Ny firmabil til ca. 350.000 SEK
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-12-04 23:38

Hej.

Jeg flytter til sverige og skal finde en afløser for min Touareg og kommende
Saab 9-5(Skal have den 20.000 km). Så der er ikke længe til jeg skal ud og
vælge.

Info: 24 år, ingen børn eller overdreven bagage.

Hvad ville I vælge?

Indtil videre er jeg ret varm på nedenstående to.

BMW 325CI
Audi A3 3,2 Quattro

Kom meget gerne med flere bud. Har forsøgt mig på Lancer EVO, men prisen på
375.000 SEK er lige i overkanten.

-M

Fra : Mikael L

Dato : 21-12-04 23:54

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal ud og vælge.
>
> Info: 24 år, ingen børn eller overdreven bagage.

Hvis den ikke skal være ny er mit bud her
http://www.bilannonser.se/index.aspx?tips=249571

Mikael

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 00:09

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den ikke skal være ny er mit bud her
> http://www.bilannonser.se/index.aspx?tips=249571

Det skal den, så desværre. :)

-M

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 00:04

> Info: 24 år, ingen børn eller overdreven bagage.
>
> Hvad ville I vælge?

Hvad er dine kriterier? Som jeg ser det skal den bl.a. indeholde følgende:
1 - koste max 350.000 SEK
2 - have plads til diverse brochure mv.
3 - have 4-hjulstræk pga. de forhold du kommer til at køre under (snedækkede
vej i Sverige, der ikke altid bliver ryddet)
4 - den skal ikke udstråle en "verdensmester", men være lidt passiv i
designet
5 - hurtig, men samtidig komfortabel, herunder være til at køre lange ture i
samt ikke skulle tankes konstant

Da dit firma ikke går op i driftsomkostningerne ved firmabiler, er der jo
mange muligheder ;)

På baggrund heraf kan du bl.a. vælge mellem følgende biler:
- Audi A3 3,2 Quattro (dog for lille bagagerum)
- Audi A6 2,4/3,2/3,0 TDI Quattro evt. Avant (genial bil)
- BMW 530D evt. stc. (dog uden 4-hjulstræk og desværre en diesel)
- Ford Mondeo ST220 (den ser rigtig flot ud, men har desværre ikke
4-hjulstræk)
- Mitsubishi Lancer EVO 265hk version (måske lidt for dyr, mener dog de
sagde i en svensk test at det kostede under 350.000 SEK)
- SAAB 9-5 AERO 2,3T Sportcombi (flot bil, mangler måske lidt power og uden
4-hjulstræk)
- Subaru Impreza WRX (STI) (kan det ikke blive EVO, kan det blive Impreza,
men måske for kort på literen medfører mange tankninger)
- Volvo V70 AWD (lækker motor (ikke mindst lyd), flot design, 4-hjulstræk,
godt med plads og rimlig hurtig)

Men se evt. her m. oversigt over nye biler:
http://www.bilweb.se

> BMW 325CI

Hold dig fra den - ingen 4-hjulstræk, ingen plads og alt for lille motor!

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 00:10

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i samt ikke skulle tankes konstant
>
> Da dit firma ikke går op i driftsomkostningerne ved firmabiler, er der jo

Og som nogen kan se hænder det at Thomas og jeg får en sludder :)

> [...]
> men måske for kort på literen medfører mange tankninger)
> - Volvo V70 AWD (lækker motor (ikke mindst lyd), flot design, 4-hjulstræk,

Fair nok, mange gode forslag, men vil helst undgå diesel.

> Men se evt. her m. oversigt over nye biler:
> http://www.bilweb.se

> Hold dig fra den - ingen 4-hjulstræk, ingen plads og alt for lille motor!

Synes ellers den ser knaldgodt ud i carbonsort med delfingråt læder. :)

-M

Fra : Lars

Dato : 22-12-04 09:32

Hej Morten,

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message

> Fair nok, mange gode forslag, men vil helst undgå diesel.

