/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lade andre komme ud på motorvej?
Fra : Tina Christoffersen


Dato : 23-12-04 01:43

Hejsa!

Jeg har spekuleret på det der med at give tegn og må hellere spørge...
Når folk har noget i vejen med lygterne, blinker man ad dem. Kører de for
tæt på, træder nogen let på bremsen.

Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at jeg
gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved, jeg
tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan se
fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?

Jeg synes tit, at man lander i sådan nogle mærkelige situationer, for hvis
man går ud fra, at den anden bilist bliver til højre, så er man ret sikker
på, at det gør de ikke. Og hvis man holder lidt tilbage for at give plads,
så bliver de der sgu altid.
Og så er der den rigtigt sjove variant, hvor de tøver og i sidste øjeblik
går det op for dem, at man holder tilbage (som regel der hvor man har
opgivet og er begyndt at sætte farten op igen for at få overhalingen
overstået), hvorefter de vrider øsen ud to centimeter fra en.
Jeg kan godt forstå det - det må vel være den bagerste, der har det bedste
overblik - men det er da for åndssvagt, hvis der nu var et tegn, som jeg
bare ikke kender endnu...

mvh. tina




 
 
Karsten Andersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 23-12-04 03:29

Thu, 23 Dec 2004 01:42:34 +0100, skrev "Tina Christoffersen"
<tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk>, på 28 linier, i
<41ca1481$0$36946$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>Hejsa!
>
>Jeg har spekuleret på det der med at give tegn og må hellere spørge...
>Når folk har noget i vejen med lygterne, blinker man ad dem. Kører de for
>tæt på, træder nogen let på bremsen.
>
>Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at jeg
>gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved, jeg
>tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan se
>fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
>tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?

Du kunne trække til højre som du skal.

Det må være tegn nok


--
MVH Karsten
Horsens

Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 10:47

On Thu, 23 Dec 2004 03:29:09 +0100, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:

>Thu, 23 Dec 2004 01:42:34 +0100, skrev "Tina Christoffersen"
><tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk>, på 28 linier, i
><41ca1481$0$36946$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :
>
>>Hejsa!
>>
>>Jeg har spekuleret på det der med at give tegn og må hellere spørge...
>>Når folk har noget i vejen med lygterne, blinker man ad dem. Kører de for
>>tæt på, træder nogen let på bremsen.
>>
>>Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at jeg
>>gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved, jeg
>>tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan se
>>fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
>>tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?
>
>Du kunne trække til højre som du skal.
>
>Det må være tegn nok

>--

Det er jo ikke det der bliver spurgt om.

Derimod indgår der i spørgsmålet et ønske om at hjælpe andre, men så
går Olsen Danmark (gennemsnitsdansker), fuldstændigt i koma.

Venlig hilsen
Folmer

Jørgen M. Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 23-12-04 07:20


"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse

>
> Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at jeg
> gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved,
> jeg
> tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan
> se
> fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
> tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?
>
Gider trække ind ??. Overhal i en fart og træk ind, det andet er noget rod
som bliver misforstået før el. siden :(. Så kan den anden bil vælge at
tilpasse sig din hast. el. blive i højre bane.



Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 11:09

On Thu, 23 Dec 2004 07:20:01 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>
>"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
>meddelelse
>
>>
>> Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at jeg
>> gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved,
>> jeg
>> tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan
>> se
>> fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
>> tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?
>>
>Gider trække ind ??. Overhal i en fart og træk ind, det andet er noget rod
>som bliver misforstået før el. siden :(. Så kan den anden bil vælge at
>tilpasse sig din hast. el. blive i højre bane.

>--

Forestil dig lige den her situation:

Moi kommer iført vogntog, og konstaterer at der i accellerationsbanen
kommer flere køretøjer der ønsker at komme ud på motorvejen.

Jeg kan så indtage den holdning, at jeg s'gu ikke gider flytte mine
40.000 kg. ud i 2. vognbane, idet jeg kører med en for motorveje
moderat hastighed af 80-85 km/t. De kan s'gu bare flette, kan de.

Jeg kan også vælge at være flink og trække ud. Så befinder jeg mig i
en overhalingssituation.

Så kan der ske flere ting.

De fra accellerationsbanen kommende, kan blive så benovede over
størrelsen på vogntoget, at de holder en fart der er den samme som min
egen. Der kan også være tale om et større antal biler, som det tager
lidt tid at få ind på motorvejen. De vil oftest køre med meget ringe
afstand imellem sig, hvilket gør der ret umuligt for mig at komme ind
på plads igen.

Nu er det at du kommer ind i billedet. Det er dig der lige er kommet
til at køre bag ved mig, uden måske at vide hvad der er gået forud.

Der er ingen tvivl om, at du i løbet af et splitsekund bliver stærkt
ophidset, det siger sig selv.

Jeg sidder til gengæld og krummer tæer, i skam over at være i den grad
til gene, at min navnebror, Hr. Rasmussen, må slække på
speedertrykket, eller endog må bremse en anelse.

Mens du nu, p.gr.a. de enorme mængder damp, der kommer ud af dine
ører, alligevel skal ind på en rasteplads og tørre dug af vinduerne,
kunne du så ikke overveje om det altid er godt at være skråsikker i
trafikken, alternativt belære mig om hvad jeg efter din mening skulle
have gjort?

Venlig hilsen
Folmer


anders majland (23-12-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 23-12-04 11:28

> Jeg kan så indtage den holdning, at jeg s'gu ikke gider flytte mine
> 40.000 kg. ud i 2. vognbane, idet jeg kører med en for motorveje
> moderat hastighed af 80-85 km/t. De kan s'gu bare flette, kan de.

Er afaik den korrekte opførsel

> Jeg kan også vælge at være flink og trække ud. Så befinder jeg mig i
> en overhalingssituation.

Skifter du vognbane vil du dumpe til en køreprøve ... Der skal man vise at
man fortår at tilpasse hastigheden til fletning...

Ovenstående er ihvertfald hvad flere kørelærere har haft held til at banke
ind i knolden på mig

/A



Mikael L (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 23-12-04 12:00


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:41caa239$1$74682$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg kan så indtage den holdning, at jeg s'gu ikke gider flytte mine
>> 40.000 kg. ud i 2. vognbane, idet jeg kører med en for motorveje
>> moderat hastighed af 80-85 km/t. De kan s'gu bare flette, kan de.
>
> Er afaik den korrekte opførsel
>
>> Jeg kan også vælge at være flink og trække ud. Så befinder jeg mig i
>> en overhalingssituation.
>
> Skifter du vognbane vil du dumpe til en køreprøve ... Der skal man vise at
> man fortår at tilpasse hastigheden til fletning...
>
> Ovenstående er ihvertfald hvad flere kørelærere har haft held til at banke
> ind i knolden på mig

Det er muligt men i den virkelige verden synes jeg ikke der er noget galt i
at give plads, for vi må erkende at det er en voldsom svær øvelse for mange
at glide ind i trafikken på en motorvej, eller for trafikken på motorvejen
at lukke dem ind som kommer til.
Personligt kan jeg ikke se det svære i den øvelse, og jeg undre mig endnu
mere over alle dem som har så svært ved det hver morgen på
Helsingørmotorvejen, her er situationen en lidt anden men nej hvor er det
svært for mange at vente med at flette ind til de rent faktisk skal det.
Jeg er holdt op med at give folk plads hvis de vil ud før de stiplede linier
ophører, men derefter kan de til gengæld få alt den plads de vil.

Mikael



Verner Olsen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Verner Olsen


Dato : 23-12-04 12:54

On Thu, 23 Dec 2004 11:27:53 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Skifter du vognbane vil du dumpe til en køreprøve ... Der skal man vise at
>man fortår at tilpasse hastigheden til fletning...
>
>Ovenstående er ihvertfald hvad flere kørelærere har haft held til at banke
>ind i knolden på mig

Tja - Jeg lærte da at man skulle give plads (=skifte vognbane), hvis
det ikke var til (unødig) gene.

Men sådan er der jo så meget..

>/A


Verner


Christian TC (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Christian TC


Dato : 23-12-04 14:06


"Verner Olsen" <here@nowhere.invalid> wrote in message
news:75cls0l72kr6jdtsqqarfs2pmmkdrit3qp@4ax.com...
> On Thu, 23 Dec 2004 11:27:53 +0100, "anders majland"
> <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
>
>>Skifter du vognbane vil du dumpe til en køreprøve ... Der skal man vise at
>>man fortår at tilpasse hastigheden til fletning...
>>
>>Ovenstående er ihvertfald hvad flere kørelærere har haft held til at banke
>>ind i knolden på mig
>
> Tja - Jeg lærte da at man skulle give plads (=skifte vognbane), hvis
> det ikke var til (unødig) gene.
>
> Men sådan er der jo så meget..

Ikke hvis man kører lastbil. Der skal!!! man blive i højre bane på
motorvejen. Men jeg ved ikke om det var en del af spørgsmålet?



Henrik B. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-12-04 14:15


"Christian TC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41cac2aa$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Tja - Jeg lærte da at man skulle give plads (=skifte vognbane), hvis
>> det ikke var til (unødig) gene.
>>
>> Men sådan er der jo så meget..
>
> Ikke hvis man kører lastbil. Der skal!!! man blive i højre bane på
> motorvejen. Men jeg ved ikke om det var en del af spørgsmålet?

Hvorfor mener du at man "skal" det?

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 14:39

"Christian TC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41cac2aa$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Verner Olsen" <here@nowhere.invalid> wrote in message
> news:75cls0l72kr6jdtsqqarfs2pmmkdrit3qp@4ax.com...
>> On Thu, 23 Dec 2004 11:27:53 +0100, "anders majland"
>> <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
>>
>>>Skifter du vognbane vil du dumpe til en køreprøve ... Der skal man vise
>>>at
>>>man fortår at tilpasse hastigheden til fletning...
>>>
>>>Ovenstående er ihvertfald hvad flere kørelærere har haft held til at
>>>banke
>>>ind i knolden på mig
>>
>> Tja - Jeg lærte da at man skulle give plads (=skifte vognbane), hvis
>> det ikke var til (unødig) gene.
>>
>> Men sådan er der jo så meget..
>
> Ikke hvis man kører lastbil. Der skal!!! man blive i højre bane på
> motorvejen.

Skal lastvognstog blive i den inderste bane?! Det har jeg aldrig hørt før,
selv om det ind i mellem kunne være lækkert! (nu får jeg på puklen!

Lars B



Jørgen M. Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 23-12-04 20:59


"Christian TC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis man kører lastbil. Der skal!!! man blive i højre bane på
> motorvejen.
Vis os lige den §§. Som jeg har lært det SKAL man give plads, om man gør det
ved at bremse op el. skifte vognbane er ligegyldigt.



Mr. Hansen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Hansen


Dato : 24-12-04 16:39

Jørgen M. Rasmussen tastede følgende

>> Ikke hvis man kører lastbil. Der skal!!! man blive i højre bane på
>> motorvejen.
> Vis os lige den §§. Som jeg har lært det SKAL man give plads, om man
> gør det ved at bremse op el. skifte vognbane er ligegyldigt.

Gælder kun på visse strækninger i tidsrummet 06-18 på hverdage



Leonard (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-12-04 11:13

"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> wrote:

>>> Ikke hvis man kører lastbil. Der skal!!! man blive i højre bane på
>>> motorvejen.
>> Vis os lige den §§. Som jeg har lært det SKAL man give plads, om man
>> gør det ved at bremse op el. skifte vognbane er ligegyldigt.
>
>Gælder kun på visse strækninger i tidsrummet 06-18 på hverdage

Betyder overhalingsforbud at man ikke må give plads hvor flettereglen
også gælder?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Henrik B. (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-12-04 01:16


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:o6fqs05gp10bbv309348db6ndq7gmqml22@4ax.com...

>>> Vis os lige den §§. Som jeg har lært det SKAL man give plads, om man
>>> gør det ved at bremse op el. skifte vognbane er ligegyldigt.
>>
>>Gælder kun på visse strækninger i tidsrummet 06-18 på hverdage
>
> Betyder overhalingsforbud at man ikke må give plads hvor flettereglen
> også gælder?

Nej!

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



phk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-12-04 12:13


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b35ls0d0moj9d1jlsf99hofndr4dcshvmi@4ax.com...

> De fra accellerationsbanen kommende, kan blive så benovede over
> størrelsen på vogntoget ....

Er det din gamle lastbil du kører i dér, Folmer? :)


--
Per, Esbjerg



Jørgen M. Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 23-12-04 21:17


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mens du nu, p.gr.a. de enorme mængder damp, der kommer ud af dine
> ører, alligevel skal ind på en rasteplads og tørre dug af vinduerne,
> kunne du så ikke overveje om det altid er godt at være skråsikker i
> trafikken, alternativt belære mig om hvad jeg efter din mening skulle
> have gjort?
>

Fis´&,ballade, det dækker kun over en dårlig undskyldning for ikke at
trække ud!!!!. :(. Vogntog laver gerne elephant-race ved at overhale med 0,5
kmt. i difference, men at give plads ifbm. en indfletning :(((. Det er sgu'
kvinde-logik for viderekomne ;).



Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 14:36

Det du skal er at accelerere op til den hastighed du mener at er sikkert til
at foretage indkørsel på motorvejen uden at de der kommer bagfra skal bremse
som sindsyge for at lade dig komme ind, og da det er en accelerationsbane du
er i og der er fletteregel er der vel ikke så meget at diskutere hastigheden
tilpasses dem der kører på motorvejen, så er der som regel ingen problem med
at flette ind medmindre det erDon Olsen fra strøbyegede, han vil ikke gi
plads, medmindre du kører i en tank og presser ham.

hvorimod at når du forlader motorvejen er det en deaccellerationsbane dvs at
du først i afkørselsbanen tager farten af køretøjet, simpelt men det er
måden og loven for den sags skyld, og det er der MANGE der kunne tage lidt
ved lære af, især de snøvl der kommer haltende med 40-50 i timen på
motorvejen 5-600 m før de skal dreje af og trækker en kø så lang at det
næsten gør ondt.
Har set det både på ind og udkørslerne, og det er farligt som ind i h......
når man nu kommer med de lovlige 130 i timen og måske lidt mere, og skal
lave en undvigemanøvre for sådant et fjog.
Godt man kører i mercer ellers kunne det godt gå gruelig galt.
Esben


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41ca6326$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
> meddelelse
>
>>
>> Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at
>> jeg
>> gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved,
>> jeg
>> tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan
>> se
>> fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
>> tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?
>>
> Gider trække ind ??. Overhal i en fart og træk ind, det andet er noget rod
> som bliver misforstået før el. siden :(. Så kan den anden bil vælge at
> tilpasse sig din hast. el. blive i højre bane.
>



jan@fedtegreven.dk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 23-12-04 20:25

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev :

>Har set det både på ind og udkørslerne, og det er farligt som ind i h......
>når man nu kommer med de lovlige 130 i timen og måske lidt mere, og skal
>lave en undvigemanøvre for sådant et fjog.

Sådan et fjog ?

Det er da vist hjernen med stjernen der er et fjols i det scenarie der
udspiller sig, når folk tror de bare kan te sig som de vil, uden at
tage hensyn til alle andre

om du kører med dine lovlige 130 ind på en frakørselsbane eller ej,
fritager dig ikke for at måtte leve med der kan være andre trafikanter


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 08:05


> Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at jeg
> gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved,
jeg
> tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan
se
> fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
> tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?
>
> Jeg synes tit, at man lander i sådan nogle mærkelige situationer, for hvis
> man går ud fra, at den anden bilist bliver til højre, så er man ret sikker
> på, at det gør de ikke. Og hvis man holder lidt tilbage for at give plads,
> så bliver de der sgu altid.
> Og så er der den rigtigt sjove variant, hvor de tøver og i sidste øjeblik
> går det op for dem, at man holder tilbage (som regel der hvor man har
> opgivet og er begyndt at sætte farten op igen for at få overhalingen
> overstået), hvorefter de vrider øsen ud to centimeter fra en.
> Jeg kan godt forstå det - det må vel være den bagerste, der har det bedste
> overblik - men det er da for åndssvagt, hvis der nu var et tegn, som jeg
> bare ikke kender endnu...

Hvis den situation opstår plejer at give et lille blink med fjernlyset, og
så ellers holde behørig afstand.
Sommetider bliver det opfattet, sommetider ikke, hvis det sidste er
tilfældet fortsætter jeg bare overhalingen.
I Tyskland har jeg bemærket at man bruger at lige give et højreblink med
blinklyset, hvis en "indeklemt" ser ud til at gerne ville ud.
Jeg har set det et par gange herhjemme også, problemet er bare hvis der er
bagved kørende der tror at man vil trække ind til højre.


--
/Claus

http://vwfanatic.dk




Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 08:15



"Claus Petersen" skrev i en meddelelse
"Re: Lade andre komme ud på motorvej?"

> I Tyskland har jeg bemærket at man bruger at lige give et højreblink med
> blinklyset, hvis en "indeklemt" ser ud til at gerne ville ud.

Naej, man trækker halvt ind i vognbanen til højre.


> Jeg har set det et par gange herhjemme også, problemet er bare hvis der er
> bagved kørende der tror at man vil trække ind til højre.

I DK kan man ikke finde ud af at hjælpe hinanden.
Forget it.


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 11:14

On Thu, 23 Dec 2004 08:14:45 +0100, <Mogens> wrote:

>
>
>"Claus Petersen" skrev i en meddelelse
>"Re: Lade andre komme ud på motorvej?"
>
>> I Tyskland har jeg bemærket at man bruger at lige give et højreblink med
>> blinklyset, hvis en "indeklemt" ser ud til at gerne ville ud.
>
>Naej, man trækker halvt ind i vognbanen til højre.
>
>
>> Jeg har set det et par gange herhjemme også, problemet er bare hvis der er
>> bagved kørende der tror at man vil trække ind til højre.
>
>I DK kan man ikke finde ud af at hjælpe hinanden.
>Forget it.

>--

Ja, det er et håbløst projekt.

Viljen til at hjælpe hinanden overskygges i den grad af holdningen om,
at her kommer jeg, og jeg skal frem.

Køb en politiscanner, og erfar, at det sker oftere og oftere at
politiet må ud til helt banale situationer i trafikken, der har udløst
håndgemæng og det der er værre.

Venlig hilsen
Folmer


Casper Bang (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 23-12-04 12:00

> Køb en politiscanner

Hvor kan sådan nogle købes, og er det i det hele taget lovligt?



Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 12:11

On Thu, 23 Dec 2004 12:00:08 +0100, "Casper Bang"
<webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:

>> Køb en politiscanner
>
>Hvor kan sådan nogle købes, og er det i det hele taget lovligt?

>--

Du kan læse alt om sagen her:

www.dkscan.dk

Det er fuldt lovligt at lytte til politiets radio, men du må ikke
delagtiggøre andre i, hvad du hører - i detaljer.

Der findes også en gruppe på usenet om scannere.

Venlig hilsen
Folmer


Hans L. Jørgensen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-12-04 10:23

Folmer Rasmussen wrote:
>
> Det er fuldt lovligt at lytte til politiets radio,

Ja ...

> men du må ikke
> delagtiggøre andre i, hvad du hører - i detaljer.
>
Hvem siger det, - ved køb af en scanner skriver du ikke under på nogen tro &
love erklæring om tavshedspligt, alene derfor kan du ikke drages til ansvar.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Karsten Andersen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 25-12-04 10:54

Sat, 25 Dec 2004 10:23:24 +0100, skrev Hans L. Jørgensen, på 19
linier, i <hiazd.17$Gn.4@news.get2net.dk>, :

>Folmer Rasmussen wrote:
>>
>> Det er fuldt lovligt at lytte til politiets radio,
>
>Ja ...
>
>> men du må ikke
>> delagtiggøre andre i, hvad du hører - i detaljer.
>>
>Hvem siger det, - ved køb af en scanner skriver du ikke under på nogen tro &
>love erklæring om tavshedspligt, alene derfor kan du ikke drages til ansvar

Jo for der er en lov der siger man ikke må
Du skriver jo heller ikke under på noget ved bil køb.
Derfor må du stadigt ikke køre for stærkt.

--
MVH Karsten
Horsens

Hans L. Jørgensen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-12-04 17:11

Karsten Andersen wrote:
>
> Jo for der er en lov der siger man ikke må

Vil du ikke lige henvise til lov $ grundlaget.

> Du skriver jo heller ikke under på noget ved bil køb.
> Derfor må du stadigt ikke køre for stærkt.


Alt hvad du lovligt i dag kan lytte/høre på radio/trådløst må du som civil
person videregive eksistensen af.

Eneste undtagelse er, hvis du har certificat/tilladelse eller på anden måde
akrediteret, til at overhøre f.eks. telefonsamtaler m.m..

Hvis du eksempelvis skal erhverve certificat til skibsradio underskriver du
en erklæring på tro og love, om at du ikke vil vidergive fortrolige
samtaler, - ensige nævne disses eksistens.

Du kan ikke retsforfølges for at videregive oplysninger stammende fra
radiofrekvenser som du lovligt kan aflytte.


--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Karsten Andersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 23-12-04 20:11

Thu, 23 Dec 2004 12:00:08 +0100, skrev Casper Bang, på 5 linier, i
<41caa539$0$36890$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>> Køb en politiscanner
>
>Hvor kan sådan nogle købes, og er det i det hele taget lovligt?
>
Lovligt Yep
Harald nyborg sælger dette.


--
MVH Karsten
Horsens

Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 17:29



> > I Tyskland har jeg bemærket at man bruger at lige give et højreblink med
> > blinklyset, hvis en "indeklemt" ser ud til at gerne ville ud.
>
> Naej, man trækker halvt ind i vognbanen til højre.

Ja! Det er også set.

>
>
> > Jeg har set det et par gange herhjemme også, problemet er bare hvis der
er
> > bagved kørende der tror at man vil trække ind til højre.
>
> I DK kan man ikke finde ud af at hjælpe hinanden.
> Forget it.

Nemli' nej.

Har du også (ligesom jeg) overvejet at blive kørelærer.
Så ka' de lær' det.


--
/Claus

http://vwfanatic.dk



Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 17:43

On Thu, 23 Dec 2004 17:28:50 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>
>
>> > I Tyskland har jeg bemærket at man bruger at lige give et højreblink med
>> > blinklyset, hvis en "indeklemt" ser ud til at gerne ville ud.
>>
>> Naej, man trækker halvt ind i vognbanen til højre.
>
>Ja! Det er også set.
>
>>
>>
>> > Jeg har set det et par gange herhjemme også, problemet er bare hvis der
>er
>> > bagved kørende der tror at man vil trække ind til højre.
>>
>> I DK kan man ikke finde ud af at hjælpe hinanden.
>> Forget it.
>
>Nemli' nej.
>
>Har du også (ligesom jeg) overvejet at blive kørelærer.
>Så ka' de lær' det.

>--

Du go'este, nej. For mit vedkommende har jeg slet ikke tålmodighed til
den slags.

Mit forrige embede indebar at jeg bl.a. skulle køre ryteindøvning med
nye buschauffører, som i forvejen havde kørekort. Der var jeg inde i
en periode med konstant tynd mave.

Det skete faktisk flere gange at jeg var decideret bange.

Som herinde i dette forum, troede hver eneste af delikventerne at de
var verdens bedste chauffører. *LOL*

Tanken om at have embede i færdselspolitiet har nogen gange strejfet
mig, men jeg er bange for at jeg ville blive en ondskabsfuld satan.


Venlig hilsen
Folmer

Mogens (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-04 18:25

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:6qsls093uikvn15cioftiq31jlb46cc3b2@4ax.com...

> Som herinde i dette forum, troede hver eneste af delikventerne at de
> var verdens bedste chauffører.

Tror? - Jeg tro sgu ikke noget, jeg ved det :)



Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 21:37

On Thu, 23 Dec 2004 18:25:07 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:6qsls093uikvn15cioftiq31jlb46cc3b2@4ax.com...
>
>> Som herinde i dette forum, troede hver eneste af delikventerne at de
>> var verdens bedste chauffører.
>
>Tror? - Jeg tro sgu ikke noget, jeg ved det :)

>--

Millisekunder efter at jeg havde klikket på send-knappen slog det mig
at jeg skulle have lavet en paretes med dig som undtagelse. *LOL*

Kan jeg i anledning af den tilstundende højtid få amnesti?

Jeg skulle gerne igennem dit territorium 2. juledag efter mørkets
frembrud.

Venlig hilsen
Folmer


Mogens (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-12-04 22:17

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:qsams0t0d7ct3uqvocl17bn73qar0cjld8@4ax.com...

> Millisekunder efter at jeg havde klikket på send-knappen slog det mig
> at jeg skulle have lavet en paretes med dig som undtagelse.

Det mangler bare - jeg har jo papir på mine evenr


> Kan jeg i anledning af den tilstundende højtid få amnesti?

jow, jow...


> Jeg skulle gerne igennem dit territorium 2. juledag efter mørkets
> frembrud.

Du har hermed fået en passérsedel :)




Jan W Nielsen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-12-04 10:47

> Tanken om at have embede i færdselspolitiet har nogen gange strejfet
> mig, men jeg er bange for at jeg ville blive en ondskabsfuld satan.
>

Æ ku´ egenhændigt og ved flittigt arbejde bidrage til en sænkning af
indkomstskatten og registreringsafgiften på mindst 30 procent, hvis de slap
mig løs i sådan en politiuniform og i en civil politibil...

Æ garanterer..!!

/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-04 11:11

On Fri, 24 Dec 2004 10:47:10 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Tanken om at have embede i færdselspolitiet har nogen gange strejfet
>> mig, men jeg er bange for at jeg ville blive en ondskabsfuld satan.
>>
>
>Æ ku´ egenhændigt og ved flittigt arbejde bidrage til en sænkning af
>indkomstskatten og registreringsafgiften på mindst 30 procent, hvis de slap
>mig løs i sådan en politiuniform og i en civil politibil...
>
>Æ garanterer..!!

>--

A ka' gåt bidrage mæ' y'erligere 30%.

Udover den civile politibil vil a gern' ha' et par spidsbowser mæ'
frølår, å så et par af de her hersens trekantede pilotsolbriller -
grøntonede. Dertil så'rn en 10 gallon (ca. 46 liter) hat.

Så mener a gåt at a er kwalificeret. *LOL*.

A er å willig te' å se bort fra de bestouwende arbejdstidsregler.

A er næmlig æt sækker på te at a ku' la' vær' mæ' å more mæ'. *LOL*

Venlig julehilsen
Folmer


Jan W Nielsen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-12-04 12:09

> A er næmlig æt sækker på te at a ku' la' vær' mæ' å more mæ'. *LOL*

He-he...

Glædelig Jul, Folmer..

/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-04 12:25

On Fri, 24 Dec 2004 12:08:32 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> A er næmlig æt sækker på te at a ku' la' vær' mæ' å more mæ'. *LOL*
>
>He-he...
>
>Glædelig Jul, Folmer..
>
>/Jan W Nielsen

>--

I lige måde.

Nu skal der s'gu bades og spises julefrokost.

Det annulerer automatisk al bilkørsel resten af dagen.)

Diskussionerne håber jeg dog fortsætter.

Venlige julehilsner
Folmer


Mogens (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-04 12:27

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:muuns0tg4oic8f0peq8ghd6ppqd2p9n1fi@4ax.com...

> Nu skal der s'gu bades og spises julefrokost.
> Det annulerer automatisk al bilkørsel resten af dagen.)

Jep! - "Vi" ér gået :)

> Diskussionerne håber jeg dog fortsætter.

Jep -> INGEN diskussion om dét !



Jan W Nielsen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-12-04 12:32

> Jep -> INGEN diskussion om dét !



/Jan W Nielsen




Peter Weis (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 24-12-04 11:20

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> Æ ku´ egenhændigt og ved flittigt arbejde bidrage til en sænkning af
> indkomstskatten og registreringsafgiften på mindst 30 procent, hvis de
> slap mig løs i sådan en politiuniform og i en civil politibil...
>
> Æ garanterer..!!

Den med indkomstskatten kan jeg forstå. Du kommer til at standse alle (og
trafikken vil gå helt i stå), så de kommer for sent på arbejdet, mister
indkomst og ryger ned på en lavere skattetakst.

Men hvordan stuntet kommer til at påvirke registreringsafgiften, har jeg
svært ved at se.

mvh
Peter

Jan W Nielsen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-12-04 12:11

> Men hvordan stuntet kommer til at påvirke registreringsafgiften, har jeg
> svært ved at se.

Det gør ikke noget..

Men årsagen ville være det store overskud på statsbudgettet - overskuddet
ville blandt andet danne grundlag for den sænkning af indkomstskatten og
registreringsafgiften, som der er ønske om i befolkningen..

Glædelig Jul..

/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-12-04 10:44

>> I Tyskland har jeg bemærket at man bruger at lige give et højreblink med
>> blinklyset, hvis en "indeklemt" ser ud til at gerne ville ud.

> Naej, man trækker halvt ind i vognbanen til højre.

Jeg har bemærket begge dele.

> I DK kan man ikke finde ud af at hjælpe hinanden.
> Forget it.

Enig - dertil kører danskerne generelt for lidt motorvej - eller er for
dumme. Specielt er det slemt i weekenderne, IMO.

/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-04 11:16

On Fri, 24 Dec 2004 10:44:19 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>>> I Tyskland har jeg bemærket at man bruger at lige give et højreblink med
>>> blinklyset, hvis en "indeklemt" ser ud til at gerne ville ud.
>
>> Naej, man trækker halvt ind i vognbanen til højre.
>
>Jeg har bemærket begge dele.
>
>> I DK kan man ikke finde ud af at hjælpe hinanden.
>> Forget it.
>
>Enig - dertil kører danskerne generelt for lidt motorvej - eller er for
>dumme. Specielt er det slemt i weekenderne, IMO.

>--

Det har jeg s'gu aldrig turdet skrive, men jeg tilslutter mig
fuldstændigt dit udsagn.

Jeg glemmer ikke at jeg på et tidspunkt i sommers, blev lokket til at
køre til Kolding og retur.

Jeg hoppede på den fordi jeg troede det var lettjente penge at køre
over med en forvogn og bytte en container.

Hold da kæft! Den tur over Fyn er det mest uorganiserede søndagskørsel
jeg nogensinde har oplevet.

Venlig julehilsen
Folmer


Torben Scheel (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 23-12-04 09:38

Tina Christoffersen wrote:
> Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til
> at jeg gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke
> nogen bagved, jeg tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i
> højre bane, som jeg kan se fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter
> lidt på speederen, er der så et tegn man kan bruge til at sige "det
> er okay, kom du bare ud"?

Træk nu bare ind - det er det mest tydelige tegn. Du skal ikke sidde og sove
når du kører - det gør ikke noget at du skal bevæge dig lidt engang imellem


Gider du ikke, må du leve med at folk bliver irriterede på dig.

--
vh
Torben




Ncc (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ncc


Dato : 23-12-04 10:57


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41ca8b5b$1@news.carlbro.dk...
SNIP>
> Træk nu bare ind - det er det mest tydelige tegn. Du skal ikke sidde og
> sove når du kører - det gør ikke noget at du skal bevæge dig lidt engang
> imellem
>
> Gider du ikke, må du leve med at folk bliver irriterede på dig.
>
> --
> vh
> Torben
>
>
Så sker der blot det at ham/hende der kører bag ved dig, kører frem på din
venstre side, og lægger sig liiiiige op i måsen af ham/hende du lige har
"hjulpet" ud i venstre bane, og så kan man sidde der og glo olmt på
klaphatten, der har taget "din" plads i venstre side af vejen, og så er det
pludselig dig der har brug for "hjælp" til at slippe ud....Dette er meget
sort/hvidt trukket op - men som andre skribenter påpeger, er trafikkulturen
i sådanne sammenhænge lidt suspekt.

Ncc
Som ofte lader andre "slippe ud" med et koket blink med fjernlyset, og en
lidt lettere speeder fod.



Torben Scheel (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 23-12-04 14:16

Ncc wrote:

> Så sker der blot det at ham/hende der kører bag ved dig, kører frem
> på din venstre side, og lægger sig liiiiige op i måsen af ham/hende
> du lige har "hjulpet" ud i venstre bane, og så kan man sidde der og
> glo olmt på klaphatten, der har taget "din" plads i venstre side af
> vejen, og så er det pludselig dig der har brug for "hjælp" til at
> slippe ud....Dette er meget sort/hvidt trukket op - men som andre
> skribenter påpeger, er trafikkulturen i sådanne sammenhænge lidt
> suspekt.

Ifald der er bagvedkørende er jeg enig - et par hurtige med fjernlyset kan
være en markering (som lastvognschauffører i øvrigt behersker til
perfektion). Men den hjulpne kan ligeså godt misforstå det som et "bliv i
din bane, her kommer jeg", især typen der i forvejen er lidt smølende til at
trække ud. Tina's post går ud på en situation hvor der ikke er
bagvedkørende, og hun bare er lidt ugidelig i forhold til at komme ind i
banen.

--
vh
Torben



Tina Christoffersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Tina Christoffersen


Dato : 23-12-04 19:49


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41cacc71$1@news.carlbro.dk...

> Ifald der er bagvedkørende er jeg enig - et par hurtige med fjernlyset kan
> være en markering (som lastvognschauffører i øvrigt behersker til
> perfektion). Men den hjulpne kan ligeså godt misforstå det som et "bliv i
> din bane, her kommer jeg", især typen der i forvejen er lidt smølende til
at
> trække ud. Tina's post går ud på en situation hvor der ikke er
> bagvedkørende, og hun bare er lidt ugidelig i forhold til at komme ind i
> banen.

Beklager at jeg ikke har taget ALLE tænkelige situationer med, så jeg
uddyber lige:
Situationen opstår med følgende variabler:
- med flere bilister i højre bane, hvor jeg ikke kan trække ind, uden at
vælte ind lige foran snuden på dem
- med bagvedkørende i ordentlig afstand
- og i situationer, hvor jeg ligger i en position, hvor jeg kun kan nå at
trække ind, for derefter at vride rattet tilbage igen for at komme ud igen,
fordi jeg er stor tilhænger af at holde rigtig meget afstand.
- og så selvfølgelig der hvor jeg er ugidelig

I øvrigt er det selvfølgelig dels for at være hjælpsom - men det er også for
sikkerhedens skyld. Hellere få folk rykket ud i god tid, i stedet for at de
tænker, tænker, tænker - og i sidste øjeblik beslutter sig for, at det kan
de vist godt nå, hvorefter man skal op og stå på bremsen.

Men det lyder som om, at jeg vil forsøge mig med blink med fjernlys og se om
den glider ind...
Og i den situation, hvor jeg kun lige kan runde højre bane, vil jeg forsøge
med det... kan egentlig godt se pointen.

Takker

mvh. tina




jan@fedtegreven.dk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 23-12-04 20:44

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev :

>Beklager at jeg ikke har taget ALLE tænkelige situationer med, så jeg
>uddyber lige:
>Situationen opstår med følgende variabler:
>- med flere bilister i højre bane, hvor jeg ikke kan trække ind, uden at
>vælte ind lige foran snuden på dem

Så *skal* du søreme heller ikke trække ind

>- med bagvedkørende i ordentlig afstand

intet problem

>- og i situationer, hvor jeg ligger i en position, hvor jeg kun kan nå at
>trække ind, for derefter at vride rattet tilbage igen for at komme ud igen,
>fordi jeg er stor tilhænger af at holde rigtig meget afstand.

Så er det jo definitionen af hvad du mener "rigtigt meget afstand" er
- der kan afsløre løsningen

>- og så selvfølgelig der hvor jeg er ugidelig

Så træk til højre, og find den fart de andre kører med ;)


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Tina Christoffersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Tina Christoffersen


Dato : 23-12-04 22:40


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det jo definitionen af hvad du mener "rigtigt meget afstand" er
> - der kan afsløre løsningen

De der steder på motorvejen, hvor der er pile på vejen og der står at der
skal være to piles afstand til forankørende, ikk'? De to piles afstand kan
jeg rigtig godt lide! Det svarer cirka til, at en lastbil snildt kan trække
ud eller ind imellem to biler uden at nogen af parterne bliver stressede -
selv ikke jeg. Og når jeg synes, at jeg har travlt, så kan jeg selvfølgelig
godt lide lidt længere afstand...

mvh. tina



phk (27-12-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 27-12-04 23:23


"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41cb3b23$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> De der steder på motorvejen, hvor der er pile på vejen og der står at der
> skal være to piles afstand til forankørende, ikk'? De to piles afstand kan
> jeg rigtig godt lide! Det svarer cirka til, at en lastbil snildt kan
> trække
> ud eller ind imellem to biler uden at nogen af parterne bliver stressede -
> selv ikke jeg. Og når jeg synes, at jeg har travlt, så kan jeg
> selvfølgelig
> godt lide lidt længere afstand...

