/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Snask i oliedæksel & motorhuggen.
Fra : Michael Pagh [6000]


Dato : 21-01-05 15:55

Daws

Spørgsmål 1:

Jeg har tidligere spurgt omkring min motorhuggen i min Xantia 1.8i 8v fra
1995 med 271K km på klokken.

Jeg blev anbefalet at prøve og skifte gasspjældpotentiometeret, det har jeg
ikke gjort endnu, men har fået en pris på ~600kr for delen.

Jeg har ikke så mange gysser at rykke rundt med, og vil derfor godt være
rimelig sikker på at ramme rigtigt første gang.

Den har huggen i accl og "friløb". Det ligger specielt ved jævn accl., og
ikke med klampen i bund. Den har lidt huggen hvis man lader den løbe i gear,
specielt ved lavere omdr. ~2500 og under.

Motoren går fint i tomgang, og har ingen start problemer.

Jeg vil godt høre jeres bud på hvad det kan være, har vidst haft stillet
spørgsmålet for et stykke tid siden i dk.teknik.bil, men fik ikke den vilde
respons.
Det er ikke:
Tændrør, benzinfilter/pumpe eller luftfilter.

Spørgsmål 2:

Bil: Xantia 1.8i 8v fra 1995 med 271K km på klokken.
Jeg har lige været nede og fylde lidt olie på dyret, da jeg har haft en del
korte ture det sidste stykke tid. Jeg lagde så mærke til at der var hvidt
snask i oliedækslet.

Jeg fylder normalt ikke olie på mellem skift (10K), da det normalt er en
"langturs" bil (100km/dag).

Jeg har ikke lagt mærke til det hvide snask før, har også kun fyldt på 2
gange i de 32K km jeg har kørt i den, men er det noget jeg skal være
bekymret for?

Den bruger lidt vand, men har mistanke om at det fordamper ved
påfyldningsdækslet, da man kan høre at den synger lidt efter en lang tur.

Med Venlig Hilsen
Michael Pagh



 
 
Esben Tærsker (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben Tærsker


Dato : 21-01-05 20:24

Michael Pagh [6000] wrote:
> Daws

> <snip>

> Med Venlig Hilsen
> Michael Pagh
>
>

Sjovt.. Min Escort 1.4i fra '90 har det på præcis samme måde. Både mht.
spg. 1 og 2...

Jeg er også spændt på at høre nogen bud...!

/Esben

Andreas M. Hansen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 21-01-05 20:55

> Jeg har ikke lagt mærke til det hvide snask før, har også kun fyldt på 2
> gange i de 32K km jeg har kørt i den, men er det noget jeg skal være
> bekymret for?
>
> Den bruger lidt vand, men har mistanke om at det fordamper ved
> påfyldningsdækslet, da man kan høre at den synger lidt efter en lang tur.
>

Lige netop på en PSA motor betyder cylindermayonaise ved
oliepåfyldningsdækslet om vinteren ikke død og ødelæggelse som det gør på
mange andre biler. Det er simpelthen kondens som dannes under dækslet.
Jeg har/haft 3 PSA biler med samme motortype, og de har alle snasket om
vinteren - den jeg har nu har gjort det lige siden jeg købte bilen fra ny,
og har nu kørt 100 000 uden motorproblemer.

mvh

Andreas M. Hansen


Ukendt (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-05 23:05


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:35d50cF4mvoj0U1@individual.net...
>> Jeg har ikke lagt mærke til det hvide snask før, har også kun fyldt på 2
>> gange i de 32K km jeg har kørt i den, men er det noget jeg skal være
>> bekymret for?
>>
>> Den bruger lidt vand, men har mistanke om at det fordamper ved
>> påfyldningsdækslet, da man kan høre at den synger lidt efter en lang tur.
>>
>
> Lige netop på en PSA motor betyder cylindermayonaise ved
> oliepåfyldningsdækslet om vinteren ikke død og ødelæggelse som det gør på
> mange andre biler. Det er simpelthen kondens som dannes under dækslet.
> Jeg har/haft 3 PSA biler med samme motortype, og de har alle snasket om
> vinteren - den jeg har nu har gjort det lige siden jeg købte bilen fra ny,
> og har nu kørt 100 000 uden motorproblemer.

Deri er jeg ret enig, har selv haft tre Citrobanger, de lavede alle mayonæse
, lige fra ny af.
Det gav aldrig anledning til problemer. Men det må have noget med
udluftningen fra krumtaphuset at gøre, jeg tror ikke du skal ligge mere i
det.
Ingen af min VW dunke har dog gjort det. Ej heller de Ford, Toyota, Mazda og
Opel firmabiler jeg har været belemret med har gjort det.


--
/Claus

http://vwfanatic.dk




Michael Pagh [6000] (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh [6000]


Dato : 22-01-05 04:07

Hejsa

Det er bare iorden det der.
I skal have mange tak for svaret omkring det hvide snask, så mangler jeg
bare lidt afklaring omkring min motorhuggen.

Ang. motorhuggen, så er den også meget rå når man trykker/slipper speederen.
Dvs. det rykker indimellem en del i bilen når ovenstående udføres.
Kom til at tænke på om det kunne ligge i tændrørskabler?

Nå, det er ved at være sent, må hellere se at hoppe til køjs, hvis ikke jeg
skal sove hele Lørdagen væk.

