De synsmænd ser ikke en disse :-)
Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-01-05 12:10

Hej

Nu har jeg netop opdaget at der er en fejl på registreringsattesten
på vores BMW 525i - i forbindelse med bestilling af noget udstyr
til den, fortalte forhandleren mig at deres system sagde at det
var en 530d fra 2002 - det ville ellers være dejligt, men det er
"desværre" kun en 525i 24v fra 92

Fejlen viste sig at være i den sidste del af stelnummeret

På bilen står der BG37321 på attesten står der B637321

Kan man mon få det rettet på motorkontoret - eller vil jeg
blive opkrævet afgift fordi den har skiftet identitet til en 530d

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-01-05 12:21

HOV - så lige - at jeg faktisk glemte at skrive det der undrede
mig mest

Nu har vi haft bilen i ca. 10 år og i den tid er den blevet synet
adskillige gange, hvor synsmanden HVER gang står og lyser på
stelnummeret - jeg har så indtil nu troet, at det var for at læse
hvad der stod og sammenligne det med registreringsattesten, men
det er måske bare for at se lidt teknisk ud

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-01-05 12:39

Ved du overhovedet om der er betalt afgift på bilen når stelnr og papirer
ikke passer sammen ?!?
Den ku osse strengt taget være stjålet ??

Jeg ville ihvertfald finde ud af HVAD der er galt hurtigst muligt !!
Bare inden du risikere at komme i fedtefadet fx hvis du smadrer bilen, eller
vil sælge den videre ??
Hvis der er "ugler i mosen" kan det ramme dig selv på pengepungen ret så
voldsomt !

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 12:46

> [...]
eller
> vil sælge den videre ??
> Hvis der er "ugler i mosen" kan det ramme dig selv på pengepungen ret så

jeg er enig med vores wannabe svensker i den her.... Vi snakker om en bøde
på afgift størrelse !! og muligvis retsforfølgelse.. :o/ så jeg ville
kontakte den lokale strømer biks...

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 19-01-05 12:55

Juel wrote:
> jeg er enig med vores wannabe svensker i den her.... Vi snakker om en
> bøde på afgift størrelse !! og muligvis retsforfølgelse.. :o/ så jeg
> ville kontakte den lokale strømer biks...

I maler fanden på væggen for en simpel fejl.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 12:59

> I maler fanden på væggen for en simpel fejl.

problemet er jo at den kan vippe den vej hvis det er "dem" der finder fejlen
! :o/

Mvh
Morten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-01-05 13:00

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> I maler fanden på væggen for en simpel fejl.
>
> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Ja, jeg vil nu også sige, at selvom det er min bil, så tager jeg
det ganske roligt - jeg undrer mig bare over hvad synsmændene
egentlig ser - det burde vel netop være sådan noget de faldt
over

Da et G og et 6-tal nemt kan forveksles, så vil det da undre mig
MEGET hvis motorkontoret stiller sig på bagbenene over denne
tydelige fejl.

Og til Eg Egemarke, så kan jeg da oplyse at bilen er købt
OG betalt - det er bare en fejl som alle kan komme til at lave

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Rasmus

Dato : 19-01-05 17:46

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Og til Eg Egemarke, så kan jeg da oplyse at bilen er købt
> OG betalt - det er bare en fejl som alle kan komme til at lave

Jeg har 2 gange oplevet fejl i stelnummeret som synsmændene har opdaget, det
skete begge gange i forbindelse med registreringssyn af en bil uden
plader......, der var ingen problemer med at få det ændret, han rettede bare
lige på registreringsblanketten og vupti så havde bilen nyt nummer på næste
registreringsattest.

mvh
Rasmus

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-01-05 12:49

Eg Egemarke wrote:
> [...]
eller
> vil sælge den videre ??
> Hvis der er "ugler i mosen" kan det ramme dig selv på pengepungen ret så

Nu er det jo ret tydeligt at Brians BMW ikke er en 2002 model, så hvis
nogen har fiflet med stelnummer osv. har de været en del forud for deres
tid - de har ovenikøbet gættet på et nummer man aldrig kunne vide ville
eksistere...

/Jakob

Fra : Martin

Dato : 19-01-05 12:46

> [...]
>
> Kan man mon få det rettet på motorkontoret - eller vil jeg
> blive opkrævet afgift fordi den har skiftet identitet til en 530d

Jeg har haft samme problem med ombytning af "G" og "6" på
registreringsattesten.

Det var ikke noget problem at få det rettet - ring til motorkontoret.

/Martin

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-01-05 13:26

Brian S Jensen wrote:
> [...]
>
> Fejlen viste sig at være i den sidste del af stelnummeret
>
> På bilen står der BG37321 på attesten står der B637321

N063n64ng3 f4113r m4n 1kk3, h7ad d3 l473r d3r h05 b1l1n5p3kt10n3n.

Mvh.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-01-05 13:30

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> N063n64ng3 f4113r m4n 1kk3, h7ad d3 l473r d3r h05 b1l1n5p3kt10n3n.
>

> Mvh.

Jaeh....men så kun ÈN gang

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-01-05 13:38

Brian S Jensen wrote:
> Jaeh....men så kun ÈN gang

J36 6j0rd3 |\/|16 |-|3113r i|<|<3 |_|m463. |<4|\| d|_| |_æ$3 |>3773?

Mvh.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-01-05 13:52

> J36 6j0rd3 |\/|16 |-|3113r i|<|<3 |_|m463. |<4|\| d|_| |_æ$3 |>3773?
>
> Mvh.

ÈN gang blev der sagt

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-01-05 14:27

Lars L. Hansen wrote:

> J36 6j0rd3 |\/|16 |-|3113r i|<|<3 |_|m463. |<4|\| d|_| |_æ$3 |>3773?

Pmmmppmfm mpmmpppff pmpmmmppp pmmmppmfm mpmmmm - pfmpfføfpm mffmfmmppppp.

/Jakob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-01-05 15:59

Jakob Jeppesen wrote:

> Pmmmppmfm mpmmpppff pmpmmmppp pmmmppmfm mpmmmm - pfmpfføfpm mffmfmmppppp.

Næh, der står:
"Jeg gjorde mig heller ikke umage. Kan du læse dette?"

Mvh. |_4r$

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-01-05 20:34

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:41ee75cd$0$48315$14726298@news.sunsite.dk...

> Næh, der står:
> "Jeg gjorde mig heller ikke umage. Kan du læse dette?"

og til det svarede jeg: "Jeg det kan jeg da - prøv igen"

http://www.namesuppressed.com/kenny/

/Jakob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 21:28

Jakob Jeppesen wrote:

> Pmmmppmfm mpmmpppff pmpmmmppp pmmmppmfm mpmmmm - pfmpfføfpm mffmfmmppppp.

Det lyder meget bedre hvis du gør det gennem en trompet.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 13:36

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> N063n64ng3 f4113r m4n 1kk3, h7ad d3 l473r d3r h05 b1l1n5p3kt10n3n.

Nogengange fatter man ikke, hvad de laver der hos bilinspektionen

Gad vide om det ændrer sig nu de er solgt ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-01-05 13:58

> [...]

> Nogengange fatter man ikke, hvad de laver der hos bilinspektionen
>
> Gad vide om det ændrer sig nu de er solgt ?

Nej, næste gang den skal til syn tror jeg at jeg låner mine forældres
"reserve bil" også en 525i - bare en E28'er årg.87 - det opdager
synsmanden aldrig

Og nej, jeg tror ikke at det ændrer sig nu hvor det er spansk-ejet
- det Spanske folk er vel ikke specielt godt kendt for punktlighed og
omhyggelighed

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-05 14:06

> Nogengange fatter man ikke, hvad de laver der hos bilinspektionen
>
> Gad vide om det ændrer sig nu de er solgt ?

Selvfølgelig gør det det.
Vi skal også lære spansk nu, hvis vi vil have bilen synet

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 21:23

Uffe Bærentsen wrote:

> Selvfølgelig gør det det.
> Vi skal også lære spansk nu, hvis vi vil have bilen synet

Nå der var en mere der så indslaget om det i aftes.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-05 22:57

> Nå der var en mere der så indslaget om det i aftes.

Til det må jeg desværre svare nej.
Men det er jo logik for burhøns, således også for mig

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 04:36

Uffe Bærentsen wrote:

> Til det må jeg desværre svare nej.
> Men det er jo logik for burhøns, således også for mig

De havde lavet et indslag med "skjult mikrofon" til et syn under de
forventede nye tider.

Noget med en masse skraldespanske misforståelser. Egentlig ganske sjov.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-05 14:11

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> N063n64ng3 f4113r m4n 1kk3, h7ad d3 l473r d3r h05 b1l1n5p3kt10n3n.

Omtalte fejl og ovenstående sætning beviser blot følgende:

Tag en sætning.
Ved alle ordene beholder første og sidste bogstav deres pladser.
Alle andre bogstaver i hvert ord byttes rundt.
Der må således ikke flyttes bogstaver fra et ord til et andet.

Den nye sætning vil være næsten ligeså læselig som den var før.

Det skyldes at du ser det du forventer at se, ikke spor mystisk.

Derfor er fejlen ikke blevet opdaget før nu.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Verner Olsen

Dato : 21-01-05 01:01

On Wed, 19 Jan 2005 13:26:17 +0100, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>N063n64ng3 f4113r m4n 1kk3, h7ad d3 l473r d3r h05 b1l1n5p3kt10n3n.

Nope - De laver nok ikke en skid, eller også forstår de kun spansk...

Verner

Fra : Søren Wind

Dato : 19-01-05 18:09

> [...]
> til den, fortalte forhandleren mig at deres system sagde at det
> var en 530d fra 2002 - det ville ellers være dejligt, men det er

Så ville jeg da skynde mig og finde en 530D'er motor og smide i den, mens du
kan gøre det lovligt

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-01-05 09:39

En helt masse bits fra Brian S Jensen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Kan man mon få det rettet på motorkontoret

Well en bekendt har en VW Caravelle (minibus) med plads til 11 sæder i. Det
var faktisk først da han fik en besked fra forsvarsministeriet (svjh) om, at
han i krisetilfælde skulle stille med sin 110 personers bus (med fuld tank!),
at det gik op for ham at der stod 110 personer på reg. attesten. Hverken ved
syn, forsikringen eller hos politiet havde man bemærket/undret sig over
fejlen.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

.... som nødig ville være sammen med 109 andre i en Caravelle...