Kia Picanto
Fra : Tony

Dato : 22-01-05 12:43

Masser af spørgsmål fra mig. Jeg overvejer en kia picanto, den
allerbilligste model, er der nogen der har god/dårlige erfaringer med denne?

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 15:46

"Tony" <TheGeez@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Masser af spørgsmål fra mig. Jeg overvejer en kia picanto, den
> allerbilligste model, er der nogen der har god/dårlige erfaringer med
> denne?

Pris og sikkerhed følges ad i flg to artikler jeg har læst

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 22-01-05 16:30

Tony wrote:

> Masser af spørgsmål fra mig. Jeg overvejer en kia picanto, den
> allerbilligste model, er der nogen der har god/dårlige erfaringer med
> denne?

Du skal ihvertfald nok ikke køre galt i den, den fik en temmelig ringe
crashtest for ikke ret længe siden.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Christian

Dato : 22-01-05 23:09

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Du skal ihvertfald nok ikke køre galt i den, den fik en temmelig ringe
> crashtest for ikke ret længe siden.

den er på højde med en brugt Polo,Ibiza,Smart eller Saxo....de har samme
antal stjerner og er i samme klasse...

i større klasser er brugte Mercedes C klasse, Saab 900, Audi A4 & Renault
Laguna faktisk endnu ringere, i øvrigt er den ringeste bil de har testet en
Chrystler Voyager...0% i frontal score!!...det har igen anden bil!!!!!

Fra : Deaster

Dato : 23-01-05 14:07

Christian wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> med >> denne?

> den er på højde med en brugt Polo,Ibiza,Smart eller Saxo....de har
> samme antal stjerner og er i samme klasse...

Jep, den er ca. lige så sikker på biler der blevb udviklet for 10 år
siden.

> [...]
> Renault Laguna faktisk endnu ringere, i øvrigt er den ringeste bil de
> har testet en Chrystler Voyager...0% i frontal score!!...det har igen

Sludder, for du sidder vel ikke og sammenligner på tværs af klasserne ?

http://www.euroncap.com/content/faqs/faqs.php

Punkt 22.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : KASO

Dato : 24-01-05 09:07

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> den er på højde med en brugt Polo,Ibiza,Smart eller Saxo....de har samme
> antal stjerner og er i samme klasse...

Ikke hvis du sammenligner med nutidige modeller - kun hvis du sammenligner
med væsentligt ældre konstruktioner.

> [...]
en
> Chrystler Voyager...0% i frontal score!!...det har igen anden bil!!!!!

Du kan ikke sammenligne på tværs af klasser - samtlige ovennævte vil på
grund af deres størrelse klare sig bedst i et sammenstød med en Picanto.

Generelt synes jeg heller ikke, at argumentet: "Det er ikke så galt - der er
jo andre, der er lige så dårlige/dårligere" er temmeligt dårligt - man skal
vel ikke søge efter laveste fællesnævner?!??

Fra : Olesen

Dato : 23-01-05 10:11

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ihvertfald nok ikke køre galt i den, den fik en temmelig ringe
> crashtest for ikke ret længe siden.

Det samme kan du opleve i en Alfa Romeo 147 til en noget andet pris.

Fra : Deaster

Dato : 23-01-05 14:15

Olesen wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme kan du opleve i en Alfa Romeo 147 til en noget andet pris.

Jep, men det gør ikke Picantoen bedre, btw. husk at du ikke kan
sammenligne bilerne på tværs af klasserne, ellers ville en Fiat Punto
være sikrere end eks. den gamle A6.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Martin P.

Dato : 22-01-05 18:56

"Tony" <TheGeez@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Masser af spørgsmål fra mig. Jeg overvejer en kia picanto, den
> allerbilligste model, er der nogen der har god/dårlige erfaringer med
> denne?

Min mor får hendes på Onsdag, så skal jeg da gerne give mit første hånds
indtryk af den. Men det er ikke den billigste model ... det er den med 1.1L
motoren og en masse ekstraudstyr ;)

Skal blot bruges som kone bil.

- Martin

Fra : jones_net

Dato : 24-01-05 10:35

"Tony" <TheGeez@pc.dk> wrote in message
> Masser af spørgsmål fra mig. Jeg overvejer en kia picanto, den
> allerbilligste model, er der nogen der har god/dårlige erfaringer med
> denne?

Overraskende god plads i forhold til størelsen - du kan endda have voksne
mennesker på bagsædet.

Lad være med at købe andet end mælk og sukker, da der ikke kan være ret
meget i baggagerummet - men bagsæderne kan lægges ned, og du får mere plads
(men så skal du ikke have de voksne med på bagsædet længere...)

Lad være med at køre galt i den - Picantoen tager skraldet!

Noget plasticagtig indvendig, men til prisen er chrom og valnøddetræ jo også
udelukket...

Pas på med finansieringen, og tænk dig godt om, hvis du vælger det
afdragsfrie lån fra Alm. Brand.

Har aldrig kørt den, så det vil jeg ikke udtale mig om...

/J

Fra : Brian

Dato : 24-01-05 10:54

Hejsa

jones_net skrev:

> Lad være med at køre galt i den - Picantoen tager skraldet!

Er du sikker på det

Såvidt jeg har forstået, er det føreren der tager skraldet....

/Brian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-01-05 23:31

"Tony" <TheGeez@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Masser af spørgsmål fra mig. Jeg overvejer en kia picanto, den
> allerbilligste model, er der nogen der har god/dårlige erfaringer med
denne?

Det er vist ikke skrabet de store erfaringer sammen, heller ikke omkring
sikkerhed. Crashtesten "front and side impact rating" er ikke imponerende
introduktionstidspunktet taget i betragtning, men den ligger i top med samme
rating som de bedste nå det kommer til "child protection rating.

Der er er også en enkelt eller to der har brokket sig over at den ikke er
nær så brændstoføkonomisk som producenten lover, det kan sagtens være fordi
bilen ikke er "kørt til" eller ejeren ikke har lært sin nye bil at kende
endnu.

I BIL REVYEN 2005 anbefaler de at nappe den "store" motor, momentet er kun
11 Nm højere på 1,1 men det bliver leveret ved 2800 omdrejninger hvor 1,0
levere ved 4500 så forskellen vil sikkert føles meget større end den ser ud.

Med venlig hilsen Kim