Vento Gearkasse ... skurrelyd..?
Fra : CNS

Dato : 26-12-04 19:36

Så er der et nyt spørgsmål i rækken...

Jeg har lagt mærke til at min Vento 1,8 '92 (kørt 235000) har fået en
skurrelyd, når jeg skifter gear, altså noget jeg kan høre inde fra kabinen,
det er ikke vildt generende eller højt, men lyder som noget metal der
skurrer imod noget andet, eller måske bare noget, det kommer som sagt når
jeg tager den ud af gear og i et andet, men ikke noget jeg kan høre når jeg
kører... den har også lidt svært ved at komme i 1. gear (der skal rykkes
lidt hårdere i gearstangen end de andre gear) - kan det være et sammenfald?
;) ... nogen idé til hvad der kan være galt, og evt. om man kan udbedre
det??

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 21:09

"CNS" <cns@FJERNDETTEosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rykkes lidt hårdere i gearstangen end de andre gear) - kan det være et
> sammenfald? ;) ... nogen idé til hvad der kan være galt, og evt. om man

Hvis den også har svært ved at komme i 1. gear så tyder det på at koblingen
ikke kobler rigtigt ud mere. Skal nok en ny kobling til

--
Tom

Fra : CNS

Dato : 26-12-04 22:46

hvad koster sådan en ny kobling (monteret) ... og hvor lang tid kan man køre
rundt med sådan en halv-defekt kobling? Jeg har fået skiftet koblingskablet
for et lille ½ års tid siden, men det har vel ingenting med hinanden at
gøre...

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 11:37

> [...]
> køre rundt med sådan en halv-defekt kobling? Jeg har fået skiftet
> koblingskablet for et lille ½ års tid siden, men det har vel ingenting med

Det har ikke noget med hinanden at gøre. Jeg vil tro et sted mellem 3 og
6.000 Kr for at få skiftet koblingen

--
Tom

Fra : CNS

Dato : 27-12-04 11:42

føj.. det var da en del... men hvor lang tid kan man køre rundt med
koblingen som den er nu..?

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 11:52

> føj.. det var da en del... men hvor lang tid kan man køre rundt med
> koblingen som den er nu..?

Jeg ville ikke fortsætte med det hvis det er sådan at den skurrer i
gearkassen når du skifter gear. Du ender med at ødelægge syncromeshringene i
gearkassen og så bliver det bare MEGET dyrere.

--
Tom

Fra : CNS

Dato : 27-12-04 12:19

har det noget at sige at den ikke umiddelbart laver skurrelyden de første
kilometer jeg kører, men først er der når bilen er blevet varm(?)

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 17:59

> har det noget at sige at den ikke umiddelbart laver skurrelyden de første
> kilometer jeg kører, men først er der når bilen er blevet varm(?)

Svært at sige på forhånd men et eller andet inde i koblingen har det nok
ikke så godt mere. Kan være en knækket tryksko, et ødelagt
højgearsakselleje eller noget andet.

--
Tom

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-12-04 14:43

> [...]
sammenfald?
> ;) ... nogen idé til hvad der kan være galt, og evt. om man kan udbedre

Hvis du holder i frigear, og trykker på koblingen kommer lyden så også? I så
fald er det udrykkerlejet i koblingen der er færdig.

MVH
Kent Glerup

Fra : CNS

Dato : 27-12-04 17:44

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cqp3ab$2os0$1@news.cybercity.dk...

> Hvis du holder i frigear, og trykker på koblingen kommer lyden så også? I
> så
> fald er det udrykkerlejet i koblingen der er færdig.

Når jeg kobler ud kommer skurrelyden ikke, men der kommer en anden lyd, som
lyder lidt mere som noget plastic, der går imod noget andet... men det kan
også bare være mine sko! :)

/Christian