Syn i swea vs DK
Fra : Brizz

Dato : 19-01-05 13:15

Var til hastesyn med min bil igår og fik en tid 30 min efter jeg havde
ringet og forespurgt. Når man kører ind på synspladsen er der så 2 baner. en
til tidsbestilte og en til chanse syn. Ligesom i dk. Men...her kommer så det
smarte. Man kører selvf ind i den bane der passer til en også går man ind på
en computer og taster sit reg nr ind på puteren og får en kø lapp. Uden over
portene til synshallen sidder der så en stor lystavle der for det første
fortæller om nogen af de ting man skal huske inden man kører ind i hallen.
Seler skal spændes. advarsels trekant frem osv. Men når det så bliver ens
tur kommer reg nummeret op på den lystavle og hvilken port man skal ind ad.
Ikke noget med en forvirret syns mand der vinker som lige så godt kunne være
til bilen ved siden af. Hos synsmanden klarer man også betalingen og alt
glider bare let. Den rare mand kunne så også fortælle mig at jeg trængte til
nye bremseklodser foran. for det kunne han jo lige så godt fortælle mig
sagde han. Og inden han skulle røggas teste den trak han oliepinden for at
sikre sig oliestanden var ok inden den skulle belastes meget.
ALDRIG har jeg følt bedre service i forbindelse med et syn.

Så sådan gør man her i swea land. Det var det, Hej

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
---snart med Xenon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 13:20

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message
> [...]

til
> nye bremseklodser foran. for det kunne han jo lige så godt fortælle mig

Samme gode behandling har jeg nu også fået her i DK.

> Og inden han skulle røggas teste den trak han oliepinden for at
> sikre sig oliestanden var ok inden den skulle belastes meget.

Det var meget pænt af ham.

> ALDRIG har jeg følt bedre service i forbindelse med et syn.

Generelt synes jeg nu at jeg er behandlet godt og pænt til syn de gange jeg
har været det.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Brizz

Dato : 19-01-05 13:24

> Generelt synes jeg nu at jeg er behandlet godt og pænt til syn de gange
> jeg
> har været det.

Jeg har heller aldrig været svinet eller noget til syn i DK men
arbejdsgangen synes jeg var så meget mere smidig i Swea vs DK.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
---snart med Xenon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 13:34

> Jeg har heller aldrig været svinet eller noget til syn i DK men
> arbejdsgangen synes jeg var så meget mere smidig i Swea vs DK.

Det med nummerskiltet etc. lød også meget nemmere end i DK, det kan være det
bliver bedre nu SB er solgt.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 16:42

> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message

> Det med nummerskiltet etc. lød også meget nemmere end i DK, det kan være
> det
> bliver bedre nu SB er solgt.

De bedste betingelser er hvis der er KONKURRENCE så man bare kan vælge en
anden synshal næste gang man er utilfreds.

--
Tom

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-01-05 20:32

> De bedste betingelser er hvis der er KONKURRENCE så man bare kan vælge
en
> anden synshal næste gang man er utilfreds.

Det konkurrencemoment skulle opstå hvordan ?
Bilsyn er noget du *skal_have_foretaget*, derfor er der netop intet
incitament til at lave nogen form for konkurrence virksomhederne
imellem - tværtimod......

just my $0.05
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 20:43

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bilsyn er noget du *skal_have_foretaget*, derfor er der netop intet
> incitament til at lave nogen form for konkurrence virksomhederne

Hvis jeg skal have nyt kørekort eller forlænget det efter udløb når man er x
år, Så SKAL man også have foretaget en helbredsundersøgelse og synstest. Det
blander staten sig da ikke i hvem der udfører det, ud over at det skal være
en læge med autorisation.

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-05 09:39

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> De bedste betingelser er hvis der er KONKURRENCE så man bare kan vælge en
> anden synshal næste gang man er utilfreds.

Helt enig.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-01-05 21:00

"Brizz" <mailto:rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
"Syn i swea vs DK"

> Så sådan gør man her i swea land. Det var det, Hej

Hvis du bor i Göteborgsområdet, så drop mig gerne en mail asap:)

-M
1993 Sierra GLX
2003 Saab 9-5 2,3t Estate
2004 VW Touareg TDI
MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.150.147)

Fra : Brizz

Dato : 19-01-05 22:24

> Hvis du bor i Göteborgsområdet, så drop mig gerne en mail asap:)

har prøvet at sende til din mail adresse uden SPAM men den går ikke igennem.
Mail mig på
brian snabelA gronaerten punktum dk

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-01-05 23:00

"Brizz" <mailto:rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Syn i swea vs DK"

> har prøvet at sende til din mail adresse uden SPAM men den går ikke igennem.
> Mail mig på
> brian snabelA gronaerten punktum dk

Okey, meget underligt har 200 mb limit, men på den anden side, så har jeg også
bøvl med at nå Yahoo's mailserver... :(

Jeg smider en mail senere på ugen :)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.149.79)

Fra : Brizz

Dato : 19-01-05 23:21

> Okey, meget underligt har 200 mb limit, men på den anden side, så har jeg
> også
> bøvl med at nå Yahoo's mailserver... :(
>
> Jeg smider en mail senere på ugen :)

Men skal da lige pointerer for dig at jeg bor i malmø.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon