VW Golf III eller Toyota Corolla?
Fra : michaelnakel@hotmail~

Dato : 30-12-04 19:39

Hej!
Jeg er igang med at skulle købe en ny bil. Jeg kan ikke bestemme mig
om det skal være Corolla eller Golf III´er?
Hvad er fordelen / ulemper på de 2?
Mange af dem jeg har kigget på har gået over 200.000 km´er.? Er det
ikke meget?

Jeg vil max. give 45.000 kr.

På forhånd tak!

Michael

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 30-12-04 20:22

<michaelnakel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er fordelen / ulemper på de 2?
> Mange af dem jeg har kigget på har gået over 200.000 km´er.? Er det

Jeg har en Golf III fra juni 1996 som jeg har haft fra ny. Vognen har
efterhånden kørt over 240.000 km og fremtræder i meget pæn stand.

Hvis du kan bruge det til at få et indtryk af omkostningerne ved denne model
kan du her se hvad der er blevet lavet ved min Golf gennem hele dens
levetid:

http://vwgolf.nygaard-pedersen.dk/sv.htm

Vedligehold er altid blevet foretaget i god tid og den har således aldrig
været kørt ned. Dog skal det bemærkes at jeg har på fornemmelsen at
koblingen skal skiftes indenfor det næste års tid eller inden vognen har
kørt 270.000 km.

Mvh
Claus

Fra : Carl Astrup

Dato : 31-12-04 00:43

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message

> [...]
> model
> kan du her se hvad der er blevet lavet ved min Golf gennem hele dens

Det var da egentlig vildt genialt, Tænk sig et overblik man kunne få over de
forskellige
biler hvis alle indtastede sådanne data ??

(Måske man skulle til kodeblokken)

//eCarlos

Fra : peter

Dato : 31-12-04 16:47

> [...]
>
> Mvh
> Claus
>
> Er der nogen særlig grund til at du fik skiftet tandrem ved 89000 km den
skal a ellers først skiftes ved 120000 på din model
og jeg har aldrig set problemer med disse modeller at de ikke kan kører de
120000 km og gerne meget mere

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 31-12-04 18:52

"peter" <a.@a.dk> skrev i en meddelelse

> skal a ellers først skiftes ved 120000 på din model
> og jeg har aldrig set problemer med disse modeller at de ikke kan kører de
> 120000 km og gerne meget mere

Jeg spurgte hos VW og dengang var flere autoriserede værksteder ikke i stand
til at give et klart svar på skifteintervallerne.
Intervallet er ikke anført i servicehæftet og blandt de tøvende svar jeg fik
var at det typisk var noget man besluttede fra gang til gang.
Jeg valgte så at sige tre år eller 90.000 km.
Ved 270.000 km skifter jeg den selv så omkostningen bliver absolut til at
bære.

Mvh
Claus