Hvorfor egentlig undgå diesel?

Udover tomgangslyden der ikke kan skjule at det er en diesel er jeg ovenud
tilfreds med min 530dA.

Ellers ville jeg nok hvis jeg havde din "problemstilling" se nærmere på den
nye A6 med Quattro, den er super fed.

Men jeg kan godt se på dine forslag at du nok går efter noget der er lidt
mindre rent størrelsesmæssigt, af de to du nævner ville jeg snuppe Audi'en -
men jeg har ikke prøvet at køre hverken den ene eller den anden.

** Lars

Fra : Eg Egemarke

Dato : 22-12-04 12:30

Fordi en Diesel i sverige koster ca 10 gange så meget som en tilsvarende i
Benzin i vejskat årligt, det tangere næsten danske priser Uff

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 13:20

> Fordi en Diesel i sverige koster ca 10 gange så meget som en
> tilsvarende i Benzin i vejskat årligt, det tangere næsten danske
> priser Uff

Det er en temmelig stor overdrivelse du kommer med der. Desuden skal Morten
have firmabil, så det er uden betydning.

Fra : Lars

Dato : 22-12-04 14:37

Hej Eg,

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message

> Fordi en Diesel i sverige koster ca 10 gange så meget som en tilsvarende i
> Benzin i vejskat årligt, det tangere næsten danske priser Uff

Det er da en lettere overdrivelse...

525i Touring - 1.777 sek/år
530dA Touring - 7.366 sek /år

Det giver lidt over 4 gange så meget.

Og i øvrigt skal der ikke specielt mange kilometre til før det er hentet
hjem pga lavere dieselpris og lavere brændstofforbrug.

Jeg føler nu stadig jeg sparer en del i forhold til hvad tilsvarende ville
ha' kostet mig i Danmark

** Lars

Fra : Peter Weis

Dato : 23-12-04 16:06

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote:

> Det er da en lettere overdrivelse...
>
> 525i Touring - 1.777 sek/år
> 530dA Touring - 7.366 sek /år
>
> Det giver lidt over 4 gange så meget.

Hvis man er ingeniør passer det da fint. Vi regner alligevel kun i
størrelsesordener, så 10 gange dækker intervallet fra ca 3 til ca 30. 100
dækker tilsvarende intervallet fra omkring 30 til ca 300.

mvh
Peter

Fra : Lars

Dato : 25-12-04 11:24

Hej Peter,

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> wrote in message

> Hvis man er ingeniør passer det da fint. Vi regner alligevel kun i
> størrelsesordener, så 10 gange dækker intervallet fra ca 3 til ca 30. 100
> dækker tilsvarende intervallet fra omkring 30 til ca 300.

Ah.. Hehe - det kunne jeg da have sagt mig selv. Det gør det da også meget
lettere!

Utroligt så mange biler der kører præcist 10 km/L også

** Lars

Fra : Peter Weis

Dato : 26-12-04 17:38

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote:

> Utroligt så mange biler der kører præcist 10 km/L også

Ikke "præcist 10 km/l", blot "10 km/l". Resten kommer alligevel an på
individuel kørestil

God Jul
Peter

Fra : Lars

Dato : 27-12-04 09:13

Hejsa,

> Ikke "præcist 10 km/l", blot "10 km/l". Resten kommer alligevel an på
> individuel kørestil

Nåhja! Klart.. Skal lige vænne mig til ingeniør-termerne, men jeg skal NOK
lære det!

> God Jul

Tak.. Og i lige måde!

** Lars

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:44

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fordi en Diesel i sverige koster ca 10 gange så meget som en tilsvarende i
> Benzin i vejskat årligt, det tangere næsten danske priser Uff

Hul i det, det betyder intet.

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:43

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor egentlig undgå diesel?

Det er bare ikke mig. Ganske enkelt. Hader ikke at kunne køre en bil ud i
omdrejninger.

> Ellers ville jeg nok hvis jeg havde din "problemstilling" se nærmere på
> den nye A6 med Quattro, den er super fed.

Jeg vil gerne have en bil der signalerer mindre "familie + labrador".

Gerne lidt smart, gerne Coupé eller hatch.

-M
Der idag afleverede sin Touareg TDI... YEHHAAAAAAAAAA!

Fra : Lars

Dato : 23-12-04 09:50

Hej Morten,

> Det er bare ikke mig. Ganske enkelt. Hader ikke at kunne køre en bil ud i
> omdrejninger.

Fair nok

> Jeg vil gerne have en bil der signalerer mindre "familie + labrador".

Hehe.. *GG* Jeps.. Det er også bare mig det er blevet 30 år, gammel og
fasttømret.. Ved det godt

> Gerne lidt smart, gerne Coupé eller hatch.

Hmm.. Så ville jeg nok helt personligt kigge på noget bmw 330 eller
deromkring, den er også lidt praktisk... Ellers syntes jeg stadig den A3 du
nævner lyder som et godt bud...

** Lars

Fra : Jørgen

Dato : 22-12-04 22:33

> [...]

Hvad skal du sælge og for hvem om man må spørge?

Jørgen
- Min mail virker ikke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-12-04 22:42

On Wed, 22 Dec 2004 22:33:04 +0100, "Jørgen" <no@spam.com> wrote:

>"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
>ture
>
>Hvad skal du sælge og for hvem om man må spørge?

>--

Det er nemlig interessant.

Skal det udstråle soliditet, eller er det mere sådan over i Eddie C.
stilen?

Det gør i mange tilfælde større indtryk på kunderne, end man
umiddelbart tror.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-12-04 17:56

"Jørgen" <mailto:no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du sælge og for hvem om man må spørge?

Det er ikke interessant i denne omgang, der skal bare være plads til en
sælgertaske og lidt bagage. :)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.237.34)

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 00:13

> [...]
> skal ud og vælge.
>
> Info: 24 år, ingen børn eller overdreven bagage.

Ferrari Testarosa
Porsche 911
Doge Viper RAM V10

en bimmer skal man da ikke til sverige for at have

--
Tom

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:44

> Ferrari Testarosa

For gammel.

> Porsche 911

Den eneste Porsche jeg hader er 996.

> Dodge Viper RAM V10

Jeg har hverken guldkæder eller åbentstående skjorte.

-M

Fra : Mogens

Dato : 22-12-04 06:49

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg flytter til sverige

Lucky you!

> Hvad ville I vælge?

I den tid jeg har kendt dig, har du ikke talt om
andet end Cossie -> Focus RS lugter lidt af det
og koster 297.000 SKR...

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 09:01

> I den tid jeg har kendt dig, har du ikke talt om
> andet end Cossie -> Focus RS lugter lidt af det
> og koster 297.000 SKR...

Efter min mening er en Focus RS ikke i nærheden af en bil som Thomas´.

Men ok - hvis det skal være Ford....

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 13:21

> Efter min mening er en Focus RS ikke i nærheden af en bil som Thomas´.

Jeg er enig - en Focus har ikke det en Cossie har. Endvidere mangler den
pladsen, samt 4-hjulstrækket.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 15:13

> Jeg er enig - en Focus har ikke det en Cossie har. Endvidere mangler den
> pladsen, samt 4-hjulstrækket.

Den er ikke skide hurtig "in a straight line", og den har ikke samme
potentiale pga forhjulstrækket.

Alt i alt slet ikke så rå som Cossien.

(Den er langsommere end VW R32´eren når det blot går ligeud. Den er også
langsommere i helt små snævre kurver pga manglende 4WD. Til gengæld er den
en anelse hurtigere i hurtige kurver.)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 01-01-05 14:32

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> [...]
> langsommere i helt små snævre kurver pga manglende 4WD. Til gengæld er den

I Tyskland kan en Focus RS altså erhverves med 255 hk/350 Nm !