Med Venlig Hilsen
Michael Pagh
- Der glæder sig til Søndag, hvor der skulle komme lidt sne.


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41f17ca7$0$22681$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:35d50cF4mvoj0U1@individual.net...
>>> Jeg har ikke lagt mærke til det hvide snask før, har også kun fyldt på 2
>>> gange i de 32K km jeg har kørt i den, men er det noget jeg skal være
>>> bekymret for?
>>>
>>> Den bruger lidt vand, men har mistanke om at det fordamper ved
>>> påfyldningsdækslet, da man kan høre at den synger lidt efter en lang
>>> tur.
>>>
>>
>> Lige netop på en PSA motor betyder cylindermayonaise ved
>> oliepåfyldningsdækslet om vinteren ikke død og ødelæggelse som det gør på
>> mange andre biler. Det er simpelthen kondens som dannes under dækslet.
>> Jeg har/haft 3 PSA biler med samme motortype, og de har alle snasket om
>> vinteren - den jeg har nu har gjort det lige siden jeg købte bilen fra
>> ny, og har nu kørt 100 000 uden motorproblemer.
>
> Deri er jeg ret enig, har selv haft tre Citrobanger, de lavede alle
> mayonæse , lige fra ny af.
> Det gav aldrig anledning til problemer. Men det må have noget med
> udluftningen fra krumtaphuset at gøre, jeg tror ikke du skal ligge mere i
> det.
> Ingen af min VW dunke har dog gjort det. Ej heller de Ford, Toyota, Mazda
> og Opel firmabiler jeg har været belemret med har gjort det.
>
>
> --
> /Claus
>
> http://vwfanatic.dk
>
>
>



Tom Andersen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 23-01-05 00:53

jeg har præcis samme symtomer på min citroen BX14 (men min lider der ud over
af at stå for lavt i tomgang
og motoren sætter ud ind i mellem - selv under kørsel) og er begyndt at
analyserer mig frem til hvad
problemet kan være. Det med gasspjældpotentiometeret har jeg ikke hørt før
men vil da lige checke
om min bil har sådan én

Jeg har forsøgt med først karburatorsprit da en mekaniker fortalte mig at i
bunden af karburatoren kan der
godt ligge vand der er svært at få bugt med. Det hjalp ikke.
Så skiftede jeg tændrør og tændkabler - det hjalp heller ikke.
Så fik jeg at vide at det var vigtigt at spænde tandremmen korrekt og min
var temmelig slap - det havde dog
ingen indflydelse på problemet.

Jeg har overvejet om det kunne skyldes benzinfilteret/pumpen men du skriver
at det kan du udelukke. Så det
vil jeg også udelukke da den ikke har problemer med at gasse op i tomgang.

Checkede i øvrigt også ventilspillerummet ( i mangel af bedre
forklaring/løsning) men de er som de skal være.

Jeg har nu fået at vide at jeg bør skifte fordelerdækslet og rotoren da blot
en smule ir eller usynlig revne kan
forårsage forkert tænding som igen kan resulterer i hakkende kørsel når
motoren belastes. Om det virker ved
jeg endnu ikke men vil forsøge det én af de nærmeste dage.

Forhåbentligt kommer der en masse gode forslag til dette problem.

venligst Tom




"Michael Pagh [6000]" <mpagh@FJERNmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:csr54u$vi9$1@news.cybercity.dk...
> Daws
>
> Spørgsmål 1:
>
> Jeg har tidligere spurgt omkring min motorhuggen i min Xantia 1.8i 8v fra
> 1995 med 271K km på klokken.
>
> Jeg blev anbefalet at prøve og skifte gasspjældpotentiometeret, det har
> jeg ikke gjort endnu, men har fået en pris på ~600kr for delen.
>
> Jeg har ikke så mange gysser at rykke rundt med, og vil derfor godt være
> rimelig sikker på at ramme rigtigt første gang.
>
> Den har huggen i accl og "friløb". Det ligger specielt ved jævn accl., og
> ikke med klampen i bund. Den har lidt huggen hvis man lader den løbe i
> gear, specielt ved lavere omdr. ~2500 og under.
>
> Motoren går fint i tomgang, og har ingen start problemer.
>
> Jeg vil godt høre jeres bud på hvad det kan være, har vidst haft stillet
> spørgsmålet for et stykke tid siden i dk.teknik.bil, men fik ikke den
> vilde respons.
> Det er ikke:
> Tændrør, benzinfilter/pumpe eller luftfilter.
>
> Spørgsmål 2:
>
> Bil: Xantia 1.8i 8v fra 1995 med 271K km på klokken.
> Jeg har lige været nede og fylde lidt olie på dyret, da jeg har haft en
> del korte ture det sidste stykke tid. Jeg lagde så mærke til at der var
> hvidt snask i oliedækslet.
>
> Jeg fylder normalt ikke olie på mellem skift (10K), da det normalt er en
> "langturs" bil (100km/dag).
>
> Jeg har ikke lagt mærke til det hvide snask før, har også kun fyldt på 2
> gange i de 32K km jeg har kørt i den, men er det noget jeg skal være
> bekymret for?
>
> Den bruger lidt vand, men har mistanke om at det fordamper ved
> påfyldningsdækslet, da man kan høre at den synger lidt efter en lang tur.
>
> Med Venlig Hilsen
> Michael Pagh
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste