Berlingo/ Kangoo
Fra : Anne Marie

Dato : 29-12-04 19:00

Hej.

Vi er i disse dage ude for at kigge bil. Valget står pt. mellem Citröen
Berlingo og Renault Kangoo

* Den skal være på hvide plader
* Formentlig med dieselmotor.
* Være rundt årgang 2003 eller nyere

Hvad er jeres erfaringer med disse to?? Er der noget specielt vi skal være
opmærksomme på?

Mange hilsner fra førstegangs køberne Thomsen

Fra : Jakob H

Dato : 30-12-04 08:38

Jeg ville personligt vælge Kangoo'en, da Renault både har en bedre motor
(1,5 dCi da du nævner du gerne vil køre diesel) og efter min mening er den
mest holdbare franskmand jeg kender til af de større (Peugeot, Citroën og
Renault).

Desuden er bilen kvikkere end selv Citroëns største model med en 0,5liter
større motor og brændstoføkonomien er også bedre.

Med den slags biler kan der altid være nogle elektronik-problemer, men som
med alt andet er det noget man ligger mærke til de første måneder eller
endda første uge man kører i den og så er det jo heldigt garantiperioden
dækker (sørg for at købe fra forhandler).

Håber det hjalp

Godt nytår - Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 11:07

"Jakob H" <mailto:jak9e@9myhidde9nagend9a.co9m> skrev i en meddelelse
"Re: Berlingo/ Kangoo"

> [...]
> mest holdbare franskmand jeg kender til af de større (Peugeot, Citroën og

Jeg surfede lidt i diverse biltests igår aftes
og må sige, at der er delte meninger om den
opfattelse (hvad der er bedst). Jeg tror, det
handler lidt om "kærlighed til mærket"...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Jakob H

Dato : 30-12-04 13:49

Det vil jeg give dig ret i, men min erfaring med Renault over Peugeot (har
ejet begge mærker - Megané af først nævnte, så 206, 406 og nu Megané 2
Sport) er at Renault virker mere gennemarbejdet - Peugeot har et stort gear
hvor det nogle gange er umuligt hurtigt at finde gearene, hvorimod Renault's
gearkasser er præcise som ind i helvede!

Men ja, jeg er nok ikke helt objektiv - dog taler Kangoo'ens tal bedre for
mig, set fra familien Thomsens side end Berlingoen.

mvh (og godt nytår) Jakob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-12-04 01:44

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev i en meddelelse
> [...]
> opmærksomme på?
>
> Mange hilsner fra førstegangs køberne Thomsen

Jeg kender ikke noget til de pågældende biler, men der er en norsk test her
hvor de begge er med

http://www.motor.no/pdf/biltest_varebil_2004.pdf

Med venlig hilsen Kim

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 31-12-04 02:59

> Jeg kender ikke noget til de pågældende biler

Ditto, men mener at huske noget om at der vist var flere muligheder mht
ekstra udstyr til Berlingo'en end til Kangoo'en...

Så hvis man skal have et eller andet særligt, er det måske bedst med
Berlingo? Undersøg ihvertfald dette aspekt før købet...

Mvh

Emil