Hvor forsikrer man en bil med turbo ?
Fra : Frank

Dato : 27-12-04 12:31

Hej,

Er ved at købe en Volvo V40 2,0T og indhenter derfor forsikringspriser.....
Men men...

Mange selskaber mener at denne familiebil er en special bil fordi den har
turbo og resultatet bliver 9-10.000 i præmie som elitebillist. Ret
uretfærdigt synes jeg

.....så hvor går jeg hen ?

Go jul
/Frank

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-12-04 12:38

> [...]
>
> Mange selskaber mener at denne familiebil er en special bil fordi den har
> turbo og resultatet bliver 9-10.000 i præmie som elitebillist. Ret

Er prisen baseret på han flytter alle forsikringer og er helkunde?
Hvad værdi har bilen?

Niels

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-12-04 13:11

Frank wrote:
> [...]
>
> Mange selskaber mener at denne familiebil er en special bil fordi den
> har turbo og resultatet bliver 9-10.000 i præmie som elitebillist. Ret

Lærerstandens, Runa eller Bauta hvis du kan snige dig ind via fagforening.
Jeg har en Rover620ti for 7300,- årligt incl. falck. Selvrisiko ca. 2500,-

--
vh
Torben

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 27-12-04 18:09

> Lærerstandens, Runa eller Bauta hvis du kan snige dig ind via fagforening.
> Jeg har en Rover620ti for 7300,- årligt incl. falck. Selvrisiko ca. 2500,-

Eller er kunde i Lån og spar-bank

mvh
Bendt

Fra : Janner

Dato : 27-12-04 16:30

Prøv http://www.rasmussenassurance.dk/

Fra : S.B.

Dato : 27-12-04 21:37

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> Prøv http://www.rasmussenassurance.dk/

der var det 2000 kr. dyrer for mig end TopDanmark som jeg har i dag

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 10:37

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> Prøv http://www.rasmussenassurance.dk/

Check på http://www.forsikringsluppen.dk

Lars B

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-12-04 19:19

www.fdmforsikring.dk

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Jasper Norman

Dato : 27-12-04 22:48

Tre-Kroner Forsikring

/Jasper

Fra : Mogens

Dato : 27-12-04 22:55

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tre-Kroner Forsikring

Er der da sket ændringer siden sidst?

Fra : Jensen

Dato : 28-12-04 09:06

Man starter med at kontakte et eller flere forsikringsselskaber - det er alt
andet lige klogere end at spørge her.

Jensen

Fra : Frank

Dato : 29-12-04 08:40

Hallo "kloge-åge" - mon ikke det er gjort......

Her er listen som jeg foreløbet har prøvet:

Tryg
Alm Brand
GF
Runa
FDM
Thisted Amt
Codan
Købstædernes
Hvor mange skal jeg kontakte før du synes jeg må spørge her ?

Morale: "Diskuter ikke med idioter - de trækker dig ned på deres niveau og
vinder på erfaring"

Mvh
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 09:21

> Hallo "kloge-åge" - mon ikke det er gjort......

> Morale: "Diskuter ikke med idioter - de trækker dig ned på deres niveau og
> vinder på erfaring"

Hvis du selv er så klog, så har du vel kunne drage din egen konklusion ud
fra de mange du har kontaktet!?!

Godt nytår

> Mvh
> /Frank

Lars B

Fra : Jensen

Dato : 29-12-04 09:51

> [...]
> Codan
> Købstædernes
> Hvor mange skal jeg kontakte før du synes jeg må spørge her ?

Hvis ikke disse selskaber, som vel dækker 90% af markedet, vil forsikre
dig - hvad får dig så til at tro nogen herinde vil gøre det?

Jensen

Fra : Frank

Dato : 29-12-04 10:58

Huhadada Jensen - forstår godt du er anonym - Det ville jeg selv være med så
dumme svar og kommentarer

Har du overhovedet læst 1. emne i tråden ? Kortfattet så går det på at jeg
har fået samme dyre forsikringspris hos flere selskaber og jeg spørger
derfor herinde om erfaringer med forsikring af den type bil.

Men lad det nu ligge og brug ikke unødige hjerneceller på flere svar - Der
fordufter jo nok nogle flere omkring nytår

Go bag-jul og nytår
/Frank

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-12-04 11:10

> Har du overhovedet læst 1. emne i tråden ? Kortfattet så går det på at jeg
> har fået samme dyre forsikringspris hos flere selskaber og jeg spørger
> derfor herinde om erfaringer med forsikring af den type bil.

Er det i Københavnsområdet og kun bilforsikring du søger, så er prisen
sikkert 10.000 kr som du skriver.
Er du villig til at fuldforsikre, har en fornuftig alder og skadefri kørsel,
burde du kunne forhandle noget bedre.

Niels

Fra : John Sahl

Dato : 29-12-04 11:19

Niels Bengaard wrote:
> Er du villig til at fuldforsikre, har en fornuftig alder og skadefri
> kørsel, burde du kunne forhandle noget bedre.

Kodeordet med billige forsikringer er i mange tilfælde forhandling
og kombination med andre forsikringer.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Frank

Dato : 29-12-04 12:10

Enig - men det bliver svært når man både skal tage hensyn til bil, MC
forsikring samt udvidet specielt forsikring på cykler :-|

Fra : Frank

Dato : 29-12-04 11:16

Det er i Aalborg som nuværende elite billist og over 30 år.

Det lader til at ordren går til ThistedAmtForsikring som nu er nede i 6.500
men med 25 % stigning i udsigt næste år.

Men lidt uretfærdigt synes jeg det er - blot fordi bilen er udstyret med en
lavtryksturbo. Jeg forstår godt selskaberne bliver nødt til at lave nogle
generelle regler de putter bilerne i, men en familie Volvo V40 med 160 hk er
vel ikke i risikoklassen - synes jeg.

Fra : Jensen

Dato : 29-12-04 13:33

> [...]

> Men lad det nu ligge og brug ikke unødige hjerneceller på flere svar - Der
> fordufter jo nok nogle flere omkring nytår

Du skal da bare blive både fræk og næsvis!

Du tror måske det er tilfældigt at de forskellige selskaber rammer
nogenlunde samme pris og vikår? Det kunne jo være de konkurrerede på det
samme marked og at deres aktuarer regner på nogenlunde samme måde.
Der er altså en generel holdning til, hvorledes prisen skal fastsættes for
den type 'øse' du ønsker at anskaffe.

Jensen

Fra : Frank

Dato : 29-12-04 15:42

Se det var jo mere brugbart og konstruktivt svar

Over and out
/Frank

Fra : Rasmus

Dato : 28-12-04 12:37