Den er faktisk som chippet, C-max'en
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-01-05 00:46

Nu da den er ovre den første forsigtige periode, har jeg prøvet at være lidt
mere grov ved den(2.0 TDCI). Den kører faktisk uden den nedgang der
beskrives at være over de 3000 rpm. og som bliver forbedret ved chiptuning.
Den kan faktisk køres som en benzinbil. Det kommer lidt bag på mig. Jeg
havde selv bildt mig ind at det var rigtigt, at den ikke trak så godt over
3000 rpm, men sømmet skal altså blot h e l t i bund, så vågner turboen op.
Uhadadada....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 06:35

Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> rigtigt, at den ikke trak så godt over 3000 rpm, men sømmet skal
> altså blot h e l t i bund, så vågner turboen op. Uhadadada....

Så prøv at tænk på, hvordan den vil køre, hvis den var chippet...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-01-05 19:28

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev > Så prøv at
tænk på, hvordan den vil køre, hvis den var chippet...

Jeg vil tro, at det bliver svært at gøre den voldsomt meget bedre, når den
går som den gør, men det er på vej(chipningen) så må vi jo se. Den kan måske
få lidt flere HK, men jævnere træk er der som sagt ikke rigtigt belæg for at
give den, det har den.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 21:02

> [...]
> se. Den kan måske få lidt flere HK, men jævnere træk er der som sagt
> ikke rigtigt belæg for at give den, det har den.

Det bliver bare bedre/voldsommere...

Det er sjovt at sammenligne. Min søsters kæreste har en søster bil til min.
Min er chippet. Std. yder min 121 hk/310 nm, så det gør hans nok også sådan
ca. Min yder nu 145 hk/350 nm. Man kan tydeligt mærke forskel - både når man
skifter bil og når vi kører efter hinanden...

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 07:37

> [...]
> havde selv bildt mig ind at det var rigtigt, at den ikke trak så godt over
> 3000 rpm, men sømmet skal altså blot h e l t i bund, så vågner turboen

Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen :)
Hverken Ford eller chiptunere kan ophæve naturlovene.
Diesel har en begrænsning i hvor hurtigt det kan brændes af, det brænder
simpelthen langsommere, omkring 4500 rpm er festen slut.
Så 6-7000 rpm skal du nok ikke forvente, og det er vel sådan man kører en
benzinbil når den skal have en på hatten.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 08:57

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Så 6-7000 rpm skal du nok ikke forvente, og det er vel sådan man
> kører en benzinbil når den skal have en på hatten.

Men en benzin bil er død under 3-4000 rpm, så der er der ca. 3.000 rpm at
gøre med. En diesel trækker fra 1.500-4.500, så der er der også 3.000 rpm at
gøre med...

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 09:32

> [...]
> gøre med. En diesel trækker fra 1.500-4.500, så der er der også 3.000 rpm

Jep - og når du pludselig har brug for power, så HAR dui den power med en
TDi eller tilsvarende. Der skal ikke gearskifte til først, da motoren lægger
næsten fuld effekt fra 2500 o/min.

--
/ Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 10:18

Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Jep - og når du pludselig har brug for power, så HAR dui den power
> med en TDi eller tilsvarende. Der skal ikke gearskifte til først, da
> motoren lægger næsten fuld effekt fra 2500 o/min.

Nemlig... Jeg er glad for mine 145hk/350 nm og 6 gear...
Når man sammenligner model, pris og brændstofsforbrug kan en benzin ikke
være med...

Fra : Jakob

Dato : 13-01-05 12:00

Men din slæde lyder stadigvæk som en traktor

Benzin - Diesel: 1-0

mvh Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 12:02

Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Men din slæde lyder stadigvæk som en traktor

Det synes jeg så ikke. Ved du hvordan en traktor lyder? Ellers kan du få lov
til at lytte til min Pajero 2,5 TD fra 1987...

> Benzin - Diesel: 1-0

Niks.
Benzin - Diesel: 1-9

Fra : Jakob

Dato : 13-01-05 12:05

Hvorfor tror du ikke der bliver solgt nogle diesel-cabrio'er? Fordi folk kun
vil opleve 1 af de 2 ting man forbinder med landet, nemlig naturen

mvh Jakob

Benzin - Diesel: 60-9

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 12:07

> Hvorfor tror du ikke der bliver solgt nogle diesel-cabrio'er? Fordi folk
kun
> vil opleve 1 af de 2 ting man forbinder med landet, nemlig naturen

Nå, ja - er der ikke andet tilbage, så må man jo skyde de gode vittigheder
af...

Hvornår kommer dé..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Jakob

Dato : 13-01-05 12:13

Har jeg fået det sorte mærke af diesel-mafiaen nu? Den eneste grund til at
køre diesel i Danmark er jo at man får en kraftigere slæde end tilsvarende
benzin, for de samme penge. Havde det været i et land uden vores afgifter,
så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så stor

mvh Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 12:15

> [...]
> tilsvarende benzin, for de samme penge. Havde det været i et land
> uden vores afgifter, så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så

Ja. Større... Så ville folk vælge en TDI/HDI osv. i stedet for en sløv 1,8
eller 2,0 benzin...
Bare se i fx Spanien... Der kører næsten ikke andet end diesel...

Fra : Jakob

Dato : 13-01-05 12:44

Diesel er fin til morfar-kørsel - har heller ikke sagt andet

mvh Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 17:06

Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Diesel er fin til morfar-kørsel - har heller ikke sagt andet

Har du prøvet en moderne diesel?

Mit nuværende diesel kører bedre og mere "ikke morfar" end min tidligere '97
Vectra 2,0 16v...

Fra : Jakob

Dato : 14-01-05 12:55

Jeg har benyttet min kollegas Golf TDI fra 2004 flere gange, jeg synes den
er kedelig og der er ikke særlig meget sport over den. Jeg kører selv Mazda
RX-8 og har tidligere kørt RX-7, så det har nok noget med det at gøre.

Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler som
var det sportsvogne.

mvh Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 13:09

> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler
som
> var det sportsvogne.

Jeg morer mig over, at du er så "morsom", at du sammenligner en diesel-Golf
med en Mazda
RX-8.

Goddag mand økseskaft.

/Jan W Nielsen

Fra : Jakob

Dato : 14-01-05 14:02

Det er ikke mig, men derimod jer der gør det

Jeg går ud fra at Golf TDi er et meget godt bud på, som en anden har
skrevet, en "moderne diesel". Men hvad har jeg da gået glip af?

mvh Jakob

Fra : Deaster

Dato : 14-01-05 14:05

Jakob wrote:
> Det er ikke mig, men derimod jer der gør det

Gør hvad ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 14:23

> Jeg går ud fra at Golf TDi er et meget godt bud på, som en anden har
> skrevet, en "moderne diesel". Men hvad har jeg da gået glip af?

Tdi er moderne diesel, ja..

Hvad du ellers taler om, ved jeg ikke, da du ikke har medtaget det, som du
svarer på..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 14:15

> [...]
> synes den er kedelig og der er ikke særlig meget sport over den. Jeg
> kører selv Mazda RX-8 og har tidligere kørt RX-7, så det har nok

Kan du sammenligne en RX-8 med en Golf TDI?

Nej, vel.. "Vi" sammenligner en moderne diesel med en tilsvarende 1,8 eller
2,0.

> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie
> diesel-biler som var det sportsvogne.

Det er sportsvogne i forhold til en 1,8 i en alm. personbil...

Jeg vil hellere have en MB ML 400 CDI frem for en MB ML 500..

Fra : Jake

Dato : 14-01-05 15:57

> Nej, vel.. "Vi" sammenligner en moderne diesel med en tilsvarende 1,8 eller
> 2,0.

Det er jo ene og alene pga. turboladeren

Sammenligner du en 1,8T eller lignende, så er den jo langt sjovere end
en dieselturbo.

- Jake

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 19:28

Jake telepaterede følgende til sin PC:

> Det er jo ene og alene pga. turboladeren
>
> Sammenligner du en 1,8T eller lignende, så er den jo langt sjovere end
> en dieselturbo.

Men hvor langt koster en turbo benz i forhold til en TDi?
Hvor lang tid holder motoren?
Hvor langt kører den på literen?

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 21:42

> Men hvor langt koster en turbo benz i forhold til en TDi?

Måske endda billigere, en Golf GTI 1,8T var ihvertilfælde noget billigere
end en GTI 1,9TDI.

> Hvor lang tid holder motoren?

Ca. lige langt vil jeg tro. Og er ganske sikkert billiger at reparere på.
Uha bare en pumpedyse koster 5000, en diesel brændstofpumpe er nærmest
ubetalelig.

> Hvor langt kører den på literen?

Lidt over det halve. Men er så dobbelt så sjov.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Søren Wind

Dato : 15-01-05 23:57

> Ca. lige langt vil jeg tro. Og er ganske sikkert billiger at reparere på.
> Uha bare en pumpedyse koster 5000, en diesel brændstofpumpe er nærmest
> ubetalelig.

Nå nå.. Jeg gav 1100 + moms + montering for min.. det var nu ikke så
slemt..

Men 1100 kan da godt afskrække visse knallertkører.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 11:12

> Nå nå.. Jeg gav 1100 + moms + montering for min.. det var nu ikke så
> slemt..
>
> Men 1100 kan da godt afskrække visse knallertkører.

Nu skriver du ikke om det er en pumpedyse eller bare en alm
indsprøjtningsdyse.
I pumpedysemotorene er pumpen jo indbygget i dysen. Derfor er de noget
dyrere end alm dyser.
Til gengæld er der så ikke en dyr megamammut højtryks brændstofpumpe før
dyserne.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Olesen

Dato : 14-01-05 17:03

"Jakob" <jak9e@9myhidde9nagend9a.co9m> skrev i en meddelelse

> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler
som
> var det sportsvogne.

Har en RX-8 ikke bagdøre som i en familievogn ??

http://www.rsportscars.com/foto/09/rx802_02_800.jpg

Ser dêt her smart ud ?

http://216.117.199.231/RX8/Mazda-RX8-015.jpg

Fra : Brian

Dato : 14-01-05 21:21

Hejsa

Olesen skrev:

> Har en RX-8 ikke bagdøre som i en familievogn ??
>
> http://www.rsportscars.com/foto/09/rx802_02_800.jpg
>
> Ser dêt her smart ud ?

Jeg synes faktisk at det er en noget nær genial idé, de har
fået med små døre. Når de er lukket, kan du jo alligevel
ikke spotte dem, hvis du ikke ved det.

Om kundesegmentet til de vogne så går op i om der er
bagdøre eller ej, er så en helt anden sag

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 21:43

> Jeg synes faktisk at det er en noget nær genial idé, de har
> fået med små døre. Når de er lukket, kan du jo alligevel
> ikke spotte dem, hvis du ikke ved det.

Næh jeg troede også først at de havde glemt at svejse bagskærmen og panelet
på. :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jake

Dato : 15-01-05 18:07

> Har en RX-8 ikke bagdøre som i en familievogn ??
>
> http://www.rsportscars.com/foto/09/rx802_02_800.jpg

Jo, det er jo netop det smarte ved den! Udefra tænker man 2-dørs coupé,
men inden i har man mulighed for at smide 2 kammerater om bagi!

> Ser dêt her smart ud ?
>
> http://216.117.199.231/RX8/Mazda-RX8-015.jpg

Jeg tror ikke der er nogen der kører sådan rundt sådan! Efter min mening
er den noget smartere end en Skoda Octavia som jo er et så stort hit
herinde, selv incl. dennes smarte ejer: http://shor.ter.dk/214406258

- Jake

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 18:12

"Jake" <jake9@my9hidden9agenda9.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo, det er jo netop det smarte ved den! Udefra tænker man 2-dørs coupé,
> men inden i har man mulighed for at smide 2 kammerater om bagi!

Nu afhænger det lidt af kammeraternes størrelse.

Min kone på 167 cm har intet mindre end enormt bøvle med manøvren.

Jeg vil slet ikke tænke på en ung mand på +190 cm. (trods det faktum, det
kunne se yderst morsomt ud, specielt når han skal ud igen).

Jeg vil mene bagsædet i en RX8 er til børn.

--
Bjørn J.

Fra : Olesen

Dato : 15-01-05 18:34

"Jake" <jake9@my9hidden9agenda9.com> skrev i en meddelelse

> Jo, det er jo netop det smarte ved den! Udefra tænker man 2-dørs coupé,
> men inden i har man mulighed for at smide 2 kammerater om bagi!

Jeg synes ikke det hører hjemme i en 'sportsvogn'
som en RX-8 vel går ind under, men sådan
er vi jo så forskellige.

Skal det være noget, så skal det være
rendyrket, alt imellem blir' jeg nødt til
at se som en praktisk gimmick.

Lidt det samme med en Alfa 156 med 'skjulte'
håndtag omkring rudepartiet.

Hvis designet er så fedt, hvorfor så skjule
den er en familevogn ??

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 18:41

KLIP

> Hvis designet er så fedt, hvorfor så skjule
> den er en familevogn ??

Nogen ville jo mene disse 2 potter hidhører under supercars.

Sportscars er selv hos engelskmændene en gammel (vintage) betegnelse.

--
Bjørn J.

Fra : Søren Wind

Dato : 15-01-05 23:55

> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler
> som var det sportsvogne.

Når man i en diesel bil kan køre 402 meter på 13.65 sec. i en Peugeot 206'
så er der nok ikke så meget at diskutere.

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 23:56

"Søren Wind" <s.wind@2o6.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når man i en diesel bil kan køre 402 meter på 13.65 sec. i en Peugeot 206'
> så er der nok ikke så meget at diskutere.

Det er jo en rendyrket supercar...;)

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-01-05 00:31

"Søren Wind" <s.wind@2o6.dk> skrev i en meddelelse

> Når man i en diesel bil kan køre 402 meter på 13.65 sec. i en Peugeot 206'
> så er der nok ikke så meget at diskutere.

Lyder ikke som om du kommer her så tit, der er altid noget at diskutere

De har da godt nok haft vinden i ryggen med den tid, her
http://www.zeperfs.com/fiche1241.htm kan de kun få den ned på 17,5 sek. Hvis
tiden på ¼ mile afgøre om en bil er en sportsvogn eller ej så er en Honda
CR-V også en sportsvogn http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=1241&IdB=441

Med venlig hilsen Kim

Fra : Olesen

Dato : 16-01-05 16:52

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder ikke som om du kommer her så tit, der er altid noget at diskutere

Lyder ikke til, du nogensinde har været til StreetRace.
Kan anbefales, også for benzinkøretøjere.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-01-05 18:36

> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Lyder ikke til, du nogensinde har været til StreetRace.
> Kan anbefales, også for benzinkøretøjere.

Dertil kan jeg kun svare nej og kan i øvrigt ikke se at det har noget med
det at gøre, men tager gerne mod visdom. Kun hørt/læst/set om den slags
arrangementer i forskellige medier, jeg har som de fleste været deltaget i
en dyst eller to fra en lyskryds eller på motorvejen men det er ikke noget
jeg gør meget i.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Olesen

Dato : 17-01-05 17:13

> Dertil kan jeg kun svare nej og kan i øvrigt ikke se at det har noget med
> det at gøre, men tager gerne mod visdom.

Så har du noget til gode, altså dêt med streetrace-days,
for dêt med visdommen fik du jo hurtig fat i

> [...]
> en dyst eller to fra en lyskryds eller på motorvejen men det er ikke noget

Der kan ellers være stor herlighedsværdig i,
når briantyperne sættes en anelse på plads.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-01-05 18:18

Morten Fruergaard wrote:

> Ja. Større... Så ville folk vælge en TDI/HDI osv. i stedet for en sløv 1,8
> eller 2,0 benzin...
> Bare se i fx Spanien... Der kører næsten ikke andet end diesel...

Man kan jo også spørge om hvad det er det får en fransker der boer midt
i Paris til at købe en diesel. Der er allerfald så mange af dem der gør
det at det er blevet et problem.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 12:19

> Har jeg fået det sorte mærke af diesel-mafiaen nu?

Ikke mere sort end din samvittighed..

> Havde det været i et land uden vores afgifter,
> så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så stor

Nej, for så skulle man jo nøjes med en motor, der trak langt bedre - og hvem
vil da have den slags. Nej, lad os få en masse larm fra en masse
omdrejninger - så føles det dælme ligesom med den gamlæe Puch Maxi - de gik
det godt nok også stærkt..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 13-01-05 12:32

Jakob wrote:
> [...]
> tilsvarende benzin, for de samme penge. Havde det været i et land
> uden vores afgifter, så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så

Det er måske derfor at diesel biler i eks. Frankrig har en markedsandel på
ca. 60% ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Jakob

Dato : 13-01-05 12:42

Hvordan ser det ud i USA? Hvor der ikke er afgifter og lade benzinpriser af
samme kaliber som herhjemme?

Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig

mvh Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 12:52

> Hvordan ser det ud i USA? Hvor der ikke er afgifter og lade benzinpriser
af
> samme kaliber som herhjemme?

Hvis alt var gratis, ville jeg helst have en stor V8´er med turbo.

> Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig

Tendensen gør sig gældende over hele Europa.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 13-01-05 13:05

Jakob wrote:
> Hvordan ser det ud i USA? Hvor der ikke er afgifter og lade
> benzinpriser af samme kaliber som herhjemme?

Aner det ikke.

> Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig

Hvorfor ?
Btw. er det samme tendens alle steder i europa, diesel bilerne får større og
større markedsandel.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Frederik

Dato : 13-01-05 15:23

> [...]
af
> samme kaliber som herhjemme?
>
> Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig

I USA forsøger de at få dieseler ind. problemet har været, at dieselen
derovre har været af meget lav kvalitet.

Angående cabrioleter og diesel kan både Audi A4 og bmws 3-serie fås med
diesel og det sælger rigtig godt.

Personligt vil jeg også helst have benzin, men det skal være minimum 2,5
liter ellers trykladet...

Mvh.

Frederik

Fra : Jakob

Dato : 13-01-05 16:44

Jeg ved godt man kan få dem, men så kan traktorlyden jo høres endnu mere -
og det er jo ikke ligefrem fedt på nogen måde!

mvh Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 17:08

Jakob telepaterede følgende til sin PC:

Gider du ikke kommentere under det du citerer?

> Jeg ved godt man kan få dem, men så kan traktorlyden jo høres endnu
> mere - og det er jo ikke ligefrem fedt på nogen måde!

Har du prøvet en af de moderne dieseler?
Når den har kørt mere end 30 sek...?

Fra : Jakob

Dato : 14-01-05 13:00

Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med

Når der kun er en enkelt ting jeg skal svare på, ser jeg ingen grund til at
det skal gentages.

Og ja, jeg har prøvet en ny diesel og de er k e d e l i g e.

mvh Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 13:10

> Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med

Tak - det var venligt.

> Når der kun er en enkelt ting jeg skal svare på, ser jeg ingen grund til
at
> det skal gentages.

Tak - det var venligt.

> Og ja, jeg har prøvet en ny diesel og de er k e d e l i g e.

Tak - det var....tja..

Måske det er på tide vi igen skal forklare sætningen "alt andet lige"
igen...?

/Jan W Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 14-01-05 13:23

Jakob wrote:
> Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med

Hvad gider du ikke spilde din tid med?

> Når der kun er en enkelt ting jeg skal svare på, ser jeg ingen grund
> til at det skal gentages.

Hvad snakker du om ?

> Og ja, jeg har prøvet en ny diesel og de er k e d e l i g e.

Ok.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 14:15

Deaster telepaterede følgende til sin PC:

LOL

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 14:16

Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med

Ok. Så gider jeg ikke spilde min tid på dig...

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 16:30

meddelelse news:41e629d1$0$48317$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> gøre med. En diesel trækker fra 1.500-4.500, så der er der også 3.000 rpm

Hehe... de behøver ikke at belære mig om en moderne turbo diesel's
fortræffeligheder, jeg kører selv TDI.

Men det var sammenligningen med en bensin motor jeg reagerede på.
Iøvrigt har en bensin motor med enten masser af kubik eller turbo så hele
området at give af, og det er ant andet lidt federe :)
Jeg har selv kørt i en 1,8T og sidenhen en 2,3 bensin motor, og jeg kan kun
sige, jeg har aldrig skiftet så meget gear som jeg gør nu :(

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jakob

Dato : 13-01-05 16:46

Lige præcis!

Folk stiller heletiden turbodieseler overfor almindelige benzin-motorer - de
glemmer helt at deres er med turbo og benzinen ikke er

mvh Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 13-01-05 16:53

Jakob wrote:
> Folk stiller heletiden turbodieseler overfor almindelige
> benzin-motorer - de glemmer helt at deres er med turbo og benzinen
> ikke er

Kunne du ikke overtales til at skrive nedenunder det du citerer
i stedet for bare at klippe alt væk?

Der ud over er du vist generelt ret ignorant omkring de nye
dieselmotorer.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jakob

Dato : 14-01-05 13:12

Nej, det gider jeg ikke.

Svarer jeg på meget, kan det godt være.

Og nej jeg er ikke ignorant - i omtaler dem som sportsvogne og det er lige
hvad de IKKE er! Det er familiebiler og længere er den ikke.

mvh Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-05 13:20

Jakob wrote:
> Nej, det gider jeg ikke.
>
> Svarer jeg på meget, kan det godt være.
>
> Og nej jeg er ikke ignorant - i omtaler dem som sportsvogne og det er
> lige hvad de IKKE er! Det er familiebiler og længere er den ikke.

Jeg har aldrig omtalt dem som sportsvogne, tværtimod.

*plonk*

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 13:25

> Nej, det gider jeg ikke.

Tak - det var venligt.

> Og nej jeg er ikke ignorant - i omtaler dem som sportsvogne og det er lige
> hvad de IKKE er! Det er familiebiler og længere er den ikke.

En bil er ikke en motor - og en motor er ikke en bil.

En dieselmotor kan ikke være en sportsvogn - og det er der vist heller
ingen, der har sagt.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Jakob

Dato : 14-01-05 14:03

Det er godt du lige fik det som alle andre havde forstået på plads.

Tusind tak Jan, du har reddet menneskeliv idag!

mvh Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 14:24

> Tusind tak Jan, du har reddet menneskeliv idag!

Hvad i alverden snakker du om ?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 14-01-05 13:27

Jakob wrote:
> Nej, det gider jeg ikke.

Undskyld, men hvad gider du ikke ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Jakob

Dato : 14-01-05 14:04

Jeg kan mærke at det grin der burde høre med en så sublim vittighed er på
vej hertil fra Sibirien lige p.t. - skal jeg vente eller lægger du en
besked?

- Jakob

Fra : Deaster

Dato : 14-01-05 14:05

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 17:11

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Hehe... de behøver ikke at belære mig om en moderne turbo diesel's
> fortræffeligheder, jeg kører selv TDI.

Du behøves ikke at tiltalte mig med "de"... Brug venligst "De"...

> Men det var sammenligningen med en bensin motor jeg reagerede på.
> Iøvrigt har en bensin motor med enten masser af kubik eller turbo så
> hele området at give af, og det er ant andet lidt federe :)

Ja, men hvis du vil acc. maks, har du ikke noget at bruge de lave omdr. til
i en benz...

> Jeg har selv kørt i en 1,8T og sidenhen en 2,3 bensin motor, og jeg
> kan kun sige, jeg har aldrig skiftet så meget gear som jeg gør nu :(

Jeg kan skifte 2 gear op uden at motoren taber pusten. Jeg skifter sjældent
gear, når jeg er kommer i gang pga. det gode moment...

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-01-05 09:36

Morten Fruergaard wrote:

> Jeg kan skifte 2 gear op uden at motoren taber pusten. Jeg skifter
> sjældent gear, når jeg er kommer i gang pga. det gode moment...

FUT : definition på en kedelig bil

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 11:25

Torben Scheel telepaterede følgende til sin PC:

> FUT : definition på en kedelig bil

Hvorfor?

Det er da rart, at man ikke behøves...
Det går naturligvis hurtigere ved at bruge alle gearene...

Dog er tiden 0-100 km/t ved 1-2-3 gear kun ca. 0,5 sek. hurtigere end 1-3
gear...

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 12:12

> FUT : definition på en kedelig bil

> Hvorfor?

Fordi det ikke larmer og støjer som ind i helv***..

Der ér da ikke noget mere sportsligt end "ingen effekt over halvdelen af
omdrejningsregisteret" og "en helvedes masse larm"..

)

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 12:16

Fra : Kim

Dato : 13-01-05 21:53

> [...]
> kun
> sige, jeg har aldrig skiftet så meget gear som jeg gør nu :(

Det må være køremåden og 6 gear der gør det , i min Polo TDI synes jeg der
er kræfter nok næsten lige meget hvad gear man er i , man runder hjørnerne i
3 gear og når man er på 70 i 5 gear behøver man ikke bruge gearstangen
Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 17:34

> [...]
> er kræfter nok næsten lige meget hvad gear man er i , man runder hjørnerne
> 3 gear og når man er på 70 i 5 gear behøver man ikke bruge gearstangen

Min gamle G3 TDI har kun 5 gear.
Jeg kan bare sige at jeg nu langt mere end tidligere må geare ned for at
hente den op fra kælderen og at rundkørsler i 3. gear absolut ikke er
TDI'ens livret. I langsom kø kørsel er jeg ofte nødt til at skal ned i 1
gear for at udgå at flyve op i røven på ham foram når køen kryber langsomt
fremad. Måske har det i bund og grund noget at gøre med den mere langbenede
gearing og højere tomgang.
Min Bora kunne stort set holde stille i tomgang i 1. gear. *** LOL *** Jeg
kan godt selv høre at de lyder tåbeligt, men anyway. Og når man var kommet
op i 5. og pludselig skulle ned i fart, ja så skulle man have meget travlt
for overhovedet at gide at geare ned for at hente den op fra 50 + km/t. Skal
man køre friskt i TDI'en skal man være hurtig på kobling og gearstang

Jeg har dog større forventninger til min kommende TDI140.
Men må nok erkende at TDI er til tilbagelænet kørsel stil og hvis man skal
kører friskt er en kraftig bensin motor altså at foretrække.
Jeg var ikke helt sikker på at jeg ville kører TDI og prøvede derfor lige
med en forholdsvis billig TDI inden jeg besluttede om min næste bil skulle
være med bensin eller diesel motor. Da jeg nu engang mest kører på motor og
hovedveje vandt dieselbilen .
Men jeg vil ikke forgøjle mig selv at diesel er sjovere end bensin.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-01-05 19:34

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev>
> [...]
> Diesel har en begrænsning i hvor hurtigt det kan brændes af, det brænder
> simpelthen langsommere, omkring 4500 rpm er festen slut.

Når jeg skrev at den kunne køres som en benzinbil, mente jeg ikke at den
skulle have samme omdrejninger. Men at det kunne 'svare sig' at køre den ud
i omdrejninger, til nær dens maksimum. På dieseler hvor det halter med
momentet efter 3000 omdr., skal der skiftes tidligere. Men hvad skal vi med
omdrejninger og en masse larm, det er da bedre at blive klemt godt fast i
sædet uden at blive høreskadet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen