Svensk trailer på DK bil
Fra : Henrik

Dato : 22-12-04 10:39

Hej alle

Må jeg i Sverige leje en svensk indreg. trailer og køre med den efter min
Danske bil ?

MVH

Henrik

Fra : TG4600

Dato : 22-12-04 13:31

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle
>
> Må jeg i Sverige leje en svensk indreg. trailer og køre med den efter min
> [...]
Uden at have undersøgt reglerne, vil jeg tro at man kan/må det.

Jeg har flere gange lånt/lejet kanotrailer i Sverige og kørt hundreder af
km. En enkelt gang blev jeg stoppet af Polisen i en generel razzia, men s
den ene betjent studereder mit kørekort og spurgte efter bestemmelsessted
gik den anden rundt om vogntoget og kiggede bl.a. efter lygter - men jeg vil
da tro at han havde sagt noget, hvis der var problemer med at køre med
S-trailer på en DK-bil.

/TG