Husk en lastbil skal have dobbelt afstand til forankørende.

Jeg læste en gang et eller andet sted at nye elever lærer at hvis der er
mindre end 200 meter mellem 2 lastbiler man overhaler skal man ikke trække
ind i mellem dem ...

Nogen (nyere kørekortindehavere/elever) der kan bekræfte det?
--
Per, Esbjerg



jan@fedtegreven.dk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 23-12-04 20:29

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Tina's post går ud på en situation hvor der ikke er
>bagvedkørende, og hun bare er lidt ugidelig i forhold til at komme ind i
>banen.


Hvad er det for noget sludder ?

Tina kommer trillende i venstre bane, og ser forude en der er ved at
indhente en langtsommere kørende

Hun spørger om der er et hint til hvordan man kan gøre det tydeligt
for den der er ved at indhente lastbilen, at vedkommende får plads


Hvad hulen plager folk ? Er det at være venlig overfor hinanden
blevet en by i Ukraine ?
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Thomas Strandtoft (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 24-12-04 03:45

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Hvad hulen plager folk ? Er det at være venlig overfor hinanden
> blevet en by i Ukraine ?

Jeg ved ikke om det er vintermørket der stresser folk eller hvad,
men jeg synes man vader rundt i løftede pegefingre herinde for
tiden.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

jan@fedtegreven.dk (24-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-12-04 15:18

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Jeg ved ikke om det er vintermørket der stresser folk eller hvad,
>men jeg synes man vader rundt i løftede pegefingre herinde for
>tiden.

Det må være sådan noget ;(

Førhen kunne man sagtens debattere emner, uden folk havde lyst til at
belære andre, eller promovede egen strittefinger - den tid ville være
svært rar at se igen

Og tænk hvis man kunne prøve at se tingene i det lys det er skrevet,
og ikke som vanligt er, set med de briller på, der prøver af finde
flest fejl i andres væremåde.

Måske en ny serie dagens klaphat skal på banen - denne gang med
omvendt fortegn ?
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Mogens (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-04 15:17

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:eq8os0t92ep7ef34k2al8r9la9hp9vpffj@dtext.news.tele.dk...

> >Jeg ved ikke om det er vintermørket der stresser folk eller hvad,
> >men jeg synes man vader rundt i løftede pegefingre herinde for
> >tiden.

> Det må være sådan noget ;(
> Førhen kunne man sagtens debattere emner, uden folk havde lyst til at
> belære andre, eller promovede egen strittefinger

Blot en afspejling af samfundet og dermed hverdagen på landevejen!

Men denne gruppe er langt fra så "morsom", som da jeg
startede for 2 år siden. Nuvel - kan man ikke lide røgen
i bageriet, så......... :)



jan@fedtegreven.dk (24-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-12-04 15:35

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Blot en afspejling af samfundet og dermed hverdagen på landevejen!

ja - på godt og ondt ;)

>Men denne gruppe er langt fra så "morsom", som da jeg
>startede for 2 år siden. Nuvel - kan man ikke lide røgen
>i bageriet, så......... :)

Er det virkeligt kun 2 år siden ? jeg troede det var mere end det

nuvel - mit fromme juleønske er da at vi kan vende tilbage til gamle
dages herlige debatter, og gemytlige drillerier





--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Mogens (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-04 15:36

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:m5aos0p9fs46lh8o9ukcocrkh3odlq1i6h@dtext.news.tele.dk...

> Er det virkeligt kun 2 år siden ? jeg troede det var mere end det

Så vidt jeg husker... :)
(Jørgen Ryg ("Grissebassen"))

> nuvel - mit fromme juleønske er da at vi kan vende tilbage til gamle
> dages herlige debatter, og gemytlige drillerier

Jow, jow - nu ser vi, hvad der sker...




Ukendt (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-12-04 15:42

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cqh9gp$2746$1@news.cybercity.dk...
> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> news:m5aos0p9fs46lh8o9ukcocrkh3odlq1i6h@dtext.news.tele.dk...
>
>> nuvel - mit fromme juleønske er da at vi kan vende tilbage til gamle
>> dages herlige debatter, og gemytlige drillerier
>
> Jow, jow - nu ser vi, hvad der sker...

Det er tiden - en mørk mørk årstid (især her i Jylland!) folk er stressede
osv...

Vi skal bare have nogle vitaminpiller, eller Prosac, så er vi kørende* igen



Lars B

*Punt intended...



Folmer Rasmussen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-04 15:59

On Fri, 24 Dec 2004 15:35:08 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :
>
>>Blot en afspejling af samfundet og dermed hverdagen på landevejen!
>
>ja - på godt og ondt ;)
>
>>Men denne gruppe er langt fra så "morsom", som da jeg
>>startede for 2 år siden. Nuvel - kan man ikke lide røgen
>>i bageriet, så......... :)
>
>Er det virkeligt kun 2 år siden ? jeg troede det var mere end det
>
>nuvel - mit fromme juleønske er da at vi kan vende tilbage til gamle
>dages herlige debatter, og gemytlige drillerier

>--

Det ville godt nok være en fin julegave til gruppen, men så kommer
netpolitiet vel rendende igen, og formaner os om at være seriøse.

Det er nok desværre, som Mogens siger, et spejl af tiden.

Vi kan jo prøve at arbejde lidt på sagen i tiden der kommer. Jeg tør
godt løbe risikoen for at blive kaldt en del af
"persillesovsfraktionen"

Jeg er sikker på at det vil komme.

Venlige julehilsner
Folmer

Peter Weis (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 24-12-04 16:09

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Det er nok desværre, som Mogens siger, et spejl af tiden.

Har tiden ændret sig så meget på så kort tid?

Jeg tror snarere at det har at gøre med at diskussionerne har været
gentaget så mange gange, at alle har gravet sig ned i skyttegrave.
Det kan godt være svært at forstå hvorfor andre skal have sandheden
gentaget så mange gange. Og endda stadig uden at værdsætte den.

mvh
Peter

Mogens (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-04 16:26

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse
news:Xns95C9A42F9EEAFpweisemaildkslet@127.0.0.1...

> Har tiden ændret sig så meget på så kort tid?

Ja.

> Jeg tror snarere at det har at gøre med at diskussionerne har været
> gentaget så mange gange, at alle har gravet sig ned i skyttegrave.

Sikkert rigtigt. Nogle nævner også "bagom",
at emneren er uddebaterede. Så måske man
skulle overfalde en anden gruppe :)

> Det kan godt være svært at forstå hvorfor andre skal have sandheden
> gentaget så mange gange. Og endda stadig uden at værdsætte den.

LOL



Jørgen M. Rasmussen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-12-04 10:45


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

>> Har tiden ændret sig så meget på så kort tid?
>
> Ja.
>
Det er sgu' mere end 2 år siden du begyndte at optræde på slap line, jeg har
hængt her m. el. mindre fast i 4-5år, tiden går hurtigere end vi kan lide
;))).

