Til hende i den bordeaux Opel Astra
Fra : JSM

Dato : 19-01-05 12:43

Du trænger til et nyt horn i den bil. Det der lille patetiske dyt den
præsterer p.t. rækker jo ingen steder. Må jeg foreslå et rigtigt stort og
larmende kompressorhorn - helst på et par 200 dB eller mere. Selve hornet
bør du montere i kabinen. Helst lige ved siden af førersædet. Så kan du -
næste gang du overskrider en fuldt optrukken linie og uden varsel skifter
bane i rundkørslen så du er ved at køre op bag i en anden billist [1] - give
den virkelige idiot en ordentlig opsang med hornet. Din hørelse skal du ikke
tænke på. Du beviste jo til fulde at du kan klare dig med tegnsprog.

mvh
Jesper

[1] Kom igår kørende ad Tranholmvej i Aalborg Ø hen mod rundkørslen ved
Egensevej. Der er 2 spor. Inderbanen er til dem som skal ud af første vej i
rundkørslen og yderbanen til os andre. Skal man ikke ud af første vej i
rundkørslen skal man huske at skifte bane _inden_ man kommer hen til
rundkørslen ellers fanger bordet. Det var desværre smuttet for føreren af en
Bordeux Opel Astma som kørte ind i rundkørslen lige bag mig. Hun kørte
ganske vist i inderbanen men havde absolut ingen intention om at køre ud af
første vej, så hun fortsatte hen over fuldt optrukne linier og alting og var
lige ved at køre op i røven af min bil. Og oven i fik jeg så også både horn
og fuckfinger selv om det faktisk var hende som dummede sig. Klaphat.
Ahhh. Det lettede.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 19-01-05 12:57

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
horn
> og fuckfinger selv om det faktisk var hende som dummede sig. Klaphat.

Tjaa, det "sjove" ved det er at personen ikke fattede hun gjorde noget
forkert, og aldrig vil fatte det! Jeg var ude for det samme i Herning, der
er bygget en stor ny rundkørsel når man skal på Motorvejen, og der er også 2
spor med fuld optrukne linier ved nogle af udkørslerne. Det mente en idiot i
hans Saab åbentbart ikke man skulle tage sig af, han lavede samme nummer, og
da jeg konfronterede ham med det i næste lyskryds, var det da mig der var en
idiot, og jeg kunne bare køre ordentligt, hans sæk af en kone sad ved siden
af ham og råbte og skreg af mig, om jeg da ikke kunne fatte at jeg var ved
at smadre ind i dem, og at jeg var en af de de unge idioter i BMW, der kørte
som det passede dem.

Du godeste sagde jeg højt, og rystede på hovedet og kørte pænt derfra, mens
han gav mig det lange lys bagfra. Der skulle jeg godt nok holde min
hidsighed en del nede for ikke at tage donkraften og lave et hul i hans
kølerhjælm.

Jeg kunne kun trøste mig med at de jo ikke vidste bedre :)

Mvh
Jacob

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 19-01-05 14:26

Jacob Rungwald wrote:

> [...]
> kølerhjælm.
>
> Jeg kunne kun trøste mig med at de jo ikke vidste bedre :)

Der er desværre man der ikke fatter den rundkørsel i Herning... det sker
flere gange om ugen, at jeg må give plads til nogen, som ikke fatter, at
når man vælger det højre spor, er man tvunget til at køre på motorvejen.
Til deres forsvar vil jeg dog sige, at skiltningen også er dårlig.

Havde det være mig, der havde snakket med fjolset, som du fortæller om,
tror jeg at jeg havde meldt ham for chikane kørsel eller noget. Desværre
ville man jo nok selv skulle betale erstatning, hvis man lavede en stor
bule i motorhjelmen med en dunkraft.

mvh
Rasmus

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 19-01-05 16:29

"Rasmus Lauritsen" <razzia@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> når man vælger det højre spor, er man tvunget til at køre på motorvejen.
> Til deres forsvar vil jeg dog sige, at skiltningen også er dårlig.