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 17:44

> I Tyskland kan en Focus RS altså erhverves med 255 hk/350 Nm !

Det hjælper lidt på det - men spørgsmålet er så, om den kommer til at køre
lige så håbløst som Alfa Romeo 147 GTA, der jo skøjter afsted over
forhjulene, når den får lidt at leve af. Bilen magter simpelthen ikke at
styre og at bruge sine mange kræfter på samme tid....

- i alle tilfælde er Thomas´ mere rå efter min mening..

Glæder mig til det biver forår..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-01-05 18:11

> - i alle tilfælde er Thomas´ mere rå efter min mening..

En Focus RS vil aldrig blive/være en erstatning for Sierra/Escort Cosworth!

> Glæder mig til det biver forår..

Me2! :)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-01-05 18:10

> I Tyskland kan en Focus RS altså erhverves med 255 hk/350 Nm !

Hvorfor tror du det? Det kan den ikke i UK - er det ikke bare en chippet
Focus RS?

Fra : Mogens

Dato : 01-01-05 18:20

> Hvorfor tror du det? Det kan den ikke i UK - er det ikke bare en chippet
> Focus RS?

Den har været igennem en 10.000 euro modifikation
som også omhandler undervogn. Den kører perfekt.
Jeg så en test på DSF!

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 18:32

> Den har været igennem en 10.000 euro modifikation
> som også omhandler undervogn. Den kører perfekt.
> Jeg så en test på DSF!

Ja ja.. Men man kan jo også få en rumraket, hvis man har penge nok.. Den
kører med garanti også perfekt..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 22-12-04 18:48

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> I den tid jeg har kendt dig, har du ikke talt om
> andet end Cossie -> Focus RS lugter lidt af det
> og koster 297.000 SKR...

Desuden vil jeg kigge efter følgende:
Ford Lightning, som var verdens hurtigste indtil...
Dodge Ram SRT-10.
Audi A3 quattro Sportspack 3.2 V6

Fra : Mogens

Dato : 26-12-04 15:10

> Desuden vil jeg kigge efter følgende:
> Ford Lightning, som var verdens hurtigste indtil...
> Dodge Ram SRT-10.
> Audi A3 quattro Sportspack 3.2 V6

En anden mulighed er at købe en "Jahreswagen" i Tyskland.
Det er biler, som er op til eet år gamle, og hvor den 1. ejer
har været en ansat/leder på fabrikken.

Bilerne har som regel kørt meget lidt, og hvad der måske er
vigtigere: De har som regel ALT MULIGT udstyr monteret.

http://home.mobile.de/Auto-Individuell-Exclusiv er en mu-
lighed - men der er mange andre...
www.bmw.de/de/produkte/gebrauchtwagen/index.html
www.jahreswagen.de
www.vw-jahreswagen.de
www.jahreswagen-top.de

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 27-12-04 20:43

> [...]
>
> Bilerne har som regel kørt meget lidt, og hvad der måske er
> vigtigere: De har som regel ALT MULIGT udstyr monteret.

Super idé, tak!

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:46

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Lucky you!

Jo tak, men det cirkus med at finde en lejlighed Göteborg kunne jeg godt
undvære :)

> I den tid jeg har kendt dig, har du ikke talt om
> andet end Cossie -> Focus RS lugter lidt af det
> og koster 297.000 SKR...

Har ledt efter det, men fandt intet på Ford.se - desuden er jeg ikke helt
sikker på interiørets design i Focus...

-M

Fra : Claus Fabritius

Dato : 22-12-04 09:15

> [...]

> vælge.
>
> Info: 24 år, ingen børn eller overdreven bagage.

Hvad med den nye 260 hk Mazda 6? De regner med at den skal koste 500.000
herhjemme, så der skulle du også kunne få en god stak ekstraudstyr med for
de 350k SEK.
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:46

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad med den nye 260 hk Mazda 6?

Du tager pis på mig?

