Europark uden P-skive
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-01-05 20:56

Jeg begik den dumhed at parkere i kælderen under Fisketorvet, i en bil
uden P-skive. Kort tid efter sad der så i viskeren, et girokort på 510,-
for kontrol-afgift.

Skal jeg bare æde den, eller kan man undskylde sig med at det var mig
umuligt at efterkomme deres krav om P-skive? Det er Europark der driver
pengemaskinen for Fisketorvet.

Mvh.

Fra : Leonard

Dato : 03-01-05 21:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Skal jeg bare æde den, eller kan man undskylde sig med at det var mig
>umuligt at efterkomme deres krav om P-skive? Det er Europark der driver
>pengemaskinen for Fisketorvet.

Da du ikke havde en p-skive kunne du jo have valgt at køre et andet
sted hen, så du må nok bare æde den. Du kunne også have valgt at lægge
en seddel med tydelig angivelse af tidspunkt for din parkering og en
undskyldning om at du var oppe i Silvan for at købe en p-skive, måske
ville et foto af denne seddel i forruden sammen med en bon fra Silvan
på en p-skive tidsstemplet 5 min. efter den tid du skrev på sedlen
give kontordamerne hos EuroPark noget at grine over, men det er ikke
til at vide om de har humoristisk sans derinde.
Du slipper nok alligevel ikke for afgiften

--
Leonard

Fra : blue

Dato : 03-01-05 21:33

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal jeg bare æde den, eller kan man undskylde sig med at det var mig
> umuligt at efterkomme deres krav om P-skive?

Hvorfor er det umuligt?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-01-05 21:41

> Hvorfor er det umuligt?

Han skriver jo han ingen havde.

Niels

Fra : blue

Dato : 03-01-05 21:57

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Han skriver jo han ingen havde.

At han ingen havde gør jo ikke, at det var *umuligt* at efterkomme deres
krav om p-skive. Han kunne da bare have kørt hen på en tankstation og købt
én. Der må være en anden årsag til Lars' formulering, for hvis han tror han
kan slippe for afgiften blot fordi han ikke havde nogen p-skive, er han da
rimelig naiv.

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-01-05 21:35

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
>
> Skal jeg bare æde den, eller kan man undskylde sig med at det var mig
> umuligt at efterkomme deres krav om P-skive? Det er Europark der driver

Jeg har aldrig oplevet problemer med bare at lægge en håndskreven seddel
i forruden med tydelig angivelse af tidspunktet for parkeringen.
Jeg snakkede med en europark mand om det da han gik rundt på
parkeringspladsen en dag, og han sagde at det var fint, bare det kunne
læses udefra.
Han sagde at det ikke var noget krav at det lige var en P-skive, bare
man angav hvornår man havde parkeret.
At han så gav mig en p-skive er så en anden sag, men han var nok flink
den dag

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-01-05 21:43

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev

> At han så gav mig en p-skive er så en anden sag, men han var nok flink
> den dag

Det oplevede jeg sjovt nok også med en "ParkeringKøbenhavnmand" for et par
uger siden.

Så nu ved jeg hvorfor de tillader sig at kalde sig "Parkeringsservice"

PS. den gamle skive der var lavet af gaffa og en strip, var dog god og
tydelig nok mente manden

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-01-05 22:28

On Mon, 03 Jan 2005 21:43:22 +0100, Uffe Ravn wrote:

> [...]
>
> Så nu ved jeg hvorfor de tillader sig at kalde sig "Parkeringsservice"
>
> PS. den gamle skive der var lavet af gaffa og en strip, var dog god og

Well, den går skutte her over vestpå. Jeg har en kammerat der i Aalborg
fik en bøde (det var så strisserne der gik rundt der) fordi hans
parkeringsskive var utydelig, de kunne ikke læse alle tallene rundt på
cirklen hvorfor de jo ikke kunne se eentydigt hvornår han havde stillet
skiven. At enhver logisk sans så pegede på at opad nok er kl. 12, og så
ellers rundt som på et standard armbåndsur var de ellers fuldstændige
ligeglade med (de havde eftersigende taget billede af skiven mv)... han
måtte pænt betale de 510kr det kostede i afgift.

Thomas

Fra : Mr. Hansen

Dato : 03-01-05 21:57

Lars L. Hansen tastede følgende

> [...]
>
> Skal jeg bare æde den, eller kan man undskylde sig med at det var mig
> umuligt at efterkomme deres krav om P-skive? Det er Europark der

Hvis det er i din egen bil, så skriv til dem at det ikke er dig der har
parkeret på det pågældene tidspunkt, så er det deres umulige opgave at finde
ud af hvem der har parkeret og som derfor skal have afgiften.

Det var i tv tidligere i dag

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-01-05 22:16

> [...]
> finde
> ud af hvem der har parkeret og som derfor skal have afgiften.

Det lyder meget interessant. Skal man ikke have at alibi, f.eks. at man var
på arbejde et helt andet sted på bøde-tidspunktet?

> Det var i tv tidligere i dag

Hvilken kanal?

Mvh

Emil

Fra : Mr. Hansen

Dato : 03-01-05 22:18

Emil Jensen [2100] tastede følgende
> Det lyder meget interessant. Skal man ikke have at alibi, f.eks. at
> man var på arbejde et helt andet sted på bøde-tidspunktet?

Nej... det er Europark der har bevisbyrde og alene dem, det har en dom ved
højesteret afgjort

> Hvilken kanal?

Tv2 Lorry

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-01-05 22:41

> Nej... det er Europark der har bevisbyrde og alene dem, det har en dom ved
> højesteret afgjort

Er et foto af min bil parkeret ulovligt bevisbyrde nok? Eller skal der
vitterlig et foto af føreren af min bil parkeret ulovligt før det er bevis
nok?

> Tv2 Lorry

Tak.

Mvh

Emil

Fra : Mr. Hansen

Dato : 03-01-05 22:56

Emil Jensen [2100] tastede følgende
> Er et foto af min bil parkeret ulovligt bevisbyrde nok? Eller skal der
> vitterlig et foto af føreren af min bil parkeret ulovligt før det er
> bevis nok?

De skal bruge føreren der har parkeret der... spørg evt. i jura gruppen
måske en der kan finde dommen.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 04-01-05 01:23

> De skal bruge føreren der har parkeret der... spørg evt. i jura gruppen
> måske en der kan finde dommen.

Som sagt, så gjort