Instrumentpanel lampe lyser men hvad betyd~
Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 21-12-04 07:58

Hejsa

Da jeg kørte på arbejde imorges begyndte en lampe at lyse, se den på
http://www.lokes.dk/lampe.gif, men jeg har ingen ide om hvad den betyder.
Bilen er en Peugeot 309 diesel fra 1990. Jeg har tjekket der er kølervæske
på.

Der har desværre aldrig været nogen manual i bilen, så jeg er lidt tabt, men
jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere inden jeg ringer til mekanikeren.

--
Jacob Michaelsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 08:42

"Jacob Michaelsen" <loke@FJERNDETTETEKSTMEDFEDlokes.dk> skrev i en
meddelelse

| Da jeg kørte på arbejde imorges begyndte en lampe at lyse, se den på
| http://www.lokes.dk/lampe.gif, men jeg har ingen ide om hvad den betyder.
| Bilen er en Peugeot 309 diesel fra 1990.

Uden at kende bilen, gætter jeg ud fra "symbolet": Vand i
brændstof-filteret.Hvis du ikke får et bedre svar, må du Google sprgs. ;).

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-12-04 08:45

> [...]

>Bilen er en Peugeot 309 diesel fra 1990. Jeg har tjekket der er kølervæske

det kunne ligne en vandudskiller / brændstof-filter

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-04 08:46

"Jacob Michaelsen" <loke@FJERNDETTETEKSTMEDFEDlokes.dk> wrote in message
> [...]
men
> jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere inden jeg ringer til

Vand i brændstoffilteret, det er nok klogest at få det skiftet (eller hvad
man nu gør) snarest og her inden jul.
Problemer har det med at komme ubelejligt, og det vel sikkert være kl. 17.00
d. 24. lige når I skal til at I byen

--
mvh/rg. Christian
Ex: Peugeot 605 SLi fra 1991, solgt med 298.000 km

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-12-04 11:51

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev

> Vand i brændstoffilteret,

Uden tvivl!

> [...]
> man nu gør) snarest og her inden jul.
> Problemer har det med at komme ubelejligt, og det vel sikkert være kl.

Ifølge Murphy, ja!

Jeg kløede godtnok også mig selv i nakken, første gang jeg så den lampe
tænde.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-12-04 12:28

Jacob Michaelsen wrote:

Ja - i grunden kun at den endnu ikke er sprunget. *LOL*

Men det er jo nok ikke det svar du efterlyser - vel, kunne ikke lade være.

Glædelig jul & godt nytår.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Tommy

Dato : 21-12-04 13:33

> [...]
> men
> jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere inden jeg ringer til

Hej

Du har fået lidt vand i brændstoffilter. Ikke den store panik. Har en makker
(uddannet Pug mekaniker) der har haft en 87, 309 1.9D og en 306D og begge
lyser lidt på den lampe. Bilen kører fint af det. Det er bare føleren der
kan være lidt underlig.
Hilsen Tommy

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 21-12-04 15:36

> [...]
> lyser lidt på den lampe. Bilen kører fint af det. Det er bare føleren der

Okay så kan jeg køre hjem alligevel ;)

Tak for alle svarene...

--
Jacob Michaelsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-04 16:54

"Tommy" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Det er bare føleren der kan være lidt underlig.
> Hilsen Tommy

*ROFL*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 21-12-04 17:57

On Tue, 21 Dec 2004 07:58:08 +0100, "Jacob Michaelsen"
> [...]

>jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere inden jeg ringer til mekanikeren.

Som der er flere der har skrevet, er det vand i dit dieselfilter. Jeg
har selv haft det problem, men på min bil, toyota, er der en
aftapningshane i bunden af filterhuset, den kan løsnes og så løber
vandet selv ud. Og for miljøets skyld, bør man selvfølgelig undgå
diesel på underlaget.

Vh.
Klaus