Mit bedste år?
Fra : Martin Bak

Dato : 28-12-04 16:30

Foranlediget af en tråd i dk.snak.vittigheder, kom jeg til at tænke på:
Jeg har kørt bil i 20 år. Gennemsnitligt ca. 25000 km/år. Altså i alt ca
500000 km. Hvis den gennemsnitlige fart har været ca. 60 km/t (vi har ingen
motorveje her) så har jeg i alt kørt bil i omkring 8333 timer, svarende til
347 dage, eller næsten et helt år dag og nat.
Hvis jeg gennemsnitligt har kørt 12,5 km/lt har jeg brændt omkring 40.000
liter benz. af i mine biler som har været: Morris Mascot, Ford Granada 76,
Datsun Cherry, Nissan Sunny, Mazda 323 og nu Mazda 626 stationcar. Dertil
kommer div. firmabiler. Nå sikkert uinteressant, men sjovt at tænke på, og
nogle dejlige timer, -det har det været!

--
Martin

Fra : Mogens

Dato : 28-12-04 19:40

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kørt bil i 20 år. Gennemsnitligt ca. 25000 km/år. Altså i alt ca
> 500000 km.

På et tidspunkt kørte jeg 100.000 km om året.
Det foregik i Volvo'er -> dé kunne klare mosten.

> Hvis jeg gennemsnitligt har kørt 12,5 km/lt har jeg brændt omkring 40.000
> liter benz. af i mine biler som har været: Morris Mascot, Ford Granada 76,

Granada..... et attraktivt bud, da jeg kørte mange km
(40.000 kr for en 2.3 på gule plader). Motoren kunne blot
ikke i længden klare at køre på gas - dét kunne Volvo'erne...

> Nå sikkert uinteressant...

Jep - hamrende uinteressant :)

Fra : Martin Bak

Dato : 30-12-04 10:26

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (40.000 kr for en 2.3 på gule plader). Motoren kunne blot
> ikke i længden klare at køre på gas - dét kunne Volvo'erne...

Så afgjort den fedeste og flotteste bil jeg har haft. Men nogen racer, -det
er det ikke. Man ser dem i øvrigt ikke mere? Balanceakslen er nok støget på
alle 6 benerne.

Martin

Fra : claus b. p.

Dato : 28-12-04 20:05

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> kommer div. firmabiler. Nå sikkert uinteressant, men sjovt at tænke på, og
> nogle dejlige timer, -det har det været!

Tja,- så har du nok ikke tænkt på alle de penge du har lagt i statskassen
imens. Hvad kan det løbe op i? 1 million, 2 millioner, 3 millioner ....
fortsæt selv.
Nå pyt, der er vel nogle buspassagerer der er blevet glade.

/Claus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-12-04 23:54

Martin Bak wrote:

> [...]
> motorveje her) så har jeg i alt kørt bil i omkring 8333 timer, svarende til
> 347 dage, eller næsten et helt år dag og nat.

Skægt regnestykke..

Jeg har en kammerat der på et tidspunkt brugte 5-6 kvarter på at
køre på arbejde og det samme på at køre hjem igen. Det bliver til
2½-3 timer om dagen. Hvis vi nu siger der er ca. 200 arbejdsdage
på et år, så er det næppe helt skævt. Det giver 5-600 timers
kørsel om året. Et normalt fuldtids 8-16 job, giver ca. 165
arbejdstimer på en måned. De 5-600 timer bag rattet svarer altså
til 3-3½ fuldtidsarbejdsmåneder, 5 dage om ugen fra 8-16 bag
rattet. Tænk engang, at ikke nok med at han skal arbejde 11
måneder om året med sit fuldtidsjob (jeg har trukket 5 ugers ferie
fra), så skal han også bruge 3-3½ måneds "fuldtidsarbejde" bag
rattet oven i hatten. Tror da pokker at han indimellem ser træt
ud, når han har 14-14½ måneders fuldtidsarbejde om året..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-12-04 02:11

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev

> (vi har ingen motorveje her) så har jeg i alt kørt bil i omkring 8333
timer, svarende til
> 347 dage, eller næsten et helt år dag og nat.

Er du så ikke træt nu?

Mvh. Uffe Ravn