>> Jeg tror snarere at det har at gøre med at diskussionerne har været
>> gentaget så mange gange, at alle har gravet sig ned i skyttegrave.
>

Yes, alle kender stamkunderns holdning til fx. fjernlys på motorrvejen el.
fx. dækvalg v. vintertide ;))). Nu er emnet vedr. en ny grp. jo blevet
lukket defenitivt ;).

> Sikkert rigtigt. Nogle nævner også "bagom",
> at emneren er uddebaterede. Så måske man
> skulle overfalde en anden gruppe :)
>
Det er sgu´ligesom et ægteskab, kommer der ikke "nye boller på suppen",
løber man "sur" i det , læs; keder sig ;).


>> Det kan godt være svært at forstå hvorfor andre skal have sandheden
>> gentaget så mange gange.

Det er sagen i en nøddeskal; din udlægning af "sandheden", behøves ikke
nødvendigvis være alles. Eller....? ;).



Mogens (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 25-12-04 10:50

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41cd3625$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er sgu' mere end 2 år siden du begyndte at optræde på slap line, jeg
har
> hængt her m. el. mindre fast i 4-5år, tiden går hurtigere end vi kan lide
;))).

Jeg startede "efterår 2001" :)



Jørgen M. Rasmussen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-12-04 11:01


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en

> Jeg startede "efterår 2001" :)
>
Det giver jo oxo 3 år, som nok skal passe ;).



Mogens (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 25-12-04 11:15

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41cd39f6$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det giver jo oxo 3 år, som nok skal passe ;).

Jep - vi jyder har det med _ikke_ at overdrive !





Peter Weis (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 27-12-04 21:49

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> Jeg startede "efterår 2001" :)

news:000f01c1408a$93ff2140$0301a8c0@autoatlas.local

mvh
Peter

Mogens (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 27-12-04 22:11

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse
news:Xns95CCDC125ED24pweisemaildkslet@127.0.0.1...

> > Jeg startede "efterår 2001" :)
> news:000f01c1408a$93ff2140$0301a8c0@autoatlas.local

Jeg kan ikke læse den -> hvad står der?




Peter Weis (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 28-12-04 14:36

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in news:cqptp8$k6i$1
@news.cybercity.dk:

> "Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse
> news:Xns95CCDC125ED24pweisemaildkslet@127.0.0.1...
>
>> > Jeg startede "efterår 2001" :)
>> news:000f01c1408a$93ff2140$0301a8c0@autoatlas.local
>
> Jeg kan ikke læse den -> hvad står der?

Jeg fandt den på google. Du spurgte 18 sept 2001 dine kære medbilister om
hvorfor de blev hængende i overhalingsbanen i stedet for at køre ind til
højre.

mvh
Peter

Mogens (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-12-04 17:31

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse
news:Xns95CD910A2AC3Cpweisemaildkslet@127.0.0.1...

> >> > Jeg startede "efterår 2001" :)

> Du spurgte 18 sept 2001 dine kære medbilister om...

Jep - det var min indgangsreplik. Godt set/fundet !
Jeg vil betegne september 2001 som efterår.
Måske sensommer...



Thomas Strandtoft (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-12-04 23:55

Mogens wrote:

> Jep - det var min indgangsreplik. Godt set/fundet !
> Jeg vil betegne september 2001 som efterår.
> Måske sensommer...

Hvordan er det man siger, på usenet er det efterår året rundt..


--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Peter Weis (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 30-12-04 18:00

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> Jep - det var min indgangsreplik. Godt set/fundet !
> Jeg vil betegne september 2001 som efterår.
> Måske sensommer...

Og min egen debut i gruppen var 17 aug 2001, med et par kommentarer til
andre indlæg.
Kan det også kaldes efterår?

mvh
Peter

Mogens (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-12-04 18:52

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse
news:Xns95CFB65859EE1pweisemaildkslet@127.0.0.1...

> > Jep - det var min indgangsreplik. Godt set/fundet !

Jeg oplever dagligt, at problemet ikke er blevet mindre.
Hold kæft hvor er der mange, der ikke kan finde ud af det.

> Og min egen debut i gruppen var 17 aug 2001, med et par kommentarer til
> andre indlæg. Kan det også kaldes efterår?

Næh, der går grænsen du



Verner Olsen (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Verner Olsen


Dato : 31-12-04 13:52

On 30 Dec 2004 17:00:22 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> wrote:

>Og min egen debut i gruppen var 17 aug 2001, med et par kommentarer til
>andre indlæg.

Heh, jeg debuterede d. 15. aug. - men det var i 1999

>Kan det også kaldes efterår?

Narh - sommer er vel juni juli august

>Peter


Verner


Leonard (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 31-12-04 14:12

Verner Olsen <here@nowhere.invalid> wrote:

>Heh, jeg debuterede d. 15. aug. - men det var i 1999

Årsunger, det er hvad I er
Det tidligste indlæg google kan finde frem til fra mig er fra d. 24.
okt. 1998, jeg er dog ikke sikker på hvilke navne jeg har brugt i
begyndelsen.

Godt nytår.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Peter Weis (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 31-12-04 16:19

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote in
news:mmjat01e1idb4lauuhj7erdifep5i4gctt@4ax.com:

> Verner Olsen <here@nowhere.invalid> wrote:
>
>>Heh, jeg debuterede d. 15. aug. - men det var i 1999
>
> Årsunger, det er hvad I er
> Det tidligste indlæg google kan finde frem til fra mig er fra d. 24.
> okt. 1998, jeg er dog ikke sikker på hvilke navne jeg har brugt i
> begyndelsen.

Her i gruppen?

Det ældste indlæg på usenet fra min egen pen stammer i følge google fra 20
dec 1997. Det var i dk.musik.klassisk.

mvh
Peter

Leonard (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 31-12-04 16:26

Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> wrote:

>Her i gruppen?

Ja, er der andre grupper

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Peter Weis (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 26-12-04 17:38

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> Det er sagen i en nøddeskal; din udlægning af "sandheden", behøves
> ikke nødvendigvis være alles. Eller....? ;).

Nej, men det er netop synd for de andre at de ikke har set lyset

mvh
Peter

jan@fedtegreven.dk (26-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 26-12-04 18:35

Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> skrev :

>Nej, men det er netop synd for de andre at de ikke har set lyset

hmmmm........

:)




--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

jan@fedtegreven.dk (25-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 25-12-04 01:40

Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> skrev :

>Har tiden ændret sig så meget på så kort tid?

2 år er lang tid på usenettet ;)

>Jeg tror snarere at det har at gøre med at diskussionerne har været
>gentaget så mange gange, at alle har gravet sig ned i skyttegrave.


Det gælder jo kun visse debatter - en del debatter om opførsel i
trafikken er kommet til - lige hvad den type debat angår, synes jeg
folk er alt for hurtige til at fare frem med en løftet pegefinger
istedet for at fange essensen af debatten

(Men - øehh - når man griber i egen barm - er man jo også selv lidt
vel hurtig på aftrækkeren)

Jeg kan godt lide den tendens der er ved at dukke op, altså at der
begynder at dukke indlæg op der handler om at hjælpe andre i
trafikken, der nytter det altså ikke at man peger fingre.


>Det kan godt være svært at forstå hvorfor andre skal have sandheden
>gentaget så mange gange. Og endda stadig uden at værdsætte den.

Er det ikke fordi vi har hver vores version af sandheden ?


