Medlem af DKU
Fra : Johnny

Dato : 23-12-04 11:36

Nu har jeg fået kørekort men i sin tid valgte jeg en køreskole der var med i
DKU. Det troede jeg var en god ide men nu ved jeg ikke mere.

Se http://www.kritikken.dk/phpBB/viewtopic.php?p=442#442

Kan det virkelig passe at forbrugerstyrelsen er købt af kørelærerne ??

Hilsen
Johnny

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-12-04 11:40

"Johnny" <fake@to.prevent.spam> writes:

> Se http://www.kritikken.dk/phpBB/viewtopic.php?p=442#442
>
> Kan det virkelig passe at forbrugerstyrelsen er købt af kørelærerne ??

Private klagenævn er en regeringspolitik og prisaftaler hører under
Konkurrencestyrelsen og ikke Forbrugerstyrelsen.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : David T. Metz

Dato : 23-12-04 13:09

Johnny wrote:
> Nu har jeg fået kørekort men i sin tid valgte jeg en køreskole der
> var med i DKU.

En ungkommunist? Undskyld, men jeg blev temmelig forvirret af emnelinjen.

David

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-12-04 14:47

Johnny skrev:

>Se http://www.kritikken.dk/phpBB/viewtopic.php?p=442#442

>Kan det virkelig passe at forbrugerstyrelsen er købt af kørelærerne ??

Hvor ser du noget om forbrugerstyrelsen?

--
Bertel

Fra : Johnny

Dato : 23-12-04 22:57

Det gør jeg i at det er en anklage på ankenævnet, og så vidt jeg ved er
forbrugerstyrelsen en del af ankenævnet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-12-04 07:56

Johnny skrev:

>Det gør jeg i at det er en anklage på ankenævnet, og så vidt jeg ved er
>forbrugerstyrelsen en del af ankenævnet.

http://www.dkl.nu/Garantifond_Ankenævn.htm

========
§ 2.
Ankenævnet består af 2 medlemmer udpeget blandt Danske
Kørelæreres Landsforbunds aktive kørelærere samt en formand, der
skal være jurist og have særlig indsigt i kørelærerfagets
udøvelse.

Formanden samt ankenævnets øvrige 2 medlemmer udpeges af
bestyrelsen for Landsforbundet.

Til ankenævnet knyttes et sekretariat, der har hjemsted hos
Danske Kørelæreres Landsforbund.
========

Så vidt jeg kan se er der ikke nogen medvirken af
forbrugerstyrelsen.

Jeg kikkede tilfældigvis på Forsikringsankenævnet. Det er
oprettet i samarbejde med forbrugerstyrelsen. Det er åbenbart
forskelligt?

--
Bertel

Fra : David T. Metz

Dato : 24-12-04 13:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg kikkede tilfældigvis på Forsikringsankenævnet. Det er
> oprettet i samarbejde med forbrugerstyrelsen. Det er åbenbart
> forskelligt?

Ja meget. Der har for nyligt været en sag om at forbrugerstyrelsen (eller
var det -rådet?) trak sig fra et ankenævn pga uoverensstemmelser. Det var
vist byggeriets.

Enhver branche kan jo lave sit eget ankenævn som de lyster.

David

Fra : Johnny

Dato : 25-12-04 15:56

> [...]
> Danske Kørelæreres Landsforbund.
> ========
>
> Så vidt jeg kan se er der ikke nogen medvirken af

Jeg må ha' sovet da jeg saksede eller også var det fordi jeg havde kigget på
de andre sider :

http://www.kritikken.dk/phpBB/viewtopic.php?p=440#440

og

http://www.kritikken.dk/phpBB/viewtopic.php?p=446#446