Ja, skiltningen er ikke den bedste, men jeg syntes ikek man kan undgå at se
hvordan man skal køre, hvis bare man lægger mærke til skilte OG vejbanen,
men så er vi jo ude i hele 2 ting, og det kan godt være svært :)

> [...]
> tror jeg at jeg havde meldt ham for chikane kørsel eller noget. Desværre
> ville man jo nok selv skulle betale erstatning, hvis man lavede en stor

Ja, jeg var faktisk ved at overveje at ringe til politiet, men jeg gav op,
det var ikke det værd, de var 2 i bilen der var opsat på at det var MIG der
kørte forkert, og hvad stiller man så op ?

Mvh
Jacob

Fra : Oniel

Dato : 19-01-05 13:01

ja så har vi det igen, kvinder skal IKKE have kørekort

Hilsen O.Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 19-01-05 13:02

"Oniel" <vestervang@tele2adsl.dk> wrote:

>ja så har vi det igen, kvinder skal IKKE have kørekort

og de skal heller ikke have lov at sidde ved siden af ...

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 20:41

Leonard wrote:

> og de skal heller ikke have lov at sidde ved siden af ...

Det bliver ikke bedre på bagsædet, medmindre det bliver med knebel og en
sæk over hovedet.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Brizz

Dato : 19-01-05 13:09

I subj giver du jo selv svaret på hvorfor det skete...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....der snart har Xenon

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 13:24

> [...]

horn
> og fuckfinger selv om det faktisk var hende som dummede sig. Klaphat.

Dit indlæg forvirrer mig lidt :

Er det venstre eller højre side i rundkørslen, du kalder inderbanen ?

Hvis man skal ud af første vej i den rundkørsel, der svjv går til Hadsund,
så skal man holde sig til højre side både på vej i og inde i rundkørslen og
det vil jeg så kalde yderbanen, men det er måske forkert ?

I det hele taget synes jeg, at de 2 sporede rundkørsler kan være
forvirrende...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Brizz

Dato : 19-01-05 13:32

> I det hele taget synes jeg, at de 2 sporede rundkørsler kan være
> forvirrende...

Ja hvis man ikke kan læse skilte kan jeg godt se rundkørsler kan være svære.
Men det er alt andet også så.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
---snart med Xenon

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-01-05 13:37

Buffy wrote:

> I det hele taget synes jeg, at de 2 sporede rundkørsler kan være
> forvirrende...

Synes du også et en 2-sporet vej er forvirrende?

En 2 sporet rundkørsel kan man se som en 2 sporet vej med et antal
sideveje til højre lige efter hinanden. Forestil dig at det højre spor
bliver
inddraget til svingbane lige før hver sidevej så er det meget nemt at se
hvordan man "bør" køre.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 14:15

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Synes du også et en 2-sporet vej er forvirrende?

Nej.

> [...]
> bliver
> inddraget til svingbane lige før hver sidevej så er det meget nemt at se

Ja, jeg kan godt se pointen og jeg har også rimeligt styr på, at køre i de 2
sporede rundkørsler. Bryder mig bare ikke om det, netop fordi folk af og til
pludselig krydser hen foran en, fordi de lige kommer i tanke om, at de også
skal ud her og ikke ved den næste vej, som de åbenbart først havde planlagt,
ifølge den måde de har placeret sig på.

Jeg vil stadig kalde det højre spor for yderbanen ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 19-01-05 13:58

On Wed, 19 Jan 2005 13:23:37 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>horn
>
>Dit indlæg forvirrer mig lidt :
>
>Er det venstre eller højre side i rundkørslen, du kalder inderbanen ?

