Skønt med de dejlige medborgere.. Grr...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-04 00:26

Hejsa

Kom lige ned til min bil i går - en eller anden person har følt en stor
trang til at trække en nøgle lidt rundt på lakken af min bil.

Resultat - en meget dyb og meget tydelig ridse i venstre bagdørs fulde
længde og en grim ridse på på højre bagskærm.

Den slags dækker forsikringen ikke, så det er mig selv, der må op med
mulvarpen.

Jeg bor i en gade, hvor der er rift om parkeringspladserne, og derfor bliver
man med tiden ret god til at skrue den ind med kun 15 cm for og bag bilen.
Da jeg satte bilen fra mig, tænkte jeg godt på, at jeg efterlod bilen bagved
mig med tilsvarende lidt plads, og måske er det dén person, der er blevet
gal - jeg ved det ikke. Jeg ville sagtens kune køre bilen ud, og vi må
udnytte den plads, som der er.

Men hvad i alverden får en person til at lave det der nummer..?

Jeg mener, der er jo ikke engang nogen "egen-vinding" ved at gøre det, og
omkostningen for ofret er ganske betragtelig.

Efter min mening fejler man noget øverst oppe, når man gør den slags - man
er ikke bare almindelig sur og tvær.

/Jan W Nielsen - nu en god del penge fattigere...

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 00:51

> Kom lige ned til min bil i går - en eller anden person har følt en stor
> trang til at trække en nøgle lidt rundt på lakken af min bil.

Ja det er bare pisse træls, nedtur :(
Har heldigvis aldrig prøvet det selv.

> [...]
> omkostningen for ofret er ganske betragtelig.
>
> Efter min mening fejler man noget øverst oppe, når man gør den slags - man

En bekendt parkerede i forsommeren inde midt i Aalborg ved siden af en bil
der ikke holdt lige i båsen.
Selvom det var "fjolset" selv der ikke holdt lige i båsen blev han så
fortørnet over at han skulle kravle ind ad passagersiden at han trak en
skruetrækker hele vejen ned af siden af min bekendtes bil da han bakkede ud.
Han stak simpelthen armen ud af ruden og trak skruetrækkeren med da han
bakkede !!!

Heldigvis så et beredvilligt vidne det hele og ventede til min bekendte kom
tilbage til bilen, og gav ham historien og nummeret på bilen.

Det viste sig at det var en alm. familiefar der havde lånt svigermors bil,
politiet kontaktede så "svigermor" som ikke mente at svigermors drøm kunne
finde på sådan noget. "Fjolset" kunne jo så ikke tabe ansigt overfor
familien og nægtede alt.

Det hele endte i retten hvor vidnet vidnede, genkendte "fjolset" som tabte
selvom han til enden nægtede alt.

Min bekendte fik jo så informationerne om "fjolset", han var en helt alm.
arbejdende familiefar der boede i et parcelhus i et pænt kvarter.
Et eller andet var åbenbart gået ham imod den dag.
Med andre ord, det kunne være din flinke nabo der har gjort det.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-04 09:39

> Ja det er bare pisse træls, nedtur :(
> Har heldigvis aldrig prøvet det selv.

Skod ud over alle grænser, ja.

> [...]
> Et eller andet var åbenbart gået ham imod den dag.
> Med andre ord, det kunne være din flinke nabo der har gjort det.

Længe leve hverdagens psykopater..

Tak for historien og opbakningen.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 00:52

> [...]
>
> Resultat - en meget dyb og meget tydelig ridse i venstre bagdørs fulde
> længde og en grim ridse på på højre bagskærm.

Føler med dig. Et eller andet svin gjorde det samme ved fruens næsten nye
Yaris for 1½ år siden. Det kostede 6.000 Kr hos joda at få omlakeret HELE
den ene side af bilen. Hun måtte desværre selv betale en del pga.
selvrisikoen.

> Den slags dækker forsikringen ikke, så det er mig selv, der må op med
> mulvarpen.

Ja det gør nas

> [...]
> ud, og vi må udnytte den plads, som der er.
>
> Men hvad i alverden får en person til at lave det der nummer..?

Kronisk hjernebetændelse i den smule der er tilbage.
Jeg fatter det heller ikke. Det er så led gjort at jeg at man mangler ord.
Hvem f..... har dog opdraget mennesker til at opføre sig så lam?. Det kan
kun komme fra i forvejen socialt belastede.......alle andre har da lært at
respektere andres ejendom......stort suk fordi nogen er med til at ødelægge
det som mange mennesker har kæmpet for at bygge op med at have det godt i
danmark.

> Jeg mener, der er jo ikke engang nogen "egen-vinding" ved at gøre det, og
> omkostningen for ofret er ganske betragtelig.

Det er ONDskab og folkene der står bag finder ikke noget galt i det de gør.

> Efter min mening fejler man noget øverst oppe, når man gør den slags - man
> er ikke bare almindelig sur og tvær.

De har aldrig fået med hjemmefra hvordan vi alle er med til at gøre det godt
og skidt at være i danmark. Misundelse, ikke kunne sætte grænser for hvor
langt man må gå osv. har de ikke fået med i rygsækken. Det er mennesker som
man ikke kan "nå"

> /Jan W Nielsen - nu en god del penge fattigere...
Rigtig surt
Det værste er bare at hvis man får den malet så ved man ikke om det sker
igen
--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-04 09:40

> Føler med dig.

Tak..

> Et eller andet svin gjorde det samme ved fruens næsten nye Yaris for 1½ år
> siden. Det kostede 6.000 Kr hos joda at få omlakeret HELE den ene side af
> bilen. Hun måtte desværre selv betale en del pga. selvrisikoen.

Altid noget at forsikringen overhovedet dækkede...

> Det værste er bare at hvis man får den malet så ved man ikke om det sker
> igen

Har aldrig oplevet den slags før.

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-12-04 01:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev

> [...]
> omkostningen for ofret er ganske betragtelig.
>
> Efter min mening fejler man noget øverst oppe, når man gør den slags

Den opfattelse deler vi sandelig.

Surt show.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-04 09:41

> Surt show.

Jep - meget..

/Jan W Nielsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 28-12-04 01:17

> Jeg bor i en gade, hvor der er rift om parkeringspladserne, og derfor
> bliver man med tiden ret god til at skrue den ind med kun 15 cm for og bag
> bilen.

Ditto.

> [...]
> blevet gal - jeg ved det ikke. Jeg ville sagtens kune køre bilen ud, og vi

Selvom _du_ sagtens kunne køre bilen ud, er det ikke sikkert at bilisten som
henter bilen foran/bagved ikke er så skrap til det.
Når jeg skruer min bil ind i meget lidt plads som i din tilfælde, parkerer
jeg som oftest sådan at min bil står tættest på den bil af de to biler som
har mest plads på den anden side. Jeg ved dog ikke om det har sparet mig for
en skruetrækker-tur? Men det er et lille råd til dig og andre...

> [...]
> omkostningen for ofret er ganske betragtelig.
>
> Efter min mening fejler man noget øverst oppe, når man gør den slags - man

Det er ikke for egen vinding at nogle gør den slags, de har bare brug for at
afreagere så det skal gå ud over nogen, altså roadraging.
Folk nu om dage har ikke respekt for andres ting

> /Jan W Nielsen - nu en god del penge fattigere...

Føler med dig!

Mvh

Emil

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-04 09:43

> Selvom _du_ sagtens kunne køre bilen ud, er det ikke sikkert at bilisten
> som henter bilen foran/bagved ikke er så skrap til det.

Det har du ret i.

Jeg plejer at tænke, at hvis ikke vedkommende bagved bare kan køre den ud,
så må de tage 2 sekunder mere om det, da der jo er mangel på p-pladser.

Men den går nok ikke mere.

> Føler med dig!

Tak..

/Jan W Nielsen

Fra : Tony

Dato : 28-12-04 07:34

> Kom lige ned til min bil i går - en eller anden person har følt en stor
> trang til at trække en nøgle lidt rundt på lakken af min bil.

Fuck hvor er det surt. Been there.

> Da jeg satte bilen fra mig, tænkte jeg godt på, at jeg efterlod bilen
> bagved mig med tilsvarende lidt plads, og måske er det dén person

Ja, og måske er det bare en anden. Det er desværre ikke altid vi har
indflydelse på hvad andre mennesker gør og laver.
Lad være med at tæske dig selv. Det er umuligt at vide om det hænger sådan
sammen.

mvh

Tony

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-04 09:54

> Lad være med at tæske dig selv. Det er umuligt at vide om det hænger sådan
> sammen.

Du har ret - man kan ikke vide, hvem det er, og der er derfor ingen grund
til at tænke for meget på det.

Faktisk troede jeg først. at jeg så nogen gøre det, fordi personerne - efter
at jeg var kørt et andet sted hen for at læsse noget af - skulle gå udenom
bilen, og fordi jeg, 2 sekunder efter at de var gået forbi, opdagede
lak-spånerne på siden på bilen.

Derfor fløj jeg ned til det hus, hvor de var til julefrokost og bad dem
komme med udenfor - til min bil. De forsikrede deres uskyld, og jeg blev
egentlig rimelig hurtig overbevist, at de havde ret. Det var en alm
familiefar og hans kone og børn, der var kommet forbi...og de lignede ikke
"den slags"...

Jeg har fortrudt, at jeg gik hen og bankede på det hus - det var et håbløst
projekt, eftersom sådanne mennesker jo aldrig ville indrømme.... og måske
kom jeg til at give personerne en ubehagelig oplevelse...selvom jeg ikke var
truende overhovedet...men blot lettere blå i hovedet og på
adrenalin-overload..

Ikke nogen velovervejet handling - og min pointe er bare, at du har ret -
det kan ikke betale sig at tænke over det. Det koster penge og tid - men det
er vel en del af livet som bilejer..

/Jan W Nielsen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 28-12-04 10:30

Det behøver ikke at have noget at gøre med din parkering !!

Min stakkels gamle Saab fik et stort kryds på kølerhjelmen en sommerdag i
Givskud løvepark, jeg havde bevidst parkeret i et fjernt hjørne af
parkerings pladsen da den ene gummiliste manglede på en fordør så for at
undgå hakker, Men AK der var alligevel een der havde været forbi med
nøglen/skruetrækkeren
Bilen holdt for sig selv og havde gjort det i ca 45 Min

Grr jeg blev ganske ked af det ihvertfald
Ikke så meget pga skaden men mere at andre ku finde på den slags meningsløst
hærværk i en fornøjelses park

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Towli

Dato : 28-12-04 10:47

Tillad mig at citere en dialog fra Pulp Fiction mellem 2 psykopatiske
massemordere (John Travolta og Eric Stoltz) :

Vincent Vega: Boy, I wish I could've caught him doing it. I'd have given
anything to catch that asshole doing it. It'd been worth him doing it just
so I could've caught him doing it.
Lance: What a fucker!
Vincent Vega: What's more chickenshit than fucking with a man's automobile?
I mean, don't fuck with another man's vehicle.
Lance: You don't do it.
Vincent Vega: It's just against the rules.

:)

/T

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-12-04 12:58

> [...]

var
> truende overhovedet...men blot lettere blå i hovedet og på

Send dem et nytårskort, med en undskyldning, så forstår de at du er en mand
der ikke kun handler, men også tænker.

Mvh. Uffe Ravn.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 19:22

> Send dem et nytårskort, med en undskyldning, så forstår de at du er en
mand
> der ikke kun handler, men også tænker.

Godt forslag

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-04 11:41

Jan W Nielsen wrote:
> Hejsa
>
> Kom lige ned til min bil i går - en eller anden person har følt en
> stor trang til at trække en nøgle lidt rundt på lakken af min bil.

Øv, det er sq sur r*v

> [...]
> kune køre bilen ud, og vi må udnytte den plads, som der er.
>
> Men hvad i alverden får en person til at lave det der nummer..?

Irritation, misundelse, blære sig over for vennerne og så videre, listen er
(desværre) alt for lang

> [...]
>
> Efter min mening fejler man noget øverst oppe, når man gør den slags
> - man er ikke bare almindelig sur og tvær.

Nope, så har man seriøst en skrue løs.
Desværre ser man det oftere og oftere, jeg ved dog ikke hvorfor.

> /Jan W Nielsen - nu en god del penge fattigere...

Kender jeg godt, jeg har dog bare brugt mine penge til julegaver

Per
www.perbeer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 19:23

> Irritation, misundelse, blære sig over for vennerne og så videre, listen
er
> (desværre) alt for lang

Du har nok desværre ret.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-12-04 13:23

> Da jeg satte bilen fra mig, tænkte jeg godt på, at jeg efterlod bilen
> bagved mig med tilsvarende lidt plads,

Så ka du lære det!, for du havde formegentligt både trukket håndbremse og
sat i gear?, prøv du at gøre det i Paris ;)))).

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 19:23

> Så ka du lære det!, for du havde formegentligt både trukket håndbremse og
> sat i gear?, prøv du at gøre det i Paris ;)))).

Eller i Italien.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 14:56

> Kom lige ned til min bil i går - en eller anden person har følt en stor
> trang til at trække en nøgle lidt rundt på lakken af min bil.

Det kunne jeg ikke finde på med mindre det var en der havde gjort mig eller
familien noget, men så ville jeg jo nok ikke nøjet med at ridse...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 19:24

> Det kunne jeg ikke finde på med mindre det var en der havde gjort mig
eller
> familien noget, men så ville jeg jo nok ikke nøjet med at ridse...

Enig - der skulle noget alvorligt til, før jeg selv ville gribe til den
slags.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 28-12-04 17:17

> Jeg mener, der er jo ikke engang nogen "egen-vinding" ved at gøre det, og
> omkostningen for ofret er ganske betragtelig.

Jeg kan godt forstå folks harme over du "låser andre folks biler inde".

Jeg kan såmænd også godt forstå efterhånden, at folk laver ridse-nummeret.

Vi lever jo i et sygt samfund, hvor der ikke er langt fra ond tanke til
handling,
og det er såmænd bare det du har oplevet. Intet specielt i det, -men jo,
surt er det.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 19:25

> Intet specielt i det, -men jo,
> surt er det.

Det må man fannerme sige.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kate

Dato : 01-01-05 17:46

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in

> Jeg kan godt forstå folks harme over du "låser andre folks biler
> inde".

Alligevel forstår jeg jo ikke at man tyer til hærværk.
Jeg havde en diskussion af lignende karakter med en kollega, hvor hun
helt seriøst mente at hvis nogen lukkede hendes bil inde var hun i sin
gode ret til at gøre "noget grimt" ved vedkommendes bil. Uha, det blev
en lidt ophedet diskussion.
Selvom jeg også kan blive gal over andre bilisters tankeløshed, så
ville jeg aldrig øve vold på deres bil. Dog bliver fremmedordbogen med
jævne mellemrum udvidet med ord som ikke tåler at blive set på skrift

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Finn

Dato : 28-12-04 21:08

> Kom lige ned til min bil i går - en eller anden person har følt en stor
> trang til at trække en nøgle lidt rundt på lakken af min bil.

Ja jeg føler med dig - min egen bil blev vandaliseret på samme måde for 1½
måned siden. Det var endda i et sommerhusområde hvor der ikke er den store
(gående) trafik og vupti så skulle bimmeren have en dyb dyb ridse i
passagersiden.

Mvh
Finn I
www.bmw318.1go.dk