Km/l - flere biler..
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-01-05 08:52

Hvis man kører friskt, kører 80% motorvej ved ca. 130 km/t med fartpilot, er
der så nogen der har erfaring med, hvor langt disse kører på l (alle
st.car)?

Volvo 850 2,3 T5, aut., 1994, benzin, 225 hk, opgivet til 10,3 km/l
Volvo 850 2,5 TDi, 1993, diesel, 140 hk, opgivet til ?
BMW 525 TDS, 1993, diesel, 143 hk, 13,8 km/l

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-01-05 12:48

meddelelse news:41f357d2$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...

> Volvo 850 2,5 TDi, 1993, diesel, 140 hk, opgivet til ?
>

> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...

Jeg skal helt frem til BIL REVYEN 1996 før den dukker op i listerne, men den
står der til 15,9 km/l.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-01-05 12:58

Kim Kristensen telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg skal helt frem til BIL REVYEN 1996 før den dukker op i listerne,
> men den står der til 15,9 km/l.

Min dårlige hukommelse... Det er en 1996 - og med aut...

Synes bare det lyder som en RIGTIG diesel...
Den hamrer mere end min game 2,5 TD i min '87 Pajero..

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 13:46

> Min dårlige hukommelse... Det er en 1996 - og med aut...
>
> Synes bare det lyder som en RIGTIG diesel...
> Den hamrer mere end min game 2,5 TD i min '87 Pajero..

Hehe, Du må huske forkert ellers har du måske ikke prøvet den i en Audi 100,
der er den ret afdæmpet IMO.
Har aldrig prøvet den i en Volvo, men kunne ikke forestille mig at den er
værrer der.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-01-05 17:36

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Hehe, Du må huske forkert ellers har du måske ikke prøvet den i en
> Audi 100, der er den ret afdæmpet IMO.
> Har aldrig prøvet den i en Volvo, men kunne ikke forestille mig at
> den er værrer der.

Har netop prøvet en anden Volvo 2,5 TDi - den lød helt anderledes...
Der har sikkert været noget galt med den første....

Fra : Morten dahl

Dato : 23-01-05 12:46

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> Volvo 850 2,5 TDi, 1993, diesel, 140 hk, opgivet til ?
> BMW 525 TDS, 1993, diesel, 143 hk, 13,8 km/l

Er ikke helt klar over det præcist.

Men Volvoe´n har jo Audi´t "gamle" 5cyl 2.5TDI motor, som ihvertfald i
audierne nemt rammer 16-17km/l ved den hastighed. (ligger i audi 100/A6, C4
model)

Bimmerne er ikke kendt for at være vanvittigt økonomiske, jeg ville klart
vælge en bil med audimotoren da den samtidigt har ry for at være uhyre
driftsikker.

Så en brugt audi 100/A6 med læder/klima og Xenonlys vile klart være mit
foretrukne valg.

-
Morten Dahl