TV2 Nuuuuuu...! (læs mere i indlægget)
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 20:37

Programbeskrivelse:

David er 23 år og elektrikerlærling. Han lever på en net-café og er kun vant
til at køre stærkt på computeren. Men på bare fire uger skal han kvalificere
sig til finalen i DM i Formel1800. David får hjælp af erfarne Jason Watt og
Casper Elgaard, og de skal sammen guide David gennem den fysisk og psykisk
hårde verden af professionel racing.

Før David kan begynde at køre, skal han have sin racerlicens og han har kun
én weekend til at forberede sig til både køre- og teoriprøven. Kan David på
bare fire uger overbevise et ekspertpanel, at han er professionel racer?
Hvis det lykkes, er det fordi skinnet bedrager

--
/Jan W Nielsen

Fra : phk

Dato : 21-12-04 20:57

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> Casper Elgaard, og de skal sammen guide David gennem den fysisk og psykisk

Jeg finder det DYBT uretfærdigt at det ikke var mig der blev udvalgt til
det.

> [...]
> bare fire uger overbevise et ekspertpanel, at han er professionel racer?
> Hvis det lykkes, er det fordi skinnet bedrager

Jeg tror ikke det lykkes. Han kan ikke køre bil!

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 21:20

> Jeg finder det DYBT uretfærdigt at det ikke var mig der blev udvalgt til
> det.

Ditto..

> Jeg tror ikke det lykkes. Han kan ikke køre bil!

Ha-ha.. Nej, det holdt hårdt..

Det kunne edderbankemig være sjovt at deltage i dét program - een måned med
intensiv træning - det må da rykke et eller andet..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brizz

Dato : 21-12-04 21:33

> Det kunne edderbankemig være sjovt at deltage i dét program - een måned
> med
> intensiv træning - det må da rykke et eller andet..

Om der så var et bryllup ( even my own) i vejen så måtte det aflyses for at
være med i det program... damn det gad man godt!!!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Basil

Dato : 21-12-04 21:36

Brizz wrote:

> [...]
at
> være med i det program... damn det gad man godt!!!

Jeg har taget Racing School på Roskilde Gokartcenter.
Det var eddermugme stiv pive, og håret tilbage
Kai

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-12-04 08:55

Jan W. Nielsen wrote:
> Det kunne edderbankemig være sjovt at deltage i dét program - een
> måned med intensiv træning - det må da rykke et eller andet..

Man kunne måske lære at kaste flasker ud af bilen i fuld fart..

Apropos - det så ud til at holdets andre kørere havde fået lært "Magnussen
special køre-tæt teknikken"

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-04 22:02

Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Før David kan begynde at køre, skal han have sin racerlicens og han
> har kun én weekend til at forberede sig til både køre- og
> teoriprøven.

Nå. Da jeg tog mit var det teori en aften med prøve, næste formiddag
køretræning, og om eftermiddagen køreprøve... SÅ der har han vist ikke haft
det svært...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 21-12-04 22:07

"Morten Fruergaard" <mailto:mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse
"Re: TV2 Nuuuuuu...! (læs mere i indlægget)"

> [...]
> det svært...
>Den racerlicens han fik, er det en alle kan tag????
Hvis ja, hvordan kan man så komme til at gøre brug af den licens?
Hvad koster sådan en licens?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.93.122.193)

Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 21-12-04 22:09

"Benjamin Skov Rasmussen" <mailto:lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]

> "Re: TV2 Nuuuuuu...! (læs mere i indlægget)"

> Hvis ja, hvordan kan man så komme til at gøre brug af den licens?

Med venlig hilsen
Benjamin Skov Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 22:23

>Den racerlicens han fik, er det en alle kan tag????

Ja.

> Hvis ja, hvordan kan man så komme til at gøre brug af den licens?

Du kan købe en racerbil og så begynde at stile op til løb.

Sådan en brugt Saxo-racer kan erhverves for en 60.70-000 kroner - men det
dyreste er at holde den kørende. Hvis du ikke selv kan skrue, så bliver det
hurtig dyrt.

Du skal også have nogle sponsorer - herunder en mekaniker og/eller en
autolakerer. Men alt det ved Morten fruergaard meget mere om - han kører
selv race.

> Hvad koster sådan en licens?

Ikke alverden - under 10.000 kroner inklusive undervisning - såvidt jeg
husker.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-12-04 08:28

> [...]
> Sådan en brugt Saxo-racer kan erhverves for en 60.70-000 kroner - men
> det dyreste er at holde den kørende. Hvis du ikke selv kan skrue, så

Det er klart en fordel, at kunne skrue selv...

