Autocom ???
Fra : Soren Pedersen

Dato : 20-01-05 00:08

Overvejer at sælge Xantia'en (2,0 HDi stc. fra 2000, kørt 150kkm)
Jeg har kigget lidt på autocom, men kender ikke meget til dem. Hvordan
er følelserne for at sælge igennem autocom ???

Mvh
Søren

Fra : Henrik H.

Dato : 20-01-05 15:55

"Soren Pedersen" <smpFJERN@munchweb.dk> wrote in message
> Overvejer at sælge Xantia'en (2,0 HDi stc. fra 2000, kørt 150kkm)
> Jeg har kigget lidt på autocom, men kender ikke meget til dem.
> Hvordan er følelserne for at sælge igennem autocom ???

Hej,

Min mor solgte sin Fiat Punto på Autocom for 1½ års tid siden. Det
fungerede godt.

Den blev solgt til et par tusinde under det hun ville have for den,
men det var alligevel en del højere, end hvad forhandleren ville
give. Du kan altid sætte den til salg, og hvis den ikke når den
fastsatte minimumspris, koster det dig ikke noget, og du er ikke
forpligtet til at sælge. Det er kun hvis den bliver solgt, at det
koster et salær.

Vh.

Henrik

Fra : Soren Pedersen

Dato : 21-01-05 00:31

Henrik H. wrote:
> [...]
> fastsatte minimumspris, koster det dig ikke noget, og du er ikke
> forpligtet til at sælge. Det er kun hvis den bliver solgt, at det

Takker

Mvh
Søren

Fra : Claus Andersen

Dato : 21-01-05 07:59

"Søren Pedersen" skrev
> Overvejer at sælge Xantia'en (2,0 HDi stc. fra 2000, kørt 150kkm)
> Jeg har kigget lidt på autocom, men kender ikke meget til dem. Hvordan
> er følelserne for at sælge igennem autocom ???<

Hej Søren

Jeg ville sælge min Mondeo gennem Autocom. Jeg tilmeldte bilen men fik den
besked tilbage at de ikke ville godkende bilen, med den minimumspris jeg
forlangte (75000).
De foreslog en anden (og meget lavere) minimumspris (68000), som jeg ikke
accepterede.
Jeg solgte så bilen privat for 82500.
Det skal lige siges at jeg havde fået budt 70000 hos en Ford forhandler i
ren handel, så de 68000 virkede helt malplaceret.

Jeg synes Autocom, hele vejen igennem, virkede meget professionelle men de
fastsætter generelt, efter min mening, en for lav minimumspris. Du skal
huske på at minimumsprisen er den pris hvor du SKAL sælge din bil.
Det er derfor vigtigt at du ikke accepterer en for lav pris, med håbet om at
den nok skal blive budt op.

Yderligere skal du huske at det koster 1500 at sælge gennem autocom.
Småpenge, men hvis du i forvejen er under din tænkte minimumspris, tæller
alt.

God fornøjelse

Claus