Installation af radio - hva´f..
Fra : Anden

Dato : 31-12-04 17:29

Hej,

Jeg har købt en fin lille ny sony-radio, til min bil "mazda 626 - 1986 1,6"
Derudover har jeg ved thansen købt et omformer-kabel så det skulle passe,
men det viser sig at den er helt ved siden af.
Jeg tror eventuelt en tidligere ejer har rodet med ledningerne...
ellers også er det bare noget gammelt noget (den gamle orginale radio sad
i!)

Jeg har med min telefon taget lidt video samt taget et par billeder:
http://duckling.person.dk/1/PIC000007.jpg
http://duckling.person.dk/1/PIC000004.jpg
http://duckling.person.dk/1/PIC000002.jpg
http://duckling.person.dk/1/MOV000002.mp4

Hvad dævlens gør man, kan jeg selv sammesætte de enkelte ledninger (jf.
farve?) eller
skal jeg forbi værksted eller lignende?

men godt nytår!

mvh.
Anders

Fra : Carl Astrup

Dato : 01-01-05 14:58

"Anden" <anden112@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg tror eventuelt en tidligere ejer har rodet med ledningerne...
> ellers også er det bare noget gammelt noget (den gamle orginale radio sad

Jeg har lige haft selvsamme problem, men fik godt med hjælp i
dk.teknik.lyd.bilstereo,
Jeg var ligeledes ude hos T-hansen, der solgte et kabel der desværre aldrig
nogensinde
har passet til min bil (selvom det burde ifølge dem). Jeg måtte forbi Volvo,
og de havde
lige nøjagtigt det stik der passede, måske du kan finde det samme (hos Mazda
vel at mærke).

//eCarlos

Fra : Anden

Dato : 01-01-05 19:05

Jeg siger tak for svaret!

mvh.
Anders
"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Volvo, og de havde
> lige nøjagtigt det stik der passede, måske du kan finde det samme (hos

---

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-05 19:55

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Ellers så mener jeg at huske at det 4-polede stik er højttaler og det
3-polede er strøm.
Kan dog ikke huske hvad der er hvad i det 3-polede.
Men det kan et voltmeter hurtigt afsløre.
Konstant strøm.
Strøm med nøgle
Strøm ved lys.
Stellen kommer vist separat.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 05-01-05 05:15

hej.

Det nemmeste er at køre forbi den autoriserede forhandler af dit bil mærke
de har sikkert et stik der passer...!

den billigste er at klippe hele skidtet og montere nye iso stik på se
farverne her :
http://www.go-loud.dk/default.asp?show=produkt&page=1&id=1134&kategori=5&mae
rke=13

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.
http://www.go-loud.dk/forum1/topic.asp?TOPIC_ID=90
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.go-loud.dk/forum1 <--- Go-lou´d.dk´s forum
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.
Tlf.:23420653 Fax.:75520638

Fra : Anden

Dato : 05-01-05 12:32

> [...]
> de har sikkert et stik der passer...!
>
> den billigste er at klippe hele skidtet og montere nye iso stik på se

Yup, det endte det med!

Den der står "lys" på, er det størm fra selve radioen beregnet til ekstern
lys,
eller er det til lys i selve radioen fra bilen?

mvh.
Anders

---

Fra : claus b. p.

Dato : 06-01-05 08:40

> Den der står "lys" på, er det størm fra selve radioen beregnet til ekstern
> lys,
> eller er det til lys i selve radioen fra bilen?

Det er bilens lyskontakt der aktiverer lyset i radioens display. I nogle
biler er det ligegyldigt, fordi man kører med lys hele dagen, i andre virker
det stadig med lyskontakten.

/Claus

Fra : Anden

Dato : 06-01-05 12:11

> Det er bilens lyskontakt der aktiverer lyset i radioens display. I nogle
> biler er det ligegyldigt, fordi man kører med lys hele dagen, i andre
> [...]

Ved du hvor mange volt den er på?

mvh.
Anders

---

Fra : Anden

Dato : 05-01-05 12:37

Det endte med et ISO-stik, med løse ender, som jeg så selv
bandt sammen.
Selv Mazda havde nemlig ikke stikket.

Men tak for hjælpen!

mvh.