Definitionen på en kedelig bil
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:58

Der har været en masse tråde hvor der er blevet søgt efter definitioner på
forskellige ting. Det kan være fx. sporty motorer eller sportsvogne.

Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en kedelig bil? Hvad
er det den mangler i forhold til biler der tiltaler dig?

Personligt finder jeg det meget uinspirerende, at en bil trækker stille og roligt
op af omdregningstælleren, uden at man på noget tidspunkt kan mærke at man får
noget for at give den lidt ekstra omdregninger. Følelsen af at det er lige meget
hvilket gear man bruger tiltaler mig ikke.

Køreegenskaberne kan også være kedelige, hvis jeg ikke føler at jeg får noget
respons fra undervognen og bilen bare sejler rundt på vejen. Den må godt være
kontant uden man nødvendigvis skal bruge nyrebælte for at køre til bageren.

Når dette er sagt må jeg hellere indrømme at en af de mest underholdende køreture
jeg har oplevet var i en Uno 45 der bogstaveligt talt var slidt op :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-05 12:15

Claus Fabritius wrote:
> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en
> kedelig bil?

Ford Sierra 1.6

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jens Andersen

Dato : 11-01-05 12:20

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Ford Sierra 1.6
>
> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Sierra, men det er jo en gammel bil. Blandt nyere biler kan det være en
Chrysler Jeep.

Mvh. Jens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-05 12:21

John Sahl wrote:

> Ford Sierra 1.6

Hov hov du

Arh jeg må nok gi' dig lidt ret, den er kedelig, men den virker

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-05 12:32

Per Beer Hansen wrote:
> Hov hov du

Sorry *S*

> Arh jeg må nok gi' dig lidt ret, den er kedelig, men den virker

Se nu må jeg nok revurdere, for faktisk var min kammerats
Sierra 1.6 leverandør af temmelig mange gode grin, men kun
fordi den kørte så elendigt og var totalt latterlig at starte

Ikke for at nedgøre din bil vil jeg lige påpege, han var mekaniker
og vi ved jo alle hvordan det er med mekanikere og deres biler,
ikk?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-05 12:37

John Sahl wrote:

> Se nu må jeg nok revurdere, for faktisk var min kammerats
> Sierra 1.6 leverandør af temmelig mange gode grin, men kun
> fordi den kørte så elendigt og var totalt latterlig at starte

Min kører nu ellers ganske fornuftigt og starter problemfrit hver gang.
Kun én gang har den svigtet mig, det var sidste år ude på motorvejen, hvor
benzin pumpen stod af (godt man er i Falck )
Så efter den voldsomme udskrivning af en ny pumpe til ca.150,- kr. så kørte
den igen

Men bortset fra det, så er det sq en billig bil at holde kørende.
Jeg har (om 2 måneder) haft min i 2 år og jeg er først for nyligt kommet
over de 10000,- kr.
Det beløb er incl. køb af bilen, ny toppakning (den var gået da jeg købte
bilen), ny tank, ny udstødning, nye bremser (klodser, bakker og skiver), nye
bærearme, nye stab. bøsninger osv.
At den så bruger lidt motorolie og bliver myndig i år, det er så til at leve
med

> Ikke for at nedgøre din bil vil jeg lige påpege, han var mekaniker
> og vi ved jo alle hvordan det er med mekanikere og deres biler,
> ikk?

Det kender jeg skam alt til, er jo selv mekaniker (eller har i hvert fald
været)

Fra : Carl Astrup

Dato : 11-01-05 12:32

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Ford Sierra 1.6
>
> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Sjovt, det var også den første der kom i mine tanker. (har haft 2 x 1.6 og
en 2.0), 2.0'eren kunne dog
sagtens piskes til at være lidt sjov :), men damn den sejlede.

Ellers kan nævnes Ford Escort 1.1 den var umulig at slå ihjel, men godt nok
ikke vildt sjov heller.

Af nyere biler så er min nuværende Volvo S40 1.8 bestemt heller ikke et
vilddyr- Men det er vel heller ikke
derfor man køber sådan en.. (omend man godt kunne savne lidt Juice en gang i
mellem).

//eCarlos.SnartVolvoTilbageIStalden..

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-01-05 16:34

John Sahl wrote:

> Ford Sierra 1.6

Jeg har prøvet sådan en Sierra.. ved ikke hvor stor motoren var, da det kun
var et kort kør-nogle-berusede-mennesker-hjem-i-deres-egen-bil halløj.. Men
gearkassen.. for satan da, den var bare for mærkelig? Gearene lå sådan her:
R 1 3 5
2 4

Hvorfor har de ikke valgt at lave den sådan at der både er 3 op og 3 ned?
Måske var det fordi gearkassen var slidt (bilens stand var rigtig god, ingen
rust og flot kabine, så tror ikke gearkassen fejlede noget), men i 50% af
tilfældene hvor jeg skulle sætte igang, var bilen i 3. gear, fordi 1. og 3.
lå så tæt... Er glad for at jeg ikke fik sat den i bakgear mere end en gang
(det var efter 50 meters kørsel, da jeg skulle sætte igang fra et T kryds :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-01-05 12:42

<Claus Fabritius> wrote in message
> [...]
> forskellige ting. Det kan være fx. sporty motorer eller sportsvogne.
>
> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en kedelig

Toyota Corolla

> Hvad er det den mangler i forhold til biler der tiltaler dig?

Køreglæde

--
mvh/rg. Christian

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 11-01-05 14:28

> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en kedelig
bil?

Køreegenskabs mæssigt:
En bil der er langsom i optræk og eller kun har 4 propper i motoren. Samt en
bil hvor undervognen er skruet sammen så man kan mærke enhver sten på vejen.

Mekanisk: En bil der er billigt lavet, kan ikke fordrage en bil der rasler i
interiør (igen en bil med v8 er undtaget),
en bil hvor hjulophæng er lavet af et stykke firkant stål med et stykke
rundjern til at lave en form for stabilitet (VW Polo og Fiat Regata er
udemærkede eksempler på dette).

>Hvad er det den mangler i forhold til biler der tiltaler dig?

Køreegenskab: En bil må gerne kunne kører på en grusvej uden at rattet
ryster overdrevet (biler med dæmpere i styretøjet). Samtidigt skal bilen
have nok moment og hk, til at man kan få et mindre spark bagi uden at skulle
lave mærker i gulvtæppet. (Trække fra lave omdrejninger)

/Daniel Pedersen
Senator 3.0i

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-01-05 16:27

Claus Fabritius wrote:
> [...]
>
> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en kedelig bil? Hvad
> er det den mangler i forhold til biler der tiltaler dig?

Opel Astra 1.6 (Classic eller hvad de nu kalder den) - bilernes svar på
Ecco-skoen.

I det hele taget: Biler der oser af fornuft - de er kedelige. Nok
nærmest fordi det er svært at lave inspirerende bil, uden at benytte
"ufornuftige" løsninger.

Mvh.

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-01-05 16:46

Claus Fabritius wrote:

> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en
> kedelig bil? Hvad er det den mangler i forhold til biler der tiltaler
> dig?

En kedelig bil er for mig mange ting. En bil er automatisk kedelig, hvis den
er grim. Dvs. Fiat Multipla dumper hårdt. Jeg har aldrig kørt i sådan en, og
ønsker det sandelig heller ikke. Det er en øjebæ :(
Det samme gælder for en masse små gnombiler, 106 f.eks.

En anden måde jeg dømmer en bil kedelig på, er hvis den er i mekanisk dårlig
stand.. Dvs. ofte har problemer med at starte, går i stykker osv.. Så kan
det for den sags skyld være en Ferrari eller en anden flot bil med superfede
køreegenskaber.. jeg ved bare mit temperament ikke dur til sådan en bil :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Per Tolbøll

Dato : 11-01-05 17:18

> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en kedelig
> bil? Hvad
> er det den mangler i forhold til biler der tiltaler dig?

Toyota Avensis
Starter hver gang, går aldrig i stykker, gør præcis hvad man forventer

Prøvekørte en lettere brugt i forbindelse med udskiftning af den gamle potte
og endte med at købe en Citroen. Har ikke haft et kedeligt øjeblik siden !!!

/Per

Fra : Martin Bak

Dato : 11-01-05 17:53

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

endte med at købe en Citroen. Har ikke haft et kedeligt øjeblik siden !!!

LOL!

Jeg kan tilslutte mig, hvad Anders Houmark skriver om Multipla. Den er da
ganske styg. Desuden sådan en bil som Renault Laguna st.v. Det ser altså
underligt ud, når en sedan får klistret lidt på og derefter kaldes
stationcar. Så er der naturligvis Kadett. -Indbegrebet af forudsigelighed.
Ford Sierra. Har aldrig prøvet en bil med ringere siddekomfort. -Umuligt at
opnå en ordentlig kørestilling. De fleste Suzukier. Der er så meget plastic
i så ringe en kvalitet, at man skulle tro det var løgn. Desuden lyder de
forfærdeligt.

Martin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-05 18:54

Martin Bak wrote:

> [...]
> i så ringe en kvalitet, at man skulle tro det var løgn. Desuden lyder de

Jeg syntes nu også udseenet har stor betydning for om en bil er kedelig.

Nu om dage ser det ud til at de fleste biler bliver designet ved at man
stiller et pund smør op på fire hjul fra en legetøjsbil af passende
størrelse. Og så får den ellers med hårtørreren indtil smøret næsten
rører underlaget. Og så er det bare at anbringe vinduer, lygter m.v.
nogle passende steder.

Det syntes jeg er kedelige biler. De ligner jo hinnanden alle sammen!

Derfor syntes jeg heller ikke at man kan kalde Multipla Fiat for
kedelig. Den aspirerer kraftigt til titlen som verdens grimmeste bil.
Men kedelig? Nej, den er bare anderledes.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 19:00

On Tue, 11 Jan 2005 11:57:40 +0100, Claus wrote:

> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en kedelig
> bil? Hvad er det den mangler i forhold til biler der tiltaler dig?

Pt. har jeg det sådan at alt der signalerer villa-volvo-vovse, dvs. med
plads til barnevogn, hund og svigermekanik trukket af en 1.2
*superøkonomisk* på 13" cykelhjul er møghamrende kedelig.

Jeg får så ondt af de mænd der kører i sådan noget, WagonR fx. Det
kan umuligt være deres eget valg!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 19:21

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> *superøkonomisk* på 13" cykelhjul er møghamrende kedelig.
>
> Jeg får så ondt af de mænd der kører i sådan noget, WagonR fx. Det

Og hvordan harmonerer en WagonR med villa, Volvo og vovse ?
Som du selv siger, er en WagonR ikke en man køber af lyst, men af
nødvendighed....

Den kedeligste tur jeg har haft i en bil, var en Sierra af laveste klasse...
lidt al'a Olesen's vogn
Super velholdt i en flot rød farve.... det eneste den manglede, var tæpper
og en bamse til den uundgåelige lur.

Den sjoveste var derimod i en kammerat's 127'er.... sikke en slæde

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 19:33

On Tue, 11 Jan 2005 19:20:33 +0100, Brian wrote:

> Hejsa

Hey!

> Og hvordan harmonerer en WagonR med villa, Volvo og vovse ?

At der er plads til "det hele".

> Som du
> selv siger, er en WagonR ikke en man køber af lyst, men af
> nødvendighed....

Eller også har konen bestemt det og manden har klappet i af frygt for
skænderi - sådan fungerer det desværre i ufattelig mange hjem.

Jeg føler virkelig med de mænd der ikke har røv nok til at stå imod og
få det de gerne vil have.

> Den kedeligste tur jeg har haft i en bil, var en Sierra af laveste
> klasse... lidt al'a Olesen's vogn

LOL

> Den sjoveste var derimod i en kammerat's 127'er.... sikke en slæde

Fiat 127 ?

Fra : Deaster

Dato : 11-01-05 19:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> skænderi - sådan fungerer det desværre i ufattelig mange hjem.
>
> Jeg føler virkelig med de mænd der ikke har røv nok til at stå imod og

Eller også er man total og aldeles ligeglad med biler, og bare vil have
en praktisk bil.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 19:42

On Tue, 11 Jan 2005 18:37:55 +0000, Deaster wrote:

> Eller også er man total og aldeles ligeglad med biler, og bare vil have
> en praktisk bil.

Ja der findes jo homoseksuelle mænd.....

ROFL sorry til dem som føler sig ramt

Men ja du har nok ret - jeg mangler bare at møde en.

Fra : Deaster

Dato : 11-01-05 20:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja der findes jo homoseksuelle mænd.....
>
> ROFL sorry til dem som føler sig ramt
>
> Men ja du har nok ret - jeg mangler bare at møde en.

Mjaa, jeg har da nogle venner som ved og interesserer sig mindre end en
pose nødder for biler, og de skal bare have noget der er billigt,
pålideligt og ikke skal koste det vilde i vedligeholdelelsomkostninger.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 21:23

On Tue, 11 Jan 2005 19:05:31 +0000, Deaster wrote:

> Mjaa, jeg har da nogle venner som ved og interesserer sig mindre end en
> pose nødder for biler, og de skal bare have noget der er billigt,
> pålideligt og ikke skal koste det vilde i vedligeholdelelsomkostninger.

Okay.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-01-05 22:19

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev....

> Ja der findes jo homoseksuelle mænd.....

Bøsser tænder på de samme biler som hetero fyre.... bare i mere douce
farver :D

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-01-05 11:13

Kent Oldhøj wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev....

> Bøsser tænder på de samme biler som hetero fyre.... bare i mere douce
> farver :D

LOL - "Undzkyld - må jeg ze på en teztarozza i ferzken? Nå, gør den virkelig
ikke - hvad zå med en Hummer?"

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-05 15:20

On Wed, 12 Jan 2005 11:12:33 +0100, Torben Scheel wrote:

> LOL - "Undzkyld - må jeg ze på en teztarozza i ferzken? Nå, gør den
> virkelig ikke - hvad zå med en Hummer?"

ROFL!!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-01-05 16:36

> LOL - "Undzkyld - må jeg ze på en teztarozza i ferzken? Nå, gør den
> [...]
Det kunne være interessant at få at vide hvad folk her selv ville vælge,
hvis der var frit slag på alle hylder og ikke skulle tage hensyn til om den
er praktisk.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-05 17:19

On Wed, 12 Jan 2005 16:36:01 +0100, Kim Kristensen wrote:

> Det kunne være interessant at få at vide hvad folk her selv ville
> vælge, hvis der var frit slag på alle hylder og ikke skulle tage hensyn
> til om den er praktisk.

Interessant ja men næsten umuligt at svare på - der er simpelthen så
meget at vælge imellem.

Umiddelbart kan jeg komme i tanke om en Cadillac Escalade 2005 med sænket
undervogn samt 26" fælg Læg dertil læderkabine hvis det ikke er
standard og alt den ICE der kan stoppes i den.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-01-05 17:48

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.12.16.19.11.368883@for.contactinfo...

> [...]
> undervogn samt 26" fælg Læg dertil læderkabine hvis det ikke er
> standard og alt den ICE der kan stoppes i den.

Den er vist ikke lige i "farezonen" men ellers kan man ikke vide sig sikker,
der er tilsyneladende intet tydeligt mønster i hvilke biler "de" vælger.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-05 18:06

On Wed, 12 Jan 2005 17:48:14 +0100, Kim Kristensen wrote:

> Den er vist ikke lige i "farezonen" men ellers kan man ikke vide sig
> sikker, der er tilsyneladende intet tydeligt mønster i hvilke biler "de"
> vælger.

Nååh det var derfor du spurgte hehe.

Den med de homosexuelle var vist også kun af humoristisk karakter -
ihvertfald fra min side.

Fra : Brian

Dato : 12-01-05 19:15

Hejsa

Kim Kristensen skrev:

> Det kunne være interessant at få at vide hvad folk her selv ville
> vælge, hvis der var frit slag på alle hylder og ikke skulle tage
> hensyn til om den er praktisk.

Sådan en Ariel Atom ser meget fornøjelig ud:
http://www.arielmotor.co.uk/

De kan vist endda registreres til landevejen i UK
I tilgift er den _absolut_ upraktisk!

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-01-05 21:04

Kim Kristensen wrote:

> Det kunne være interessant at få at vide hvad folk her selv ville vælge,
> hvis der var frit slag på alle hylder og ikke skulle tage hensyn til om den
> er praktisk.

Nissan Titan Crewcab. Men kun hvis/når den kan fåes med en passende stor
dieselmotor.

Indtil da må man nok nøjes med lillebroren: Nissan Dobbelt Cab
Navara.

For begge gælder naturligvis at det skal være på hvide plader.

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 19:57

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Fiat 127 ?

Jeps.... der kan du godt pakke dit Saab/ZX grej sammen....
Det er bil med en, indimellem, lidt for intens køreoplevelse

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 20:01

On Tue, 11 Jan 2005 19:56:53 +0100, Brian wrote:

> Jeps....

Sjov bil :)

> der kan du godt pakke dit Saab/ZX grej sammen....

Du husker godt

> Det er bil med
> en, indimellem, lidt for intens køreoplevelse

Ja... LOL sikke tider sikke tider. Sjov at køre i men aldrig om jeg vil
eje en :)

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 21:00

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Du husker godt

Kun de vigtige ting

> Ja... LOL sikke tider sikke tider.

Jeps.... i en alder af 23, begynder man at snakke om de
gode gamle dage!

> Sjov at køre i men aldrig om jeg vil eje en :)

Nope, jeg kan ikke engang tælle hvor mange gange vi havde en
nærdød's oplevelse i den slæde!

Hvis man tilmed selv har være indblandet i en alvorlig
trafikulykke, er den bilstørrelse udelukket for evigt!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 21:24

On Tue, 11 Jan 2005 20:59:58 +0100, Brian wrote:

> Jeps.... i en alder af 23, begynder man at snakke om de gode gamle dage!

Er du 23 da?

> Nope, jeg kan ikke engang tælle hvor mange gange vi havde en nærdød's
> oplevelse i den slæde!

LOL

> Hvis man tilmed selv har være indblandet i en alvorlig trafikulykke, er
> den bilstørrelse udelukket for evigt!

Jeg får klaus i sådan en...

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 21:38

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Er du 23 da?

Du må selv gætte det, men jeg vil afsløre så meget at det ikke var
et tal grebet ud af luften

> Jeg får klaus i sådan en...

Du "får" Klaus ? Så er næste skridt altså en WagonR ?

Det er ikke så meget størrelsen (måler 190cm) men mere
angsten for, at hvis man kører galt, går det rigtig galt!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 21:41

On Tue, 11 Jan 2005 21:37:55 +0100, Brian wrote:

> Du må selv gætte det, men jeg vil afsløre så meget at det ikke var et
> tal grebet ud af luften

Jeg blev bare i tvivl om du ikke huskede såå godt igen - jeg er nemlig
24 :)

> Du "får" Klaus ? Så er næste skridt altså en WagonR ?

Ja den dag jeg har få år tilbage at leve i så måske. Men sålænge jeg
er en "ung" mand med mere end normal interesse for biler så skal jeg
aldrig eje sådan en - og jeg vil heller ikke se på den i min indkørsel
hvis min kæreste skulle få en hjerneblødning og tro det er den rette
bil for os. Heldigvis er hun selv mere til rappe biler..

Jeg har kørt Kolding-KBH retur i sådan en..... livsfalige møgslæde.
Pokkers vindfølsom så Storebælt er med livet som indsats i bare en
smule sideblæst.

> Det er ikke så meget størrelsen (måler 190cm) men mere angsten for, at
> hvis man kører galt, går det rigtig galt!

Ja - man kan blive slemt klemt.

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 22:18

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg blev bare i tvivl om du ikke huskede såå godt igen - jeg er nemlig
> 24 :)

Joo... kunne godt huske at du bare er en knejt

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-05 05:36

On Tue, 11 Jan 2005 22:18:09 +0100, Brian wrote:

> Joo... kunne godt huske at du bare er en knejt

ROFL

Fra : Olesen

Dato : 11-01-05 20:01

<Claus Fabritius> skrev i en meddelelse

> Hvad regner du for en kedelig bil?

En kedelig vogn for mig må være dên,
som koster over 200.000 kroner fra ny,
og 5 år efter kan købes autoriseret for små 88.000 kroner.

At bilen så kan være små 3 sekunder hurtigere om
at nå fra 0-100 gør den i mine øjne IKKE mere spændende.

At det såkaldte 5. gear vitterlig ikke virker som om, den
er andet end endnu et 4. gear, gør ikke køreoplevelsen
radikalt større.

At en bil lyder fed, men ellers ikke byder på
noget specielt blir' man træt af efter 14 dage.

At en bil 'styrer fed' gennem sving er da underholdende,
men nogen go-cart blir' den nok aldrig alligevel.
At en bil har læderinteriør gør den imho ofte billig
og luderagtig. Eks. kan nævne 'trærat' i Alfa'er
og 6 cylindrende Mondeo stationcars.
Skal der være træ, er prisen ca. fra 400.000 og op
før det har sin ægte berettigelse.

Men sådan er vi jo så forskellige, men det
værste er dog de stylede 'powerbiler', som ikke
byder på noget væsentligt, når de gåes på klingen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-01-05 22:16

<Claus Fabritius> skrev....

> Nu vil jeg prøve at gå lidt den anden vej. Hvad regner du for en
> kedelig bil? Hvad er det den mangler i forhold til biler der
> tiltaler dig?

Jeg kan kun sige at dem der tror det handler om hestekræfter ikke har
fattet en dyt.

En af de absolut sjoveste biler jeg nogensinde har kørt (og derfor
også har ejet en håndfuld af) er en Citroën 2CV.

Officielt havde den en topfart på 110 km/t. Evnen til at øge
hastighed(man kan ikke tale om egentlig acceleration her) måltes
bedst med en afrivningskalender.

Men jeg har aldrig haft det så sjovt i en bil.

Adrenalin kicks er også en del af det. Nogen vil sikkert undres, men
jeg lover at adrenalinen pumper når man skal bruge en kilometers
penge for at overhale ved 80 km/t, eller når asfalten dukker op i
sideruden selvom man kører langsomt rundt i rundkørslen....

Det er også pludselig en udfordring at køre, når man er nødt til at
finde andre bilister at ligge i læ hos, hvis man vil holde en
anstændig hastighed i svær modvind. Eller når man er nødt til at læse
trafikken så laaaaangt frem som muligt altid, fordi man altså kommer
forsent hvis man er nødt til at starte fra 0 km/t igen-igen.

Jeg tror det handler om at blive overrasket og udfordret.

En kedelig bil? En bil der altid gør hvad man forventer, på den
sikreste, mest økonomiske og mindst opsigtsvækkende måde.

En VW Bora? Toyota Avensis? Citroën Xsara? Suzuki Swift? Mercedes E-
klasse? Alle biler jeg har prøvet og kedet mig bravt i efter ganske
kort tid.

Min moster havde engang en Alfasud 1.2.... DEN var sjov! Faktisk
sjovere end den Alfetta GT 1.8 hun fik lige efter.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-01-05 21:58

"Kent Oldhøj" wrote:

[snip af en hel masse jeg sagtens kan følge..]

Jeg har aldrig kørt en 2CV, men jeg har været passager i en et par
gange, og det er bestemt ikke kedeligt..

> Min moster havde engang en Alfasud 1.2.... DEN var sjov! Faktisk
> sjovere end den Alfetta GT 1.8 hun fik lige efter.

Tror du mig hvis jeg siger at sådan en Alfasud 1.2 ikke bliver
mindre sjov af at få ca. dobbelt så mange heste??

En Alfetta er nu heller ikke helt uden evner, desværre gik der
bare alt for mange år fra jeg havde en Alfetta og til jeg fik
Sud'en, så den direkte sammenligning har jeg ikke prøvet at lave.
Jeg husker begge biler som rigtigt underholdende..

Jeg går pt. og skruer på en Alfasud som skal være klar til
foråret. Hvis det har interesse, så bytter jeg gerne en tur i
Sud'en med en tur i 2CV'en, jeg er sikker på det kan blive en
fornøjelig eftermiddag for os begge..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Unlimited

Dato : 14-01-05 19:59

> Når dette er sagt må jeg hellere indrømme at en af de mest underholdende
køreture
> jeg har oplevet var i en Uno 45 der bogstaveligt talt var slidt op :)

*LOOOOOOOL* Kunne være jeg skulle poste et par billeder af turen til det
forjættede land på den anden side af øresund ;)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-01-05 01:25

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> *LOOOOOOOL* Kunne være jeg skulle poste et par billeder af turen til det
> forjættede land på den anden side af øresund ;)

Har du stadig billederne? At poste :)

Tror det er den eneste gang TKrath har været presset så voldsomt tilbage i
sædet i en bil, at det er væltet :D
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,