/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Volvo S60 D5
Fra : Christian Bak


Dato : 21-01-05 10:30

Hej,

Jeg skal ud og kigge på en 2002 Volvo S60 D5 med 130.000 km på
tælleren, som jeg meget sandsynligt ender med at købe. Er der noget
særligt jeg skal kigge efter inden jeg slår til? Typiske fejl osv.?

Mvh
Christian

 
 
Ukendt (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-05 14:08


"Christian Bak" <mailto:cvb@vus.image.dk> skrev i en meddelelse
"Volvo S60 D5"

> Jeg skal ud og kigge på en 2002 Volvo S60 D5 med 130.000 km på
> tælleren, som jeg meget sandsynligt ender med at købe. Er der noget
> særligt jeg skal kigge efter inden jeg slår til? Typiske fejl osv.?

Læs tråden om Fabia - dér skriver Bjørn
noget om sine ødelagte aut. gearkasse.
Efter 200.000 km...


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


John Sahl (21-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-01-05 14:25

Kaj wrote:
> Læs tråden om Fabia - dér skriver Bjørn
> noget om sine ødelagte aut. gearkasse.
> Efter 200.000 km...

Og husk så på at Bjørns Volvo ikke er helt standard.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



BJ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-01-05 14:33


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:csqvre$nl0$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Og husk så på at Bjørns Volvo ikke er helt standard.

Nu er det jo ikke ligefrem en ny ungdommelig bilist, der kører i potten, med
deraf følgende raketstarter ved enhver given lejlighed..

Dernæst er det maksimale drejningsmoment flytte op fra ca. 1.800 omdr. til
ca. 2.400 omdr. *netop* for at skåne gearkassen(s første trin).

Gearkassen er heller ikke brændt af, men er åbenbart *slidt* i én eller
flere hydrauliske trækstænger til trin 1.

Havde gearkassen været nedsmeltet eller sågar momentomformeren, var det en
helt anden snak.

Her er der efter min mening tale om direkte dårlige, elendige eller for sags
skyld valg af materialer.

Så standard eller ikke, havde det været en normal manuel gearkasse ville en
brændt/nedslidt kobling være svaret, men det er det *ikke* i denne
sammenhæng.

--
Bjørn J.



Niels Bengaard (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 21-01-05 17:22

> Nu er det jo ikke ligefrem en ny ungdommelig bilist, der kører i potten,
> med deraf følgende raketstarter ved enhver given lejlighed..
>
> Dernæst er det maksimale drejningsmoment flytte op fra ca. 1.800 omdr. til
> ca. 2.400 omdr. *netop* for at skåne gearkassen(s første trin).
>
> Gearkassen er heller ikke brændt af, men er åbenbart *slidt* i én eller
> flere hydrauliske trækstænger til trin 1.

Når man chiptrimmer biler med automatgear skal man huske at sørge for god
køling af olien, her rækker en evt. original køler ikke.
Samtidig skal olien skiftes oftere, kører man til olien er farvet er det før
eller siden den visse død for gearkassen.

Niels



BJ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-01-05 17:29


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41f12c10$0$33628$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Når man chiptrimmer biler med automatgear skal man huske at sørge for god
> køling af olien, her rækker en evt. original køler ikke.

Derfor yden den heller ikke sit bedste, før der er tilstrækkelig fartvind
til kølingen.

> Samtidig skal olien skiftes oftere, kører man til olien er farvet er det
> før eller siden den visse død for gearkassen.

Alt dette er mit lokale værksted bekendt med.

Jeg blev dog ringet op og spurgt om, hvornår gearolien sidst var blevet
skiftet.

Hvor pokker skulle jeg vide det fra. Værkstedet har fast service på begge
mine potter (Volvo og Renault).

Jow, sagde man: Vi skifter normalt aldrig gearolien, men Taxa gør vi det på
efter hver, jeg kan ikke huske om der blev sagt 60.000 eller 80.000 km.

Værkstedet er yderst bekendt med mit kørselsforbrug og motorens
trimningssats.

PS: Det er vist efterhånden blevet et kendt faktum at bilfabrikkerne for at
optimere indtjeningen anvender dubiøse materialer. Den nye gearkasse er dog
også med andet nummer = opgraderet/ændret/forbedret version. Så noget må der
have været galt med de tidlige/første..?

--
Bjørn J.



Mogens (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-01-05 17:54

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41f12dc2$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> PS: Det er vist efterhånden blevet et kendt faktum at bilfabrikkerne for
at
> optimere indtjeningen anvender dubiøse materialer.

Du ved da godt, hvorledes "produktion" hænger sammen idag.
Man vurderer, hvor længe en given ting skal holde inkl. et
niveua for fejlprocent. Ud fra resultatet fra dén vurdering,
dimensioneres materialerne så.

Det handler om "bundlinie......................."





John Sahl (21-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-01-05 17:57

Mogens wrote:
> Du ved da godt, hvorledes "produktion" hænger sammen idag.
> Man vurderer, hvor længe en given ting skal holde inkl. et
> niveua for fejlprocent. Ud fra resultatet fra dén vurdering,
> dimensioneres materialerne så.

Der er jo ikke noget nyt i det. Vi har bare fået bedre
redskaber til at beregne det.

> Det handler om "bundlinie......................."

Og har altid gjort det.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Mogens (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-01-05 17:59

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:csrc89$1eah$1@news.cybercity.dk...