Ja, det forvirrede også mig

> [...]
>det vil jeg så kalde yderbanen, men det er måske forkert ?
>
>I det hele taget synes jeg, at de 2 sporede rundkørsler kan være

Ja, jeg mener, at det er fuldt lovligt at tage højre bane, selv om man
ikke skal til højre første gang, og dersom man ikke kører flersporet
på de sideveje, man kommer ud på, så kan jeg heller ikke se, at det
kan genere nogen, at man kører, som hun gjorde. Ydermere er det dig (i
BMW'en) der foretager et baneskift lige ind foran hende.

Kvinder kører nok bedst !

mvh

John

Fra : Brizz

Dato : 19-01-05 14:12

> Kvinder kører nok bedst !

Hmm den der bliver vi nok aldrig enige om.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
---snart med Xenon

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-01-05 14:41

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> wrote
in message news:t2msu0t0cnieu62l371qd6me94rk5bfvhe@4ax.com

> [...]
> kan genere nogen, at man kører, som hun gjorde. Ydermere
> er det dig (i BMW'en) der foretager et baneskift lige ind

Kender du rundkørslen. Personer i den højre bane er tvunget til at dreje ud
af første afkørsel, da der er fuldt optrukne streger, man ellers vil komme
til at krydse.

Der er generelt alt for mange mennesker, der ikke fatter rundkørsler (eller
generelt bare at køre) her i Aalborg. De har været skyld i en del
lige-ved-og-næsten oplevelser på mc.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-01-05 15:00

Jacob Larsen wrote:
> [...]

ud
> af første afkørsel, da der er fuldt optrukne streger, man ellers vil komme

Helt enig - de 3 rundkørsler på egensevej er temmelig ens hvad skiltning og
streger angår. Jeg kommer ofte igennem de 2 andre ved Hadsundvej og
Langagervej og der er næsten hver gang nogen der ikke fatter hvordan man
skal køre igennem. F.eks. er det meget brugt at køre ind i højre bane -
skifte
til venstre - skifte til højre og så ud igen (lige over i rundkørslen) -
hvad
foregår der?

/Jakob

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-01-05 21:55

On Wed, 19 Jan 2005 14:59:45 +0100, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>F.eks. er det meget brugt at køre ind i højre bane - skifte
>til venstre - skifte til højre og så ud igen (lige over i rundkørslen) -
>hvad foregår der?
>
>/Jakob

Økonomikørsel ?
Vejen gennem rundkørslen er kortere på den måde

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-01-05 10:19

Verner Johnsen wrote:

> Økonomikørsel ?
> Vejen gennem rundkørslen er kortere på den måde

Jotak - men mon ikke man skal køre igennem ret mange gange for at have
sparet op til præmiestigningen på forsikringen den dag det går galt

/Jakob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 21:32

Jacob Larsen wrote:

> Kender du rundkørslen. Personer i den højre bane er tvunget til at dreje ud
> af første afkørsel, da der er fuldt optrukne streger, man ellers vil komme
> til at krydse.

Så har min Alzheimer Light ikke helt taget over.

Fra : Peter Juul

Dato : 19-01-05 20:59

JK skrev i en meddelelse

> [...]
> på de sideveje, man kommer ud på, så kan jeg heller ikke se, at det
> kan genere nogen, at man kører, som hun gjorde.

I den pågældende rundkørsel i Aalborg Ø er det faktisk ulovligt at fortsætte
i 1ste vognbane (den højre) til anden frakørsel mod Hadsund. Det
forudsætter at man kommer fra Tranholmvej mod syd. I de andre tre
"indkørsler" _kan_ man faktisk lovligt fortsætte forbi første afkørsel i
1ste vognbane, hvis man skal af den anden udkørsel... Det kan være
pi**eforvirrende, hvis man ikke kender rundkørslen, men IMO er skiltningen
og stregerne på vejen helt okay. (Det betinger jo så naturligvis at man
gider at kigge på dem....)

VenHils
Peter

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-01-05 10:24

Peter Juul wrote:

> [...]
> "indkørsler" _kan_ man faktisk lovligt fortsætte forbi første afkørsel i
> 1ste vognbane, hvis man skal af den anden udkørsel...

Ja - det er rigtigt. På den måde ligner alle tre rundkørsler på Egensevej
hinanden (ovenstående gør sig også gældende hvis man kommer fra
henholdsvis Langagervej og Hadsundvej i de to andre).

/Jakob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 21:22

JK (at mail dot dk) wrote:

> [...]
> kan genere nogen, at man kører, som hun gjorde. Ydermere er det dig (i
> BMW'en) der foretager et baneskift lige ind foran hende.

Det skal du ikke være sikker på.

Nu må du så ikke hænge mig op på det her, det er efter huskeren, og det
er ca. 2 md siden jeg var der.

Men jeg mener at når man kommer til rundkørslen fra øst er der, på
oversigtstavlen mærket 2 spor af helt igennem til den vej der går mod øst.

Jeg mener at der fra lige efter 1. "sidevej" (Den fra nord) er fuld
optrukken mellem de to spor og at den streg fortsætter de første 10-15
meter ud af vejen mod vest.

Det vil så give at du, hvis du kommer fra nord i højre spor, og bliver i
højre spor inde i rundkørslen _skal_ dreje ud til højre af første vej
(Den mod vest (ind mod Ålborg))

> Kvinder kører nok bedst !

Ikke altid, men heller ikke altid værst.

Hvis jeg stadig havde boet i Århus tror jeg nok jeg kunne stille det an
så 80-90% af os herinde ville kunne blive kørt agterud af en kvinde.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 22:59

> [...]
> kan genere nogen, at man kører, som hun gjorde. Ydermere er det dig (i
> BMW'en) der foretager et baneskift lige ind foran hende.

Nu kommer de jo an på hvordan rundkørslen er lagt ud, pågældende rundkørsel
er udlagt med fuldt optrukne streger som leder en ud af rundkørslen før hver
frakørsel. Hvis ikke man skal ud ved førstkommende afkørsel skal man holde
til venstre.
Indtil afkørslen før man skal ud, der skal man lave et vognebaneskift fra
venstre til højre.
At holde til højre og så bare holde på indtil man har lyst til at forlade
rundkørslen er jo nærmest "stock car racing".

> Kvinder kører nok bedst !

En påstand.
De er generelt nok mere forsigtige.
Der er ikke mange af de kvinder jeg har kørt med der indgyder rutine, og
styr over tingene.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-05 03:07

Claus Petersen wrote:

> [...]
> frakørsel. Hvis ikke man skal ud ved førstkommende afkørsel skal man holde

Det er så ikke helt rigtigt.

Hvis man kommer øst-vest, eller omvendt, er der på orienteringstavlerne
tegnet to spor op til rundkørslen, rundt i rundkørslen og ud af den igen
i vest hhv øst gående retning.

Jeg har ikke set tavlerne når man kommer fra nord eller syd. Men går
stærkt ud fra at de har en markering med to spor op til rundkørslen hvor
det ene (det længst til højre) så er markeret til at man _skal_ dreje ud
af førstkommende udkørsel (vest eller øst)

I modsat fald vil det jo være rent gedemarkede.

> Indtil afkørslen før man skal ud, der skal man lave et vognebaneskift fra
> venstre til højre.

Ikke hvis man blot skal lige igennem fra øst til vest (mod Ålborg) eller
modsat.

> At holde til højre og så bare holde på indtil man har lyst til at forlade
> rundkørslen er jo nærmest "stock car racing".

Det kan det nemt blive alligevel.

Måske vi skal have genindført det der i 1978 blev kørt på Ring Djursland
under betegnelsen "D-race". Så var der nok nogen der kunne få
afreageret.

> En påstand.
> De er generelt nok mere forsigtige.
> Der er ikke mange af de kvinder jeg har kørt med der indgyder rutine, og
> styr over tingene.

