Vedr "Pesjø" 309 1,3 fra sidst i 80érne
Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-05 14:53

Kan jeg få lidt ris/ros om denne bil?
En af mine arbejdskameraters kone vil sælge en yderst velholdt bil af
ovennævnte model, og det passer fint med at en af mine knægte mangler
sin første bil her til sommer, så jeg foreslog ham at købe den da vi
kender ejeren og ligeså hvordan bilen er blevet behandlet årene igennem.
Prisen er nysynet knapt kr 10000, den har gået 194000, ingen
overfladerust, nye dæk og bruger ikke olie mellem olieskiftene (7500km).
Er det en bil for en nyudsprunget bilist, han er i lære og vil ikke hen
og låne penge til en bil i prisklassen kr. 100000 ?

Knægten spørger om hvor langt den kan gå på literen, hvor mange HK den
har, hvad er topfarten for bilen og er det en rimelig kvik bil med den
motor, den findes jo helt op til 1,9 så vidt jeg husker, men jeg kan
ikke finde nogle data på nettet.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-05 14:57

Henning Lund skrev:

Prisen er nysynet knapt kr 10000,

Der menes prisen på bilen er knapt 10000, det var ikke synet der kostede
10000

Fra : Brian

Dato : 21-01-05 15:26

Hejsa

Henning Lund skrev:

> [...]
> har, hvad er topfarten for bilen og er det en rimelig kvik bil med
> den motor, den findes jo helt op til 1,9 så vidt jeg husker, men jeg

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4033&cache=no

Frem med den hollandske parlør

/Brian

Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-05 17:24

Brian skrev:

> http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4033&cache=no
>
> Frem med den hollandske parlør

Tak for linket, det var nemt at forstå, sådan snakker de sq her hvor jeg
bor

Fra : Møller

Dato : 21-01-05 16:01

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
> [...]
> har, hvad er topfarten for bilen og er det en rimelig kvik bil med den
> motor, den findes jo helt op til 1,9 så vidt jeg husker, men jeg kan

Har du bilens indregistrering kan du måske finde data her:
http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide.asp

Det er godt nok dæk der kommer frem først, men øverst på siden kan du komme
videre til tekniske data.

Produktionsdato får du her for alle PSA-biler (Citroen og Peugeot)

http://www.citroen.mb.ca/organr.html

f.eks: 1234 er produceret: 25 March 1980

Benzinforbrug:
http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw445.asp
--
Møller

Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-05 17:22

> Har du bilens indregistrering kan du måske finde data her:
> http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide.asp

Ikke ved hånden.

> Benzinforbrug:
> http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw445.asp

Fører ikke så gamle biler.

Fra : JBH

Dato : 21-01-05 18:19

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> har, hvad er topfarten for bilen og er det en rimelig kvik bil med den
> motor, den findes jo helt op til 1,9 så vidt jeg husker, men jeg kan

Du kan finde en del oplysninger om specielt Pegøj, på

http://www.hi-speed.dk/

Se under fanen modeller

mvh
JBH

--
Qbic6400, Sønderborgs svar på Låsby Svendsen. Se plattenslager.com
http://plattenslager.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=40

Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-05 19:48

JBH skrev:

> http://www.hi-speed.dk/

Tak for linket.

Fra : TDN

Dato : 21-01-05 18:49

> [...]
> har, hvad er topfarten for bilen og er det en rimelig kvik bil med den
> motor, den findes jo helt op til 1,9 så vidt jeg husker, men jeg kan ikke

Hej !

Fra "Biler 1986":
Peugeot 309 1.3
65 hk.
0-100 14,8 sek.
16 km/l
95 oktan
egenvægt 850 kg

Mvh
Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-05 19:47

TDN skrev:

> Fra "Biler 1986":
> Peugeot 309 1.3
> 65 hk.
> 0-100 14,8 sek.
> 16 km/l
> 95 oktan
> egenvægt 850 kg

Mange tak for svaret.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 22-01-05 19:32

Henning Lund wrote:

> Mange tak for svaret.

Motoren er en gammel konstruktion som først så dagens lys i 1968
monteret i en Simca 1100, i forskellige udgaver har den gjort tjeneste i
forskellige Simca og Talbot modeller gennem de næste 20+ år og sluttede
sin karriere som den mindste motor i 309 indtil katalysatoren blev et krav.

Motoren er bundsolid, den er lavet med stødstænger og kæde, så der er
ingen tandrem at bekymre sig om, den kan køre rigtig mange kilometre ud
at noget dyrt går i stykker, men den er ikke særlig omdrejningsvillig,
føles sløv, og kører i virkeligheden nok ikke mere end 10-12 på literen
da man hurtig får den dårlige vane at træde hårdt på speederne for at
komme frem.

Bilen er en god konstruktion, billig i reservedele, både de originale og
de uoriginale, simpel teknik som alle kan skrue på, så den vil være et
fint valg for en ung billist der sætter stabil transport og fornuftig
økonomi over "Brian" effekt.

Keld
Citroen Xantia 1.8
Peugeot 309 1,4
Triumph Trident 0,750

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-05 21:26

Keld Rasmussen skrev:

> Motoren er en gammel konstruktion som først så dagens lys i 1968
> monteret i en Simca 1100,

Jøsses så har jeg selv haft en.

> [...]
> føles sløv, og kører i virkeligheden nok ikke mere end 10-12 på
> literen da man hurtig får den dårlige vane at træde hårdt på speederne

OK

> [...]
> og de uoriginale, simpel teknik som alle kan skrue på, så den vil
> være et fint valg for en ung billist der sætter stabil transport og

Jamen så er den da værd at holde fast i.

> Citroen Xantia 1.8

Ja så´n en har vi også