> Der er jo ikke noget nyt i det.

Det var faktisk det, jeg skrev: "Du ved da godt, hvorledes.........."

> Og har altid gjort det.

Næ, ikke tidligere. Der handlede det også om ære.
For ikke så længe siden, citerede en kunde ifm. en reklamation
vor gl. grundlæggeres ord om virksomhedens moral. Den gik sgu
rent ind



John Sahl (21-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-01-05 18:28

Mogens wrote:
> Næ, ikke tidligere. Der handlede det også om ære.
> For ikke så længe siden, citerede en kunde ifm. en reklamation
> vor gl. grundlæggeres ord om virksomhedens moral. Den gik sgu
> rent ind

Jeg er slet ikke uenig, heldigvis findes den slags firmaer da
endnu, selv om jeg ser flest eksempler på det modsatte.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Morten Fruergaard (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-01-05 18:28

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> Næ, ikke tidligere. Der handlede det også om ære.

Enig... Men det er (desværre) generelt for den verden vi lever i...
Alt skal optimeres og minimeres så indtjeningen er optimal.

> For ikke så længe siden, citerede en kunde ifm. en reklamation
> vor gl. grundlæggeres ord om virksomhedens moral. Den gik sgu
> rent ind



--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



BJ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-01-05 18:31


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:csrcdi$1ee9$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Næ, ikke tidligere. Der handlede det også om ære.
> For ikke så længe siden, citerede en kunde ifm. en reklamation
> vor gl. grundlæggeres ord om virksomhedens moral. Den gik sgu
> rent ind

.... men lige lidt hjalp det i situationen..han er jo død for lang, lang tid
siden....?

Nu er det købmændene, der har det fulde "overblik"..

--
Bjørn J.



BJ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-01-05 18:09


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:csrc43$1dub$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Du ved da godt, hvorledes "produktion" hænger sammen idag.

Jow, jeg har også arbejder som ansat, den gang man satte ære højere.

Heldigvis gør jeg det også i dag som selvstændig.

Jeg har produkter til udvendig montage, der gives lifetime limited warranty
på.

Jeg kan trods det faktum leve rimeligt alligevel.

PS: Jeg ved godt, hvad dumener og hvor du vil hen..

--
Bjørn J.



Niels Bengaard (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 21-01-05 18:03

> Jow, sagde man: Vi skifter normalt aldrig gearolien, men Taxa gør vi det
> på efter hver, jeg kan ikke huske om der blev sagt 60.000 eller 80.000 km.

Jeg har prøvet det samme med min bil, den har ikke fået skiftet gearolie
selv efter 250.000 km.
Volvo værkstedet der har lavet service på den sagde man ikke skal skifte med
mindre man får en fejlkode om for høj temperatur eller kører taxa, så er det
for hver 75.000 km.
Jeg skyllede selv min igennem til olien var klar og fyldte så op, det
kostede 10 liter olie, ca. 800 kr.

Niels



BJ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-01-05 18:11


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41f135d3$0$33725$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Volvo værkstedet der har lavet service på den sagde man ikke skal skifte
> med mindre man får en fejlkode om for høj temperatur eller kører taxa, så
> er det for hver 75.000 km.

Jeg har *aldrig* fået en sådan fejlkode og desuden kigger (forhåbentlig)
værkstedet i fejlloggen ved hver service *inden*, de slettet den.

--
Bjørn J.



John Sahl (21-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-01-05 17:55

BJ wrote:
> Så standard eller ikke, havde det været en normal manuel gearkasse
> ville en brændt/nedslidt kobling være svaret, men det er det *ikke* i
> denne sammenhæng.

Hov, rolig nu, jeg påstår skam ikke du har skamredet kassen

Ville bare lige gøre opmærksom på at din uanset hvordan man
vender og drejer det har været udsat for en større belastning
end de fleste standardkasser.

Alle dine betragtninger omkring kvaliteten kan jeg ikke sige
noget til, ud over at du med sikkerhed ved meget mere om
det end jeg.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



BJ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-01-05 18:13


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:csrc5k$1e8d$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Ville bare lige gøre opmærksom på at din uanset hvordan man
> vender og drejer det har været udsat for en større belastning
> end de fleste standardkasser.

Det vil jeg ganske simpelt ikke godtage grundet de indbyggede begrænsninger
og min normale morfarkørestil.

På de lange stræk med høj fart kommen den altså ikke ned i 1. trin mere end
højest 2 gange..

--
Bjørn J.



John Sahl (21-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-01-05 18:29

BJ wrote:
> Det vil jeg ganske simpelt ikke godtage grundet de indbyggede
> begrænsninger og min normale morfarkørestil.

Så skulle du have smæk med en våd søndags-Berlinger for
ikke at have udnyttet kræfterne godt nok

> På de lange stræk med høj fart kommen den altså ikke ned i 1. trin
> mere end højest 2 gange..

Det tvivler jeg ikke på

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



BJ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-01-05 18:35


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:csre50$1gn3$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Så skulle du have smæk med en våd søndags-Berlinger for
> ikke at have udnyttet kræfterne godt nok

Jeg banker jo ikke klampen i bud ved hver eneste lyskurv..

>> På de lange stræk med høj fart kommen den altså ikke ned i 1. trin
>> mere end højest 2 gange..
>
> Det tvivler jeg ikke på

1. trin anvendes udelukkende ved start og landing..:)

--
Bjørn J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste