|
| Ny diesel-vectra sparker røv Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 21:49 |
|
Hej folkens
Så er den nye dieselraket Opel Vectra OPC på vej på gaden - den kommer i
handlen til august.
112 hk pr ltr slagvolumen - 212 hk fra en 1,9´er - det er sgu da egentlig
meget godt gået af en dieseltramper, selvom den med sine 212hk/400Nm, 6,5
sekunder fra 0-100 og begrænsede 250 km/t jo ikke er sportslig.. )
Den har mere effekt pr liter slagvolumen, end Enzo Ferrari - og selvom
Ferrarien jo som bekendt har ikke har trykladning, er det nu meget
imponerende.
Med chip bliver den jo direkte ond...!
--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Morten Fruergaard (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 03-01-05 22:00 |
|
Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Med chip bliver den jo direkte ond...!
Er det ikke den med 2 turboer?
Jeg kunne godt nøjes med sådan en...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:08 |
|
> Er det ikke den med 2 turboer?
Jo - i røven på hinanden..
Der sidder en lille turbo, der puster den store op..
> Jeg kunne godt nøjes med sådan en...
Yup - me too - den må være en overlegen rejsevogn...
/Jan W Nielsen
| |
Kent Glerup (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 03-01-05 22:23 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d9b442$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Er det ikke den med 2 turboer?
>
> Jo - i røven på hinanden..
Er du sikker på det??
> Der sidder en lille turbo, der puster den store op..
Mener nu de sidder parallelt.
> > Jeg kunne godt nøjes med sådan en...
ja nemlig ja
| |
Morten Fruergaard (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 03-01-05 22:24 |
|
Kent Glerup telepaterede følgende til sin PC:
>> Jo - i røven på hinanden..
>
> Er du sikker på det??
Jeg kan ikke huske om den ene føder den anden eller om den lille er til lavt
mens den store er til højt...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Kent Glerup (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 03-01-05 22:48 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41d9b81f$0$51252$14726298@news.sunsite.dk...
> Kent Glerup telepaterede følgende til sin PC:
> >> Jo - i røven på hinanden..
> >
> > Er du sikker på det??
>
> Jeg kan ikke huske om den ene føder den anden eller om den lille er til
lavt
> mens den store er til højt...
Fre hukommelsen:
Begge sidder på udstødningsmanifolden (parallelt). Begge turboer kan lukkes.
Ved lave omdrejninger er der åbent for den lille, som er effektiv ved lave
omdrejninger. Lidt senere indkobles den store også. I de høje omdrejninger
skiftes der så til den store udelukkende.
Med forbehold for forståelsesfejl...
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 07:26 |
|
Jeg kan ikke forstå, at jeg ikke kan se mange af de indlæg, der er skrevet
her i gruppen. For eksempel kan jeg ikke se det indlæg, som jeg selv sendte
i går klokken 22:30, og som jeg nu hæfter ved nedenunder.
Jeg kan heller ikke se mange af de indlæg, som andre svarer på - det er sgu
et problem..
> Mener nu de sidder parallelt.
Den usædvanligt høje effekt for en dieselmotor af forholdsvis beskeden
størrelse , som i Opel Vectra OPC D, er opnået ved såkaldt registerladning,
det vil sige en slags
3-trins trykladning ved hjælp af to turboladere.
Den nye teknik betyder, at
man ud over høj maksimaleffekt får et meget jævnt momentforløb uden
forsinkelse af turbo-virkningen. Fra 1400 til 3600 omdreninger i minuttet er
der på intet tidspunkt mindre end 400 Nm drejningsmoment til rådighed.
Nærmest hjulspin fra tomgang..
Normalt kræver høj maksimaleffekt en stor turbolader. Den er til gengæld
længe om at komme i omdrejninger, og ved lave omdrejningstal er der ikke
tryk nok på udstødningen til at sætte den store turbolader i sving.
I den nye Opel er der derfor både en stor og en lille turbolader, og det
virkelig snilde er er den måde, de arbejder sammen på ved hjælp af spjæld,
der åbnes og lukkes. Den store turbolader er anbragt før den lille, men ved
lave omdrejningstal kører den store i frigear, mens den lille sætter tryk på
indsugningsluften.
Ved stigende omdrejningstal og belastning vil den store
turbolader foretage en slags forkomprimering af indsugningsluften før denne
når frem til den lille turbolader. Ved maksimal belastning vil en store
turbolader levere så højt tryk, at den lille turbolader ikke vil kunne
aftage al luften, og et spjæld vil åbne en genvej forbi den lille
turbolader, så den store får fuld og direkte virkning.
Motorens normforbrug påvirkes ikke væsentligt af den nye teknik og motoren
siges at kunne opfylde den kommende Euro 4 miljønorm uden partikelfilter.
--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 09:59 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41da36e2$0$279$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg kan ikke forstå, at jeg ikke kan se mange af de indlæg, der er skrevet
> her i gruppen. For eksempel kan jeg ikke se det indlæg, som jeg selv
sendte
> i går klokken 22:30, og som jeg nu hæfter ved nedenunder.
>
> Jeg kan heller ikke se mange af de indlæg, som andre svarer på - det er
sgu
> et problem..
>
Skete for mig for et par dage siden...
Sker åbenbart i selv de bedste familier...
Mvh.
Frederik
| |
Jonas R. (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 04-01-05 10:51 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
KLIP
> Den nye teknik betyder, at
> man ud over høj maksimaleffekt får et meget jævnt momentforløb uden
> forsinkelse af turbo-virkningen. Fra 1400 til 3600 omdreninger i
> minuttet er der på intet tidspunkt mindre end 400 Nm drejningsmoment
> til rådighed. Nærmest hjulspin fra tomgang..
Men der er da ikke noget specielt nyt i den teknik, idet jeg da også mener
at en Supra (den nyeste model med bi-turbo) ligeledes har en stor og en
lille turbo. Og princippet må da være det samme?
/Jonas R.
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 16:48 |
|
> Men der er da ikke noget specielt nyt i den teknik, idet jeg da også mener
> at en Supra (den nyeste model med bi-turbo) ligeledes har en stor og en
> lille turbo. Og princippet må da være det samme?
Såvidt jeg ved, har man ikke masseproduceret biler med denne turboteknik før
nu...
/Jan W Nielsen
| |
Cosworth POWER (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 04-01-05 16:52 |
|
>> Men der er da ikke noget specielt nyt i den teknik, idet jeg da også
>> mener at en Supra (den nyeste model med bi-turbo) ligeledes har en
>> stor og en lille turbo. Og princippet må da være det samme?
>
> Såvidt jeg ved, har man ikke masseproduceret biler med denne
> turboteknik før nu...
Er dette ikke korrekt forstået:
- turbo = single turbo
- bi-turbo = lille + større turbo
- twin turbo = to identiske turboladere
??? Der er i så fald ikke tale om en ny turboteknik ud fra turboernes
størrelse.
--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 16:59 |
|
> Er dette ikke korrekt forstået:
> - turbo = single turbo
> - bi-turbo = lille + større turbo
> - twin turbo = to identiske turboladere
Det tror jeg ikke - men jeg skal da ikke udtale mig skråsikkert.
I min verden er twin turbo og biturbo det same.
> ??? Der er i så fald ikke tale om en ny turboteknik ud fra turboernes
> størrelse.
Det nye ligger i måden, som den store og den lille arbejder sammen.
/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen
| |
Jonas R. (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 04-01-05 17:39 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
SNIP
> I min verden er twin turbo og biturbo det same.
Lavede lidt research og du har som sådan ret i at det er det samme.
Dog kaldes det nogen gange for det som Thomas skrev, det svinger lidt.
Meeen en Toyota Supra har Twin/biturbo sequintalt. Altså en lille turbo som
spooler up og en stor overtager når den lille taber pusten og det er på en
supra fra 95/96 eller hvornår den kom frem. Så der er da intet nyt under
himlen i det Opel har lavet. Men dette har vi også diskuteret engang før
hvor du snakkede om den nye opel. Måske er det nye at det ikke er lavet på
en diesel før.
/Jonas R.
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 18:12 |
|
> > I min verden er twin turbo og biturbo det same.
> Lavede lidt research og du har som sådan ret i at det er det samme.
Det mente jeg nok..
> Meeen en Toyota Supra har Twin/biturbo sequintalt. Altså en lille turbo
som
> spooler up og en stor overtager når den lille taber pusten og det er på en
> supra fra 95/96 eller hvornår den kom frem. Så der er da intet nyt under
> himlen i det Opel har lavet.
Jeg tror nu ikke, det er samme teknologi - er du sikker på det..?
/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen
| |
Jonas R. (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 04-01-05 18:26 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
>>> I min verden er twin turbo og biturbo det same.
>
>> Lavede lidt research og du har som sådan ret i at det er det samme.
>
> Det mente jeg nok..
Dog kalder nogen bil fabrikanter stadig TT sequintalt for biturbo.
> Jeg tror nu ikke, det er samme teknologi - er du sikker på det..?
Læs det link jeg har postet, der står noget som ligner det du har forklaret.
/Jonas R.
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 18:37 |
|
> Læs det link jeg har postet, der står noget som ligner det du har
forklaret.
Jeg tror ikke, det er samme teknologi - og jeg tror, forskellen ligger tæt
på systemet med det spjæld, der er ved registerturboen.
(Læg mærke til ordet "tror")
/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen
| |
Jonas R. (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 04-01-05 17:44 |
| | |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:27 |
|
"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:crccss$2s63$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:41d9b442$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Er det ikke den med 2 turboer?
> >
> > Jo - i røven på hinanden..
>
> Er du sikker på det??
>
> > Der sidder en lille turbo, der puster den store op..
>
> Mener nu de sidder parallelt.
>
> > > Jeg kunne godt nøjes med sådan en...
>
> ja nemlig ja
>
>
Registerladning som på 535D.
Egentlig nogen der ved, om 535D er blevet chippet?
Kunne jo så blive den første diesel med litereffekt på 100 :)
Mvh.
Frederik
| |
BJ (03-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-01-05 22:36 |
|
"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d9b895$0$16901$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
KLIP
> Egentlig nogen der ved, om 535D er blevet chippet?
http://www.chiptuning.info/info/pkw/bmw.htm
> Kunne jo så blive den første diesel med litereffekt på 100 :)
Jep.
--
Bjørn J.
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:36 |
|
> Egentlig nogen der ved, om 535D er blevet chippet?
Såvidt jeg ved, smider den 315-325 hk.
> Kunne jo så blive den første diesel med litereffekt på 100 :)
Tvivlsomt..
--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:48 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d9bad8$0$16884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Egentlig nogen der ved, om 535D er blevet chippet?
>
> Såvidt jeg ved, smider den 315-325 hk.
>
> > Kunne jo så blive den første diesel med litereffekt på 100 :)
>
> Tvivlsomt..
>
Hvorfor?
Noget jeg ikke ved? Det kan jeg ikke tro :)
> --
> /Jan W Nielsen
> TDI - power når du træder på speederen
>
>
Mvh.
Frederik
| |
BJ (03-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-01-05 22:52 |
|
"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d9bd99$0$21569$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:41d9bad8$0$16884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> > Egentlig nogen der ved, om 535D er blevet chippet?
>>
>> Såvidt jeg ved, smider den 315-325 hk.
>>
>> > Kunne jo så blive den første diesel med litereffekt på 100 :)
>>
>> Tvivlsomt..
>>
> Hvorfor?
>
> Noget jeg ikke ved? Det kan jeg ikke tro :)
Jeg ville nu hellere vide, hvorfra Jan har de 315 - 325 HK fra..?
--
Bjørn J.
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 07:12 |
|
> Jeg ville nu hellere vide, hvorfra Jan har de 315 - 325 HK fra..?
Frit efter erindring - det er, hvad jeg mener at have læst diverse steder.
Derfor formuleringen "såvidt jeg ved".
Du fandt selv link til 313 hk, såvidt jeg kunne se.
Forsæt bare det gode arbejde.. He-he..
--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 07:18 |
|
> > > Kunne jo så blive den første diesel med litereffekt på 100 :)
> > Tvivlsomt..
> Hvorfor?
Fordi det efter min mening ikke "gælder", når den ikke fra fabrikken er over
300 hk..
> Noget jeg ikke ved? Det kan jeg ikke tro :)
Nej, da umuligt..
Vectra´en ville så måske ikke have en litereffekt på 112 hk - men på små 125
hk/ltr.
Ret vildt i grunden.
--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 10:03 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41da3534$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > > Kunne jo så blive den første diesel med litereffekt på 100 :)
>
> > > Tvivlsomt..
>
> > Hvorfor?
>
> Fordi det efter min mening ikke "gælder", når den ikke fra fabrikken er
over
> 300 hk..
>
> > Noget jeg ikke ved? Det kan jeg ikke tro :)
>
> Nej, da umuligt..
>
> Vectra´en ville så måske ikke have en litereffekt på 112 hk - men på små
125
> hk/ltr.
>
> Ret vildt i grunden.
>
> --
> /Jan W Nielsen
> TDI - power når du træder på speederen
>
>
Tror kun den er holdt på 272 hk for ikke at tvære 740D helt ud, og undgå
totalt stop i salget af 545.
Det samme gør sig sandsynligvis gældende for 530D, den er nok også holdt på
218 hk, for at 530i med 231 hk ikke skulle stå helt stille...
Tror meget af det er politisk bestemt...
Mvh.
Frederik
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 16:48 |
|
> Tror meget af det er politisk bestemt...
Ingen tvivl om den sag.
/Jan W Nielsen
| |
Cosworth POWER (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 03-01-05 22:53 |
|
> --
> /Jan W Nielsen
> TDI - power når du træder på speederen
De fleste TDI har da turbo lag som alm. turbo benzin.
--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 07:16 |
|
> De fleste TDI har da turbo lag som alm. turbo benzin.
Men her varer den berømte tøven ikke ved, indtil 3.000 o/min - de fleste
TDi´ere trækker fra 1500 o/min med fuldt moment fra et eller andet sted
under 2.000 min.
Jeg ved ikke med dig, men de fleste gang, min bils motor kører med mindre
end 1500 o/min er når den holder stille ved lyskrydset.
Den nye vectra smider maksimalt moment (400 Nm) allerede fra 1400 o/min, så
der ER træk fra tomgang der.
--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Cosworth POWER (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 04-01-05 10:39 |
|
>> De fleste TDI har da turbo lag som alm. turbo benzin.
>
> Men her varer den berømte tøven ikke ved, indtil 3.000 o/min - de
> fleste TDi´ere trækker fra 1500 o/min med fuldt moment fra et eller
> andet sted under 2.000 min.
Det er kun gamle turbo benziner der først får fuld ladetryk ved 3.000 rpm.
En 1,8 T fra VAG trækker da fint fra 1.800 rpm??
> Jeg ved ikke med dig, men de fleste gang, min bils motor kører med
> mindre end 1500 o/min er når den holder stille ved lyskrydset.
Okay?
--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Jonas R. (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 04-01-05 10:54 |
|
Cosworth POWER wrote:
SNIP
> Det er kun gamle turbo benziner der først får fuld ladetryk ved 3.000
> rpm. En 1,8 T fra VAG trækker da fint fra 1.800 rpm??
Jep det er jo kun fordi vi kører med sådan nogle store durboer ;)
Alle de nye turbo biler er jo for det meste lavtryks turbo og har nu en
rimelig pæn spool up time.
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 16:51 |
|
> Det er kun gamle turbo benziner der først får fuld ladetryk ved 3.000 rpm.
> En 1,8 T fra VAG trækker da fint fra 1.800 rpm??
Jep - ikke nær så voldsomt - men dog "træk".
Jeg nævnte det som svar på dit indlæg, hvor jeg afkodede pointen som et.
"Der er ingen power, når du træder på speederen."
/Jan W nielsen
| |
Cosworth POWER (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 04-01-05 16:55 |
|
>> Det er kun gamle turbo benziner der først får fuld ladetryk ved
>> 3.000 rpm. En 1,8 T fra VAG trækker da fint fra 1.800 rpm??
>
> Jep - ikke nær så voldsomt - men dog "træk".
>
> Jeg nævnte det som svar på dit indlæg, hvor jeg afkodede pointen som
> et. "Der er ingen power, når du træder på speederen."
Der vil altid være turbo lag på en turbobil, derfor holder din signatur ikke
;)
--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 17:01 |
|
> Der vil altid være turbo lag på en turbobil, derfor holder din signatur
ikke
> ;)
At der teoretisk set er tøven anfægter ikke min signatur.
/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen....når du kører...
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:35 |
|
> Mener nu de sidder parallelt.
Den usædvanligt høje effekt foren dieselmotor af forholdsvis beskeden
størrelse er opnået ved såkaldt registerladning, det vil sige en slags
3-trins trykladning ved hjælp af to turboladere.
Den nye teknik betyder, at
man ud over høj maksimaleffekt får et meget jævnt momentforløb uden
forsinkelse af turbo-virkningen. Fra 1400 til 3600 omdreninger i minuttet er
der på intet tidspunkt mindre end 400 Nm drejningsmoment til rådighed.
Nærmest hjulspin fra tomgang..
Normalt kræver høj maksimaleffekt en stor turbolader. Den er til gengæld
længe om at komme i omdrejninger, og ved lave omdrejningstal er der ikke
tryk nok på udstødningen til at sætte den store turbolader i sving.
I den nye Opel er der derfor både en stor og en lille turbolader, og det
virkelig snilde er er den måde, de arbejder sammen på ved hjælp af spjæld,
der åbnes og lukkes. Den store turbolader er anbragt før den lille, men ved
lave omdrejningstal kører den store i frigear, mens den lille sætter tryk på
indsugningsluften.
Ved stigende omdrejningstal og belastning vil den store
turbolader foretage en slags forkomprimering af indsugningsluften før denne
når frem til den lille turbolader. Ved maksimal belastning vil en store
turbolader levere så højt tryk, at den lille turbolader ikke vil kunne
aftage al luften, og et spjæld vil åbne en genvej forbi den lille
turbolader, så den store får fuld og direkte virkning.
Motorens normforbrug påvirkes ikke væsentligt af den nye teknik og motoren
siges at kunne opfylde den kommende Euro 4 miljønorm uden partikelfilter.
--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:14 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d9afdf$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej folkens
>
> Så er den nye dieselraket Opel Vectra OPC på vej på gaden - den kommer i
> handlen til august.
>
> 112 hk pr ltr slagvolumen - 212 hk fra en 1,9´er - det er sgu da egentlig
> meget godt gået af en dieseltramper, selvom den med sine 212hk/400Nm, 6,5
> sekunder fra 0-100 og begrænsede 250 km/t jo ikke er sportslig.. )
>
> Den har mere effekt pr liter slagvolumen, end Enzo Ferrari - og selvom
> Ferrarien jo som bekendt har ikke har trykladning, er det nu meget
> imponerende.
>
> Med chip bliver den jo direkte ond...!
>
> --
> /Jan W Nielsen
> TDI - power når du træder på speederen
>
>
Ja med sådan en behøver du jo ikke drømme dig tilbage til den tid, hvor en
vectra havde et formål i overhalingsbanen... :)
Rent udviklingsmæssigt er det nu ret forrygende.
Common Rail:
1997 ALFA 156 2,4 JTD 136/304
1998/99 BMW 3/530D 184/390 nu 218/500 og 272/560
2005 Opel Vectra 1,9 OPD (C) 212/400
2006/7 ALFA 157 3,0 MJD QV 300/600 Rygte, men udviklingen går jo den vej...
Det bedste ved det hele er, at jo hurtigere de bliver, desto mindre tid skal
man opholde sig i en diesel
Der er dog en artikel i det nye autobild, der hævder, at benzin vil vinde
markedsandele igen. Nogen der har læst den...
Mvh.
Frederik
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:25 |
|
> Der er dog en artikel i det nye autobild, der hævder, at benzin vil vinde
> markedsandele igen. Nogen der har læst den...
Nej - men jeg ved, at den samlede branche venter, at dieselbilers
markedsandele vil stige markant indtil 2010.
Hvad der sker derefter tror jeg er ren gæt-værk.
/Jan W Nielsen
| |
BJ (03-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-01-05 22:29 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d9b857$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
>> Der er dog en artikel i det nye autobild, der hævder, at benzin vil vinde
>> markedsandele igen. Nogen der har læst den...
>
> Nej - men jeg ved, at den samlede branche venter, at dieselbilers
> markedsandele vil stige markant indtil 2010.
>
> Hvad der sker derefter tror jeg er ren gæt-værk.
Det afhænger vel af om man fortfarende vil subsidiere dieselbrændstof (det
er dyrere at fremstille end benzin) indtil da.
Jeg mener at erindre vi Danmark søger at ligestille benzin- og
dieselbrændstof med udgangen af 2006.
--
Bjørn J.
| |
phk (03-01-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 03-01-05 22:31 |
|
"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d9b592$0$16965$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Der er dog en artikel i det nye autobild, der hævder, at benzin vil vinde
> markedsandele igen. Nogen der har læst den...
Livet er for kort til benzinbiler..
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:37 |
|
> Livet er for kort til benzinbiler..
Med mindre de har en stor turbo eller bare en hulens masse slagvolumen.
Jeg vil hellere sige - livet for kort til et hulbrystet moment.
/--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Ukendt (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-05 22:29 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d9afdf$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej folkens
>
> Så er den nye dieselraket Opel Vectra OPC på vej på gaden - den kommer i
> handlen til august.
>
> 112 hk pr ltr slagvolumen - 212 hk fra en 1,9´er - det er sgu da egentlig
> meget godt gået af en dieseltramper, selvom den med sine 212hk/400Nm, 6,5
> sekunder fra 0-100 og begrænsede 250 km/t jo ikke er sportslig.. )
Næh den mindste 911' med SUGEmotor napper da snildt sådan et oliefyr
--
Tom
| |
Jonas R. (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 04-01-05 11:01 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
KLIP
> 112 hk pr ltr slagvolumen - 212 hk fra en 1,9´er - det er sgu da
> egentlig meget godt gået af en dieseltramper, selvom den med sine
> 212hk/400Nm, 6,5 sekunder fra 0-100 og begrænsede 250 km/t jo ikke er
> sportslig.. )
>
Skulle man have noget fra Opel, skulle det da være en Vauxhall VX220 OPC
2.0i 16v turbo - manual
- 4.7 secs 0-60mph
- 200PS @ 5400 rpm
- 250Nm @ 1950 rpm
- CO2: 202g/km
Se forestil dig hvordan det rykker med en chip og så koster den "kun"
26000£ i england :)
Eller endnu vildere en VXR220
220 hk og 300 nm ved 4800 omdr. og 0-100 på 4.2 forestil dig den med
chip hehe
Damn jeg ville gerne eje sådan en slæde :)
begin 666 clear.gif?
K1TE&.#EA`0`!`(#_`/\``````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 16:52 |
|
> Skulle man have noget fra Opel, skulle det da være en Vauxhall VX220 OPC
> Eller endnu vildere en VXR220
> 220 hk og 300 nm ved 4800 omdr. og 0-100 på 4.2 forestil dig den med
> chip hehe
> Damn jeg ville gerne eje sådan en slæde :)
Fuldkommen enig - sikke en bil..!!
/Jan W Nielsen
| |
Jakob H (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob H |
Dato : 04-01-05 13:30 |
|
Det er stadigvæk både en diesel og en Opel - INTET nogen nogensinde ville
forbinde med sportslig kørsel, med mindre "nogen" kommer fra et land hvor
biler koster så meget at det er billigere at flyve i taxa
mvh Jakob
| |
phk (04-01-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 04-01-05 15:05 |
|
"Jakob H" <jak9e@9myhidde9nagend9a.co9m> skrev i en meddelelse
news:41da8c66$0$51240$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er stadigvæk både en diesel og en Opel - INTET nogen nogensinde ville
> forbinde med sportslig kørsel, med mindre "nogen" kommer fra et land hvor
> biler koster så meget at det er billigere at flyve i taxa
Hvad er sportslig kørsel?
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 16:52 |
|
> Hvad er sportslig kørsel?
Når det larmer..
Ha-ha..
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen
| |
Olesen (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 04-01-05 17:29 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dabbe8$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hvad er sportslig kørsel?
>
> Når det larmer..
>
> Ha-ha..
>
Husker Polo'en med sine 50 HK når der var gået en potte...
2. gear, og så 1200 omdr..så lød den faktisk godt (i de smalle gader...9
,.o)
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 18:12 |
|
> Husker Polo'en med sine 50 HK når der var gået en potte...
> 2. gear, og så 1200 omdr..så lød den faktisk godt (i de smalle gader...9
> ,.o)
Ja, for hulen, hvor var den sportslig..
/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen
| |
Kim Kristensen (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 04-01-05 18:52 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dabbe8$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hvad er sportslig kørsel?
>
> Når det larmer..
>
> Ha-ha..
>
>
>
> /Jan W Nielsen
> TDI - power når du træder på speederen
>
>
Jamen så er en diesel jo sporty, mange allerede i frigear og tomgang
Med venlig hilsen Kim
| |
Mogens (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 04-01-05 19:14 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41dad75e$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jamen så er en diesel jo sporty, mange allerede i frigear og tomgang
Ikke jvf. Jan W -> han siger en diesel er særdeles lam fra tomgang !
:)
| |
Ukendt (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-01-05 19:36 |
|
> > Jamen så er en diesel jo sporty, mange allerede i frigear og tomgang
He-he..
> Ikke jvf. Jan W -> han siger en diesel er særdeles lam fra tomgang !
Men den lugter skrap(t)...!
/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen
| |
|
|