Jaguar V12 fra 80'erne ?
Fra : Sven

Dato : 30-12-04 12:42

Hej.
Da jeg har og har haft en hel del forskellige amerikanerbiler, bliver jeg
af og til spurgt om jeg vil hjælpe med indkøb af disse til andre. Men nu har
en bekendt forelsket sig i Jaguar, og han vil meget gerne have en Jaguar V12
fra 80'erne. Er der nogen bestemt model han skal anbefales at købe, eller
anbefales IKKE at købe? Hvad er deres svage punkter? Rust? Motorslid?
Reservedelspriser osv osv. Findes der et sted, hvor jeg kan finde sådanne
oplysninger? Eller er der her nogle som vil dele et har "guldkorn"?

Sven

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-12-04 16:17

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Motorslid? Reservedelspriser osv osv. Findes der et sted, hvor jeg kan
> finde sådanne oplysninger? Eller er der her nogle som vil dele et har

Her skulle du vist kunne finde svar på det meste:
http://www.jag-lovers.org/

Leo

Fra : Sven

Dato : 30-12-04 17:27

> Her skulle du vist kunne finde svar på det meste:
> http://www.jag-lovers.org/
>
> Leo

Takker mange gange! Perfekt link

Sven

Fra : N/A

Dato : 30-12-04 19:23

Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 19:23

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Efter '86 overtog Ford, og det blev
kvaliteten ikke ringere af...

Jeg har gennem flere år været medlem af den danske
Jaguar-klub - www.jaguarclub.dk . I den klub kan man
trække på hjælpekorpset, så man ikke køber katten i
sækken.

Selv erfarne købere er "faldet i" ved handel af en Jag.
Jeg kender een, som jeg aldrig ville have troet, det
kunne ske for - det gjorde det alligevel!

> Da jeg var i England i flere omgange for omkring 10 år siden, blev jeg
> overrasket over, hvor mange af disse slæder der egentlig kørte rundt
> derovre.

Jep - både Jaguar og Rolls Royce/Bentley er dagligvare i UK

> Men jeg blev ligeså overrasket over, at de fleste af dem nærmest
> var rådnet op. Det er mit indtryk, at de ruster helt enormt meget.

For nogle år siden var der en sammenlignende test af en
BMW 750i og en Jaguara XJ12. På bundlinien skrev mand,
at for BMW'ens vedkommende var motoren det største
problem og rusten det mindste - mens det var omvendt for
Jag'en

Man skal virkeligt tænke sig om 2 gange, før der handles.
Reservedele er meget dyre i DK, men enormt billige i UK.
Så derfor handler man blot stumper over nettet - ingen problem.
3 kategorier:
1) originale dele
2) reproduktioner af originale dele
3) uoriginale dele

Det absolut største problem, som ødelægger humøret ved
selv den største Jaguar-entusiast, er benzinforbruget:
3-4 km/l i byen og ikke over 7 km/l på landet.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 21:22

> Det absolut største problem, som ødelægger humøret ved
> selv den største Jaguar-entusiast, er benzinforbruget:
> 3-4 km/l i byen og ikke over 7 km/l på landet.

hehe, så du den sidste topgear?
Jaguar er kommet med en 6 cyl udgave som skulle være meget mere økonomisk.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 21:32

> hehe, så du den sidste topgear?

Nope - kan ikke se kanalen på min parabol

> Jaguar er kommet med en 6 cyl udgave som skulle være meget mere økonomisk.

De nyere Jaguarer er langt mere økonomiske end de gamle.
En XJ6 m/250 hk kan uden problemer køre 10-11 km/l...

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 09:24

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nope - kan ikke se kanalen på min parabol

Mon du kan finde den på http://www.motor-talk.de/t466147/f40/s/thread.html ?

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 09:40

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Mon du kan finde den på http://www.motor-talk.de/t466147/f40/s/thread.html
?

OK...

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 10:26

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> ?
>
> OK...

Fisk? Det var et link til forskellige TopGear klip... måske lå der også et
klip du kunne bruge...

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 14:27

> Fisk? Det var et link til forskellige TopGear klip... måske lå der også et
> klip du kunne bruge...

Ja det er meget fint. Nu har jeg surfet lidt
og ka' se, at det ikke er så ringe endda

Funny med Alpina'en, som nok er verdens eneste bil
som får en mindre motor med færre hk samt færre
gear ved at gennemløbe en tuners hænder

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 14:56

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er meget fint. Nu har jeg surfet lidt
> og ka' se, at det ikke er så ringe endda

Nej, der er mange interessante klip!

> Funny med Alpina'en, som nok er verdens eneste bil
> som får en mindre motor med færre hk samt færre
> gear ved at gennemløbe en tuners hænder

Ja, den undrede de sig godt nok lidt over! :)

Lars B