Eftersyn af Aircon ?
Fra : Kim Jensen

Dato : 02-01-05 16:01

Er der nogen der ved hvor tit man skal få tjekket sin aircon på en Peugeot
Og hvor meget det koster.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 18:40

> Er der nogen der ved hvor tit man skal få tjekket sin aircon på en Peugeot
> Og hvor meget det koster.

Hvis ikke der er fejl på det skal det ikke efterses.
Du kan ikke rigtigt forebygge noget.
Det der med at skifte kølemiddel hvert 2-3. år er en pengemaskine som
værkstederne har opfundet.
Hvis A/C'en med årene mister køleeffekten kan det blive nødvendigt at skifte
kølemiddel og tørfilter.
Der skulle dog gerne gå mange år.

Spar dine penge.
Det er dog vigtigt at bruge A/C'en jævnligt for at holde systemet "smidigt"
også selvom der ikke er behov for køling.

Du kører vel heller ikke dit køleskab til service?

NB! oplysningerne har jeg fra en kammerat der er kølemontør.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 18:44

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor tit man skal få tjekket sin aircon på en Peugeot
> Og hvor meget det koster.

Alt for meget

Skal der efterfyldes bare så meget som 1 gram så vil de gerne have 700-1000
Kr for det. Det er fuldstændig latterligt når man tænker på at de bare
slutter en computerstyret fyldemaskine på, så den reelle mekanikertid er
5-10 min.
De skal ikke have mange kunder før den fyldemaskine er afskrevet.

--
Tom

Fra : Olle O

Dato : 02-01-05 19:14

Hej,

Jeg har spurgt om det samme på mit autoriserede Peugeot værksted. Prisen for
en genopfyldning og rensning(lugtfjerner) på en 406'er er ca. 1500kr.

Pga. af den uhyrlige pris frarådede værkførereren(som jeg faktisk har et
fornuftigt forhold til) at udføre nogen form for vedligehold med mindre at
klimaanlægget ikke køler nok.

mvh
Olle

Fra : Towli

Dato : 02-01-05 21:19

I T.Hansen kataloget (over Citroen) er der noget der hedder en
"aircondition - rem". Hva er det? Skal det ikke skiftes?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-01-05 08:51

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev

> I T.Hansen kataloget (over Citroen) er der noget der hedder en
> "aircondition - rem". Hva er det? Skal det ikke skiftes?

Det er formentlig kilremmen, der driver kompressoren, hvis den bliver slidt
skal den selvfølgelig skiftes.

Desuden kan der i airconddition opformeres microorganismer, primært svampe,
så hvis airkonditionen begynder at lugte, kan den faktisk være
sundhedsskadelig.

Mvh. Uffe Ravn