brede eger i fælgen, uden
yderligere dikkedar.

Har du forbindelse til noget billigt??

Det er noget nemmere at kikke rigtigt, når alle detaljer om diameter mm. er
på plads.

Claus

Fra : Cosworthy

Dato : 23-01-05 15:20

> Har du forbindelse til noget billigt??

Nej det var af interesse jeg spurgte :)

Se her:
http://www.oeconcepts.com/2005/corvette.html
.... de passer over på din. Er din bil sort, vil C6R (black) og Z06R (black)
være et rigtig godt valg. De har dog ingen dybde, men passer rigtig godt
alligevel :)

Fra : Mogens

Dato : 23-01-05 13:07

"Claus Andersen" <no@reply.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have nyt fælge.

Dét skal jeg også!

> Hvad skal Indpresning og Diameter være? Bolt antal er 5.

Boltcirkel 5x120.65
ET er ca. 55, men det kan man sjældent købe.
ET 38 kører man med

Jeg har kig på disse:
http://community.webshots.com/photo/27939758/34322625jNJwzP

/Mogens
'98 Camaro Z28

Fra : Claus Andersen

Dato : 23-01-05 13:18

> Boltcirkel 5x120.65
> ET er ca. 55, men det kan man sjældent købe.
> ET 38 kører man med
>
> Jeg har kig på disse:
> http://community.webshots.com/photo/27939758/34322625jNJwzP

Tak Mogens

5x120,65 så målte jeg alligevel korrekt. Stol altid på gennemsnittet af
målinger. (better safe than sorry).

ET = ??????? (kan godt være, at jeg her spørger dumt, men det siger mig
intet. Jeg går ud fra det er indpresningen).

Hvis bilen normalt har ca. 55 og man kører med 38, ser det så ikke noget
anderledes ud i forhold til hinanden?

Flotte fælge du her har kik på. Hvad er prisen på sådanne. Nok ikke helt
billige hva` ?

Claus

Fra : Claus Andersen

Dato : 23-01-05 13:30

> [...]
> anderledes ud i forhold til hinanden?
>
> Flotte fælge du her har kik på. Hvad er prisen på sådanne. Nok ikke helt

Lige et tillægs spørgsmål.

Hvis nu ET er indpresnings dybten, hvilket spænd kan jeg så tillade mig at
være indenfor?

Claus

Fra : Mogens

Dato : 23-01-05 17:33

> [...]

Fælgende kommer længere ud til kanten,
hvilket de fleste ejerere sætter pris på...

Jeg kender kun en tysk pris på racingudgaven,
og den er urealistisk høj. I USA vil de koste
omkring 700 dollar pr. stk...
www.fikse.com/yourcar/street27.html

> Lige et tillægs spørgsmål.
> Hvis nu ET er indpresnings dybten, hvilket spænd kan jeg så tillade mig at
> være indenfor?

5%, som jeg forstår reglerne, så ET38 er på kant med loven...

Du kender vel www.smallblock.dk ?

Fra : Claus Andersen

Dato : 23-01-05 18:32

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring 700 dollar pr. stk...
> www.fikse.com/yourcar/street27.html

> 5%, som jeg forstår reglerne, så ET38 er på kant med loven...

Hej Mogens

Smalblock nej, men det gør jeg nu.

Tak for dine svar

Claus

Fra : Mogens

Dato : 23-01-05 19:10

> Tak for dine svar

Selvtak :)
Du må liiige fly mig en mail, når du har fundet dine nye fælge:
1) Det kunne være det var noget for mig
2) Måske forhandleren kunne presses på prisen!! (2 sæt)

Jeg skal bruge 8,5x17 og 10x17 med 255/45- og 275/40-dæk

Fra : Claus Andersen

Dato : 23-01-05 20:24

> [...]
> 2) Måske forhandleren kunne presses på prisen!! (2 sæt)
>
> Jeg skal bruge 8,5x17 og 10x17 med 255/45- og 275/40-dæk

Jeg skal tænke på dig. Jeg har dog ikke så travlt, men inden sommer skal det
dog være.

Jeg regner med at din mail virker, når slet fjernes??

Claus

Fra : Mogens

Dato : 23-01-05 21:02

> Jeg skal tænke på dig. Jeg har dog ikke så travlt, men inden sommer skal
det
> dog være.

Forår, vel...

> Jeg regner med at din mail virker, når "slet" fjernes?

Jep - det er korrekt...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-01-05 20:22

Claus Andersen wrote:

> Hvis nu ET er indpresnings dybten, hvilket spænd kan jeg så tillade mig at
> være indenfor?

Såvidt jeg er orienteret må du ændre sporvidde med op til 2 cm.,
dvs. din ET må variere op til 10 mm. Der kan dog opnås tilladelse
til at en given bilmodel bruger andre indpresningsdybder, men det
er ofte noget der kræver at importøren siger god for at lejer og
aksler kan tåle det.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 23-01-05 13:53

Nå Mogens, så skal du op med den store krammerpung *ggg* men flotte det er
de da...

MEN husk at gøre opmærksom på, at når i bestiller fælge om det er ET eller
Backspace for det gør en voldsom forskel.
ET er afstand fra center af fælg til anlægsflade og Backspace er afstand fra
bagside af fælg til anlægsflade.
Amerikanerne bruger typisk BS hvor vi i Europa bruger ET.

Mvh
Leon
Centerline Autodrag 15x12 / 15x7 - www.centerlinewheels.com

Fra : Claus Andersen

Dato : 23-01-05 14:15

> [...]
fra
> bagside af fælg til anlægsflade.
> Amerikanerne bruger typisk BS hvor vi i Europa bruger ET.<

Der fik jeg så forklaringen på ET mm.

Tak Leon

Hilsen

Claus