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Peter Weis (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 27-12-04 14:04

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Det gælder jo kun visse debatter - en del debatter om opførsel i
> trafikken er kommet til - lige hvad den type debat angår, synes jeg
> folk er alt for hurtige til at fare frem med en løftet pegefinger
> istedet for at fange essensen af debatten

Ah, de har været der længe.
Hvor lille skal et hul være i højrebanen for at en overhalende skal trække
ind og give plads til en endnu hurtigere overhalende? Den har kørt mange
gane over de sidste år.
Fjernlyset på motorvejen er også en gammel traver.

> (Men - øehh - når man griber i egen barm - er man jo også selv lidt
> vel hurtig på aftrækkeren)

Har du lagt dig ud siden Biler i Bella?
Den gamle sandhed med at sidde på hænderne når man læser med på usenet er
stadig en god ide. Eller man kan bare læse sine indlæg igennem inden man
sender dem - det betyder fx at de mange af mine egne indlæg aldrig bliver
sendt.

> Jeg kan godt lide den tendens der er ved at dukke op, altså at der
> begynder at dukke indlæg op der handler om at hjælpe andre i
> trafikken, der nytter det altså ikke at man peger fingre.

Det synes jeg også er godt.
Men de bliver utroligt hurtigt til en diskussion om hvem der skal tage
hensyn til hvem.

mvh
Peter

jan@fedtegreven.dk (27-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 27-12-04 16:29

Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> skrev :

>Ah, de har været der længe.

Nok er klaphatten ved at være gammel - men alligevel ;)

>Hvor lille skal et hul være i højrebanen for at en overhalende skal trække
>ind og give plads til en endnu hurtigere overhalende? Den har kørt mange
>gane over de sidste år.

Ja - og indtil nu er der ikke nogen, der er kommet med det korrekte
svar

>> (Men - øehh - når man griber i egen barm - er man jo også selv lidt
>> vel hurtig på aftrækkeren)

>Har du lagt dig ud siden Biler i Bella?

Næeh - tværtom


>> Jeg kan godt lide den tendens der er ved at dukke op, altså at der
>> begynder at dukke indlæg op der handler om at hjælpe andre i
>> trafikken, der nytter det altså ikke at man peger fingre.
>
>Det synes jeg også er godt.
>Men de bliver utroligt hurtigt til en diskussion om hvem der skal tage
>hensyn til hvem.

Hvilket er en tåbelig diskution - præcis lige så tåbelig som de
evindelige diskutioner om hvem flettereglen gælder for

Og så overser jeg behændigt min egen mening om tåbeligheden i at der
er fletteregel ved en motorvejs-tilkørsel - den kamel vil jeg lade
dumme politikere (eller nok nærmere deres rådgivere) gumle på


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Peter Weis (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 27-12-04 18:31

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Nok er klaphatten ved at være gammel - men alligevel ;)

TPG var den første til at bruge ordet 20 december 1999, hvis google ikke
tager fejl. Vi har altså lige rundet 5-års jubilæet.


>>Har du lagt dig ud siden Biler i Bella?
>
> Næeh - tværtom

Så er der vel ikke så meget "egen barm" at gribe i


> Og så overser jeg behændigt min egen mening om tåbeligheden i at der
> er fletteregel ved en motorvejs-tilkørsel - den kamel vil jeg lade
> dumme politikere (eller nok nærmere deres rådgivere) gumle på

Jeg kan egentlig godt lide reglen. Desværre kører man generelt for tæt på
motorvejen til at det kan fungere smertefrit.
Efter min mening skulle der laves en masse kampagner for dels at køre
langmodigt og dels at holde en ordentlig afstand.

mvh
Peter

jan@fedtegreven.dk (27-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 27-12-04 19:30

Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> skrev :

>Jeg kan egentlig godt lide reglen. Desværre kører man generelt for tæt på
>motorvejen til at det kan fungere smertefrit.
>Efter min mening skulle der laves en masse kampagner for dels at køre
>langmodigt og dels at holde en ordentlig afstand.

Jeg kan så ikke li' den - da den efter min mening er rent ud sagt dum
(ulogisk, netop et sådan sted)




(og det tærskede de så langhalm på det næste halve år :)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Thomas Strandtoft (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 25-12-04 09:29

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Er det virkeligt kun 2 år siden ? jeg troede det var mere end det

Det føles som meget mere..

> nuvel - mit fromme juleønske er da at vi kan vende tilbage til gamle
> dages herlige debatter, og gemytlige drillerier

Hermed forsøgt..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Karsten Andersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 23-12-04 20:17

Thu, 23 Dec 2004 10:57:22 +0100, skrev Ncc, på 28 linier, i
<41ca9683$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :


>Så sker der blot det at ham/hende der kører bag ved dig, kører frem på din
>venstre side, og lægger sig liiiiige op i måsen af ham/hende du lige har
>"hjulpet" ud i venstre bane, og så kan man sidde der og glo olmt på
>klaphatten, der har taget "din" plads i venstre side af vejen, og så er det
>pludselig dig der har brug for "hjælp" til at slippe ud....Dette er meget
>sort/hvidt trukket op - men som andre skribenter påpeger, er trafikkulturen
>i sådanne sammenhænge lidt suspekt.

Hmmm har endnu aldrig set en bil bag mig på motorvejen
Kun dem jeg overhaler
Men hvis de ligger helt oppe i måsen på dig. burde deres kort rykkes i
1000 stumper.

>Ncc
>Som ofte lader andre "slippe ud" med et koket blink med fjernlyset, og en
>lidt lettere speeder fod.

Og hvis pladsen er der til burde de da selv kunne se de kan være der.
Hvis ikke burde de vel tage landevejen istedet




--
MVH Karsten
Horsens

jan@fedtegreven.dk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 23-12-04 20:33

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev :

>Men når jeg nu kommer kørende i venstre bane og kører for stækt til at jeg
>gider trække ind i et for lille hul (nej, der ligger ikke nogen bagved, jeg
>tjekker) og ser en bil på vej op mod en lastbil i højre bane, som jeg kan se
>fint kan nå at komme ud, hvis jeg letter lidt på speederen, er der så et
>tegn man kan bruge til at sige "det er okay, kom du bare ud"?


Det mest korrekte er jo egentligt at du blot gør din overhaling
færdig, så vedkommende kan trække ud bag dig, og overhale lastbilen

Men - fair nok at du vil være venlig overfor vedkommende - jeg bruger
ofte bare et kip med fjernlyset, for at fortælle vedkommende at jeg
har set den situation, der er ved at udvikle sig (at han kommer i
klemme om lidt)

"Jeg" typen i trafikken vil lade fjolset stege i egen suppe, de andre
- kan nok hitte ud af at slække farten og hjælpe manden forbi
lastbilen


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Tina Christoffersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Tina Christoffersen


Dato : 23-12-04 22:42


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Men - fair nok at du vil være venlig overfor vedkommende - jeg bruger
> ofte bare et kip med fjernlyset, for at fortælle vedkommende at jeg
> har set den situation, der er ved at udvikle sig (at han kommer i
> klemme om lidt)

virker det? trækker de ud?

mvh. tina



jan@fedtegreven.dk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 23-12-04 23:15

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev :

>virker det? trækker de ud?

de fleste gange gør de - når de har set, at jeg 1: har set deres
"problem", 2: ikke nærmer mig


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Tina Christoffersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Tina Christoffersen


Dato : 23-12-04 23:17


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> de fleste gange gør de - når de har set, at jeg 1: har set deres
> "problem", 2: ikke nærmer mig

Det er så hermed vedtaget, at det er metoden

mvh. tina



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408645
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste