|
| Bilalarm med Motor start? Manuel Gearkasse~ Fra : Ninja Rider |
Dato : 25-12-04 13:59 |
|
Hejsa
Jeg har en 2vejs alarm med motor start, men hvad hulen gør jeg for at
sikre at bilen ikke står i gear når den startes?
Jeg har koblet kontakten på håndbremsen, men det er bare ikke nok, når
jeg plejer at parkere i gear, og med håndbremsen trukket lidt.
Findes der ikke et smart system, der kan et eller andet der sørger for
at jeg ikke starter min bil i gear?
Mvh Emil
| |
Carsten Hjorth (25-12-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Hjorth |
Dato : 25-12-04 18:12 |
|
"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:yudzd.1908$pB4.1778@news.get2net.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har en 2vejs alarm med motor start, men hvad hulen gør jeg for at
> sikre at bilen ikke står i gear når den startes?
> Jeg har koblet kontakten på håndbremsen, men det er bare ikke nok, når jeg
> plejer at parkere i gear, og med håndbremsen trukket lidt.
>
> Findes der ikke et smart system, der kan et eller andet der sørger for at
> jeg ikke starter min bil i gear?
Hmm hvad med nogle magneter på gearstangen og så nogle reed kontakter der
aktiveres når gearstangen er i frigear?
/Carsten
| |
Morten Fruergaard (26-12-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 26-12-04 09:22 |
|
Ninja Rider telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg har en 2vejs alarm med motor start, men hvad hulen gør jeg for at
> sikre at bilen ikke står i gear når den startes?
> Jeg har koblet kontakten på håndbremsen, men det er bare ikke nok, når
> jeg plejer at parkere i gear, og med håndbremsen trukket lidt.
>
> Findes der ikke et smart system, der kan et eller andet der sørger for
> at jeg ikke starter min bil i gear?
Hvilken alarm er det?
Dem jeg sælger i dag, og dem jeg tidligere selv har importeret hat indbygget
en sikkerhedsfunktion der gør, at den ikke starter bilen, hvis den ikke er
sikker på, at den står i frigear...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Jørgen L. (26-12-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 26-12-04 09:28 |
|
> Dem jeg sælger i dag, og dem jeg tidligere selv har importeret hat
> indbygget en sikkerhedsfunktion der gør, at den ikke starter bilen, hvis
> den ikke er sikker på, at den står i frigear...
Hvordan sikrer den det ?
Hilsen Jørgen
| |
Morten Fruergaard (26-12-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 26-12-04 16:18 |
|
Jørgen L. telepaterede følgende til sin PC:
>> Dem jeg sælger i dag, og dem jeg tidligere selv har importeret hat
>> indbygget en sikkerhedsfunktion der gør, at den ikke starter bilen,
>> hvis den ikke er sikker på, at den står i frigear...
>
> Hvordan sikrer den det ?
Ved at den lader motoren fortsætte med at køre indtil man har lukket døren.
Dermed ved den, at bilen står i frigear...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Jørgen L. (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 27-12-04 14:29 |
|
>> Hvordan sikrer den det ?
>
> Ved at den lader motoren fortsætte med at køre indtil man har lukket
> døren.
> Dermed ved den, at bilen står i frigear...
Ok smart.
Hvad med biler der har startspære fra fabrikken, hvor der sider en chip
eller andet i nøglen.
kan man også sætte den på her ?
Hilsen Jørgen
| |
Ninja Rider (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 27-12-04 15:43 |
|
Hejsa
Jørgen L. wrote:
> Hvad med biler der har startspære fra fabrikken, hvor der sider en chip
> eller andet i nøglen.
> kan man også sætte den på her ?
Ja, men der skal man somregl beholde chippen i bilen, altså enten pille
den ud af nøglen, eller tape hele nøglen fast til modtageren i bilen. Så
bruger man bare startspæren i alarmen i stedet.
Det er ofte noget rigtigt pis at koble bilen uden om den orginale start
spære!
Mvh Emil
| |
Morten Fruergaard (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 27-12-04 16:22 |
|
Jørgen L. telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad med biler der har startspære fra fabrikken, hvor der sider en
> chip eller andet i nøglen.
> kan man også sætte den på her ?
Ja, men der skal man have en boks, hvor man ligger en nøgle i.
Der læses kun fra denne boks under fjernstart. Dvs. tyven kan stadig ikke
starte bilen - med mindre han finder boksen...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Jørgen L. (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 27-12-04 17:31 |
|
> Ja, men der skal man have en boks, hvor man ligger en nøgle i.
Nøgle som til at starte bilen med eller den elektroniske nøgle ?
> Der læses kun fra denne boks under fjernstart. Dvs. tyven kan stadig ikke
> starte bilen - med mindre han finder boksen...
I så fald det er den elektroniske nøjle, er den så bilmærke afhængig, og kan
den fås til eks. en Toyota eller Mazda ?
Hilsen Jørgen
| |
Morten Fruergaard (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 28-12-04 19:53 |
|
Jørgen L. telepaterede følgende til sin PC:
>> Ja, men der skal man have en boks, hvor man ligger en nøgle i.
>
> Nøgle som til at starte bilen med eller den elektroniske nøgle ?
Normalt en nøgle, som kan starte bilen. Jeg anbefaler dog, at man fjerner
selve nøglen, så kun koden er tilbage. Dette for at undgå at en tyv der
finder boksen, kan starte bilen uden videre...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
|
|