Den logiske årsag er nok at når "mor" kører, kører "mor". Når "far og
mor" kører, kører "far".

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 09:55

> [...]
> det ene (det længst til højre) så er markeret til at man _skal_ dreje ud
> af førstkommende udkørsel (vest eller øst)

Kørte ind i rundkørslen fra Hadsundsiden ( syd ) i går. Det er et stykke tid
siden vi er kørt igennem fra den vej, så jeg prøvede lige at lægge mærke til
"skiltningen" igen.

Der er ingen af de store flotte orienteringstavler, som viser hvordan man
skal placere sig i rundkørslen som der er, hvis man kommer fra Øst eller
Vestsiden.
Vejen op til rundkørslen er et bredt spor, uden nogen form for markeringer.

I det hele taget obseverede jeg ikke engang et skilt, der gjorde opmærksom
på, at der er en (2 sporet)rundkørsel længere fremme.

Det er først når man er inde i rundkørslen, at pilene på vejen fortæller,
hvor man skal være. Hvis man ikke i forvejen er kendt i området og ved
præcis, hvor man skal ud af rundkørslen igen, kan det altså godt blive
forvirrende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-05 01:44

Buffy wrote:

> [...]
> hvor man skal være. Hvis man ikke i forvejen er kendt i området og ved
> præcis, hvor man skal ud af rundkørslen igen, kan det altså godt blive

Se, det er jo noget der kan gøre tingene rigtig forvirrende.

Fra : anders majland

Dato : 24-01-05 09:19

> Se, det er jo noget der kan gøre tingene rigtig forvirrende.

Enig

Syd for viborg, ved århusvej er der også lavet en ny rundkørsel. Inden
rundkørslen står et stort fint skilt der fortæller at her er en ny
rundkørsel, men der er ingen anvisning på hvordan den skal forceres. Der er
kun 3 veje i rundkørslen og nord/sydfra er der 2 spor ind i rundkørslen og
den er også 2sporet - men der bliver man også tvunget ud af mod nord eller
syd hvis man ligger i første bane. Dvs kommer man nordfra og skal til århus
_skal_ man kører ind i rundkørslen i andet spor. Det samme fra århus hvis
man vil mod syd. (Jeg lagde ikke mærke til om første vejbane også tvinges
mod århus - da jeg havde gættet tigtigt på hjemvejen og taget anden bane.

/A

Fra : JSM

Dato : 19-01-05 15:46

> Dit indlæg forvirrer mig lidt :
>
> Er det venstre eller højre side i rundkørslen, du kalder inderbanen ?

Ikke i rundkørslen. Der hvor jeg snakker om inderbane er på stykket på hen
til rundkørslen hvor inderbanen for er banen længst til højre.

> [...]
> og
> det vil jeg så kalde yderbanen, men det er måske forkert ?

Hvis du kommer inde fra Aalborg ad Egensevej har du ret. Men som jeg skrev
kom jeg ad Tranholmvej.

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 17:29

> Ikke i rundkørslen. Der hvor jeg snakker om inderbane er på stykket på hen
> til rundkørslen hvor inderbanen for er banen længst til højre.

Nåhh ok, så forstår jeg det bedre. Misforstod det du skrev...

> Hvis du kommer inde fra Aalborg ad Egensevej har du ret. Men som jeg skrev
> kom jeg ad Tranholmvej.

Ok, jeg troede Egensevej hed noget andet, ind mod Ålborg. Tranholmvej må så
være den tredie vej i rundkørslen, hvis man kommer fra Ålborg....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-01-05 15:59

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
> Hvis man skal ud af første vej i den rundkørsel, der svjv
> går til Hadsund, så skal man holde sig til højre side
> både på vej i og inde i rundkørslen og det vil jeg så
> kalde yderbanen, men det er måske forkert ?