-M

Fra : Claus Fabritius

Dato : 22-12-04 22:49

> Du tager pis på mig?

Jeg har aldrig kørt en 6'er, men hvorfor ikke? Den burde da være et kig
værd.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 23:23

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Du tager pis på mig?

Hvorfor? Fremragende køreegenskaber, godt med udstyr, glimrende sikkerhed...

Men det er måske ikke "smart" nok? (Fint ska'et være?!)

> -M

Lars B

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-12-04 00:21

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Men det er måske ikke "smart" nok?

Noget i den stil..

-M

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 13:38

> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Noget i den stil..

Tænk at ofre en bil på forfængelighedens alter

Men sådan en 6'er, godt souped up, den er altså fræk....

> -M

Lars B

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-12-04 17:53

"Lars B. Jensen" skrev i en meddelelse

> Tænk at ofre en bil på forfængelighedens alter

Ja, hehehe, men sådan er det bare :)

> Men sådan en 6'er, godt souped up, den er altså fræk....

Det er en smagssag. For mig er den stadig alt for meget japaner. Og jeg afskyr
den "originale" dobbelt afgang(én i hver side), som ser frygtelig eftermonteret ud.

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 19:09

> Ja, hehehe, men sådan er det bare :)

Det er jo dit valg

> Det er en smagssag. For mig er den stadig alt for meget japaner. Og jeg
> afskyr
> den "originale" dobbelt afgang(én i hver side), som ser frygtelig
> eftermonteret ud.

Jeg er ikke enig, men det er klart - har jo selv lige bestilt en Mazda 6 :)
(godt nok den kedelige udgave man kan få lige nu, og ikke en 260 hestes)

> -M

Lars B

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-04 16:24

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Du tager pis på mig?

*ROFL*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 09:21

> Kom meget gerne med flere bud. Har forsøgt mig på Lancer EVO, men prisen

> 375.000 SEK er lige i overkanten.

Nu du ér Sverige - hvad med en V50 T5 med chip fra BSR..?

Kan den mon erhverves for 350.000...?

Aternativt en S60 R med chip fra BSR - over 350 hk - og 4WD.. Den er
effektiv i små sving og på våde veje...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 13:22

> Aternativt en S60 R med chip fra BSR - over 350 hk - og 4WD.. Den
> er effektiv i små sving og på våde veje...

Og koster 500.000 SEK ;)

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 14:59

> Og koster 500.000 SEK ;)

Jep....jeg glemte at skrive "lettere brugt"

http://tinyurl.com/42ksb

http://tinyurl.com/3sb4j

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 15:16

> Og koster 500.000 SEK ;)

Der er også mulighed for en V50 T5 med 280 hk og 4WD - det skulle gerne
kunne klares for lidt ca 270.000 svenske - for en lettere brugt.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 18:49

> Der er også mulighed for en V50 T5 med 280 hk og 4WD - det skulle
> gerne kunne klares for lidt ca 270.000 svenske - for en lettere
> brugt.

Når det er fabriksnye biler han søger er det jo lidt lige meget ;)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:48

> Nu du ér Sverige - hvad med en V50 T5 med chip fra BSR..?

Ingen chip...

> Kan den mon erhverves for 350.000...?

320.000 SEK

> Aternativt en S60 R med chip fra BSR - over 350 hk - og 4WD.. Den er
> effektiv i små sving og på våde veje...

Desværre for dyr, men fin og flot bil.

-M

Fra : Lars Holst

Dato : 22-12-04 13:27

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> said in

> [...]
> Audi A3 3,2 Quattro
>
> Kom meget gerne med flere bud. Har forsøgt mig på Lancer EVO, men
> prisen på 375.000 SEK er lige i overkanten.

Jeg ville nok se om ikke jeg kunne presse citronen lidt hos en forhandler
og forhandle den her ned på 350 kilo

http://www.bilweb.se/NewCar/Default.cfm?Page=6&vehicleID=9121444

Alternativt ville jeg købe denne og eftertune den lidt i motor og
karosse.
http://www.bilweb.se/NewCar/Default.cfm?Page=6&vehicleID=9121440

Når nu du ikke har brug for så meget plads, så kunne du vælge den her
selvom den ikke er lige så køn som den anden model.
http://www.bilweb.se/NewCar/Default.cfm?Page=6&vehicleID=9121441

--
Lars Holst

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 13:36

> http://www.bilweb.se/NewCar/Default.cfm?Page=6&vehicleID=9121441

Deres anden sælger havde en 156 GTA, jeg tror ikke Morten vil have sådan en.
Den trækker alt for let forhjulene rundt.

Fra : Lars Holst

Dato : 22-12-04 14:19

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> said in

> Deres anden sælger havde en 156 GTA, jeg tror ikke Morten vil have
> sådan en. Den trækker alt for let forhjulene rundt.

Så nup en af modellerne med det *ægte* 4-hjulstræk og pynt den med enten
turbo eller kompressor.

--
Lars Holst

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 18:50

> Så nup en af modellerne med det *ægte* 4-hjulstræk og pynt den med
> enten turbo eller kompressor.

Det er de færreste - særligt firmaer - som køber en fabriksny bil m. garanti
og smider det hele væk på turbo eller kompressor!! 4-hjulstrækket kan
heller ikke holde til det.

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-12-04 23:52

Morten Lorenzen wrote:
> Jeg flytter til sverige og skal finde en afløser for min Touareg og
> kommende Saab 9-5(Skal have den 20.000 km). Så der er ikke længe til
> jeg skal ud og vælge.

Hvad med at spørge i en svensk nyhedsgruppe? De har nok mere styr på hvad
man kan få af ordentlige biler derovre til den pris. Fordi: Hvis du spørger
en dansker om hans BMW til 750.000 kr. er en god bil, så får du garanteret
et ja. For den SKAL dælme være god til den pris for at manden ikke føler sig
snydt (også selvom den kun koster 250.000 kr. ab fabrik, og at man måske kan
få bedre biler til prisen). Og hvor mange herinde diskuterer biler i
700.000-800.000 kr.'s klassen? Og hvad ved de om dem, andet end en 2-timers
tur de har prøvet en søndag eftermiddag.

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 00:14

> [...]
> 700.000-800.000 kr.'s klassen? Og hvad ved de om dem, andet end en
> 2-timers tur de har prøvet en søndag eftermiddag.

Sådan noget billigt skrammel
En 2004 911 Carera 4, den er ikke bare flot og hurtig, det er også en folk
vender sig om og glor efter. Jeg begriber ikke man kan flytte til sverige
eller tyskland og så køre rundt i en bil som på udseendet ligner de biler
man kører herhjemme. Eneste forskel er motoren og udstyret.
F.eks. om man kører Audi A4 eller en Audi A8....de ligner hinanden så meget
at man dårligt opdager det. En Porsche, Viper, Ferrari eller anden bil, de
er formet så de er flotte og spændende. En motor som sparker måsen ud af de
fleste danske biler og kan få mundvandet til at løbe.

Jeg ville ikke flytte til sverige for at få en Focus med læderstue og nogle
flere heste, næh så skulle der noget markant andet til.

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-12-04 18:12

> Jeg ville ikke flytte til sverige for at få en Focus med læderstue og
> nogle flere heste, næh så skulle der noget markant andet til.

Helt enig, men nu er det jo jobbet der tvinger Morten til Sverige.

Skulle jeg til Sverige, skulle der stå Porsche 911 Turbo i garagen
(selvfølgelig seneste udgave). Den koster omkr. 500 tSEK brugt.

Fra : Lars

Dato : 23-12-04 10:04

Hej Martin,

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Hvad med at spørge i en svensk nyhedsgruppe? De har nok mere styr på hvad
> man kan få af ordentlige biler derovre til den pris.

Vi er da et par stykker herinde der bor i Sverige

** Lars