> Du skal også have nogle sponsorer

Ikke nødvendigt, hvis man køber en Syver... De koster en brøkdel at holde
kørende... Ny motor = 8.000 kr. (OG så er det inkl. gearkasse). Hvad mon en
racerklar motor til en Saxo koster... :-|

> - herunder en mekaniker

Eller kami...

> og/eller en autolakerer.

Ikke nødvendigt, hvis man kører Syver... Vi kører pænt, og da bilerne har
frithængende hjul kan man ikke bare skubbe til hinanden, som i std. vogn.
Hvis vi gør det, fletter vi hjul og begge havner i sandkassen... Derfor er
det meget sjælden at vi har kontakt til hinanden og dermed kommer vi ikke
hjem med en eller flere dele, der skal males. Hvis man kører fx Saxo er det
en god ide at have en god ven, der er pladesmed og en der er autolaker...

> Men alt det ved Morten fruergaard meget mere om - han
> kører selv race.

Nemmerlig..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-12-04 22:34

Benjamin Skov Rasmussen wrote:
> Hvad koster sådan en licens?

Tidligere i år var der et weekend kursus på Padborg, pris ca. 3k.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-12-04 23:43

> Hvis ja, hvordan kan man så komme til at gøre brug af den licens?
> Hvad koster sådan en licens?

Det hele står her:
http://www.racerskoler.dk/

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-12-04 09:18

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> writes:

> Det hele står her:
> http://www.racerskoler.dk/

Hvor jeg dog afskyr firmaer, der opgiver priser excl. moms! De
henvender sig til private - så hvad f**den kan vi bruge prisen
excl. moms til?

(Men deres kurser ser dælme sjove ud :) )

--
Ole Hansen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-12-04 13:23

> Hvor jeg dog afskyr firmaer, der opgiver priser excl. moms!

Du kan ikke finde ud af at gange m. 1,25? ;) hehe...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 22-12-04 20:09

Cosworth POWER wrote:

> Du kan ikke finde ud af at gange m. 1,25? ;) hehe...

Det er vel ikke helt det der tænkes på om man er i stand til at regne
"detail-prisen" ud men derimod loven om at consumer/udsalgspriser skal
opgives inkl. moms..

Af samme grund giver jeg da skribenten ret.

Skulle man indvende at kurset samtidigt henvender sig til firmaer som måske
vil tilbyde det til medarbejdere, skulle man måske overveje en pris eksl. og
en inkl. moms.

Lidt omskrevet kunne man få den tanke, at kurset ikke er åben for alle.

Mén det er vist ikke tilfældet.

Glædelig jul.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-12-04 08:23

Benjamin Skov Rasmussen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvis ja, hvordan kan man så komme til at gøre brug af den licens?

Købe en racer...

Som Jan skriver, så kan man få en brugt Saxo for 60-70k, men er dyr at holde
kørende. Ellers kan du købe en Syver (som jeg). Der kan erhverves en brugt
for ca. det samme, men kosterikke meget at holde kørende... Jeg brugte ca.
30.000 kr. på en hel sæson. En saxo kan hurtigt koste _meget_ mere...

> Hvad koster sådan en licens?

Kan ikke helt huske hvad jeg gav, men det er omkring 3k...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rander

Dato : 22-12-04 19:20

Tue, 21 Dec 2004 20:37:29 +0100 brugte Jan W. Nielsen 17 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>bare fire uger overbevise et ekspertpanel, at han er professionel racer?
>Hvis det lykkes, er det fordi skinnet bedrager

Mmmm... Det var skægt. Men det ærgrer mig lidt at man ikke så Thorkild
Thyrrings reaktion på at han kun havde kørt en måned, når man nu så ham
sidde og kæfte op om at han da var den bedste de havde hørt... Narrøven er
garanteret tændt fuldstændig af på det stakkels TV-hold...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Når en politiker dør, kommer mange kun til begravelsen for at være sikker på,
at man virkelig begraver ham. (Georges Clemenceau)

Fra : anders majland

Dato : 23-12-04 10:34

> [...]
> sidde og kæfte op om at han da var den bedste de havde hørt... Narrøven er
> garanteret tændt fuldstændig af på det stakkels TV-hold...

Det indslag vist da vist kun deres præcentation af sig selv - ikke hvordan
de kørte ?

/A

Fra : Rander

Dato : 23-12-04 23:58

Thu, 23 Dec 2004 10:34:06 +0100 brugte anders majland 11 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Det indslag vist da vist kun deres præcentation af sig selv - ikke hvordan
>de kørte ?

Jo, bagefter fik man reaktionen fra to af dem da de fik at vide at han slet
ikke var racerkører...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Mod er blot frygten for at blive regnet for en kujon. (Horace Smith)