Jeg har for ikke så lang tid siden spurgt Dansk Sporgnævn om dette og de har
oplyst, at begge betegnelser (yderbane/inderbane) rent faktisk skulle være
gyldige i en rundkørsel. affhængigt af hvordan man ser på det. Det gør det
så altid lidt besværligt at diskutere. Derfor er jeg begyndt at sige højre
og venstre bane, når jeg taler om rundkørsler. Når jeg altså husker det.

Ellers kalder jeg højre bane for yderbanen, når man er inde i rundkørslen.
Det er også min opfattelse, at de fleste gør dette.

Fra : anders majland

Dato : 19-01-05 17:22

> I det hele taget synes jeg, at de 2 sporede rundkørsler kan være
> forvirrende...

Jeg er heller ikke specielt vild med den ved ikea i århus. Kommer man fra
byen og skal ud mod motorvejen er der 2 spor ind i rundkørslen, 2 i
rundkørlsen og 2 ud igen. Ikke noget problem hvis al trafikken komme denne
vej. da man så kan køre igennem rundkørlsen i 2 spor.

Men nordfra er der yderligere 2 veje ind til rundkørslen, og dem der kører
på der skal ofte ind mod byen og passerer derfor vejen mod motorvejen i
højre bane i rundkørslen. Så er problemet der med trafik hvor "mange" i
venstre bane skal ud af rundkørlsen samtidigt med nogen i højre bane skal
ligeud.

Fra motorvejen mod byen er der ført et spor helt uden om rundkørslen, og da
man havde gang i anlæggelsen af rundkørlsen burde man lige have gravet et
spor under rundkørlen så f.eks venstre spor fra byen blev ledt direkte til
venstre spor på den anden side. Så kunne rundkørslen nøjes med at have et
spor trafikken glide bedre....

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-01-05 10:28

anders majland wrote:

> Jeg er heller ikke specielt vild med den ved ikea i århus.

Den er også underligt lavet synes jeg.

> [...]
> venstre spor på den anden side. Så kunne rundkørslen nøjes med at have et

men sikkert et noget mere kostbar løsning....

/Jakob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 21:02

Buffy wrote:

> Dit indlæg forvirrer mig lidt :

Det var det også ved for mig, indtil jeg kiggede det ud i kortet.

Han kommer på "sidevejen" ikke på "hovedvejen".

Sidst jeg var der forbi var de to spor nemlig ført igennem halvdelen af
rundkørslen rundt. Men det er på "hovedvejen". Hvordan det er på tværs
er jeg ikke klar over.

> Er det venstre eller højre side i rundkørslen, du kalder inderbanen ?

I min verden er 'inderbanen' sporet længst til højre på en almindelig vej.

En rundkørsel er blot et stykke almindelig vej der er bukket rundt i en
cirkel. Så for forståelsens skyld må 'inderbanen' være den længst væk
fra rundkørslens centrum. (Længst til højre)

> Hvis man skal ud af første vej i den rundkørsel, der svjv går til Hadsund,
> så skal man holde sig til højre side både på vej i og inde i rundkørslen og
> det vil jeg så kalde yderbanen, men det er måske forkert ?

Det bliver virkelig forvirrende hvis det samme spor er inderbane i det
ene tilfælde og yderbane i det andet.

> I det hele taget synes jeg, at de 2 sporede rundkørsler kan være
> forvirrende...

Så skulle du prøve at komme der i en trækker/trailer.

Jeg har endnu ikke oplevet en flersporet dansk rundkørsel hvor sporene
var store nok til at jeg kunne blive inden for stregerne i det ene spor.

Så når jeg kommer sådan et sted er det ud og ligge på midten allerede
inden jeg kører ind.

Det giver som regel anledning til at en eller anden blødning starter sit
"discotek" (Høj larm og blinkende lygter). Men hellere at han larmer op
dernede bag ved end at han ender inde foran trailerhjulene når han med
djævlens vold og magt _skal_ forbi.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 22:35

> Det var det også ved for mig, indtil jeg kiggede det ud i kortet.
>
> Han kommer på "sidevejen" ikke på "hovedvejen".

Ja, det forstod jeg bagefter.

> I min verden er 'inderbanen' sporet længst til højre på en almindelig vej.

Ja, jeg har tænkt meget over det i dag og på en alm. vej kalder jeg også
højre side for inderbanen, men jeg bytter af en eller anden grund rundt på
det inde i rundkørslen.

> Det bliver virkelig forvirrende hvis det samme spor er inderbane i det
> ene tilfælde og yderbane i det andet.

Ja, det gør det, så jeg må hellere få lært, at bytte betegnelsen rundt i
rundkørslen, så det svare til den lige vej.

> Så skulle du prøve at komme der i en trækker/trailer.

Har kørt der med trailer et par gange, men da skulle jeg ligeud mod Egense
fra Ålborg eller dreje fra Hadsund mod Egense, så det gik rimelig
smertefrit, selvom man fylder noget mere med trailer på. Mødte ingen
blødninger med horn, larm og blinkende lygter, så måske har jeg bare været
heldig.

2 spors rundkørslerne bliver nemmere, når man først kender dem.
Som Anders skriver, så er Ikea rundkørslen i Århus også lidt ubehagelig,
hvis man ikke har været der før. Det er altså en lidt mærkelig måde, at de
har lavet den på, som jeg ikke har set andre steder i DK. Heldigvis da....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 04:28

Buffy wrote:

> [...]
> smertefrit, selvom man fylder noget mere med trailer på. Mødte ingen
> blødninger med horn, larm og blinkende lygter, så måske har jeg bare været

Sidst jeg kom der forbi var en lørdag aften omkring 2200. (Tænk sig at
få besked om at man skal stille til læsning, af en fullload til Italien,
lørdag aften 2000. )

> [...]
> har lavet den på, som jeg ikke har set andre steder i DK. Heldigvis da....

Problemet med dem, for lastbilerne, er at dem der designer dem ikke kan
overskue ting der ligger længere væk end forenden af deres 2CW

De ønsker at have to spor ind i, rundt i og ud af rundkørslen, men de er
ikke villig til at bygge den stor nok til at lastbilerne kan være inden
for stregerne.

Kommer jeg til den i Skejby, fra Århus og skal ud på motorvejen, skal
jeg enten bruge 1½ spor inden rundkørslen eller 1½ spor inde i
rundkørslen for ikke at skulle op over kanten med trailerhjulene.

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 08:58

> Kommer jeg til den i Skejby, fra Århus og skal ud på motorvejen, skal jeg
> enten bruge 1½ spor inden rundkørslen eller 1½ spor inde i rundkørslen for
> ikke at skulle op over kanten med trailerhjulene.

Må jeg foreslå at du runder op til 2 og bruger begge spor (så der ikke er en
båt nakke der tror at hans tågelygter kan skubbe dig tilbage over stregen og
derfor kommer i klemme på siden af dig)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 22:24

anders majland wrote:

> Må jeg foreslå at du runder op til 2 og bruger begge spor (så der ikke er en
> båt nakke der tror at hans tågelygter kan skubbe dig tilbage over stregen og
> derfor kommer i klemme på siden af dig)

Bare rolig. Når jeg fylder 1½ spor er der ikke plads tilbage til en 2CW.

Det er netop for at undgå det du skriver at jeg gør som jeg gør.

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 09:00

> [...]
> hvis man ikke har været der før. Det er altså en lidt mærkelig måde, at de

Det er nærmest lidt ubehageligt når man følges med nogen der ikke har været
der før ... men jeg øver mig næsten en gang om ugen på hvordan jeg kommer
hurtigst igennem. Typisk ved at tage andet spor fra byen, og lave
vognbaneskift til første spor inden jeg skal af mod motorvejen.

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 19-01-05 15:43

hej.

sjovt nok har jeg haft samme oplevelse i nøjagtigt samme rundkørsel
men kan nu ikke huske om bilen var en bordeux astra
det eneste jeg husker var en masse eder og forbandelser

når man er kommet så langt at stregen er fuldtoptrukket, ligger fejlen hos
den der overskrider stregen...efter min mening!

Søren (9000)

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 22:51

> [...]
>
> når man er kommet så langt at stregen er fuldtoptrukket, ligger fejlen hos
> den der overskrider stregen...efter min mening!

Du har helt ret, man må bare følge den vejbane man har valgt uanset om den
går den forkerte vej, så må man lave en U vending længere ude af vejen. Det
er totalt ufedt at overskride fuldt optrukket og samtidigt give alle andre
billister fingeren og hornet fordi de ikke er tankelæsere.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-01-05 22:28

On Wed, 19 Jan 2005 12:42:48 +0100, "JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk>
wrote:

> [...]
>første vej, så hun fortsatte hen over fuldt optrukne linier og alting og var

Jeg har et par gange oplevet det samme samme sted, men jeg mindes dog
ikke noget om langefingre og Båt-horn

Jeg kender flere, som synes at pågældende rundkørsel er forvirrende,
og når vi diskuterer emnet, plejer jeg at henvise til de udmærkede
skilte, der før man kommer til rundkørslen viser, hvordan man skal
placere sig.

Sidst jeg kom igennem (i søndags) bemærkede jeg så, at skiltet på
Tranholmvej var væltet, og selv om det ikke skal være nogen
undskyldning for damen i den Bordeux Astra, så kan det være vanskeligt
at se striberne før man er tæt på.

I øvrigt tror jeg, at mange (måske især lokale) kører som de altid har
gjort, uanset om der er skilte eller ej.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 08:12

> [...]
> og var lige ved at køre op i røven af min bil. Og oven i fik jeg så også
> både horn og fuckfinger selv om det faktisk var hende som dummede sig.

Det er hun desværre ikke den eneste om at have fuldstændig misforstået.
Jeg kører ofte flere gange dagligt igennem de store dobbeltsporede
rundkørsler som er spredt med rund hånd i Aalborg området, det er altid med
lettere hjertebanken når der er andre billister tæt på, for man ved aldrig
om de har placeret sig som de skal.

TV2 Nord lavede for et stykke tid siden et indslag (sammen med politiet)
hvor de filmed i 5 minutter, der var adskillige som overskrede de fuldt
optrukne, enten ved vognbaneskift ud af rundkørslen, eller de fortsatte rund
selv om de var havnet i en bane der med fuldt optrukken gik ud af
rundkørslen.

Det ser desværre ikke ud til at være blevet meget bedre siden da.

Man må desværre nok se i øjnene at Nordjylland er det vilde vesten hvad
sådan noget angår.
Tag bare det daglige kaos på motorvejen omkring limfjords tunnelen hver
morgen, jeg ser næsten dagligt folk der laver tre - fire vognbane skift i et
hug (over fuldt optrukken) bare fordi de skal helt over i venstre side med
de samme. Ingen kan åbenbart indse at det hele ville glide lidt nemmer hvis
man fuldte flettereglen (og gav plads - idioter) suk!

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jesper Bach

Dato : 20-01-05 10:55

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> wrote in message
> [...]
horn
> og fuckfinger selv om det faktisk var hende som dummede sig. Klaphat.

Jeg kender godt rundkørslen. Det er en s....
Har tit tænkt på om ikke der skulle et par store skite op, men kørebanepile.
Hvergang jeg er hjemme på besøg og skal fra Aalborg ud ad Egensevej, kommer
jeg i den forkerte bane, eller osse er den en der laver samme stunt med mig,
som du oplevede. Den er 90% sikker.
Jeg giver dog ikke fuckfingeren af den grund

Jesper